Постанова
від 01.12.2011 по справі 2а/2570/5646/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

01.12.2011 Справа № 2а/2570/5646/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2011 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області до Комарівського сільського споживчого товариства Борзнянської райспоживспілки про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В :

01.11.2011 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Комарівського сільського споживчого товариства Борзнянської райспоживспілки про стягнення фінансових санкції у вигляді штрафу в розмірі 5000,00 грн. Свої вимоги мотивує тим, що проведеною перевіркою було встановлено роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених роздрібних цін на алкогольні напої, а саме: 05.08.2011 р. згідно Z-звіту №00056 було реалізовано 2 пляшки горілки Магарич 0,5 л. по ціні 22,00 грн., на суму 44,00 грн., горілки Пшенична 0,25 л. 6 пляшок по ціні 13,00 грн. на суму 78,00 грн., чим порушено вимоги постанови ОСОБА_1 Міністрів України №957 від 30.10.2008 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних вітчизняного виробництва". За розглядом матеріалів перевірки прийняте рішення № 250838/04/32/165 від 27.09.2011 р., яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 5000,00 грн.

Представник позивача надав до суду заяву, в якій просив розглянути справу за його відсутності.

Представник відповідача надав до суду заяву, в якій просив справу розглянути за його відсутності.

В запереченнях наданих представником відповідача 10.11.2011 р. зазначено, що працівниками Комарівського сільського споживчого товариства Борзнянської райспоживспілки 05 серпня 2011 р. було реалізовано 2 пляшки горілки Магарич 0,5 л за ціною 22 грн. на суму 44 грн. та 6 пляшок горілки Пшенична 0,25 л за ціною 13 грн. на суму 78 грн. мінімальні ціни на вищезазначені алкогольні напої (26,10 грн. на горілку Магарич, 13,05 грн. на горілку Пшеничну) встановлені постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 03.08.2011 р. №819 шляхом внесення змін в додаток до постанови ОСОБА_1 Міністрів України №957 від 30.10.2008 р. Зміни оприлюднені в газеті Урядовий кур'єр саме в цей день - 5 серпня, дата набрання чинності в самій постанові не встановлена. Відповідно ст.253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Для проведення переоцінки залишків алкогольних напоїв потрібно провести комплекс заходів, а саме: створити комісії, доставити їх до магазинів, які розміщені в інших населених пунктах, провести перерахунок залишків, оформити інвентаризаційні описи та перекодувати реєстратори розрахункових операцій. Вже після ознайомлення з вимогами постанови ОСОБА_1 Міністрів України №957 від 30.10.2008 р., 06.08.2011 р. створено комісію та проведено переоцінку всіх залишків. Крім того, складені відповідачем документи, а саме: наказ на проведення фактичної перевірки не відповідає вимогам ст.75, 80-82 Податкового кодексу України, оскільки не містить підстав для її проведення та окремо не складений на кожного суб'єкта господарювання, а направлення на перевірку не відповідає вимогам ст.81 Податкового кодексу України, оскільки не складене окремо на кожного суб'єкта господарювання. А тому просили відмовити в задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступних підстав:

21.09.2011 року співробітниками Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Чернігівській області проведено перевірку буфету, що розташований за адресою: Борзнянський район, с.Комарівка, вул.Червоний шлях, 1. За результатами перевірки складено акт № 167/32/01775803 від 21.09.2011 р. (а.с.5-6).

Перевіркою було встановлено роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених роздрібних цін на алкогольні напої, а саме: 05.08.2011 р. згідно Z-звіту №00056 було реалізовано 2 пляшки горілки Магарич 0,5 л. по ціні 22,00 грн., на суму 44,00 грн., горілка Пшенична 0,25 л. 6 пляшок по ціні 13,00 грн. на суму 78,00 грн.

На підставі матеріалів перевірки 27.09.2011 року було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій № 250838/04/32/165 за порушення постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30.10.2008 року №957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних вітчизняного виробництва зі змінами та доповненнями та застосовано фінансову санкцію на підставі абз.13 ч.2 ст. 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни на окремі види вітчизняного виробництва - 5000,00 грн. (а.с.8).

Вказане рішення було отримано відповідачем 29.09.2011 року (а.с.9).

Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п.80.1 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Відповідно до п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 80.5 ст.80 Податкового кодексу України допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.

Відповідно до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення документальної виїзної перевірки за наявності підстав для її проведення, визначених цим Кодексом, і фактичної перевірки, яка проводиться з підстав, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» .

Згідно ч. 10 ст. 18 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 року за № 481/95-ВР ОСОБА_1 Міністрів України має право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Постановою ОСОБА_1 Міністрів України № 819 від 03.08.2011 внесено зміни у додаток до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва".

Відповідно до п.1 Указу Президента від 10.06.1997 № 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" офіційними друкованими виданнями є: "Офіційний вісник України", газета "Урядовий кур'єр".

Відповідно до п.5 Указу Президента від 10.06.1997 № 503/97 "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" нормативно-правові акти ОСОБА_1 Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. ОСОБА_1 Міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях.

Постанова ОСОБА_1 Міністрів України № 819 від 03.08.2011 № 819 "Про внесення змін у додаток до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. №957" опублікована в газеті центрального органу виконавчої влади України "Урядовий кур'єр" від 05.08.2011 року №142. Більш пізнього строку набрання чинності в акті не зазначено.

Таким чином, постанова ОСОБА_1 Міністрів України № 819 від 03.08.2011 № 819 "Про внесення змін у додаток до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. №957" щодо встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва згідно зі ст. 5 Указу Президента України "Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності" від 10.06.1997 № 503/97 набрала чинності 05.08.2011 і відповідно мінімальні ціни на вітчизняні та імпортні горілку та лікеро-горілчані вироби повинні застосовуватися із цієї дати. Зазначені вимоги не було виконано відповідачем.

Відповідно до абз.12 ч.2 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 5000 гривень.

Порядок прийняття рішень про застосування штрафних санкцій передбачений Постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 2 червня 2003 року № 790 "Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", та п. 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого Постановою ОСОБА_1 Міністрів України від 02 червня 2003 року №790, у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Враховуючи те, що відповідачем було порушено вимоги постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. №957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва" із змінами згідно постанови ОСОБА_1 Міністрів України № 819 від 03.08.2011 № 819 "Про внесення змін у додаток до постанови ОСОБА_1 Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. №957", позовні вимоги Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту та алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Чернігівській області до Комарівського сільського споживчого товариства Борзнянської райспоживспілки є законними, обґрунтованими, а фінансова санкція у вигляді штрафу підлягає стягненню з відповідача.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Комарівського сільського споживчого товариства Борзнянської райспоживспілки (код ЄДРПОУ 01775803, вул.Червоний шлях, 1, с.Комарівка, Борзнянський район, 16442) фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 5000,00 в доход Державного бюджету на р/р 31118106700057, отримувач: Державний бюджет Борзнянського району, код бюджетної класифікації 21081100, код 21813169, банк: УДК України в Київській області, МФО 821018.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Бородавкіна С.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2011
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64659411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/5646/2011

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 03.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні