04.11.2011 Справа № 2а/2570/5200/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 жовтня 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючої судді - Бородавкіної С.В.
при секретарі - Андрушко І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Добрянського сільського споживчого товариства до Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В :
11.10.2011 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області та просить скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області №0000202330 від 23 вересня 2011 року на суму 22724,25 грн. та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області №0000212330 від 23 вересня 2011 року частково в сумі 607,25 грн.
Свої позовні вимоги мотивує тим, що відповідно до Положення про ведення касових операцій, затвердженого постановою правління Національного банку України №637, підприємства виходячи з потреби готівкового обігу установлюють ліміти каси, строки здавання понадлімітної виручки в установи банку та зобов'язані забезпечити наявність банкнот і монет для видачі здачі. Згідно зазначеного Положення каса - це приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видача, зберігання готівкових коштів, тобто місце розрахунків у магазині також каса. Але вести касову книгу в магазинах чинне законодавство не зобов'язує, в касовій книзі ці суми відображені при її здаванні до центральної каси в терміни, затверджені керівником. Продаж товарів в магазинах із застосування касових апаратів проводиться відповідно до вимог Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), пунктом 4.4 якого встановлено, що розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяг уведені в режимі реєстрації. Тобто, всі кошти що проведені через реєстратор розрахункових операцій уже оприбутковані в касі, оскільки вже відображені в залишку грошей в касі, а для того щоб перевірити залишок грошей у касі, провести їх інвентаризацію не потрібно виконати Z-звіт і обнулювати касу, достатньо виконати Х-звіт, який дає підсумок всіх операцій проведених на цей час і порівняти його з фактичним залишком у касі. Насправді готівка оприбутковується в касі протягом дня проведення кожної розрахункової операції та роздрукування кожного фіскального чека, а не в кінці дня після виконання операції Z-звіт. Крім того, позивач заперечує проти донарахування податкового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 486,00 грн. та застосування на цю суму штрафної санкції у сумі 121,50 грн., стверджуючи що висновок акта перевірки щодо не підтвердження податковими накладними та бухгалтерськими документами права товариства на включення до податкового кредиту ПДВ у сумі 485,74 грн. по ТОВ Склоплюс не відповідає фактичним обставинам справи. Позивач пояснює відсутність податкових накладних по зазначених постачальниках тим, що в реєстрі отриманих податкових накладних та у додатку 5 податкових декларацій по податку на додану вартість за відповідні податкові періоди Добрянським ССТ помилково було зазначено назви постачальника ТОВ Склоплюс , проте зазначена сума ПДВ включена до податкового кредиту правомірно згідно з наявними податковими накладними інших постачальників - ФОП ОСОБА_1
В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги просили задовольнити в повному обсязі.
Представники відповідача позов не визнали та пояснили, що перевіркою було встановлено факт незабезпечення щоденного друкування на реєстраторах розрахункових операцій фіскальних звітних чеків та відповідно відображення їх після роздрукування у розділі 2 КОРО, що є порушенням пункту 2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637, а саме: готівкові кошти всього у сумі 4550,65 грн. (750,20 грн. + 1166,45 грн. + 2301,50 грн. + 332,50 грн.) згідно вказаних Z-звітів були обліковані у повній сумі фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій не в день їх надходження і є несвоєчасно оприбуткованими. Як зазначено в акті перевірки, перевіркою достовірності відображених показників у поданих Добрянським ССТ податкових деклараціях з податку на додану вартість (рядки 10.1 - 16.3) за період з 01.04.2009 року по 31.12.2010 року встановлено, що Добрянським ССТ завищено суми податкового кредиту за липень 2010 року на 485,74 грн., а саме: у додатку № 5 від 20.08.2010 року, реєстраційний № 7261 Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів , до декларації з податку на додану вартість за липень місяць 2010 року № 7260 від 20.08.2010 року відображено, постачальника ТОВ Склоплюс (код за СДРПОУ 32194683) на загальну суму поставки 2914,43 грн., в тому числі до складу податкового кредиту включено ПДВ в сумі 485,74 грн. Однак, податкових чи бухгалтерських накладних, актів виконаних робіт чи товарно-транспортних накладних, а також будь-яких інших документів, що підтверджують факт купівлі товарів, робіт чи послуг Добрянським ССТ у ТОВ Склоплюс у ході перевірки не надано.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
01 квітня 2011 року працівниками ДПІ у Ріпкинському районі Чернігівської області була проведена планова документальна перевірка Добрянського сільського споживчого товариства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2009 р. по 31.12.2010 р.
За результатами перевірки був складений акт №123/23-101/01776978 від 01.04.2011 року (а.с.18-22).
Перевіркою достовірності відображення показників у поданих деклараціях з податку на додану вартість було встановлено наступне:
У додатку № 5 від 20.08.2010 року, реєстраційний № 7261 Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів , до декларації з податку на додану вартість за липень місяць 2010 року № 7260 від 20.08.2010 року відображено, постачальника - ТОВ Склоплюс на загальну суму поставки 2914,43 грн., в тому числі до складу податкового кредиту включено ПДВ в сумі - 485,74 грн.
Однак, податкових чи бухгалтерських накладних, актів виконаних робіт чи товарно-транспортних накладних, а також будь-яких інших документів, що підтверджують факт купівлі товарів, робіт чи послуг Добрянським ССТ у ТОВ Склоплюс , у ході перевірки не надано.
Перевіркою дотримання вимог Закону України Про застосування реєстраторів і розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 року № 265/95-ВР встановлено, що протягом перевіряємого періоду, Добрянським ССТ в порушення пункту 9 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 року № 265/95-ВР не проводилось щоденне друкування на реєстраторах розрахункових операцій фіскальних звітних чеків та не забезпечувалось їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій, а також по деяких торгівельних об'єктах (магазинах) готівкові кошти (виторг), в порушення п.2.6 глави 2 Положення Про ведення касових операцій у національній валюті в Україні , затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 року № 637, оприбутковувались, згідно фіскальних звітних чеків РРО у повній сумі фактичних надходжень у книзі ОРО не в день їх фактичного одержання, в тому числі:
- магазин № 12 смт.Добрянка вул.Леніна, 164, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій № НОМЕР_1, книга обліку розрахункових операцій до РРО № 2517000169/7, яка зареєстрована в ДПІ Ріпкинського району 07.04.2010 року, встановлено незабезпечення щоденного друкування на РРО фіскальних звітних чеків (Z-звіту), так фіскальний звітний чек за 23.05.2010 року №02379 був фактично роздрукований 25.05.2010 року 08 годин 10 хвилин, при цьому, вказаний Z-звіт був вклеєний до книги ОРО № 2517000169/7 та записаний до її розділу 2 після його фактичного роздрукування. Сума виторгу за несвоєчасно роздрукованим Z-звітом становить 750,20 грн. (записи в розділі 4 книги ОРО про ремонт РРО в ці дні відсутні). Таким чином Добрянським ССТ в порушення п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, готівкові кошти (виторг за 23.05.2010 року) в сумі 750,20 грн., згідно зазначеного фіскального звіту були обліковані у повній сумі фактичних надходжень у книзі ОРО не в день їх фактичного одержання і відповідно є несвоєчасно оприбуткованими.
- магазин №18 смт.Добрянка вул. Леніна, 162, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій №2517000343, книга обліку розрахункових операцій до РРО №2517000343/4, яка зареєстрована в ДПІ Ріпкинського району 18.11.2009 року, встановлено незабезпечення щоденного друку на РРО фіскальних звітних чеків (Z-звіт), так фіскальний звітний чек за 28.05.2010 року № 1283 був фактично роздрукований 29.05.2010 року о 08 годин 36 хвилин, при цьому вказаний Z-звіт був вклеєний до книги ОРО № 2517000343/4 та записаний до її розділу 2 після його фактичного роздрукування. Сума виторгу за несвоєчасно роздрукованим Z-звітом становить 1166,45 грн. (записи в розділі 4 книги ОРО про ремонт РРО в ці дні відсутні). Таким чином Добрянським ССТ в порушення п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні готівкові кошти (виторг за 28.05.2010 року) в сумі 1166,45 грн., згідно зазначеного фіскального звіту були обліковані у повній сумі фактичних надходжень у книзі ОРО не в день їх фактичного одержання і відповідно є несвоєчасно оприбуткованими.
- магазин №18 смт.Добрянка вул. Леніна, 162, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій №2517000343, книга обліку розрахункових операцій до РРО №2517000343/4, яка зареєстрована в ДПІ Ріпкинського району 18.11.2009 року, встановлено незабезпечення щоденного друку на РРО фіскальних звітних чеків (Z-звіт), так фіскальний звітний чек за 28.08.2010 року № 1377 був фактично роздрукований 29.08.2010 року о 07 год. 48 хв., при цьому, вказаний Z-звіт був вклеєний до книги ОРО №2517000343/4 записаний до її розділу 2 після його фактичного роздрукування. Сума виторгу за несвоєчасне роздрукованим Z-звітом становить 2301,50 грн. (записи в розділі 4 книги ОРО про ремонт РРО в ці дні відсутні). Таким чином Добрянським ССТ в порушення п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, готівкові кошти (виторг за 28.08.2010 року) в сумі 2301,50 грн. згідно зазначеного фіскального звіту були обліковані у повній сумі фактичних надходжень книзі ОРО не в день їх фактичного одержання і відповідно є несвоєчасно оприбуткованими.
- магазин №26 смт.Добрянка площа Леніна, 2, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій № НОМЕР_2, книга обліку розрахункових операцій до РРО №2517000345/4, яка зареєстрована в ДПІ Ріпкинського району 14.01.2010 року, встановлено незабезпечення щоденного друку на РРО фіскальних звітних чеків (Z-звіт), так фіскальний звітний чек за 27.09.2010 року №1146 був фактично роздрукований 29.09.2010 року о 15 год. 19 хв., при цьому, вказаний Z-звіт був вклеєний до книги ОРО №2517000343/4 записаний до її розділу 2 після його фактичного роздрукування. Сума виторгу за несвоєчасне роздрукованим Z-звітом становить 332,50 грн. (записи в розділі 4 книги ОРО про ремонт РРО в ці дні відсутні). Таким чином Добрянським ССТ в порушення п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, готівкові кошти (виторг за 27.09.2010 року) в сумі 332,50 грн. згідно зазначеного фіскального звіту були обліковані у повній сумі фактичних надходжень книзі ОРО не в день їх фактичного одержання, а відповідно є несвоєчасно оприбуткованими;
- магазин № 11 с. Горностаївка, вул. Миру,150, фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій № НОМЕР_3, книга обліку розрахункових операцій до РРО № 2517000425/2, яка зареєстрована в ДПІ Ріпкинського району 05.11.2009 року, встановлено незабезпечення зберігання в книгах обліку розрахункових операцій фіскальних звітних чеків (звіт), так відсутні фіскальні звітні чеки № 486 за 01.06.2010 року, № 0522 за 12.07.2010 рої № 0529 за 20.07.2010 року, про роботу РРО в ці дні свідчать записи сум виторгу в розділ 2 книги ОРО, а записи в розділі 4 книги ОРО про ремонт РРО, в ці дні відсутні.
На підставі вищезазначеного акту перевірки ДПІ у Ріпкинському районі були прийняті податкові повідомлення-рішення
- № НОМЕР_4 від 23.09.2011 року, яким до відповідача за порушення п.2.6 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні на підставі п.п. 54.3.3 п.54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та згідно з п.4,6 ст.17 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 року Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , ст.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки застосовано штрафні санкції на суму 22724,25 грн. (а.с.15);
- № НОМЕР_5 від 23.09.2011 року, до відповідача за порушення п.п.7.2.3, п.п.7.2.6 п.7.2, п.п.7.4.5 п.7.4 та п.п. 7.7 Закону України Про податок на додану вартість у зв'язку з чим збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 1082,50 грн. (з них 866,00 - за основним платежем та 216,50 грн. - за штрафними санкціями) (а.с.16).
Особливості оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів, які здають готівку до каси підприємства - юридичної особи, регулюються вимогами Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. № 637.
Відповідно до п.п.2.2 п.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів.
Відповідно до п.п.2.6 п.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Відповідно п.п.4.2 п.4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні відокремлені підрозділи підприємств, страхові агенти, брокери, розповсюджувачі лотерей, які здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО або РК та веденням КОРО, але не проводять операцій з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами, а також підприємці касової книги не ведуть.
Відповідно до підпункту "б" пункту 5.1 вказаного Положення для підприємств (у наведеному випадку для відокремлених підрозділів), у яких час закінчення робочого дня (зміни), що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до законодавства України, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки (готівки) в день її надходження, строки здавання готівкової виручки (готівки) встановлюються наступного за днем надходження готівкової виручки (готівки) до каси дня.
Відповідно до п.7.5 розділу 7 Порядку реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій і розрахункових книжок, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 01.12.2000 № 614 використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає:
наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО;
підклеювання фіскальних звітних чеків на відповідних сторінках книги ОРО;
щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків, при цьому дані за сумами, отриманими від покупців (клієнтів), та дані за сумами, виданими покупцям (клієнтам), записуються окремо;
у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій;
ведення обліку ремонтів, робіт з технічного обслуговування, а також перевірок конструкції та програмного забезпечення РРО у відповідному розділі книги ОРО.
Відповідно до п.1 Порядоку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації від 01.12.2000, № 614 Z-звіт - денний звіт з обнуленням інформації в оперативній пам'яті та занесенням її до фіскальної пам'яті РРО. Для РРО, у Z-звіті яких не зазначається інформація про операції "службового внесення" або "службової видачі" сум готівки, Z-звіт означає сукупність X-звіту та Z-звіту, при цьому першим виконується X-звіт.
Як вбачається графіку роботи магазинів Добрянського ССТ на весняно-літній період, який затверджений головою правління Добрянського ССТ 01.04.2010 р. магазин № 11 с. Горностаївка працює за таким графіком: початок роботи - 09.00, кінець роботи - 19.00; магазин №26 працює за таким графіком: початок роботи - 09.00, кінець роботи - 17.00; магазин №18 працює за таким графіком: початок роботи - 08.00, кінець роботи - 20.00; магазин № 12 працює за таким графіком: початок роботи - 09.00, кінець роботи - 17.00 (а.с.84-86).
Судом встановлено, що рух готівки на господарській одиниці був таким:
- магазин №12 за 23.05.2010 р. всього за день 750,20 грн., видача готівкою 25.09.2010 р. - 750,00 грн., Z-звіт електронного журналу о 8.09;
- магазин №18 за 28.05.2010 р. всього за день 1166,45 грн., Х-звіт денний 29.05.2010 р. о 08.34, службова видача 1170 грн.;
- магазин №18 за 28.08.2010 р. всього за день 2295,70 грн., за 29.08.2010 р. - 5.80 грн., Z-звіт 2301,50 грн. (в т.ч.5.80 грн. за 29.08.10 р.);
- магазин №26 службове внесення 27.09.2010 р. - 2425,00 грн., всього за день 332,50 грн., службове внесення 29.09 - 0,50 грн., Х-звіт денний о 14.39, 15.10, Z-звіт о 15.18.
Відповідно до п.п.3.4 договору на здійснення розрахункового-касового обслуговування №19 від 19.03.2001 року, який укладений між Ріпкинським відділенням Ощадного банку 3273 та Добрянським сільським споживчим товариством, банк бере на себе зобов'язання здійснювати приймання та видачу готівки до 15-00 відповідно до чинного законодавства та нормативних актів Національного банку України (а.с.72-75).
Суд зазначає, що продаж товарів в магазинах із застосуванням РРО проводиться відповідно до вимог Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 № 614, п. 4.4, якого встановлено, що розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяг уведені в фіскальний режим реєстрації. Отже, готівка оприбутковується в касі після роздрукування кожного фіскального чека, а не в кінці дня після виконання Z-звіту. Тобто, всі кошти, що проведені через РРО уже оприбутковані в касі, оскільки відображені в залишку грошей в касі, а для того, щоб перевірити залишок грошей в касі, достатньо виконати Х-звіт, який дає підсумок всіх операцій, і порівняти цю суму з фактичним залишком каси, що підтверджується наявними .
Таким чином, суми готівки зазначені в акті перевірки були в повному обсязі проведені через зареєстрований, опломбований та переведений у фіскальний режим роботи РРО, всі фіскальні чеки, в яких відображені зазначені суми, були підклеєні до відповідного розділу книги обліку розрахункових операцій, готівкові кошти в повній сумі включені до Z-звіту, що підтверджується актом перевірки. Отже, зазначені в акті перевірки готівкові кошти у повному обсязі обліковані в КОРО. У кінці дня отримані кошти оприбутковувались у касу підприємства - на підставі прибуткових касових ордерів обліковані в касовій книзі підприємства.
Відповідно до п.п.7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість (норми якого діяли на момент виникнення спірних правовідносин) податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом. Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Відповідно до п.п.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
Відповідно до п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Як зазначає податковий орган, позивач в декларації з податку на додану вартість за липень місяць 2010 року № 7260 від 20.08.2010 року відображено постачальника ТОВ Склоплюс на загальну суму поставки 2914,43 грн., в тому числі до складу податкового кредиту включено ПДВ в сумі 485,74 грн. Однак, податкових чи бухгалтерських накладних, актів виконаних робіт чи товарно-транспортних накладних, а також будь-яких інших документів, що підтверджують факт купівлі товарів, робіт чи послуг Добрянським ССТ у ТОВ Склоплюс , у ході перевірки не надано. На підставі викладеного зроблений висновок про відсутність у позивача права на включення до податкового кредит суми ПДВ, зазначеної у податковій накладній.
Позивачем до вказаної податкової декларації було подано розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів №7261 від 20.08.2010 р. (а.с.49), відповідно до якого по постачальнику ІПН НОМЕР_6 було включено операції з придбання ПДВ, які надають право на формування податкового кредиту, а саме: обсяг поставки складає 6673,33 грн., сума ПДВ - 1334,67 грн.
В матеріалах справи наявні документи, які підтверджуються право платника податку на включення до податкового кредиту суми ПДВ, а саме: податкова накладна №117 від 08.07.2010 р. (а.с.37), видаткова накладна №ПП-00117 від 08.07.2010 р. (а.с.38).
Тобто, при складанні додатку №5 до декларації з податку на додану вартість податкова накладна №117 від 08.07.2010 р. на товари отримані згідно видаткової накладної №ПП-00117 від постачальника ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_6) помилково відображена по постачальнику Склоплюс (ІПН 321946825260), що не заперечувалось представником відповідача і підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а тому суд вважає, що позивач має право на включення до податкового кредиту суми ПДВ зазначеної у вказаній податковій накладній. Враховуючи наведене, податкове повідомлення-рішення №0000212330 від 23 вересня 2011 року частково в сумі 607,25 грн. підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи, що відповідачем не доведено правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень, а тому позовні вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області №0000202330 від 23 вересня 2011 року на суму 22724,25 грн. та №0000212330 від 23 вересня 2011 року частково в сумі 607,25 грн. з підстав, наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області №0000202330 від 23 вересня 2011 року на суму 22724,25 грн.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Ріпкинському районі Чернігівської області №0000212330 від 23 вересня 2011 року частково в сумі 607,25 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Бородавкіна С.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2011 |
Оприлюднено | 15.02.2017 |
Номер документу | 64659401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні