Рішення
від 08.02.2017 по справі 904/9988/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

06.02.2017 Справа № 904/9988/16

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак", м.Дніпро

до відповідача-1 Товариства з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс", м.Київ

відповідача-2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпрофінком", м.Дніпро

про стягнення 41 666,00грн.

Головуючий колегії ОСОБА_1

Судді: Панна С.П., Фещенко Ю.В.

Представники:

від позивача: ОСОБА_2 довіреність № б/н від 01.09.2016р.;

від відповідача-1:не з'явився;

від відповідача-2: не з'явився;

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою до відповідача-1 Товариства з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс", до відповідача-2 Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпрофінком" про стягнення з відповідача-1 38 051,63 грн., з яких: 34 083,80 грн. - основний борг, 3 621,80 грн. - пеня, 346,03 грн. - 3% річних та стягнення солідарно з відповідачів-1,2 заборгованості у розмірі 1 000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем-1 умов договору поставки № 1506 від 15.06.2016р., в частині оплати поставленого товару. В забезпечення виконання зобов`язання за вищеназваним договором між позивачем та відповідачем-2 було укладено договір поруки № 3006/16 від 30.06.2016р.

Ухвалою суду від 03.11.2016р. порушено провадження у справі та призначено судове засідання на 21.11.2016р.

Ухвалою суду від 21.11.2016р. розгляд справи відкладено на 05.12.2016р.

05.12.2016р. відповідач-1 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

05.12.2016р. розгляд справи відкладено на 21.12.2016 р.

21.12.2016р. у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному судове засідання у призначений час не відбулося.

19.12.2016р. позивач подав до суду заяву про збільшення позовних вимог, просить стягнути: з відповідача-1 34 083,80 грн. - основний борг, 3 894,78 грн. - пеня, 395,05 грн. - 3% річних, 2292,37грн.- інфляційні втрати, а також солідарно з відповідачів-1,2 заборгованість у розмірі 1000,00 грн.

21.12.2016р. позивач подав до суду клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів.

Ухвалою суду від 22.12.2016р. продовжено строк розгляду справи на 15 днів до 18.01.2017р. включно; розгляд справи призначено на 10.01.2017р.

Розгляд справи відкладався 10.01.2017р. на 16.01.2017 р., 16.01.2017р. на 18.01.2017 р.

Ухвалою від 18.01.2017р. призначено розгляд справи № 904/9988/16 колегіально.

Автоматичною системою розподілу справ визначено наступний склад колегії: головуючий суддя: Мілєва І. В., судді: Панна С.П., Фещенко Ю.В.

Ухвалою суду від 23.01.2016р. прийнято справу до свого провадження; судове засідання призначено на 06.02.2017р.

У судове засідання з'явився представник позивача.

У судове засідання представник відповідача-1 не з'явився, 30.01.2017р. подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв'язку із неможливістю присутності у судовому засіданні, що призначене на 06.02.2017р.

У судове засідання представник відповідача-2 не з'явився, повернувся поштовий конверт з ухвалою суду, який направлявся на адресу відповідача-2 з поштовою відміткою "за закінченням терміну зберігання".

Відповідач-2 в судове засідання жодного разу не з'явився, відзиву на позов до суду не надав, про місце, дату та час судового засідання повідомлений належним чином.

Суд вважає, що відповідачі не скористалися своїм правом на участь у судовому засіданні.

Відзиву на позов відповідачем-2 до суду не надано, тому справа розглядається за наявними в ній матеріалами (ст. 75 Господарського процесуального кодексу України).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

15.06.2016р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс" (покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" (постачальник) було укладено договір поставки № 1506 (далі - договір).

За даним договором постачальник зобов'язується в порядку і терміни, встановлені цим договором, передати у власність покупцеві товар, а покупець зобов'язується прийняти такий товар і сплатити його на умовах, визначених у цьому договорі (п. 1.1. договору).

Найменування, асортимент та ціни на товар, який може поставлятися за цим договором, зазначається в специфікації (додаток №1 до договору, який є невід'ємною частиною цього договору) (п. 1.1.1. договору).

Кількість і асортимент товару, що поставляється, вказуються в накладній, складеній на підставі узгодженого сторонами замовлення покупця та специфікації. Накладні оформляються на кожну партію товару, що постачається (п. 1.2. договору).

Замовлення вважається узгодженим з постачальником у випадку виписки останнім рахунку-фактури на весь товар, що містився в замовлені, або на його частину, яку постачальник зобов'язується поставити (п. 1.3. договору).

Ціни на товар, що поставляється за даним договором, вказуються в накладних на кожну партію товару та повинні відповідати специфікації (додаток №1 до договору, який є невід'ємною частиною цього договору). Ціни на товар, що зазначені в специфікації, враховують усі витрати постачальника, які пов'язані із виконанням умов договору (п. 2.1. договору).

Покупець проводить розрахунок за отриманий товару на умовах відстрочення оплати товару протягом 21 банківського дня з моменту поставки товару (п. 2.2. договору).

Оплата здійснюється шляхом перерахування грошових коштів в національній грошовій валюті України на поточний рахунок постачальника, зазначений в цьому договорі. Датою (моментом) оплати вважається дата списання грошових коштів з поточного рахунка покупця на поточний рахунок постачальника (п. 2.2.1. договору).

Загальна сума даного договору обумовлюється сумами всіх поставок згідно умов договору (п. 2.3. договору).

Поставка кожної партії товару здійснюється на підставі узгодженого сторонами замовлення покупця. Замовлення надаються постачальникові за допомогою факсового зв'язку та/або на електрону пошту ааl_wesna@optima.com.ua. У разі наявності окремої домовленості сторін замовлення можуть надаватися також іншими способами зв'язку, що забезпечують фіксацію тексту і дати замовлення (п. 3.1. договору).

Замовлення повинно містити наступну інформацію: а) найменування і асортимент, код товару; б) кількість товару; в) адреса складу покупця (п. 3.1.1. договору).

Покупець надає замовлення в робочі дні, а за окремою домовленістю сторін замовлення можуть надаватися покупцем і в не робочі дні (п. 3.1.2. договору).

У випадку надання покупцем замовлення до 16 год. 00 хв. постачальник повинен підтвердити факт прийняття замовлення до виконання протягом 2 робочих годин того ж дня, коли було отримано замовлення. У разі отримання замовлення покупця після 16 год. 00 хв. Постачальник має право підтвердити факт прийняття замовлення до виконання до 10 год. 00 хв. наступного робочого дня (п. 3.13. договору).

Факт прийняття замовлення до виконання підтверджується постачальником шляхом надання рахунку фактури за допомогою факсового зв'язку та/або на електрону пошту buyer2@my-office.com.ua. Відсутність підтвердження постачальника про прийняття замовлення покупця до виконання протягом встановленого строку вважається належним підтвердженням факту прийняття замовлення до виконання у повному обсязі та покладає на постачальника відповідні обов'язки згідно з умовами цього договору (п. 3.1.4. договору).

Поставка товару здійснюється постачальником на умовах: DDP (відповідно до Міжнародних правил тлумачення торгових термінів ІНКОТЕРМС 2010 ), місце доставки - склад покупця, адреса якого вказана у відповідному замовленні (п. 3.2. договору).

Поставка товару здійснюється в день та час, що узгоджені сторонами. При цьому покупець не гарантує своєчасне прийняття товару, що доставлений постачальником в неузгоджений сторонами час. Час поставки товару фіксується сторонами у відповідній накладній на поставлений товар (п. 3.2.2. договору).

Постачальник зобов'язаний надати належним чином оформлені документи (підписані уповноваженою особою та скріплені печаткою постачальника) на товар, що поставляється, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме: накладну на товар, товарно-транспортну накладну, податкову накладну; документи, що підтверджують якість товару, що постачається (п. 3.3. договору).

Приймання товару за кількістю та якістю здійснюється відповідно до Інструкцій про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по кількості та якості, затверджених постановою Держарбітражу при ОСОБА_3 СРСР від 15 червня 1965 р. за № П-6 та від 25 квітня 1966 р. за № П-7 з урахуванням особливостей, передбачених цим договором (п. 4.1. договору).

Здача-приймання товару за кількістю та якістю здійснюється покупцем протягом десяти робочих днів з дня передання товару покупцю. Товар вважається зданим постачальником та прийнятим покупцем за кількістю та якістю у випадку якщо протягом вказаного строку покупець не заявить постачальнику відповідних претензій щодо кількості та/або якості товару (п. 4.1.1. договору).

У будь-якому випадку покупець, без застосування до останнього будь-якого виду право відмовитися від прийняття товару, що не відповідає узгодженому замовленню покупця та/або вимогам щодо якості, встановленим умовами цього договору та/або нормами чинного законодавства України, а також у випадку невідповідності товару іншим умовам цього договору. Тобто мова йде про (п. 4.1.3. договору).

Право власності та ризик випадкової загибелі та/або знищення товару переходить від постачальника до покупця з моменту передачі товару останньому, що підтверджується накладною (товарно-транспортною накладною), підписаною уповноваженими представниками сторін. Дата отримання товару покупцем вказується в накладній (товарно-транспортній накладній), про що покупець робить відповідну відмітку (п. 4.2. договору).

У разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань за даним договором, сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України (п. 5.1. договору).

Сплата неустойки (штрафу, пені) не звільняє сторони від обов'язку виконання умов даного договору (п. 5.6. договору).

Цей договір вступає в силу з моменту його підписання уповноваженими представниками сторін і діє до 31.12.2017р. (п. 7.6. договору).

Жодна із сторін не має право передавати свої права та обов'язки за цим договором третій стороні без письмової згоди іншої сторони (п. 7.13. договору).

Позивач зазначає, що отримав від відповідача-1 електронною поштою замовлення, на підтвердження чого надав скріншот (а.с. 24), з якого вбачається, що Наталя (ааl_wesna@optima.com.ua ) надіслала ОСОБА_4 ( zakaz.kiev@my-office.com.ua ) лист наступного змісту: Доброго дня, ОСОБА_4 , до листа прикріплено 2 документи: (78 ТД) Договір М… та Спец.Мой Офіс . Зміст вказаних документів встановити неможливо. Також позивач надав скріншот (а.с. 25), з якого вбачається, що ОСОБА_4 ( zakaz.kiev@my-office.com.ua ) надіслав Наталі (ааl_wesna@optima.com.ua ) лист наступного змісту: Доброго дня Наталя! Підтверджуємо замовлення на 5 тис. одн. згідно попередньо переданої КП/Специфікації. Прошу подати до виробництва .

Позивач надав специфікацію № 1 до договору, відповідно до якої постачальник зобов'язується поставити покупцю товар: пакет 75 (2х25) х 125/630 мк прозорий у кількості 5 340 шт. на загальну суму 35 083,80 грн. з ПДВ, строк постачання: до 21 календарного дня, однак вказана специфікація не містить підписів та печаток.

Позивач стверджує, що на виконання умов договору та згідно замовлення відповідача від 21.06.2016 р., було поставлено товар на загальну суму 35 083,80 грн., на підтвердження чого надав накладну ТзОВ Торговий дім МІСТ Експрес № 001-0367214 від 04.07.2016 р. (а.с. 27), відповідно до якої: відправник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак"; одержувач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс", опис відправлення: палета у кількості 1 шт. загальною масою 497 кг, оголошена цінність 5 000,00 грн. Дата відправлення 04.07.2016р. Зазначає, що відповідно до зазначеної накладної товар було прийнято відповідачем без будь-яких зауважень щодо його вартості, кількості та якості. Позивач надав видаткову накладну № 509 від 04.07.2016р. (а.с. 20) про поставку товару: пакет п/е 75 (2х25) х 125 НТ у кількості 5 340 шт. на загальну суму 35 083,80 грн. з ПДВ. Позивач виставив відповідачу-1 рахунок на оплату № 514 від 29.06.2016 р. (а.с. 21) на суму 35 083,80 грн.

Позивач вказує, що 11.07.2016 р. на виконання п. 3.3. договору та відповідно до експрес-накладної ТОВ Нова Пошта № 59 0001 9253 7540 (а.с.27) на адресу відповідача були повторно направлені рахунок на оплату № 514 від 29.06.2016 р. та видаткова накладна № 509 від 04.07.2016 року, які були отримані останнім 25.07.2016 р. (а.с.28). Натомість, як стало відомо позивачу від заводу-виробника товару ПрАТ Профі-Пак , оплата товару відбулася на реквізити останнього, на підтвердження чого позивач надав платіжне доручення № 5332 від 05.08.2016р. (а.с. 38), відповідно до якого ТОВ "Мій Офіс" перерахувало ПрАТ Профі-Пак грошові кошти у розмірі 35 083,80 грн., з призначенням платежу: оплата за товар згідно рах. № 509 від 04.07.2016р.

Так, позивач вважає, що відповідачем порушені умови договору в частині оплати товару, оскільки грошові кошти за поставлений товар було перераховано неналежній особі, яка не є постачальником та не має ніякого відношення до взаємовідносин ТОВ ТД Профі-Пак зі своїми контрагентами. Відповідач грошові кошти у розмірі 35 083,80 грн. за поставлений товар не сплатив, що і стало причиною звернення до суду.

За договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму (ч.1 ст.712 Цивільного кодексу України).

За договором поставки одна сторона - постачальник зобов'язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов'язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму (ст. 265 Господарського кодексу України).

Суб'єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином, відповідно до закону, інших правових актів, договору (п. 1 ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України).

Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).

Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст.525 Цивільного кодексу України).

Якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України).

Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст. 599 Цивільного кодексу України).

Позивач просить стягнути основний борг за поставлений товар у розмірі 35083,80грн.

Позивач зареєстрував податкову накладну 04072016 14/1 (отримувач: ТОВ Мій офіс ; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 35 083,80грн.).

Матеріали справи містять копію позовної заяви ТОВ Мій офіс до Приватного акціонерного товариства Профі-Пак від 09.09.2016р. про визнання права власності на грошові кошти, стягнення суми у розмірі 35083,80грн. , в якій позивач (ТОВ Мій офіс ) вказав: зазначена сума грошових коштів замість належного отримувача за договором поставки №1506 від 15.06.2016року ТОВ Торговий дім Профі-Пак була помилково перерахована на рахунок неналежного отримувача ПРАТ Профі-Пак (а.с.35).

Призначення платежу та сума здійсненой оплати співпадають із номером та датою видаткової накладної, направленої Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс".

Подаючи позовну заяву до госполарстького суду м.Києва ТОВ "Мій Офіс", зазначило про те що кошти у розмірі 35083,80грн. мали бути сплачені за договором поставки №1506 від 15.06.2016року ТОВ Торговий дім Профі-Пак .

У судовому засіданні представники позивача та відповідача-1 підтвердили , що окрім спірної поставки, інші замовлення не направлялись та інші поставки відповідно не здійснювались.

Представник відповідача-1 наголошував на тому, що товар дійсно було доставлено Міст Експрес за обумовленою сторонами договору адресою, однак представник відповідача-1, зовні оглянувши товар, відмовився його приймати. Жодних письмових документів про це не складав. Відповідач-1 вважає, що п.4.1.3. договору йому надано безумовне право відмовитись від отримання поставленого товару.

Суд не погоджується з таким твердженням. Так, у п. 4.1.3. договору сторони визначили, що у будь-якому випадку покупець, без застосування до останнього будь-якого виду право відмовитися від прийняття товару, що не відповідає узгодженому замовленню покупця та/або вимогам щодо якості, встановленим умовами цього договору та/або нормами чинного законодавства України, а також у випадку невідповідності товару іншим умовам цього договору. Тобто мова йде про право відмовитися від прийняття товару, що не відповідає узгодженому замовленню покупця та/або вимогам щодо якості.

Пунктом п. 4.1. договору передбачено, що приймання товару за кількістю та якістю здійснюється відповідно до Інструкцій про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по кількості та якості, затверджених постановою Держарбітражу при ОСОБА_3 СРСР від 15 червня 1965 р. за № П-6 (далі - інструкція П-6) та від 25 квітня 1966 р. за № П-7 (далі - інструкція П-7) з урахуванням особливостей, передбачених цим договором.

Продукція, що надійшла в справній тарі, приймається за якістю і комплектності, як правило, на складі кінцевого одержувача. Покупці - бази збутових, постачальницьких, заготівельних організацій, оптових і роздрібних торгових підприємств і інші покупці, перевозяться транзитом продукцію в тарі або упаковці початкового виробника (відправника), повинні виробляти приймання продукції за якістю і комплектності у випадках, передбачених обов'язковими правилами або договором, а також при отриманні продукції в пошкодженій, відкритій або немаркованої тарі, в тарі з пошкодженою пломбою або за наявності ознак псування (течі, бій і т. д.) (п. 5 Інструкції П-7).

Приймання продукції за якістю і комплектності проводиться на складі одержувача в такі строки при іногородньої поставці - не пізніше 20 днів, а швидкопсувної продукції - не пізніше 24 год. після видачі продукції органом транспорту чи надходження її на склад одержувача при доставці продукції постачальником чи при вивезенні продукції одержувачем (пп. а) п. 6 Інструкції П-7).

Приймання продукції проводиться уповноваженими на те керівником підприємства-одержувача або його заступником компетентними особами. Ці особи несуть відповідальність за недотримання правил приймання продукції (п. 13 Інструкції П-7).

Приймання продукції за якістю і комплектності проводиться в точній відповідності зі стандартами, технічними умовами, Основними і Особливими умовами поставки, іншими обов'язковими для сторін правилами, а також за супровідними документами, що посвідчують якість та комплектність продукції, що поставляється (технічний паспорт, сертифікат, посвідчення про як, рахунок-фактура, специфікація і т. п.). Відсутність зазначених супровідних документів або деяких з них не припиняє приймання продукції. У цьому випадку складається акт про фактичну якість і комплектність продукції, що надійшла і в акті вказується, які документи відсутні (п. 14 Інструкції П-7).

При виявленні невідповідності якості, комплектності, маркування продукції, що надійшла, тари або упаковки вимогам стандартів, технічних умов, кресленням, зразкам (еталонам), договору або даним, зазначеним у маркуванні і супровідних документах, що засвідчують якість продукції (п. 14 цієї Інструкції), одержувач призупиняє подальшу прийомку продукції і складає акт, в якому вказує кількість оглянутої продукції і характер виявлених при прийманні дефектів. Одержувач зобов'язаний забезпечити зберігання продукції неналежної якості або некомплектної продукції в умовах, що запобігають погіршення її якості і змішання з іншого однорідної продукцією. Одержувач також зобов'язаний викликати для участі в продовженні приймання продукції і складання двостороннього акта представника іногороднього виготовлювача (відправника), якщо це передбачено в Основних і Особливих умовах поставки, інших обов'язкових правилах або договорі (п. 16 Інструкції П-7).

У повідомленні про виклик, направленому виробника (відправника), має бути вказано: найменування продукції, дата і номер рахунку-фактури або номер транспортного документа, якщо до моменту виклику рахунок не отримано; основні недоліки, виявлені в продукції; час, на який призначено приймання продукції за якістю або комплектності (в межах встановленого для приймання терміну); кількість продукції неналежної якості або некомплектної продукції (п. 17 Інструкції П-7).

Повідомлення про виклик представника виготовлювача (відправника) повинно бути направлено (передано) йому по телеграфу (телефону) не пізніше 24 год., а в відношенні швидко псується негайно після виявлення невідповідності якості, комплектності, маркування продукції, тари або упаковки встановленим вимогам, якщо інші терміни не встановлені Основними і Особливими умовами поставки, іншими обов'язковими для сторін правилами чи договором (п. 18 Інструкції П-7).

Іногородній виробник (відправник) зобов'язаний не пізніше ніж на наступний день після отримання виклику одержувача повідомити телеграмою або телефонограмою, чи буде направлений представник для участі в перевірці якості продукції. Неотримання відповіді на виклик в зазначений термін дає право отримувачу здійснити приймання продукції до закінчення встановленого терміну явки представника виготовлювача (відправника). Представник іногороднього виготовлювача (відправника) зобов'язаний з'явитися не пізніше ніж у триденний термін після отримання виклику, не враховуючи часу, необхідного для проїзду, якщо інший термін не передбачено в Основних і Особливих умовах поставки, інших обов'язкових правилах або договорі (п. 19 Інструкції П-7).

При неявці представника виготовлювача (відправника) на виклик одержувача (покупця) в установлений термін і у випадках, коли виклик представника іногороднього виготовлювача (відправника) не є обов'язковим, перевірка якості продукції проводиться представником відповідної галузевої інспекції за якістю продукції, а перевірка якості товарів - експертом бюро товарних експертиз або представником відповідної інспекції за якістю (п. 20 Інструкції П-7).

За результатами приймання продукції за якістю і комплектності з участю представників, зазначених в пп. 19 і 20 цієї Інструкції, складається акт про фактичну якість і комплектність отриманої продукції. Акт повинен бути складений в день закінчення приймання продукції за якістю і комплектності (п. 29 Інструкції П-7).

Акт повинен бути підписаний усіма особами, які брали участь в перевірці якості і комплектності продукції. Особа, яка не згідна із змістом акта, зобов'язана підписати його із застереженням про свою незгоду і викласти свою думку (п. 30 Інструкції П-7).

Приймання продукції, що надійшла в справній тарі, за вагою нетто і кількістю товарних одиниць в кожному місці проводиться, як правило, на складі кінцевого одержувача. Покупці - бази збутових, постачальницьких, заготівельних організацій, оптових і роздрібних торгових підприємств, перевозяться транзитом продукцію в тарі або упаковці початкового відправника (виготовлювача), повинні виробляти приймання продукції за кількістю всередині тарних місць лише у випадках, передбачених обов'язковими правилами або договором, а також при невідповідність фактичної ваги брутто вазі брутто, зазначеному в супровідних документах. Якщо продукція надійшла в пошкодженій тарі, то приймання продукції за вагою нетто і кількістю товарних одиниць в кожному тарному місці проводиться одержувачами в порядку, зазначеному в пункті 6 цієї Інструкції, т. ОСОБА_5, де проводиться приймання продукції за вагою брутто і кількістю місць (п. 7. Інструкції П-6).

Приймання продукції проводиться особами, уповноваженими на те керівником або заступником керівника підприємства-одержувача. Ці особи несуть відповідальність за недотримання правил приймання продукції (п. 11. Інструкції П-6).

Приймання продукції за кількістю проводиться за транспортними і супровідними документами (рахунком-фактурою, специфікації, описи, пакувальним ярликами та ін.) Відправника (виготовлювача). Відсутність зазначених документів або деяких з них не припиняє приймання продукції. У цьому випадку складається акт про фактичну наявність продукції і в акті вказується, які документи відсутні (п. 12. Інструкції П-6).

Кількість продукції, що надійшла під час приймання її має визначатися в тих же одиницях виміру, які вказані у супровідних документах. Якщо в цих документах відправник вказав вага продукції і кількість місць, то одержувач при прийманні продукції повинен перевірити її вагу і кількість місць (п. 13. Інструкції П-6).

Якщо під час приймання продукції буде виявлена ??недостача, то одержувач зобов'язаний призупинити подальшу прийомку, дбати про безпеку продукції, а також вжити заходів до запобігання її змішання з іншого однорідної продукцією. Про виявлену недостачу продукції складається акт за підписами осіб, які виконували приймання продукції (п. 16. Інструкції П-6).

Одночасно з призупиненням приймання одержувач зобов'язаний викликати для участі в продовженні приймання продукції і складання двостороннього акта представника одногороднего відправника, а якщо продукція отримана в оригінальній упаковці або в непорушеною тарі виготовлювача, яка є відправником, - представника одногороднего виробника. Представник іногороднього відправника (виготовлювача) викликається у випадках, передбачених в Основних і Особливих умовах поставки, інших обов'язкових правилах або в договорі. У цих випадках іногородній відправник (виробник) зобов'язаний не пізніше ніж на наступний день після отримання виклику одержувача повідомити телеграмою або телефонограмою, чи буде направлений представник для участі в перевірці кількості продукції. Неотримання відповіді на виклик в зазначений термін дає право отримувачу здійснити приймання продукції до закінчення встановленого терміну явки представника відправника (виготовлювача). Представник іногороднього відправника (виготовлювача) зобов'язаний з'явитися не пізніше ніж у 3-денний термін після отримання виклику, не враховуючи часу, необхідного для проїзду, якщо інший термін не передбачено в Основних і Особливих умовах поставки, інших обов'язкових правилах або в договорі (п. 17. Інструкції П-6).

При неявці представника відправника (виготовлювача) за викликом одержувача, а також у випадках, коли виклик представника іногороднього відправника (виготовлювача) не є обов'язковим, приймання продукції за кількістю і складання акта про недостачу проводиться:

а) за участю представника іншого підприємства (організації), виділеного керівником або заступником керівника цього підприємства (організації), або

б) за участю представника громадськості підприємства-одержувача, призначеного керівником або заступником керівника підприємства з числа осіб, затверджених рішенням заводського, фабричного або місцевого комітету профспілки цього підприємства, або

в) односторонньо підприємством-одержувачем, якщо відправник (виробник) дав згоду на одностороннє приймання продукції (п. 18. Інструкції П-6).

Якщо під час приймання продукції за участю представника, зазначеного в пункті 17 або пункті 18 цієї Інструкції, буде виявлена ??недостача продукції проти даних, вказаних в транспортних і супровідних документах (рахунку-фактурі, специфікації, описи, в пакувальних ярликах та ін.), то результати приймання продукції за кількістю оформляються актом. Акт повинен бути складений в той же день, коли недостача виявлена. Якщо під час приймання продукції одночасно будуть виявлені не тільки недостача, але й надлишки її проти транспортних і супровідних документів відправника (виготовлювача), то в акті повинні бути вказані точні дані про ці надлишки. Акт повинен бути підписаний усіма особами, які брали участь у прийманні продукції за кількістю. Особа, яка не згідне із змістом акта, зобов'язана підписати акт із застереженням про незгоду і викласти свою думку. В акті перед підписом осіб, приймали участь в прийманні, повинно бути зазначено, що ці особи попереджені про те, що вони несуть відповідальність за підписання акта, що містить дані, що не відповідають дійсності (п. 25. Інструкції П-6).

Акт приймання продукції затверджується керівником або заступником керівника підприємства-одержувача не пізніше, ніж на наступний день після складання акту (п. 26. Інструкції П-6).

Відповідач не надав доказів складання документів щодо невідповідності якості або кількості поставленого товару, направлення постачальнику претензій щодо недопоставки замовленого товару або вимоги про поставку товару належної якості.

30.06.2016р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" (кредитор) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпрофінком" (поручитель) було укладено договір поруки № 3006/16 (далі - договір поруки).

У відповідності до цього договору поручитель поручається перед кредитором за виконання обов'язку товариства з обмеженою відповідальністю Мій Офіс (надалі іменується боржник) щодо оплати поставленого кредитором товару за договором, передбаченим ст. 2 цього договору (надалі іменується основний договір) (п. 1.1. договору поруки).

Поручитель та боржник несуть солідарну відповідальність перед кредитором за належне виконання боржником умов основного договору. Але в будь-якому випадку розмір відповідальності поручителя не повинен перевищувати розміру забезпеченого зобов'язання, зазначеного в п. 3.2. цього договору (п. 1.2. договору поруки).

Під основним договором в цьому договорі розуміють договір поставки № 1506 від 15 червня 2016 року, що укладений між кредитором (в основному договорі іменується Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий Дім Профі-Пак ) та боржником (в основному договорі іменується Товариство з обмеженою відповідальністю Мій Офіс ) (п. 2.1. договору поруки).

Основний договір діє до повного виконання сторонами своїх обов'язків за таким договором (п. 2.2. договору поруки).

Поручитель зобов'язаний у разі порушення боржником обов'язку за основним договором, самостійно виконати зазначений обов'язок боржника перед кредитором на підставі письмової вимоги кредитора протягом 3 (трьох) днів, з моменту отримання вимоги, шляхом повного або часткового погашення виниклої заборгованості боржника, у розмірі, яки не перевищує суму, зазначену в п. 3.2. цього договору (п. 3.1. договору поруки).

Поручитель відповідає перед кредитором за виконання зобов'язання боржником, згідно основного договору у сумі, що дорівнює 1 000,00 грн. (п. 3.2. договору поруки).

У випадку виконання поручителем обов'язку боржника за основним договором у повному обсязі, кредитор зобов'язується передати поручителю всі документи, що підтверджують обов'язок боржника у 5 - денний строк з дня виконання обов'язку (п. 3.3. договору поруки).

У випадку виконання поручителем обов'язку боржника за основним договором у повному обсязі, поручитель набуває усі права кредитора щодо обов'язку боржника за основним договором, у тому числі й ті, що забезпечували його виконання (п. 3.4. договору поруки).

Цей договір набуває чинності з моменту його підписання та скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2016 року (п. 4.1. договору поруки).

Порука припиняється, якщо після настання строку виконання зобов'язання кредитор відмовився прийняти належне виконання, запропоноване боржником або поручителем (п. 4.2. договору поруки).

За договором поруки поручитель поручається перед кредитором боржника за виконання ним свого обов'язку. Поручитель відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником. Порукою може забезпечуватися виконання зобов'язання частково або у повному обсязі. Поручителем може бути одна особа або кілька осіб (ст.553 Цивільного кодексу України).

У разі порушення боржником зобов'язання, забезпеченого порукою, боржник і поручитель відповідають перед кредитором як солідарні боржники, якщо договором поруки не встановлено додаткову (субсидіарну) відповідальність поручителя. Поручитель відповідає перед кредитором у тому ж обсязі, що і боржник, включаючи сплату основного боргу, процентів, неустойки, відшкодування збитків, якщо інше не встановлено договором поруки (ст. 554 Цивільного кодексу України).

Порука припиняється після закінчення строку, встановленого в договорі поруки. (ч. 4 ст.559 Цивільного кодексу України).

Відповідно до п.4.1 договору поруки договір діє до 31.12.2016р. Тобто, наразі, порука припинена, тому підстави для стягнення коштів з відповідача-2 відсутні.

Позивач нарахував та просить стягнути з відповідача 3 894,78 грн. пені, 395,05 грн. - 3% річних, 2292,37грн.- інфляційні втрати.

Відповідно до п. 5.5. договору у випадку прострочення оплати за поставлений товар, покупець сплачує постачальнику пеню у розмірі 0,3% від суми заборгованості за отриманий відповідно до умов цього договору товар за кожний день прострочення оплати, проте, у будь-якому випадку, розмір відповідальності покупця за несвоєчасну оплату товару не має перевищувати розміру подвійної облікової ставки Національного банку України.

Виконання зобов'язання (основного зобов'язання) забезпечується, якщо це встановлено договором або законом (ст. 548 Цивільного кодексу України).

У разi порушення зобов'язання настають правовi наслiдки, встановленi договором або законом, зокрема - сплата неустойки (п.3 ч.1 ст. 611 Цивільного кодексу України).

Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або iнше майно, якi боржник повинен передати кредиторовi у разi порушення боржником зобов'язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у вiдсотках вiд суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання (ст.549 Цивільного кодексу України).

Згідно зі ст. ст. 1, 3 Закону України «Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань» , платники грошових коштiв сплачують на користь одержувачiв цих коштiв за прострочку платежу пеню в розмiрi, що встановлюється за згодою сторiн. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано (ч.6 ст.232 Господарського Кодексу України).

Відповідно до ст. 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Однак, позивачем не враховано, положення п. 2.2. договору (покупець проводить розрахунок за отриманий товару на умовах відстрочення оплати товару протягом 21 банківського дня з моменту поставки товару) та п. 3.2. договору: місце доставки - склад покупця, адреса якого вказана у відповідному замовленні.

Згідно наданої ТзОВ Торговій Дім Міст Експрес інформації відправлення доставлено 14.07.2016р., одержувач ТОВ Мій офіс .

З урахуванням вищевикладеного судом проведено перерахунок та встановлено, що до стягнення належить 3824,71 грн. - пеня, 388,22 грн. - 3% річних, 2292,37грн.- інфляційні втрати.

З огляду на викладене, враховуючи, що має місце прострочення виконання зобов'язання, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача-1 41589,10грн., з яких: 35083,80грн.-основний борг, 3824,71 грн. - пеня, 388,22 грн. - 3% річних, 2292,37грн.- інфляційні втрати.

Відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу витрати по сплаті судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог: на позивача - 2,48грн. (0,18%), на відповідача-1 - 1375,52грн. (99,82%).

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст.1, 33, 34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс" (02088, м. Київ , вул. Є. Харченка, буд. 21, ідентифікаційний код 34539087) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" (49055, м. Дніпро, вул. Будівельників, буд. 34, корпус 89, офіс 3, ідентифікаційний код 39391614) 41589,10грн., з яких: 35083,80грн.-основний борг, 3824,71 грн. - пеня, 388,22 грн. - 3% річних, 2292,37грн.- інфляційні втрати, про що видати наказ.

В решті позовних вимог відповити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Мій Офіс" (02088, м. Київ , вул. Є. Харченка, буд. 21, ідентифікаційний код 34539087) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім Профі- Пак" (49055, м. Дніпро, вул. Будівельників, буд. 34, корпус 89, офіс 3, ідентифікаційний код 39391614) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1375,52грн., про що видати наказ.

Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня його оголошення, а у разі якщо в судовому засідання було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення -з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 08.02.2017

Суддя Суддя Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_6 ОСОБА_7

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення08.02.2017
Оприлюднено13.02.2017
Номер документу64590825
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/9988/16

Постанова від 21.03.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 21.03.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Іванов Олексій Геннадійович

Рішення від 08.02.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 23.01.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 16.01.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 10.01.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мілєва Ірина Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні