Постанова
від 02.02.2017 по справі 823/2110/16
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2017 року справа № 823/2110/16

м. Черкаси

16 год. 20 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Орленко В.І.,

за участю секретаря - Дудки Г.О.,

представників позивача Коханія О.В., Волошин М.М. - за довіреностями,

представника відповідача Покотілової І.М. - за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Лоссото-Трейд" до державної податкової інспекції у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Лоссото-Трейд", в якому просить: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області форми "Н" №0011721202 від 19.08.2016 про нарахування штрафних санкцій за затримку реєстрації податкових накладних на 15 та менше календарних дні на суму 14615,26 грн. та застосування штрафу у розмірі 10 % в сумі 1461 грн. 52 коп.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 90134,34 грн. та застосування штрафу у розмірі 20% в сумі 18026 грн. 86 коп.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 4541,21 грн. - загальна сума штрафу становить 20850,74 грн.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, обґрунтовуючи їх тим, що податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах форми "Н" №0011721202 від 19.08.2016 винесено без дотримання процедури, передбаченої Податковим кодексом України.

Зокрема, в порушення вимог ст. 86 Податкового кодексу України, контролюючий орган не провів перевірку, не оформив результати проведення такої перевірки актом перевірки, у зв'язку з чим платник податків був позбавлений можливості ознайомитися зі змістом встановлених порушень податкового законодавства, та подати заперечення на висновки акта перевірки.

Дані Єдиного реєстру податкових накладних є підствою для проведення перевірки, а не самостійною підставою для безпосереднього прийняття податкового повідомлення-рішення.

Крім того, представник позивача зазначає, що камеральна перевірка позивача проведена всупереч законодавчій забороні на проведення органами Державної фіскальної служби перевірок суб'єктів господарювання, яка встановлена у пункті 3 Розділу ІІ Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28 грудня 2014 року №71-VII.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, мотивуючи це тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних. Зокрема, за звітний період жовтень 2015 року - серпень 2016 року встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування податкових накладних, визначених ст. 201 Податкового кодексу України. На підставі ст. 120-1 Податкового кодексу України, ДПІ у м. Черкасах винесено податкове повідомлення-рішення від 19.08.2016 №0011721202, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до ТОВ "Лоссото-Трейд" застосовано штрафні санкції на загальну суму 20850,74 грн.

Представник відповідача також зазначає, що форма податкового повідомлення-рішення Н (за порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, встановлених ст. 201 Податкового кодексу України) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 N 1204 - додаток 13. Затверджена форма податкового повідомлення-рішення (форми Н ) передбачає, що даний вид податкового повідомлення-рішення виноситься на підставі акта перевірки та/або за даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Заслухавши пояснення та доводи представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лоссото-Трейд" зареєстроване як юридична особа 22.04.2013, ідентифікаційний код 38668197.

19 серпня 2016 року ДПІ у м. Черкасах Головного управління ДФС у Черкаській області винесено податкове повідомлення-рішення форми "Н" №0011721202, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних на 15 та менше календарних дні на суму 14615,26 грн. та застосовано штраф у розмірі 10 % в сумі 1461 грн. 52 коп.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 90134,34 грн. застосовано штраф у розмірі 20% в сумі 18026 грн. 86 коп.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 31 до 60 календарних днів на суму ПДВ 4541,21 грн. застосовано штраф в сумі 1362,36 грн. - загальна сума штрафу становить 20850,74 грн.

Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, 09.09.2016 позивачем подано скаргу до Головного управління ДФС у Черкаській області.

Рішенням ГУ ДФС у Черкаській області від 21.09.2016 №18771/23-00-10-0116 продовжено строк розгляду скарги ТОВ Лоссото-Трейд (вх. №3380/10 від 09.09.2016).

Рішенням ГУ ДФС у Черкаській області від 03.11.2016 №21641/23-00-10-0116 залишено без змін податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах від 19.08.2016 №0011721202 про збільшення грошового зобов'язання за штрафною санкцією у розмірі 20850,74 грн., а скаргу ТОВ Лоссото-Трейд - без задоволення.

Не погоджуючись з рішенням, прийнятим за розглядом первинної скарги, позивачем подано скаргу до ДФС України.

Рішенням ДФС України від 26.12.2016 №28011/6/99-99-11-03-01-25 залишено без змін податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах від 19.08.2016 №0011721202 та рішення, прийняте за розглядом первинної скарги, а скаргу ТОВ Лоссото-Трейд - без задоволення.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Відповідно п. 76.1. ст. 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Судом встановлено, що згідно з ІС Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні, виписані ТОВ Лоссото-Трейд за період жовтень - грудень 2015 року, січень - серпень 2016 року, перелік яких надано в розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), зареєстровані в ЄРПН з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме: порушено терміни реєстрації податкових накладних на загальну суму ПДВ 109290,81 грн., чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Згідно з п.120-1.1. ст. 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

На підставі п. 2 розд. II Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 N 1204, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за N 124/28254 (далі - Порядок N 1204), відповідний структурний підрозділ контролюючого органу складає податкове повідомлення-рішення за формою "Н" - за порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, встановлених ст. 201 Податкового кодексу України (додаток 13).

Відповідно до п. 9 Порядку N 1204 до податкового повідомлення-рішення додається, зокрема, розрахунок штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) із зазначенням у ньому інформації, необхідної для їх визначення.

Затверджена форма податкового повідомлення-рішення (форми Н ) передбачає, що даний вид податкового повідомлення-рішення виноситься на підставі акта перевірки та/або за даними Єдиного реєстру податкових накладних.

На думку суду, винесення контролюючим органом на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних податкового повідомлення-рішення про нарахування штрафних санкцій за порушення платниками ПДВ граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, відповідає нормам чинного законодавства.

В рамках розгляду даної адміністративної справи позивач не спростовує порушення ним положень п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України в частині реєстрації податкових накладних з порушенням 15-денного строку.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що відповідачем застосовано до ТОВ Лоссото-Трейд штрафні санкції у відповідності до п. 120-1.1 ст. 120 Податкового кодексу України.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодексом адміністративного судочинства України (частина третя статті 2) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Черкасах прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, встановлений законом.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.І. Орленко

Повний текст постанови виготовлений 07.02.2017.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.02.2017
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64709282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/2110/16

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 18.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 04.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 12.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні