ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 січня 2017 року м. Київ К/800/24922/15
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючої: Гончар Л.Я.,
Суддів: Донця О.Є.,
Голяшкіна О.В.
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2015 року у справі № 821/4813/13 за позовом ОСОБА_2 - священика Української Автокефальної Православної Церкви, фундатора й будівничого храму святого Різдва Івана Хрестителя в с. Золота Балка до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в Херсонській області, Реєстраційної служби Цюрупинського районного управління юстиції Херсонської області, Херсонської обласної державної адміністрації, третя особа: парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви, про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А:
ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в Херсонській області, Реєстраційної служби Цюрупинського районного управління юстиції Херсонської області та Херсонської обласної державної адміністрації, в якому просив суд:
- визнати протиправними дії реєстраційної служби Головного управління у Херсонській області щодо:
- відмови внести в базу даних ЄДР України дані парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка, зареєстрованої 22 січня 1992 року; внесення в базу даних ЄДР під датою реєстрації 22 січня 1992 року даних "Релігійної організації парафії Свята Різдва Івана Хрестителя в с. Золота Балка Новоронцовського району" фактично створеної 2002 року без надання оригіналу свідоцтва про держреєстрацію;
- відмови видати витяг з ЄДР України нерухомого майна про державну реєстрацію прав на не житлову будівлю храм-каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлової плебанію власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви в м. Цюрупинську;
- зобов'язати відповідача внести в базу даних ЄДР України дані парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка, зареєстрованої 22 січня 1992 року та видати витяг, заборонити державним реєстраторам вчиняти будь-які дії, щодо внесення змін до свідоцтва про право власності на нерухоме майно храм Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка власником якого є саме парафія Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка, внести до ЄДР України дані нерухомого майна нежитлової будівлі ,храму-каплиці Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлової плебанії власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української автокефальної православної Церкви та видати витяг з єдиного державного реєстру нерухомого майна про державну реєстрацію прав.
Після уточнення та доповнення позовних вимог від 05.02.2014 року просив визнати протиправними дії реєстраційної служби Головного управління у Херсонській області щодо:
- відмови внести в базу даних ЄДР України дані парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка , зареєстрованої 22 січня 1992 року; внесення в базу даних ЄДР під датою реєстрації 22 січня 1992 року даних "Релігійної організації парафії Свята Різдва Івана Хрестителя в с. Золота Балка Новоронцовського району" фактично створеної 2002 року без надання оригіналу свідоцтва про держреєстрацію,
- відмови видати витяг з ЄДР України парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота балка, зареєстрованої 22 січня 1992 року, зобов'язати належним чином виконати дії, щодо внесення в базу даних ЄДР України дані парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка, зареєстрованої 22 січня 1992 року; видати витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка, зареєстрованої 22 січня 1992 року;
- визнати протиправними дії реєстраційної служби Цюрупинського районного управління юстиції у Херсонській області щодо :
- ненадання всупереч п. 7 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень" рішення про державну реєстрації нерухоме майно не житлової будівлі, храму - каплиці Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлової плебанії власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви;
- відмови надати, всупереч п. 5 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", витяг з єдиного державного реєстру нерухомого майна про державну реєстрацію прав на не житлову будівлю храм - каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію, власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви в м. Цюрупинську;
- відмови у наданні, всупереч п. 5 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", рішення про державну реєстрацію прав на нерухоме майно з достовірною інформацією відповідно на технічному паспорту з вірно вказаною площею; ненадання письмового повідомлення про прийняте рішення зупинення розгляду заяви, в супереч п. 1 ст. 22 Закону України "Про д реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" з обґрунтуванням рішення відповідно чинного законодавства;
- відмови у наданні рішення про державну реєстрацію прав на нерухоме майно з достовірною інформацією відповідно наданому технічному паспорту з вірно вказаною площею, в супереч п. 2 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень";
- зобов'язати реєстраційну службу Цюрупинського районного управління юстиції у Херсонській області належним чином виконати дії, а саме :
- внести в базу даних єдиного державного реєстру України дані нерухомого майна не житлової будівлі, храму - каплиці Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлової плебанії власником якого є парафія Архистра Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви з вказаними даними площі відповідно наданому технічного паспорту, а саме загальну площу -185,2 кв.м. з зазначенням житлової площі;
- видати рішення про державну реєстрацію прав на нерухоме майно житлової будівлі, храму - каплиці Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ житлової плебанії власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви;
- видати витяг з єдиного державного реєстру нерухомого майна державну реєстрацію прав на нерухоме майно не житлової будівлі, храму каплиці Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлової плебанії власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви з вказаними даними площі відповідно наданому технічного паспорту, а саме загальну площу -185,2 кв.м зазначенням житлової площі.
Після уточнення та доповнення позовних вимог від 14.03.2014 року просив визнати дії Херсонської обласної державної адміністрації протиправними та зобов'язати Херсонську обласну державну адміністрацію належним чином виконати дії, а саме: зареєструвати статут парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка в новій редакції від 18 травня 2013 року з повною та правильною назвою відповідно первинній реєстрації 22 січня 1992 року.
Після уточнення та доповнення позовних вимог від 20.03.2014 року просив зобов'язати реєстраційну службу Цюрупинського управління юстиції у Херсонській області внести зміну до запису державного реєстратора речових прав на нерухоме майно храм-каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію, а саме вказавши належну площу 185,2 кв.м.
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2015 року, у задоволенні позову відмовлено.
У поданій касаційній скарзі ОСОБА_2 із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення судів попередніх інстанцій та направити справу до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга не підлягає задоволенню.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з відсутності у спірних правовідносинах факту порушення відповідачами прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, погоджується з такими висновками судів попередніх інстанцій з огляду на наступне.
Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 02.04.2013 до реєстраційної служби Головного управління юстиції у Херсонській області звернувся ОСОБА_2 із заявою від 21.03.2013 про внесення даних релігійної організації - парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та проханням про сприяння в отриманні витягу й виписки щодо зазначеної релігійної організації від державного реєстратора Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області, до якої додано копії свідоцтв про реєстрацію (реєстрацію у новій редакції) статуту релігійної громади від 22.01.1992 року № 15-120 та від 04.04.2000 року № 325.
За результатами розгляду звернення позивача, з врахуванням листа Херсонської обласної державної адміністрації від 25.04.2013 № 417-2765/0/8-13/61/343, було встановлено, що статут Української автокефальної православної церкви Різдва Івана Хрестителя села Золота Балка Нововоронцовського району зареєстровано рішенням виконавчого комітету Херсонської обласної Ради народних депутатів від 22.01.1992 № 15 "Про реєстрацію статутів релігійних громад" зареєстровано (за адресою: Херсонська обл., Нововоронцовський район, с. Золота Балка, вул. Шевченка, 57).
Розпорядженням голови Херсонської обласної державної адміністрації від 04.04.2000 року № 325 "Про реєстрацію статутів релігійних громад" зареєстровано статут у новій редакції Української автокефальної православної церкви Свята Різдва Предтечинської парафії села Золота Балка Нововоронцовського району (за адресою: Нововоронцовський район, с. Золота Балка, вул. Шевченка, 64) та розпорядженням від 26.06.2002 року № 600 "Про державну реєстрацію статутів релігійних громад" було зареєстровано у новій редакції статут парафії Свята Різдва Івана Хрестителя села Золота Балка Нововоронцовського району (за адресою: Нововоронцовський район, с. Золота Балка, вул. Шевченка, 64).
За повідомленням Головного управління статистики у Херсонській області від 15.04.2013 № 13-03/188, у ЄДРПОУ значиться юридична особа "Парафія Свята Різдва Івана Хрестителя"; храм різдва Івана Хрестителя с. Золота Балка Української автокефальної православної церкви, Українська автокефальна православна церква Святого Різдва Предтечинської парафії в с. Золота Балка Нововоронцовського району. В свою чергу, Парафія Свята Різдва Івана хрестителя Української автокефальної православної церкви не значаться в Єдиному державному реєстрі підприємств та організації Херсонської області.
Враховуючи вищезазначене, заявника було повідомлено про те, що інформацію щодо реєстрації релігійної організації - парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка за вказаними ним у заяві реєстраційними даними не виявлено, у зв'язку з чим, зазначене питання не підлягає розгляду на засіданні тимчасової міжвідомчої спеціальної комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, створеної наказом Головного управління юстиції у Херсонській області від 03.05.2012 № 06-04/466 відповідно до Положення про тимчасові міжвідомчі спеціальні комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (чинного на час виникнення спірних правовідносин), затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 №575/5, оскільки на засіданні тимчасової міжвідомчої спеціальної комісії з питань проведення інвентаризації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців при Головному управлінні юстиції у Херсонській області розглядається та затверджується інформація про невключених юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих до 01.07.2004 року, відомості про яких на дату завершення процесу включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців для передачі до державного реєстратора для забезпечення включення до Єдиного державного реєстру відомостей про невключених суб'єктів.
Також заявнику було рекомендовано з питання оформлення документів щодо реєстрації статуту релігійної громади звернутись до органу реєстрації - ОДА, оскільки вирішення зазначеного питання не відноситься до компетенції Головного управління юстиції у Херсонській області.
У подальшому, від позивача надходили звернення від 29.07.2013 року та 09.08.2013 року з проханням надати обґрунтування відмови у задоволенні заяви від 21.03.2013 року та внести дані релігійної організації - Української Автокефальної Православної Церкви Святого Різдва Івана Хрестителя в с. Золота Балка до Єдиного державного реєстру й видати витяг і виписку з Єдиного державного реєстру.
Зазначені звернення були розглянуті, й на адресу заявника направлено вичерпну відповідь з приводу порушених питань.
Крім того, судами встановлено, що 10.07.2013 року Державним реєстратором Нововоронцовського РУЮ Карпенком Г.М. вчинено реєстраційну дію щодо включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - Парафії Свята Різдва Івана Хрестителя с. Золота Балка Нововоронцовського району. Зазначену реєстраційну дію проведено реєстратором на підставі отриманої від юридичної особи - Парафії Свята Різдва Івана Хрестителя с. Золота Балка Нововоронцовського району в особі заявника ОСОБА_7 реєстраційної картки про включення відомостей про юридичну особу "Парафія Свята Різдва Івана Хрестителя с. Золота Балка Нововоронцовського району".
Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (в редакції, чинні на час виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор оформлює та видає виписки, витяги та довідки з Єдиного державного реєстру.
Згідно абзацу 2 частини 2 статті 20 зазначеного закону, відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді витягу з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 21 вказаного закону, виписка з Єдиного державного реєстру видається юридичній особі або фізичній особі - підприємцю за їх письмовим запитом протягом двох робочих днів з дати подання цього запиту, а також у випадках, встановлених цим Законом.
Механізм надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців встановлено Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, затвердженим наказом Міністерства юстиції України 14.12.2012 №1846/5 (який був чинним на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 1.2. вказаного Порядку запитувач - особа (юридична особа, фізична особа, їх уповноважені представники), яка подає відповідно до цього Порядку документи для отримання відомостей з Єдиного державного реєстру.
Отже, за вимогами зазначених норм, відомості з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у вигляді витягу, довідки про наявність або відсутність інформації яка запитується, надаються державним реєстратором за відповідним запитом.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення вимог позивача до Реєстраційної служби Головного управління юстиції в Херсонській області.
Відносно позовних вимог в частині визнання протиправними дій Реєстраційної служби Цюрупинського районного управління юстиції Херсонської області, колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанцій щодо їх безпідставності з огляду на наступне.
Відповідно до статті 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
За приписами статті 15 Закону визначено порядок проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.
Перелік документів для здійснення державної реєстрації прав визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Відповідно до пункту 37 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМУ від 17.10.2013 року № 868 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) документами, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, є:
1) укладений в установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно, чи його дублікат;
2) свідоцтво про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат;
3) свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат;
4) свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, видані нотаріусом, чи їх дублікати;
5) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором відповідно до цього Порядку;
6) свідоцтво про право власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;
7) свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане органом місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією до набрання чинності цим Порядком;
8) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;
9) державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою;
10) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно;
11) ухвала суду про затвердження (визнання) мирової угоди;
12) заповіт, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;
13) закон, яким встановлено сервітут на нерухоме майно;
14) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об'єкта нерухомого майна релігійній організації;
15) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об'єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність;
16) інші документи, що підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.
Відповідно до пункту 42 вищевказаного Порядку, для проведення державної реєстрації речових прав на об'єкт нерухомого майна в разі, коли в документах, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на такий об'єкт, відсутні відомості про його технічні характеристики, заявник, крім документа, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, подає технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна.
Судами встановлено, що 15.11.2013 року до реєстраційної служби Цюрупинського районного управління юстиції Херсонської області звернувся керівник Парафії Архистратига Михаїла Української Православної Церкви ОСОБА_2 з заявою про державну реєстрацію речового права щодо права власності на нежитлову будівлю Храм-каплиця Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію. У заяві було обрано спосіб отримання документів "особисто" та відсутня поштова адреса, за якою можливо було надіслати документи.
Разом із заявою було подано документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав; свідоцтво про право власності, серія та номер: б/н, виданий 29.01.2010 року, видавник: Виконком Цюрупинської міськрада; довідка з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), серія та номер: АА № 802505, виданий 02.01.2013, видавник: Головне Управління статистики у Херсонській області; виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, серія та номер: 1 497 120 0000 002282, виданий 05.11.2012, видавник: Цюрупинська районна державна адміністрація Херсонської області; указ про призначення, серія та номер: б/н, виданий 01.06.1997, видавник: Патріархія Української Автокефальної Православної Церкви; технічний паспорт, серія та номер: б/н, виданий 01.04.2013, видавник: Фізична особа - підприємець ОСОБА_8; державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, серія та номер: 120, виданий 29.09.1998, видавник: Цюрупинська міська рада; витяг з поземельної книги про земельну ділянку, серія та номер: НОМЕР_1, виданий 09.04.2012, видавник: Відділ Держкомзему у Цюрупинському районі Херсонської області.
В свою чергу, заявником не були подані документи які б містили підстави для зазначення площі, відмінної від вказаної в правовстановлюючому документі, в тому числі запис в технічному паспорті.
02.12.2013 року державним реєстратором, Реєстраційної служби Цюрюпинського районного управління юстиції Херсонської області - ОСОБА_9 було прийнято рішення № 8556553 про державну реєстрацію прав з внесенням інформації до Державного реєстру речових прав згідно правовстановлюючого документу, при цьому вказавши площу 250,2 кв. м. вказану в свідоцтві про право власності.
В подальшому, на підставі постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 29 вересня 2011 року по справі № 2а-384/11/2170, залишеної без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2012 року, до свідоцтва було внесено зміни: вважати тип об'єкта нежитлова будівля Храм-каплиця Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлова плебанія, власником якої є Парафія Архистратига Михаїла Української Православної Церкви.
Державним реєстратором ОСОБА_9 було прийнято рішення № 8556553 про державну реєстрацію, відкрито розділ у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та реєстраційну справу на об'єкт нерухомого майна № 228790565250, зареєстровано право власності № 3639389 та сформовано витяг № 13803838.
Судами попередніх інстанцій було встановлено, що Реєстраційна служба Цюрупинського РУЮ повідомляла заявника телефоном про необхідність з'явитися до Реєстраційної служби Цюрупинського РУЮ для отримання витягу. Однак, незважаючи на неодноразові намагання вручити витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності ОСОБА_2, останній відмовлявся його отримати.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, що вимога про визнання дій Реєстраційної служби Цюрупинського РУЮ протиправними та зобов'язання видати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на не житлову будівлю храм - каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію, власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви є необґрунтованою і задоволенню не підлягає.
Що стосується вимоги в частині зобов'язання Реєстраційної служби Цюрупинського РУЮ видати витяг з єдиного Державного реєстру нерухомого майна про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на не житлову будівлю храм-каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію, власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви, за адресою: Херсонська область, м. Цюрупинськ, вул. Гвардійська, 10 з вказаними даними площі відповідно наданому технічному паспорту, а саме загальну площу - 185,2 кв. м. з зазначенням житлової площі та зобов'язання внести зміни до запису єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно храм-каплицю Покрови Пресвятої Богородиці УАПЦ та житлову плебанію, власником якого є парафія Архистратига Михаїла Української Автокефальної Православної Церкви, вказавши належну площу відповідно наданому технічному паспорту, а саме загальну площу - 185,2 кв. м., то як вбачається з матеріалів справи, позивач із заявою про внесення змін до Реєстраційної служби Цюрупинського РУЮ не звертався, отже зазначені вимоги є передчасними, а тому задоволенню не підлягають.
Відповідно до положень статті 5 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.
Враховуючи, що місцезнаходженням парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка Нововоронцовського району Херсонської області є, відповідно, село Золота балка Нововоронцовського району Херсонської області, вимога до Реєстраційної служби Цюрупинського РУЮ щодо внесення в базу даних єдиного державного реєстру юридичних осіб України даних парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка Нововоронцовського району Херсонської області, зареєстрованої 22.01.1992 року та видати витяг з єдиного державного реєстру, - є безпідставною, а тому задоволенню не підлягає.
Що стосується вимоги про зобов'язання Херсонської обласної державної адміністрації зареєструвати статут парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка в новій редакції від 18.05.2013 року з повною та правильною назвою відповідно первинній реєстрації від 22.01.1992 року, колегія суддів зазначає наступне.
Судами встановлено, що у травні 2013 року позивач звернувся до Херсонської обласної державної адміністрації від імені парафії Святого Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви села Золота Балка із заявою про реєстрацію статуту зазначеної парафії.
В свою чергу, Парафія Свята Різдва Івана Хрестителя Української Автокефальної Православної Церкви є юридичною особою, ідентифікаційний номер - 26186077, а тому представляти її інтереси в суді має право настоятель або особа, уповноважена настоятелем.
На момент звернення позивача із заявою про реєстрацію статуту парафії, настоятелем парафії Святого Різдва Івана Хрестителя був отець ОСОБА_7, який не уповноважував позивача на звернення до Херсонської обласної адміністрації із заявою про реєстрацію статуту парафії.
Враховуючи, що ОСОБА_2 не є керівником парафії Святого Різдва Івана Хрестителя, а також не є представником юридичної особи, та не діє від імені Парафії згідно відповідної довіреності, колегія погоджується з висновком судів попередніх інстанцій, щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог і в цій частині.
З огляду на викладене, зважаючи на обставини, встановлені судами попередніх інстанцій, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позову.
Доводи касаційної скарги висновків суду першої та апеляційної інстанцій не спростовують, в свою чергу в касаційній скарзі заявником не наведено підстав, які б вказували на порушення судами норм матеріально та (або) процесуального права.
Правова оцінка встановлених обставин справи судами першої та апеляційної інстанцій дана вірно, порушень норм матеріального та процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень судами не допущено.
Відповідно до статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись статями 160, 167, 220, 222, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 08 квітня 2014 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку статей 235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: (підпис)
(підпис)
(підпис)
Згідно з оригіналом.
Помічник судді О.А. Сідак
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2017 |
Оприлюднено | 13.02.2017 |
Номер документу | 64656564 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Гончар Л.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні