Рішення
від 09.02.2017 по справі 920/1281/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

09.02.2017 Справа № 920/1281/16 за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Сумитеплоенерго , м.Суми;

до відповідача: Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 Космічний , м. Суми;

про стягнення 14 470 грн. 06 коп. ,-

Суддя КОВАЛЕНКО О.В.

Представники:

Від позивача: Ємельяненко І.В., довіреність №31 від 01.09.2016;

від відповідача: Базіль Р.В., довіреність №01-66/24 від 20.01.2017,

При секретарі судового засідання Нестеренко О.В.

Суть спору : позивач просить суд стягнути з відповідача на скою користь 14 470 грн. 06 коп., з яких: 5 891 грн. 22 коп. основного боргу, 4 021 грн. 31 коп. пені, 400 грн. 03 коп. - 3% річних, 4 157 грн. 50 коп. інфляційних збитків, нарахованих у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного між сторонами договору № 1310-Т про закупівлю послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води від 30.12.2013 р.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в письмовому відзиві від 23.01.2017 проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що відповідач відмовився від підписання додаткових угод до договору №1310-Т щодо включення до розміру тарифів послуги з централізованого постачання гарячої води та його збільшення, оскільки мав договір з КП Міськводоканал Сумської міської ради на 2014 рік щодо постачання холодної води, в т.ч. і на її постачання до позивача для подальшого підігріву і отримання в якості послуги централізованого постачання гарячої води . Крім того, зазначив, що позивач до внесення змін до Договору №1310-Т не мав права обліковувати та виставляти рахунки за надані послуги у гривнях на метр кубічний, а повинен був проводити облік по наданню своїх послуг у гривнях на Гігакалорію.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази по справі, суд встановив:

30 грудня 2013 року між ТОВ Сумитеплоенерго і Сумським ДНЗ (ясла-садок) №8 Космічний був укладений Договір про закупівлю послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води №1310-Т (далі за текстом - Договір ), відповідно до умов якого позивач зобов'язувався у 2014 році надати відповідачу вчасно та відповідної якості послуги з постачання пари і гарячої води - 35.30.1 (послуги з централізованого постачання теплової енергії), а відповідач був зобов'язаний прийняти і своєчасно оплатити надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, передбачених цим Договором.

Згідно п 1.4. Договору на момент укладання договору тарифи на теплову енергію встановлені Постановою Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України від 03.02.2012 р. №26 та становлять: з централізованого опалення - 598,15 грн./Гкал, з ПДВ- 717,78 грн./Гкал; з постачання гарячої води - 598,15 грн./Гкал, з ПДВ - 717,78 грн./Гкал.

У разі зміни тарифів на послуги позивач повідомляє про це відповідача через засоби масової інформації. Оплата за послуги за новими тарифами здійснюється з календарного дня встановлення нових тарифів (п.1.5.).

Відповідно до п. 3.1. Договору ціна цього Договору становить 455 790,00 грн. з урахуванням ПДВ, в т.ч. на І квартал 2014 р. - 209 306,00 грн. з урахуванням ПДВ.

Згідно п. 4.1. Договору розрахунки проводяться шляхом оплати відповідачем після пред'явлення позивачем рахунку на оплату послуг. Розрахунки за послуги проводяться в грошовій формі (гривні) на умовах цього Договору або Додатків до нього (п. 4.2.).

Пунктом 4.3. Договору встановлено, що розрахунковим періодом є період з 20 числа попереднього місяця по 20 число розрахункового місяця. Щомісячно з 22 числа відповідач отримує від позивача акт прийому-передачі теплової енергії, форма якого є невід'ємною частиною договору, та рахунок за спожиту теплову енергію (п.4.4.).

Відповідно до п. 4.5. Договору розрахунок за спожиту теплову енергію здійснюється до 30 числа розрахункового місяця. У випадку затримки бюджетного фінансування відповідач зобов'язується провести оплату за надані послуги протягом 3 робочих днів з дня надходження коштів на розрахунковий рахунок.

Позивач мотивує свої вимоги тим, що належним чином виконував свої обов'язки по Договору та надавав відповідачу послуги з централізованого постачання теплової енергії протягом періоду липень-грудень 2014 на загальну суму 178 073 грн. 16 коп., що підтверджується актами прийому-передачі теплової енергії (а.с. 19-24) та рахунками (а.с.25-31), але відповідач в порушення взятих на себе зобов'язань вносив оплату за отримані послуги не в повному обсязі, сплативши позивачу лише 172 182 грн. 54 коп., тому заборгованість відповідача станом на 01.12.2016 становить 5 891 грн. 22 коп.

Відповідач, в свою чергу, обґрунтовує свої заперечення тим, що запропоновані позивачем зміни до Договору в частині включення до розміру тарифів послуги з централізованого постачання гарячої води за тарифом 36,32 грн./м3 та подальші зміни щодо збільшення розміру тарифу такої послуги з 36,32 грн/м3 до 41,19 грн./м3 погоджені відповідачем не були, додаткові угоди до Договору не підписані, а тому вважає що виконав зобов'язання по оплаті отриманих послуг на умовах укладеного між сторонами Договору №1310-Т від 30.12.2013 /із обліком отриманих послуг у гривнях на Гігакалорію замість м3/.

Пунктом 1.4. Договору визначено, що розмір тарифів на послуги встановлюється Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України відповідно до чинного законодавства України.

Згідно п. 6.3.4.Договору до обов'язків позивача віднесене надання інформації відповідачу про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання…

Так, листом №2141 від 22.07.2014 позивач повідомив відповідача про те, що згідно Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 27.06.2014 №861 встановлено тарифи на послугу з централізованого постачання гарячої води, які для потреб бюджетних установ становить 36,32 грн/міс3 (без ПДВ). Крім того, повідомлено, що з 01.07.2014 р. розрахунок буде проводитись за м3 згідно показників лічильника, встановленого в приміщенні відповідача. Тариф враховує вартість 1 м3 води, а також питому витрату теплової енергії на її підігрів. Разом з листом відповідачу було надіслано примірник додаткової угоди для внесення відповідних змін до Договору. Наступні зміни були також надіслані з супровідним листом №4002 від 11.12.2014 р. разом з проектом додаткової угоди до Договору, проте вказані угоди підписані з боку відповідача не були.

Таким чином, суд дійшов до висновку про те, що позивачем виконано обов'язок щодо належного повідомлення відповідача про зміни, внесені Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України в розмір тарифів та відповідно здійснення оплати по Договору.

Відповідно до п. 9 Додатку №2 до Договору для підтвердження кількості фактично спожитих послуг, щомісячно 6-го числа сторони складають та підписують визначений п. 11. Договору акт прийому-передачі послуг. Відповідач протягом 2 днів з дня отримання від позивача акту прийому-передачі послуг, зобов'язаний направити позивачу підписаний зі свого боку акт прийому-передачі послуг або вмотивовану відмову від його підписання.

Згідно п. 10 Додатку №2 якщо відповідач на протязі строку, вказаного в п. 9 додатку, не підпише зі свого боку вищевказаний акт та не надасть вмотивовану відмову щодо причин його не підписання, вважається, що акт прийому-передачі послуг є підписаним без заперечень, а послуги (теплова енергія) вважаються наданими в обсязі, вказаному в акті. У випадку вмотивованої відмови відповідача від підписання акту прийому-передачі послуг, сторони на протязі 2х днів з моменту відмови складають та підписують акт прийому-передачі послуг із запереченнями, із визначенням в ньому переліку заперечень, порядку і строків їх усунення (п. 11 Додатку №2).

Судом встановлено, що в матеріалах справи містяться акти прийому-передачі послуг за весь спірний період: липень 2014 - грудень 2014, які підписані належним чином без заперечень уповноваженими представниками сторін.

Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України, ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. (ст. 525 ЦК України).

Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов'язанні встановлений строк його виконання, то воно підлягає виконанню у цей термін.

Таким чином, судом встановлено, що відповідача було належним чином повідомлено про зміну тарифу, акти прийому-передачі послуг підписані представниками сторін належним чином без зауважень, а відповідач не подав суду доказів сплати боргу в розмірі 5 891 грн. 22 коп. або обґрунтованих заперечень вимогам позивача, тому позовні вимоги в цій частині є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Позивачем також заявлено вимогу про стягнення з відповідача 4 021 грн. 31 коп. пені, нарахованої за період прострочення виконання грошового зобов'язання згідно п. 7.3.5. Договору ,а саме: в разі несвоєчасної сплати відповідачем грошових коштів, які передбачені термінами цього договору, за послуги позивача, відповідач сплачує позивачу пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (яка діяла на момент прострочення виконання грошового зобов'язання відповідачем) від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен календарний день (враховуючи вихідні і святкові дні) прострочення виконання зобов'язання.

Згідно ч. 6. ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.

Враховуючи те, що нарахування пені здійснено з додержанням вимог чинного законодавства по кожному періоду прострочення виконання зобов'язань, а судом встановлено факт порушення з боку відповідача грошового зобов'язання, вимоги позивача щодо стягнення з відповідача пені в сумі 4 021 грн. 31 коп., нарахованої за загальний період з 11.08.2014 по 11.07.2015 підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Оскільки сторонами в Договорі не визначений інший розмір процентів від простроченої суми, вимоги позивача щодо стягнення з відповідача 400 грн. 03 коп. - 3% річних, нарахованих за період з 11.08.2014 по 21.12.2016, а також 4 157 грн. 50 коп. інфляційних збитків, нарахованих за період з 11.09.2014 по 21.12.2016, є правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню, оскільки вони нараховані у відповідності з вимогами діючого законодавства.

Згідно Закону України Про судовий збір та відповідно до змісту ст. ст. 44, 49 ГПК України витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст. ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд-

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сумського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 Космічний (40034, м. Суми, пр. М. Лушпи, 34, код 23632978) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сумитеплоенерго (40022, м. Суми, вул. 2-га Залізнична, 10, код 33698892) 5 891 грн. 22 коп. основного боргу, 4 021 грн. 31 коп. пені, 400 грн. 03 коп. - 3% річних, 4 157 грн. 50 коп. інфляційних збитків, 1 378 грн. 00 коп. судового збору.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повний текст рішення підписано 13.02.2017 року.

Суддя О.В. Коваленко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення09.02.2017
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64679630
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —920/1281/16

Постанова від 27.03.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 16.03.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 27.02.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Рішення від 09.02.2017

Господарське

Господарський суд Сумської області

Коваленко Олександр Вікторович

Ухвала від 29.12.2016

Господарське

Господарський суд Сумської області

Коваленко Олександр Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні