Ухвала
від 14.02.2017 по справі 766/2524/17
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 766/2524/17

н/п 2-аз/766/6/17

УХВАЛА

14.02.2017 року Херсонський міський суд Херсонської області у складі:

головуючої судді Дорошинської В.Е.

при секретарі Філіпенко І.О.

розглянувши заяву представника позивача про забезпечення позову по адміністративному позову заступника голови Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області ОСОБА_1 до Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору відділ ведення Державного реєстру виборців Суворовської районної у м. Херсоні ради, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору відділ ведення Державного реєстру виборців Дніпровської районної у м. Херсоні ради та третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору відділ ведення Державного реєстру виборців Корабельної районної у м. Херсоні ради про оскарження бездіяльності виборчої комісії та зобов'язання прийняти рішення,

в с т а н о в и в :

Заступник голови Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області ОСОБА_1 (позивач) звернулась до Херсонського міського суду Херсонської області з адміністративним позовом до Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області (відповідач), якою просить визнати протиправною бездіяльність Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області щодо не прийняття рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 та зобов'язати Херсонську міську виборчу комісію Херсонської області повторно розглянути проект постанови про припинення ініціативи щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 та прийняти за наслідками повторного розгляду рішення, передбачене частиною 6 статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Ухвалою Херсонського міського суду Херсонської області від 14.02.2017 року відкрито провадження в вищевказаній адміністративній справі.

Разом з позовною заявою до суду надійшло клопотання від позивача про забезпечення адміністративного позову, в якому позивач просить заборонити Херсонській міській виборчій комісії Херсонської області приймати рішення про звернення до вищих керівних органів партій, місцеві організації яких висували відповідних депутатів, щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 за народною ініціативою до закінчення розгляду даної справи по суті та заборонити Херсонській міській виборчій комісії Херсонської області приймати рішення або вчиняти інші дії на визнання обраними депутатами наступних за черговістю за ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 кандидатів у депутати від місцевих організацій партій за виборчими списками кандидатів на чергових місцевих виборах до Херсонської міської ради 25.10.2015 року до закінчення розгляду даної справи по суті.

В обґрунтування поданого клопотання позивач посилається на існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди його правам та інтересам, а подальший захист цих прав та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, зокрема відповідач за відсутності законодавчо врегульованої процедури перевірки достовірності відомостей про виборців, що містяться в підписних листах визнає їх достовірними, вважаючи, що перевірка їх комісією проведена відповідно до норм чинного законодавства України, таким чином відповідач підмінює норму закону своїм рішенням.

Відповідно до ст. 117 КАС України суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо є очевидними ознаки протиправності рішення, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.

Відповідно до частини 1 статті 118 КАС України передбачено, що клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Крім того, як зазначається в частині 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 р. Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ , судам необхідно враховувати, що згідно з частинами 3 та 4 статті 117 КАС України забезпечення позову в адміністративних справах допускається лише у двох формах: 1) зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржується; 2) заборони вчиняти певні дії. Наведений перелік підстав забезпечення позову є вичерпним.

Розглянувши заявлене клопотання, суд звертає увагу на наступне.

11.02.2017 року під час проведення Херсонською міською виборчою комісією засідання з питання організації перевірки документації щодо відкликання дев'ятьох депутатів Херсонської міської ради за народною ініціативою було поставлено на голосування проект рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10, після проведення голосування щодо вищезгаданого проекту, рішення так і не було прийнято.

Не прийняття рішення Херсонською міською виборчою комісією про припинення ініціативи щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради надає можливість виборчій комісії прийняти рішення про звернення до вищих керівних органів партій, місцеві організації яких висували відповідних депутатів, щодо відкликання депутатів місцевої ради.

Для відновлення прав, свобод та інтересів порушених такою бездіяльністю необхідно буде докласти значних зусиль.

Вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

Згідно пункту 9 статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад на підставі рішення вищого керівного органу партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією партії, за народною ініціативою, територіальна виборча комісія не пізніш як на п'ятий день з дня отримання/прийняття відповідного рішення зобов'язана у порядку, передбаченому законом про місцеві вибори, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації партії.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином, за час поки дана справа буде розглядатися судом відповідачем можуть бути здійснені дії щодо відкликання депутатів місцевої ради. З моменту прийняття відповідачем рішення до моменту фактичного відклику зазначених депутатів та визнання обраними наступних за черговістю кандидатів у депутати від місцевих організацій партії - законодавець визначив проміжок часу, що є явно меншим, ніж час, потрібний для розгляду позову у суді першої інстанції та набрання судовим рішенням законної сили.

У випадку задоволення позову та проходження справи через апеляційну інстанцію і, відповідно, набрання законної сили судовим актом після оскарження зацікавленою стороною, - відновлення порушеного права та законного інтересу позивача взагалі стане неможливим, так як діюче законодавство не встановлює випадку позбавлення обраного депутата повноважень внаслідок поновлення раніше відкликаного.

Наведене свідчить про очевидну небезпеку заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, а захист цих прав, свобод та інтересів стане ускладненим без вжиття заходів забезпечення позову.

Частиною четвертою статті 117 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративний позов, крім способу, встановленого частиною третьою цієї статті, може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.

Враховуючи викладене, суд вважає за доцільне заборонити відповідачу приймати рішення про звернення до вищих керівних органів партій, місцеві організації яких висували відповідних депутатів, щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради та заборонити відповідачу приймати рішення або вчиняти інші дії на визнання обраними депутатами наступних за черговістю кандидатів у депутати від місцевих організацій партій за виборчими списками кандидатів на чергових місцевих виборах до Херсонської міської ради 25.10.2015 року, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Відповідно до частини першої статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.

Частиною п'ятою статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виконання ухвал з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 117, 118, 160 та 165 Кодексу адміністративного судочинства України, Херсонський міський суд Херсонської області, суд

у х в а л и в :

Клопотання заступника голови Херсонської міської виборчої комісії Херсонської області ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову задовольнити повністю.

Заборонити Херсонській міській виборчій комісії Херсонської області (код ЄДРПОУ 33930520; просп. Ушакова, 37, м. Херсон, 73000, приміщення Херсонської міської ради), приймати рішення про звернення до вищих керівних органів партій, місцеві організації яких висували відповідних депутатів, щодо відкликання депутатів Херсонської міської ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 за народною ініціативою, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Заборонити Херсонській міській виборчій комісії Херсонської області (код ЄДРПОУ 33930520; просп. Ушакова, 37, м. Херсон, 73000, приміщення Херсонської міської ради), приймати рішення або вчиняти інші дії на визнання обраними депутатами наступних за черговістю за ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 та ОСОБА_10 кандидатів у депутати від місцевих організацій партій за виборчими списками кандидатів на чергових місцевих виборах до Херсонської міської ради 25.10.2015 року, до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала набирає законної сили в порядку встановленому пунктом 5 статті 118 та статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до пункту 6 статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Суддя В.Е. Дорошинська

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення14.02.2017
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64718608
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —766/2524/17

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 07.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 15.08.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні