Постанова
від 14.02.2017 по справі 802/54/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

14 лютого 2017 р. Справа № 802/54/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Мультян М.Б.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом: Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області

до: державного реєстратора Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Абрамової Тетяни Ігорівни, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал"

про: скасування державної реєстраційної дії змін до установчих документів

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась Вінницька об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Вінницька ОДПІ) до державного реєстратора Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Абрамової Тетяни Ігорівни, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал" (далі - ТОВ "Трейд сервіс капітал") про скасування державної реєстраційної дії змін до установчих документів.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що державна реєстрація змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал", які стосуються зміни місцезнаходження, була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей щодо місця знаходження товариства.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте надав заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві.

Державний реєстратор Дніпровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області Абрамова Т.І. у судове засідання не з'явилась однак надала заяву у якій просила здійснювати розгляд справи без її участі та відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Представник Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради у судове засідання не з'явилась, проте надала заяву про розгляд справи без її участі у порядку письмового провадження.

Представник третьої особи "Трейд сервіс капітал" у судове засідання не з`явився, хоча про час і місце розгляду справи повідомлявся вчасно та належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Окрім того, відповідачем не було подано заперечень на адміністративний позов.

Також, судом направлялась судова повістка на адресу керівника ТОВ "Трейд сервіс капітал" ОСОБА_2, однак на адресу суду повернувся конверт з відміткою поштового відділення зв'язку: "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до положень частини 11 статті 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на викладене та враховуючи достатність наявних у справі доказів суд вважає можливим провести розгляд і вирішення справи у відсутності сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов висновку про часткове задоволення позову виходячи з наступного.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26 грудня 2016 року місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал" (код ЄДРПОУ37620479) вулиця Тарнагородського, 32, м. Вінниця, Вінницька область, 21000 (а.с. 12-15). Зокрема, 04 березня 2016 року було здійснено Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал" за № 12241050011052158 щодо зміни місцезнаходження (а.с.12-15).

Відповідно до підпункту 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, серед інших функцій, забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням.

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Так, в рамках забезпечення комплексу заходів обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням 07 листопада 2016 року за № 44042/10/02-28 Вінницькою ОДПІ сформовано повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до органу ДФС з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів на 17 листопада 2016 року о 11:10 год. (а.с. 6).

Для вручення повідомлення працівниками податкового органу було здійснено вихід за податковою адресою платника податків. Однак, у зв'язку з відсутністю ТОВ "Трейд сервіс капітал" або його законних представників головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування податків із самозайнятих осіб управління податків і зборів фізичних осіб Вінницької ОДПІ ГУДФС у Вінницькій області Білодідом П.П. та старшим оперуповноваженим з ОВС відділу ВОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Вінницькій області Івасиком П.Г. складено акт перевірки місцезнаходження посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників № 343/1302/37620479 від 10 листопада 2016 року (а.с. 7).

10 листопада 2016 року Вінницькою ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області направлено запит № 5836/1302 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків (а.с. 8).

Листом т.в.о. заступника начальника ОУ ГУ ДФС у Вінницькій області повідомлено, що співробітниками оперативного управління ГУ ДФС у Вінницькій області проведено ряд заходів на виконання запиту № 5836/1302 від 10 листопада 2016 року щодо встановлення місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал". В ході проведення заходів здійснено виїзд за місцем реєстрації підприємства, а саме: м. Вінниця, вулиця Тарнагородського, 32 та встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал" за вказаною адресою не знаходиться. Жодних ознак (вивісок, вказівників, зовнішньої реклами та інше), які б вказували на те, що вказаною адресою знаходиться офіс ТОВ "Трейд сервіс капітал" не виявлено. Також зазначено, що не встановлено жодної інформації про місцезнаходження посадових осіб підприємства. В результаті чого не виявилося можливим отримати у них пояснення щодо їх причетності до проведення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Трейд сервіс капітал" (а.с. 9).

На думку позивача, оскільки ТОВ "Трейд сервіс капітал" не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі адресою, відтак відомості внесені до Єдиного державного реєстру щодо зміни місця знаходження зазначеного товариства є недостовірними. Враховуючи зазначене, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених позовних вимог та наданих у справу доказів, виходив з наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (тут і далі по тексту в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно підпункту 10 пункту 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі серед інших, містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація базується на принципі об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Згідно з пунктом 4 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування (ч. 4 ст. 17 Закону).

Підстави відмови у державні реєстрації наведені у статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та є вичерпними.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається (ч. 4 ст. 28 Закону).

Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою. Це дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведені державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "Трейд сервіс капітал".

Однак, державний реєстратор вніс до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, що, в свою чергу, позбавило можливості податковим органом виконувати свої функції стосовно належного обліку зазначеного платника податків.

Відповідно до пункту 1 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису № 12241050011052158 від 04 березня 2016 року щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал".

Вказане узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду, що висвітлена в ухвалі від 13 квітня 2016 року по справі № К/800/38990/15.

Визначаючись щодо позовної вимоги про зобов'язання Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно "Трейд сервіс капітал" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог частини 1 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Тобто, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено обов'язок державного реєстратора вносити відомості до Єдиного державного реєстру на підставі судового рішення, яке набуло законної сили.

У зв'язку із зазначеним суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині зобов'язання про зобов'язання Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно ТОВ "Трейд сервіс капітал".

Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню шляхом скасування оскаржуваного в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису № 12241050011052158 від 04 березня 2016 року щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал".

Що стосується розподілу судових витрат, то згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань № 12241050011052158 від 04 березня 2016 року щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу в частині зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Трейд сервіс капітал" (код ЄДРПОУ37620479).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2017
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64736076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/54/17-а

Постанова від 14.02.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 20.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні