ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 лютого 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/4094/16
Категорія: 8.1 Головуючий в 1 інстанції: Стефанов С. О.
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів - Джабурії О.В.,
- Крусяна А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2016 року по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Снігур-ТД до Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними відмов у прийнятті податкових декларацій,-
В С Т А Н О В И Л А :
12 липня 2016 року товариство з обмеженою відповідальністю "Снігур-ТД" звернулося до суду з адміністративним позовом до Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ДПІ), в якому просило визнати протиправною відмову ДПІ у прийнятті податкової декларації з податку на додану вартість з додатками за звітні (податкові) періоди: січень, лютий, березень, квітень 2016 року ТОВ "Снігур-ТД", а податкові декларації з податку на додану вартість з додатками за звітні (податкові) періоди такими, що подані ТОВ "Снігур-ТД" у день їх фактичного отримання ДПІ, а саме: 22.02.2016 року, 16.03.2016 року, 20.04.2016 року, 18.05.2016 року відповідно.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач неправомірно відмовляє у прийнятті податкових декларації з податку на додану вартість, оскільки підстави для відмови у прийнятті відсутні.
Відповідач заперечував проти позову зазначаючи, що діяв в порядку та у спосіб, визначений чинним законодавством.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2016 року адміністративний позов задоволено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить зазначену постанову скасувати та прийняту нову, якою задовольнити його позов.
В зв'язку із неявкою сторін, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно п.2 ч. 1 ст. 197 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається наступне.
30 грудня 2015 року, у зв'язку із зміною ТОВ "Снігур-ТД" свого місцезнаходження (з м. Одеса, Малиновський район вул. Генерала Цвєтаєва, 3/5 на м. Львів, Залізничний район, вул. Городоцька, 174), проведено державну реєстрацію змін до установчих документів підприємства, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) внесено відповідний запис (а.с. 27-30). У зв'язку з цим, контролюючим органом - ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області за попереднім місцем обліку було розірвано з позивачем договір про визнання електронних документів.
З січня 2016 року ТОВ "Снігур-ТД" перебуває на обліку у Залізничній ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області.
Відповідно до наказу ДПІ у Залізничному районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області від 12 січня 2016 року Про проведення перевірок наявності СГД за місцезнаходженням здійснено вихід за адресою, зокрема, ТОВ Снігур-ТД , яке зареєстроване за адресою м.Львів, вул.Городоцька 174, та встановлено відсутність за податковою адресою посадових осіб, про що складено акт від 12.01.2016 року №6.
ДПІ у Залізничному районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області направлено лист від 13.01.2016 року № 459/7/13-03-11-02/3 до ОУ ДПІ у Сихівському районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області для здійснення заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків та запити про встановлення місцезнаходження платника податків.
Листом від 15.01.2016 року ОУ ДПІ у Сихівському районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області видано довідку щодо не встановлення фактичного місцезнаходження позивача.
ДПІ у Залізничному районі м.Львова ГУ ДФС у Львівській області направлено державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Позивач неодноразово засобами електронного зв'язку на адресу Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області направляв договір про визнання електронних документів, проте Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області не уклала з ТОВ "Снігур-ТД" даний договір. У зв'язку з цим, ТОВ "Снігур-ТД" не мало можливості подавати податкову звітність з ПДВ в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, попри те, що позивач являється платником ПДВ.
20.02.2016 року ТОВ "Снігур-ТД" поштою надіслало на адресу Залізничної ОДПІ підписану керівником та скріплену печаткою підприємства податкову звітність з ПДВ за січень 2016 року а саме: податкову декларацію з ПДВ за січень 2016 року на 2 арк.; додаток 2 до податкової декларації з ПДВ за січень 2016 року на 1 арк., додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за січень 2016 року на 2 арк. (а.с. 136-140), яку Залізничною ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області згідно повідомлення про вручення поштового відправлення отримано 22.02.2016 року (а.с. 33-34).
Листом від 24.02.2016 року № 2225/10/13-03-08/203 Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомила ТОВ "Снігур-ТД" про відмову у прийнятті податкової декларації підприємства з ПДВ за січень 2016 року (а.с. 49-50).
16.03.2016 року ТОВ "Снігур-ТД" поштою надіслало на адресу Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області підписану керівником та скріплену печаткою підприємства податкову звітність з ПДВ за лютий 2016 року а саме: податкову декларацію з ПДВ за лютий 2016 року на 2 арк.; додаток 2 до податкової декларації з ПДВ за лютий 2016 року на 1 арк., додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за лютий 2016 року на 2 арк. (а.с. 141-143), які Залізничною ОДПІ згідно повідомлення про вручення поштового відправлення було отримано 16.03.2016 року (а.с. 35-38).
Листом від 21.03.2016 року № 3245/13-03-08-0018/334 Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомила ТОВ "Снігур-ТД" про, відмову у прийнятті податкової декларації підприємства з ПДВ за лютий 2016 року (а.с. 51-52).
19.04.2016 року ТОВ "Снігур-ТД" поштою надіслало на адресу Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області підписану керівником та скріплену печаткою підприємства податкову звітність з ПДВ за березень 2016 року а саме: податкову декларацію з ПДВ за березень 2016 року на 2 арк.; додаток 2 до податкової декларації з ПДВ за березень 2016 року на 1 арк., додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за березень 2016 року на 2 арк. (а.с. 144-148), які Залізничною ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області згідно повідомлення про вручення поштового відправлення було отримано 20.04.2016 року (а.с. 39-42).
Листом від 20.04.2016 року № 4621/13-03-08-00-18/469 Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області повідомила ТОВ "Снігур-ТД" про відмову у прийнятті податкової декларації підприємства з ПДВ за березень 2016 року (а.с. 53-54).
16.05.2016 року ТОВ "Снігур-ТД" поштою надіслало на адресу Залізничної ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області підписану керівником та скріплену печаткою підприємства податкову звітність з ПДВ за квітень 2016 року а саме: податкову декларацію з ПДВ за квітень 2016 року на 2 арк.; додаток 2 до податкової декларації з ПДВ за квітень 2016 року на 1 арк., додаток 5 до податкової декларації з ПДВ за квітень 2016 року на 2 арк. (а.с. 149-153), які Залізничною ОДПІ згідно повідомлення про вручення поштового відправлення було отримано 18.05.2016 року (а.с. 43-48).
Листом від 20.05.2016 року № 5678/13-03-08-00-18/552 Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області (а.с. 55-56) повідомила ТОВ "Снігур-ТД" про відмову у прийнятті податкової декларації підприємства з ПДВ за квітень 2016 року.
У всіх листах Залізнична ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області, як на підставу відмови, посилається на встановлення факту відсутності посадових осіб підприємства за податковою адресою підприємства, про що складено акт № 6 від 12.01.2016 року (а.с. 119).
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Залізничною ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області порушено порядок прийняття у позивача податкової звітності та безпідставно відмовлено у прийнятті звітності.
Судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (в редакції чинній, на момент виникнення спірних правовідносин, далі ПК України).
Статтею 49 ПК України врегульоване подання податкових декларацій до контролюючого органу.
Так, відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Відповідно до п. 49.2 ст.49 ПК України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач є платником податку на додану вартість, направляв до відповідача податкову декларацію з податку на додану вартість, для платників якого звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, що встановлено п.202.1 ст.202 ПК України.
Згідно з п. 49.3 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Крім того, п. 49.4 цієї статті встановлено, що податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі до контролюючого органу всіма платниками цього податку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
У разі розірвання контролюючим органом в односторонньому порядку договору про визнання електронних документів платник податків, договір з яким розірвано, має право до складання нового договору подавати податкову звітність у спосіб, визначений підпунктами "а" і "б" пункту 49.3 цієї статті.
Так, ДПІ у Малиновському районі м.Одеси ГУ ДФС в Одеській області розірвано в односторонньому порядку з позивачем договір про визнання електронних документів, у заявку із зміною ТОВ Снігур-ТД місцезнаходження.
Враховуючи викладене, оскільки контролюючим органом (за попереднім місцем обліку) в односторонньому порядку розірвано з позивачем договір про визнання електронних документів, подання позивачем податкової звітності шляхом її надсилання поштою з повідомленням про вручення і описом вкладення до складання нового договору узгоджується з п. 49.4 ст. 49 ПК України.
Статтею 48 ПК України врегульовано складання податкової декларації, зокрема її зміст та обов'язкові реквізити.
Так, відповідно до п. 48.3 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Згідно із п. 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України у окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом;код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період.
Крім того, за правилами п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.
Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.
Пунктом 49.8 ст. 49 ПК України визначено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Відповідно до п. 49.9 ст. 49 ПК України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Пунктом 49.10 вказаної статті визначено, що відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.
Відповідно до п. 49.13 ст. 49 ПК України у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
З наведеного вбачається, що процедура прийняття податкової звітності полягає у вчиненні посадовою особою контролюючого органу фактичних дій з перевірки наявності і достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 ПК України, та реєстрації податкової звітності у день її отримання контролюючим органом.
При цьому, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених вищенаведеними нормами податкового законодавства, у тому числі висунення будь-яких не визначених вказаними правилами Закону передумов щодо такого прийняття, забороняється.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що фактично звітність позивача з податку на додану вартість не прийнята відповідачем з підстав зазначення в ній відомостей, що не відповідають дійсності, а саме щодо інформації про фактичну адресу платника податків.
Згідно із ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 року №755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу такі як місцезнаходження юридичної особи та в силу ч. 1 ст. 10 вказаного Закону, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Відповідно до п. 45.2 ст.45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Доводи, на які посилається апелянт, а саме акт та довідку щодо перевірки місцезнаходження позивача судова колегія не приймає до уваги, оскільки в поданих податкових деклараціях з ПДВ за січень, лютий, березень, квітень 2016 року позивач зазначив податкову адресу юридичної особи аналогічну адресі, зазначеної у Єдиному державному реєстрі як місцезнаходження ТОВ "Снігур-ТД" - вул.Городоцька, 174 м.Львів, 79022. Крім того, ПК України не передбачена така підстава для відмови у прийнятті податкової звітності, як відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Враховуючи викладене, судова колегія приходить до висновку, що у ДПІ не було законних підстав для відмови позивачу у прийнятті податкової звітності з ПДВ за січень - квітень 2016р., в звязку з чим суд першої інстанції вірно визнав протиправними дії податкового органу щодо відмови ТОВ "Снігур-ТД" у прийнятті такої звітності.
Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляції вважає такими, що висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 195,196,198,200,205,206,254 КАС України, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу Залізничної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області - залишити без задоволення.
Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2016 року - залишити без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням апеляційної інстанції.
Головуючий: Н.В.Вербицька
Суддя: О.В.Джабурія
Суддя: А.В.Крусян
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2017 |
Оприлюднено | 10.02.2017 |
Номер документу | 64625918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні