Справа № 359/854/17
Провадження № 3/359/531/2017
Протокол № 0015/125000016/17
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 лютого 2017 року м. Бориспіль
Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Вознюк С.М.
за участі представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та представника Київської митниці ДФС ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу, яка надійшла від Київської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, що зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" (код ЄДРПОУ 37866889), паспорт серії ЕО № 222592 від 12.07.2000, виданий Переяслав-Хмельницьким МРВГУ МВС України в Київській області, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ст. 483 МК України, -
в с т а н о в и в :
Згідно протоколу про порушення митних правил, 09.08.2014 в зоні діяльності Ягодинської митниці ДФС (п/п Ягодин-Дорогуськ , м/п Ягодин ) з території ОСОБА_4 через митний кордон України автомобілем р.н.з. BC0250BI/BC0421XT на адресу ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" (код ЄДРПОУ 37866889, Київська область, село Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 6) переміщено товари - котли для центрального опалення в асортименті згідно інвойсу № 201408088, загальною вагою брутто 15 949 кг, 41 місце. Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 08.08.2014 № 125000000/2014/927896 на підставі документів: CMR № 215503, TIR Carnet № XE.74708498 та інвойсу від 08.08.2014 № 201408088 із зазначенням вартості товару - 23 249,47 дол. США. Після прибуття у зону діяльності Київської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: котли для центрального опалення в асортименті були заявлені декларантом ТОВ "ТОТ ГРУП" гр. ОСОБА_5 (договір про надання послуг митного брокера № 14 від 20.09.2013) на митному посту Святошин за МД № 125130013/2014/412643 від 20.08.2014, оформлені та випущені у вільний обіг. Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 15.05.2014 № 15/05/14, укладений між компанією GERSES SOLUTIONS LTD (Suite 4000, Mitchel House,5 Mitchel Street, Edinburg , Scotland) та ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" (код ЄДРПОУ 37866889, Київська область, село Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська, 6) в особі директора гр. ОСОБА_3, CMR № 215503, TIR Carnet № XE.74708498, інвойс від 08.08.2014 № 201408088 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації. Відповідно до інвойсу від 08.08.2014 № 201408088, виставленого компанією GERSES SOLUTIONS LTD до ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" (код ЄДРПОУ 37866889), загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів складає 23 249,47 дол. США.
Листом митниці 676/3/10-70-26-41 від 29.01.2015 до митних органів Великобританії та Польщі з метою з'ясування всіх обставин вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із ОСОБА_4 товарів, одержувачем яких виступало ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД", ініційовано відповідний запит.
Листом Державної фіскальної служби України від 13.01.2016 № 818/7/99-99-26-03-03-17 до митниці надіслано відповідь митних органів ОСОБА_4 (лист № 450000-IMPW.7352.211.2015.8.JC) з доданими документами щодо поставки товарів на адресу ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД", а саме: копією витягу з митної системи транзиту NCTS за TIR Carnet № XE.74708498.
Згідно з даними, зазначеними у витязі митної системи транзиту NCTS ОСОБА_4, товар котли для центрального опалення в асортименті , у вантажному автомобілі BC0250BI/BC0421XT загальною вагою брутто 15949 кг, 41 місце оформлено в польській митниці в транзитній процедурі підставі книжки МДП (Carnet TIR) № XE.74708498 на адресу ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Співтовариства, які до цього були оформлені в ОСОБА_4 Чехії за декларацією № MRN 14CZ55000027J1GAF4, посилання на яку містяться в отриманому витязі з польської системи транзиту NCTS.
Листом від 26.01.2016 вих. № 729/3/10-70-26-41 митницею ініційовано направлення запиту через Державну фіскальну службу України до митних органів ОСОБА_4 Чехія щодо обставин оформлення товарів за декларацією № MRN 14CZ55000027J1GAF4.
Листом Державної фіскальної служби України від 30.09.2016 № 32261/7/99-99-20-03-17 до митниці надіслано відповідь митних органів ОСОБА_4 Чехія на зазначений запит з доданими документами щодо поставки товарів за декларацією № MRN 14CZ55000027J1GAF4, а саме: копією декларації № MRN 14CZ55000027J1GAF4, копією CMR № 215556, копією інвойсу № 20814.
Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії декларації MRN 14CZ55000027J1GAF4 форми ЕХ А із Чехії до України відправлено товари в кількості 15949 кг, 41 місце, транспортним засобом з р.н. НОМЕР_2/ВС0421ХТ.
Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії CMR № 215556 відправником вказаного вантажу котли для центрального опалення в кількості 41 місце, вагою брутто - 15949 кг зазначено компанію « KONTAKT THERM CZ s.r.o» (Чехія), одержувачем - « SPD Ilkevych Tetyana» (Львів). Вказані товари відправлено з Чехії (Jablinec, CZ) до України (м. Львів).
Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії інвойсу № 20814 компанія « KONTAKT THERM CZ s.r.o» (Чехія) продала підприємству « SPD Ilkevych Tetyana» (Львів) товари котли для центрального опалення в кількості 41 місце, вагою брутто - 15949 кг, загальною вартістю - 64 382 Євро.
На адресу СПД ОСОБА_6Є направлено запит від 08.11.2016року №11/10-70-20-23 щодо надання наявної інформації проведення замовлення, купівлі та транспортування вищевказаних товарів від компанії « KONTAKT THERM CZ s.r.o» (Чехія) та фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Балтімор ЛТД .
28.12.2016 року від СПД ОСОБА_6Є надійшла відповідь за вхідним номером 183/10-70-20-23 згідно якої стало відомо, що СПД ОСОБА_6Є не мала ніяких взаємовідносин з компанією « KONTAKT THERM CZ s.r.o» (Чехія) та не мала фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Балтімор ЛТД .
Вказаний товар по кількості та найменуванню відповідає товарам оформленим за митною декларацією від 20.08.2014 № 125130013/2014/412643 а саме товар котли для центрального опалення в асортименті вагою брутто 15949 кг, 41 місце.
При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно інвойсу від 08.08.2014 № 201408088 становить - 23 249,47 дол. США, а згідно з отриманою копією інвойсу № 20814 загальна вартість товару котли для центрального опалення в асортименті вагою брутто 15949 кг, 41 місце, в країні експорту - ОСОБА_4 Чехія становила - 64 382 Євро, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах поданих для митного оформлення ТОВ "ТОТ ГРУП" в Україні.
Таким чином, переміщений товар котли для центрального опалення в асортименті в кількості 15949 кг, 41 місце, загальною вартістю - 64 382 Євро (вказаною в отриманих від митних органів Чехії документах), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (09.08.2014) складає - 1 085 011,24 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, щодо дійсної вартості експортованих товарів.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та пп. 7, 43 ст. 4 МК України, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
Відповідно до картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами від 19.06.2013 № UA10037866889 посаду директора ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" (станом на20.08.2014) обіймав ОСОБА_3.
Таким чином, директором (на той час) ТОВ "БАЛТИМОР ЛТД" ОСОБА_3, вчинено дії, спрямовані на переміщення товару котли для центрального опалення в асортименті через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості товарів.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
У цьому зв'язку, працівниками митниці 11 січня 2016 року складено протокол №0015/125000016/17про порушення громадянином України ОСОБА_3 митних правил.
В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності просила провадження по справі закрити у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення, оскільки висновки зроблені в протоколі не відповідають дійсним обставинам справи. Не було враховано взагалі, що документи на території Чехії першочергово було оформлено на ФОП ОСОБА_7 і в зв'язку з тим, що вона не виконала свої зобов'язання, даний товар був проданий іншій компанії - ТОВ Балтимор ЛТД , яке жодним чином не приховувало жодного документу, який стосувався переміщення даних товарів через митний кордон. Суть підприємницької діяльності у всіх країнах світу полягає в тому, що продавець намагається продати свій товар, отримати за нього кошти і не втратити свого прибутку. Ситуація, яка відбулася щодо даного товару є абсолютно стандартною, зокрема в тому, що перший покупець товару - ФОП ОСОБА_8 не розрахувалась за товар і тому цей товар продали іншому покупцю по іншій ціні. Вартість даного товару встановлюється виключно на вибір сторін контракту. І те, що ФОП ОСОБА_8 збиралась купити його за ціну вищу, не є доказом у даній справі. Крім того, ми надаємо докази того, що компанія GERSES SOLUTIONS LTD купила даний товар у компанії Waylord Business L.P. (Великобританія) і надалі продало його ТОВ "Балтимор ЛТД". Крім того, ОСОБА_3 був позбавлений можливості приймати участь при складанні протоколу, надавати пояснення, користуватись правовою допомогою, подавати докази, тощо. Хоча його пояснення могли б суттєво вплинути на суть правопорушення. 19.01.2016р. він отримав лист запрошення від Київської митниці ДФС, який у відповідності до штемпеля на конверті був відправлений 16.01.2016 року прибути до них 11.01.2016 року. Тобто митні органи свідомо позбавили ОСОБА_3 можливості скористатись своїми правами, оскільки протокол був складений 11.01.2016 року.
Представник митниці просив суд застосувати до порушника стягнення у виді штрафу з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Заслухавши пояснення представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що вина громадянина України ОСОБА_3 не знайшла свого підтвердження, а склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, судом не встановлений, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені цим Кодексом, настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Відповідно до ст. 75 МК України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України ; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Пунктом 4 статті 266 МК України передбачено, що у разі самостійного декларування товарів відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом повідомлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Повідомлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений - декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов'язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Таким чином, представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_3 працював на посаді директора ТОВ "Балтимор ЛТД". Товариство з обмеженою відповідальністю "Балтимор ЛТД" 09.08.2014р. ввезло на територію України товари (котли для центрального опалення) згідно з контрактом №15/05/14 від 15.05.2014р. між ТОВ "Балтимор ЛТД" та " GERSES SOLUTIONS LTD " та інвойсом від 08.08.2014р. № 201408088 загальною вартістю 23 249,47 дол. США. Продавцем даного товару згідно зазначеного інвойсу та контракту 15/05/14 від 15.05.2014р між ТОВ "Балтимор ЛТД" та " GERSES SOLUTIONS LTD " виступала компанія - GERSES SOLUTIONS LTD. Відправником виступала компанія: ACTIFINANCE SP.Z.O.O. Польща.
Відповідно до наявних в матеріалах справи декларацій митної вартості типу ІМ 40 ДЕ , декларантом виступало ТОВ ТОТ ГРУП в особі ОСОБА_5 (договір про надання послуг митного брокера №14 від 20.09.2013 року), (а. с. 80-84), серед яких в жодному документі при декларуванні та оформлені товару ОСОБА_3 не зазначений.
Таким чином, обов'язки декларанта при здійсненні митного оформлення товару його власником було покладено на уповноважених осіб, а представником власника товару - ОСОБА_3 дії щодо декларування товару не здійснювались.
Отже, будь-яких дій, які б були спрямовані ОСОБА_3 на приховування від митного контролю та утворювали об'єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України , судом не встановлено.
З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_3 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним до органу ДФС як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України , тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.
Крім того, суддя враховує, що жодних протиправних дій за підприємством ТОВ ТОТ ГРУП та його посадовими особами при митному оформленні товарів та вантажів за весь період його діяльності, - не встановлено. Щодо підробки чи занесення до інвойсу чи контракту, на підставі якого здійснено придбання товарів, відповідних даних не встановлено, кримінальних проваджень не зареєстровано.
У цьому зв'язку, суддя приймає до уваги позицію захисту ОСОБА_3 щодо відповідності вартості задекларованого для переміщення на територію України майна підприємства, оскільки доказів зворотному суду не надано.
Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_3, за ч. 1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 247 , 251-252 , 265 , 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення , ст. 75, 257, 465, 467, 483, 487 Митного кодексу України, суддя -
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо притягнення останнього до відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або на неї може бути внесено протест прокурора протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Апеляційна скарга, протест прокурора подаються до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження (опротестування) цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.
Постанова суду набрала законної сили
Суддя : С.М.Вознюк
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2017 |
Оприлюднено | 21.02.2017 |
Номер документу | 64753885 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Вознюк С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні