Справа № 636/445/17
ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2017 року м. Чугуїв
Слідчий суддя Чугуївського міського суду Харківської області ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,
за участі прокурора ОСОБА_3 ,
слідчого ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання начальника відділення СВ Чугуївського ВП ГУНП України в Харківській області ОСОБА_4 , погодженого зі старшим прокурором Чугуївської місцевої прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №12016220440000083 про проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності,-
В С Т А Н О В И В:
До Чугуївського міського суду Харківської області звернувся заступник начальника СВ Чугуївського ВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_4 , за погодженням з прокурором Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області ОСОБА_3 , з клопотанням про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінінсово-господарської діяльності «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011», в обгрунтування якого зазначив наступне.
14 січня 2016 року до чергової частини Чугуївського ВП ГУ НП в Харківській області надійшло повідомлення з Чугуївської місцевої прокуратури Харківської області за фактом звернення відділу в м. Чугуєві УСБУ в Харківській області щодо отримання зазначеним органом інформації про привласнення грошових коштів в ході виконання ремонтних робіт на території смт. Есхар Чугуївського району Харківської області.
Так, в ході перевірки встановлено, що протягом 2015 року на території Есхарівської селищної ради Чугуївського району Харківської області проводились роботи з ремонту покрівлі в багатоквартирних будинках на загальну суму понад 900 тис. грн. Замовником робіт виступало КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» (код ЄДРПОУ 37525407, юридична адреса: Харківська область Чугуївський район, с. Есхар, вул. Леніна, 17), виконавцем робіт ФОП ОСОБА_5 (Код ІПН НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ). Згідно отриманої інформації директор вказано підприємства ОСОБА_6 , спільно із приватним підприємцем (виконавцем робіт), незаконно заволоділи грошовими коштами, виділеними на виконання зазначених робіт, на суму понад 200 тис. грн.,шляхом навмисного завищення вартості виконаних послуг та придбаних товарів, а також внесення до офіційних документів (актив виконаних робіт ф. КБ-2в) завідомо неправдивих даних.
14 січня 2016 року відомості за даним фактом внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12016220440000083 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 191 КК України, тобто привласнення чи розтрата чужого майна, яке було ввірене особі чи перебувало в її віданні.
Під час досудового розслідування встановлено, що в 2015 році між КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» в особі директора ОСОБА_6 та ФОП ОСОБА_5 укладено наступні договори підряду об`єктом яких являється ремонтні роботи крівель багатоквартирних будинків смт Есхар Чугуївського району Харківської області:
договір підряду № 1/15/п від 06 квітня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , сума договору 142646,00 грн.;
договір підряду № 2/15/п від 06 квітня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі частини житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , сума договору 58354,00 грн.;
договір підряду № 3/15/п від 12 червня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі частини житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_4 , сума договору 124820,00 грн.;
договір підряду № 2/15/п/1 від 09 липня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , сума договору 333448,00 грн.;
договір підряду № 4/15/п від 30 липня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_4 , сума договору 115621,00 грн.;
договір підряду № 5/15/п від 10 вересня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з поточного ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_4 , сума договору 47 522,00 грн.;
договір підряду № 7/15/п від 11 вересня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з поточного ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , сума договору 96 771,00 грн.;
договір підряду № 10/15/п від 02 жовтня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , сума договору 103389,00 грн.;
договір підряду № 11/15/п від 12 жовтня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , сума договору 74995,00 грн.;
договір підряду № 9/15/п від 16 жовтня 2015 року, предметом договору є виконання робіт з поточного ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_3 , сума договору 50000,00 грн.;
договір підряду № 14/п від 02 листопада 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_4 , сума договору 164308,00 грн.;
договір підряду № 11/15/п від 19 листопаду 2015 року, предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту крівлі житлового будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_4 , сума договору 129326,00 грн.
Таким чином, з метою всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин даного злочину необхідно вирішити питання, щодо призначення позапланову виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» за 2015 рік для встановлення можливих збитків спричинених посадовими особами зазначеного підприємства або привласненням бюджетних грошових коштів.
У судовому засіданні заступник начальника СВ Чугуївського ВП ГУНП в Харківській області та прокурор клопотання підтримали та просили його задовольнити.
Слідчий суддя, вислухавши думку сторін, розглянувши клопотання, дослідивши додані до нього документи, прийшов до наступного.
Частиною 2 ст.93 КПК України зазначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно п.1 ст. 75.1 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Стаття 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 року № 2939 (з наступними змінами і доповненнями) (далі Закон) визначає, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: 2) підконтрольною установою подано у встановленому порядку скаргу про порушення законодавства посадовими особами органу державного фінансового контролю під час проведення планової чи позапланової виїзної ревізії, в якій міститься вимога про повне або часткове скасування результатів відповідної ревізії; 3) у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з підконтрольною установою, якщо підконтрольна установа не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит органу державного фінансового контролю протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту; 4) проводиться реорганізація (ліквідація) підконтрольної установи; 5) у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю; 6) у разі, коли вищестоящий орган державного фінансового контролю в порядку контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державного фінансового контролю здійснив перевірку актів ревізії, складених нижчестоящим органом державного фінансового контролю , та виявив їх невідповідність вимогам законів. Позапланова виїзна ревізія в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державного фінансового контролю лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб нижчестоящого органу державного фінансового контролю, які проводили планову або позапланову виїзну ревізію зазначеної підконтрольної установи, розпочато службове розслідування або у випадку повідомлення їм про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.
Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Позапланові виїзні ревізії суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені цим Законом до підконтрольних установ, проводяться органами державного фінансового контролю за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Відповідно до порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою КМУ від 20 квітня 2006 р. N 550 визначено наступне.
За зверненням правоохоронного органу контролюючі органи в межах своєї компетенції проводять планові та позапланові виїзні ревізії за місцезнаходженням об`єкта контролю.
У разі ненадання правоохоронним органом рішення суду про проведення позапланової виїзної ревізії, але за наявності у зверненні правоохоронного органу фактів, що свідчать про порушення вимог законів, контроль за дотриманням яких віднесено до компетенції контролюючого органу, можливе включення ревізії об`єкта контролю до плану контрольно-ревізійної роботи контролюючого органу на наступний плановий період за умови, що така установа не ревізувалася контролюючими органами у плановому порядку протягом поточного календарного року.
Звернення правоохоронного органу розглядається Держфінінспекцією, її територіальним органом в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, якщо воно підписане керівником відповідного органу чи його заступником і містить:
повну назву об`єкта контролю, дані про його місцезнаходження, організаційно-правову форму;
інформацію про належність об`єкта контролю до підконтрольних установ;
обґрунтування необхідності проведення ревізії;
перелік питань, на які відповідно до компетенції контролюючих органів необхідно дати відповідь;
зазначення періоду проведення ревізії об`єкта контролю.
Якщо зазначені дані викладені в рішенні суду про надання дозволу на проведення ревізії, допускається їх відсутність у зверненні правоохоронного органу, до якого додається таке рішення.
Рішення щодо включення ревізії об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу до плану контрольно-ревізійної роботи приймається керівником Держфінінспекції, її територіального органу в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Про прийняте рішення інформується протягом 10 робочих днів після отримання звернення відповідний правоохоронний орган.
Позапланова виїзна ревізія об`єкта контролю за зверненням правоохоронного органу проводиться у разі надання ним:
клопотання слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії та ухвали суду про дозвіл на її проведення, в якому зазначаються підстави проведення, дати її початку та закінчення, а також номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування, дата та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення (для ревізії суб`єкта господарської діяльності, не віднесеного Законом до підконтрольних установ);
постанови слідчого або прокурора про призначення позапланової виїзної ревізії, винесеної після повідомлення посадовій особі підконтрольної установи, що ревізується, про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення;
інформації про факти, що свідчать про порушення об`єктом контролю - підконтрольною установою законів, та рішення суду про дозвіл на проведення ревізії, в якому зазначаються підстави проведення, дати початку та закінчення. У разі надходження зазначеної інформації без рішення суду Держфінінспекція, її територіальний орган в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі протягом 7 робочих днів самостійно подає до суду письмове обґрунтування підстав такої ревізії із зазначенням дати початку та закінчення. Про відмову суду у видачі дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії об`єкта контролю невідкладно інформується відповідний правоохоронний орган.
Отже, виходячи з наведених норм, існує відповідний порядок призначення та проведення позапланових ревізій органами Держфінінспекції.
Вивчивши клопотання та додані до нього копії документів, встановлено, що вказаний порядок звернення до органів Держфінінспекції та суду не був дотриманий слідчим, крім того за наявності інформації про проведення в КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011»перевірок фінансово-господарської діяльності, до клопотання не додано будь-яких документів, які б підтверджували чи спростовували той факт, що позапланова ревізія не проводовилась протягом кварталу поточного року. Слідчий в клопотанні також не зазначає відомості про дату та підстави повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, в клопотанні та в матеріалах кримінального провадження відсутня постанова про призначення позапланової виїзної ревізії в КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» свідчить про передчасність клопотання та є підставою для відмови у задоволенні клопотання про надання дозволу проведення ревізії, в клопотанні не вказана дата закінчення проведення ревізії, а лише дата початку та термін її проведення, не надана інформація про проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» згідно ухвали слідчого судді Чугуївського міського суду Харківської області ОСОБА_7 від 11 лютого 2016 року.
Таким чином не зрозуміло, дане клопотання є первинним, чи повторним або про продовження строку проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011».
Отже, приймаючи до уваги вищевикладене, слід відмовити у даному клопотанні.
Клопотання про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду клопотання слідчим суддею від учасників процесуальної дії не надійшло, за ініціативою суду не здійснюється, що відповідає положенням ч. 1 ст.107 КПК України
На підставі викладеного, керуючись 40, 93, 309 КПК України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.1 ст. 75.1 Податкового кодексу України, Постанови КМУ від 20 квітня 2006 р. N 550, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні клопотання начальника відділення СВ Чугуївського ВП ГУНП України в Харківській області ОСОБА_4 , погодженого зі старшим прокурором Чугуївської місцевої прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню №12016220440000083 про проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності в КП «Есхарівське житлово-комунальне експлуатаційне управління-2011» відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчій суддя: підпис .ОСОБА_1
Суд | Чугуївський міський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2023 |
Номер документу | 64641976 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Чугуївський міський суд Харківської області
Карімов І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні