Справа №303/5847/16-а
2а/303/57/17
Ряд. стат. звіту - 106
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2017 року м. Мукачево
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
в особі головуючого-судді Куцкір Ю.Ю.
при секретарі Славич М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі в м. Мукачево адміністративну справу за позовом виконуючого обов'язки керівника Мукачівської місцевої прокуратури в інтересах неповнолітньої ОСОБА_1 до Домбоківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради, треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: служба у справах дітей виконавчого комітету Мукачівської міської ради, Державний навчальний заклад Ужгородський центр професійно-технічної освіти про стягнення одноразової грошової допомоги, -
в с т а н о в и в:
Виконуючий обов'язки керівника Мукачівської місцевої прокуратури звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах неповнолітньої ОСОБА_1, до Домбоківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради, треті особи, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: служба у справах дітей виконавчого комітету Мукачівської міської ради, Державний навчальний заклад Ужгородський центр професійно-технічної освіти про стягнення одноразової грошової допомоги.
Позовні вимоги мотивує тим, що ОСОБА_1 є особою із числа дітей позбавлених батьківського піклування та перебуває на обліку служби у справах дітей виконавчого комітету Мукачівської міської ради як дитина позбавлена батьківського піклування. До кінця 2015-2016 року ОСОБА_1 навчалася в Домбоківській спеціальній загальноосвітній школі-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради. У вересні 2016 року ОСОБА_1, як випускниця навчального закладу отримала допомогу як дитина-сирота в розмірі 42,50 грн. Разом з тим, відповідно до ч. 7 ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. У зв'язку із зазначеним прокурор звернувся до суду в інтересах неповнолітньої та просить суд зобов'язати Домбоківську спеціальну загальноосвітньої школу-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради забезпечити за рахунок навчального закладу та виплатити в установленому законом порядку ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі шести прожиткових мінімумів, тобто 9 143,50 гривень.
Прокурор Улман А.І. в судове засідання не з'явилася, подала до суду заяву, в якій просить розглядати справу без її участі, позовні вимоги підтримує повністю.
Представник Домбоківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради в судове засідання не з'явився хоча про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином про причину неявки суд не повідомив.
Представник служби у справах дітей виконавчого комітету Мукачівської міської ради ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилася подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує повністю.
Представник Державного навчального закладу Ужгородський центр професійно-технічної освіти - ОСОБА_3 в судове засідання не з'явився надіславши до суду заяву про розгляд справи у його відсутності.
Дослідивши позов з доданими до нього доказами та з'ясувавши всі обставини справи, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Статтею 22 Конституції України встановлено, що права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією , не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийняті нових законів або внесенні змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, перебуває на обліку служби у справах дітей виконавчого комітету Мукачівської міської ради як дитина позбавлена батьківського піклування. Відповідно до свідоцтва про народження серії І-ФМ №078014 від 18.05.1999 року батьками ОСОБА_1 є ОСОБА_4 та ОСОБА_1 Рішенням Берегівського районного суду Закарпатської області від 05.08.2005 року батьків неповнолітньої ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_1 та ОСОБА_4 визнано безвісно відсутніми.
Частиною 1 ст. 66 ЦК України передбачено, що якщо над фізичною особою, яка перебуває у навчальному закладі, закладі охорони здоров'я або закладі соціального захисту населення, не встановлено опіку чи піклування або не призначено опікуна чи піклувальника, опіку або піклування над нею здійснює цей заклад. Аналогічну норму також містить і СК України .
У зв'язку із зазначеним вище, Державний навчальний заклад Ужгородський центр професійно-технічної освіти листом № 952 від 27.09.2016 року звернувся до прокурора з проханням захистити права ОСОБА_1 в частині отримання одноразової грошової допомоги.
Статтями 3 , 4 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування визначено, що основними засадами державної політики щодо соціального захисту осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування є, зокрема захист їх майнових, житлових та інших прав та інтересів, належне матеріально-технічне забезпечення незалежно від форми влаштування та утримання такої категорії дітей на рівні, не меншому за встановлений прожитковий мінімум для осіб відповідного віку. Заходи соціального захисту осіб з числа дітей, позбавлених батьківського піклування, гарантуються, забезпечуються та охороняються державою. Державні соціальні стандарти і нормативи встановлюються, зокрема, до мінімального стандарту разової державної фінансової допомоги при закінченні такими дітьми виховного, навчального закладу.
Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа. Частиною 7 статті 8 вказаного Закону встановлено, що випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття. При цьому витрати на фінансування заходів щодо соціального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа передбачаються в Державному бюджеті України окремим рядком (ч. 2 ст. 9 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування ). Крім того ч. 7 ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування встановлює обов'язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався та інші.
Таким чином, сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановленої законом.
Згідно з ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2016 рік , прожитковий мінімум на дитину віком від 6 до 18 років у 2016 році з 1 травня становив 1531 грн.
Матеріальне забезпечення та зокрема, виплата грошової допомоги регламентується пп. 1 п. 13 постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 226 Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування . Вказана допомога є соціальною гарантією держави у підтримці певної соціальної категорії дітей, позбавлених батьківського піклування.
Разом з цим, п. 2 Прикінцевих положень Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування передбачено, що Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Відповідно до положень ч. 4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України , закону України, міжнародному договору, згода на обовязковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу. З огляду на зазначене, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над іншими підзаконними нормативними актами, та оскільки постанова Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 року № 226 Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування прийнята до набрання чинності Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та не приведена у його відповідність, при вирішенні спірного питання підлягають застосуванню норми Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , згідно з якими одноразова грошова допомога підлягає виплаті позивачу у розмірі 6 прожиткових мінімумів.
Відповідно до п. 1 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Таким чином, виходячи із загальних засад пріоритетності законів над іншими нормативними актами, під час виплати одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 Домбоківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради повинна була керуватись вимогами ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у зв'язку з чим суд приходить до висновку про наявність підстав для захисту порушених прав позивача, у зв'язку з чим слід зобов'язати Домбоківську спеціальну загальноосвітньу школу-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради нарахувати та виплатити одноразову грошову допомогу в розмірі 9143,50 грн.
Керуючись ст.ст. 2 , 6 , 11 , 17-19 , 69-71 , 128 , 158-163 , 167 КАС України , ст. 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , суд,-
п о с т а н о в и в:
Позов задоволити.
Зобов'язати Домбоківську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради забезпечити за рахунок навчального закладу та виплати в установленому законом порядку випускниці з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у розмірі шість прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, що складає 9143 (дев'ять тисяч сто сорок три) гривні 50 копійок.
Стягнути із Домбоківської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради, місцезнаходження с. Домбоки, вул. Макаренка, буд. 7, Мукачівського району (код ЄДРПОУ 22115086) на користь прокуратури Закарпатської області сплачений судовий збір у розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одну) гривню 20 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через Мукачівський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Головуючий Ю.Ю. Куцкір
Суд | Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2017 |
Оприлюднено | 21.02.2017 |
Номер документу | 64753232 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю. Ю.
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю. Ю.
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю. Ю.
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю. Ю.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Куцкір Ю. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні