ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2017 року м. Київ К/800/11505/16
Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів:
Єрьоміна А.В.(головуючий); Горбатюка С.А., Кравцова О.В.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю Регіональний центр Мікрохірургія ока на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2016 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2016 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Державного реєстратора відділу державної реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Милашенка Юрія Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю Регіональний центр Мікрохірургія ока про визнання дій протиправними, -
ВСТАНОВИВ:
У грудні 2015 року ОСОБА_4 (далі - позивач) звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора відділу державної реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Милашенка Юрія Михайловича (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю Регіональний центр Мікрохірургія ока (далі - третя особа) в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив визнати протиправними дії відповідача щодо проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ РЦ Мікрохірургія ока шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 03 грудня 2015 року № 10381050012002513; скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи ТОВ РЦ Мікрохірургія ока проведену державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Чернівецької області Милашенко Юрієм Михайловичем шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №10381050012002513 від 03 грудня 2015 року.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2016 року, адміністративний позов задоволено повністю.
У касаційній скарзі, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, ТОВ РЦ Мікрохірургія ока просить оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій скасувати та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Позивач у своїх запереченнях на касаційну скаргу зазначає, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій є законними, прийнятими з дотриманням норм матеріального та процесуального права, вважає касаційну скаргу відповідача необґрунтованою, а тому просить залишити її без задоволення, а судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій - без змін.
Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що ТОВ РЦ Мікрохірургія ока зареєстроване як юридична особа та діє на підставі статуту (в редакції до проведення державної реєстрації змін до установчих документів, що оскаржується).
Пунктом 1.1 зазначеного статуту визначено, що учасниками товариства є ОСОБА_4 та ОСОБА_6
Згідно пунктів 4.1, 4.2 статуту учасники товариства ОСОБА_4 та ОСОБА_6, мають в статутному фонді цього товариства частки в розмірі 50%, що становить по 600 000,00 грн. Статутний фонд даного товариства складає 1 200 000,00 грн.
Станом на 03 лютого 2014 року, у відповідності до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серія АІ № 429437, засновниками ТОВ РЦ Мікрохірургія ока є ОСОБА_4 з розміром внеску до статутного фонду - 600 000,00 грн. та ОСОБА_6 з розміром внеску 600 000,00 грн.
Разом з тим судами встановлено, що 03 грудня 2015 року представником ТОВ РЦ Мікрохірургія ока ОСОБА_8 державному реєстратору відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційної служби Чернівецького міського управління юстиції Милашенку Ю.М. подано пакет документів для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи , а саме: 1. реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; 2. рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу); 3. статут, затверджений протоколом зборів учасників № 1/15 від 30 листопада 2015 року; 4. нова редакція установчих документів (два примірники); 5. копія квитанції, виданої банком; 6. рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи (примірник оригіналу); 7. документ, що засвідчує повноваження юридичної особи; 8. документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів.
В реєстраційний картці міститься підпис директора ТОВ РЦ Мікрохірургія ока ОСОБА_6, яким засвідчено підпис уповноваженої особи (за довіреністю) ОСОБА_8
Також третьою особою до рішення про внесення змін до установчих документів додатково додано копію рішення апеляційного суду Чернівецької області від 02 березня 2015 року копію платіжного доручення № 124 від 29 вересня 2015 року, копію постанови про закінчення виконавчого провадження від 27 листопада 2015 року та копію ухвали апеляційного суду Чернівецької області від 19 листопада 2015 року.
03 грудня 2015 року державним реєстратором Милашенком Ю.М., за результатами розгляду вказаних документів, проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, а саме: внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 10381050012002513 від 03 грудня 2015 року про зміну органу управління, зміну складу або інформації про засновників, згідно якого зі складу засновників виключено позивача.
Судами попередніх інстанцій в судовому засіданні досліджено Спеціальний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 08 грудня 2015 року з якого встановлено, що ТОВ РЦ Мікрохірургія ока зареєстроване за адресою місцезнаходження - вул. Гагаріна, буд. 21 Б , м. Чернівці, Чернівецька область, засновником є один учасник - ОСОБА_6, розмір статутного капіталу - 1 200 000,00 грн.
Вважаючи дії державного реєстратора щодо проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ РЦ Мікрохірургія ока протиправними, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з наступних мотивів, з якими погоджується суд касаційної інстанції.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень частини першої статті 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно з частинами другою, третьою статті 4 Закону № 755-IV порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Вимоги щодо оформлення установчих документів юридичної особи встановлено статтею 8 Закону № 755-IV, відповідно до частини третьої якої установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Статтею 29 Закону № 755-IV встановлено порядок державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Так, за приписами частини тринадцятої цієї статті проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється за процедурами, передбаченими частинами першою - п'ятою статті 25 та частинами другою-третьою статті 27 цього Закону для проведення державної реєстрації юридичної особи.
У відповідності до частини першої статті 25 Закону № 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною другою статті 25 Закону № 755-IV встановлено, що перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.
Згідно з частинами третьою, четвертою статті 25 Закону № 755-IV за відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної особи.
За приписами частини п'ятої статті 25 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичної особи здійснюється у день надходження передбачених цим Законом документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.
За наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор зобов'язаний не пізніше трьох робочих днів з дати надходження документів для проведення державної реєстрації видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) засновнику або уповноваженій ним особі повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням підстав для такої відмови та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису. Після усунення причин, що були підставою для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, засновник (засновники) або уповноважена ними особа можуть повторно подати документи на проведення державної реєстрації юридичної особи, які розглядаються у порядку, передбаченому цим Законом для проведення державної реєстрації юридичної особи (частини друга, третя статті 25 Закону № 755-IV).
Відповідно до частини першої статті 29 Закону № 755-IV для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або інформація про оприлюднення повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Згідно частини третьої статті 29 Закону № 755-IV у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) одного із таких документів: рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників); заяви фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників); заяви, договору, іншого документа про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства; рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) із складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.
Відповідно до частини одинадцятої статті 29 Закону № 755-IV державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо: документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації; документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 цього Закону; документи подані не у повному обсязі; документи подано особою, яка не має на це повноважень; до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій.
Аналіз вищенаведених норм права дає підстави дійти висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи, може бути здійснена лише у випадку надання всіх документів, вичерпний перелік яких визначено статею 29 Закону № 755-IV.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 21 березня 2012 року у справі № 21-1148во10.
Як встановлено судами попередніх інстанцій, що в якості рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу) та рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи (примірник оригіналу) третя особа подала державному реєстратору два примірники одного документу - протоколу зборів учасників від 30 листопада 2015 року №1/15 ТОВ РЦ Мікрохірургія ока , а в якості документа, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів подано протокол реєстрації учасників на зборах учасників ТОВ РЦ Мікрохірургія ока від 30 листопада 2015 року.
Крім того судами встановлено, що згідно протоколу реєстрації учасників на зборах учасників ТОВ РЦ Мікрохірургія ока від 30 листопада 2015 року для участі у зборах учасників зареєструвався ОСОБА_6 Протокол підписано головою зборів ОСОБА_7 та секретарем Демянишин О.Г.
У вищенаведеному протоколі встановлено, що на підставі рішення апеляційного суду Чернівецької області від 02 березня 2015 року звернуто стягнення на частку майна товариства пропорційно частці ОСОБА_4 в статутному капіталі товариства і вказане рішення суду повністю та фактично виконано, про що свідчить постанова про закінчення виконавчого провадження від 27 листопада 2015 року по справі № ВП №48749845,а відтак згідно частини другої статті 149 Цивільного кодексу України та частини другої статті 57 Закону України Про господарські товариства участь ОСОБА_4 у ТОВ РЦ Мікрохірургія ока є припиненою. Збори ТОВ РЦ Мікрохірургія ока є правомочними.
Згідно протоколу зборів учасників від 30 листопада 2015 року №1/15 ТОВ РЦ Мікрохірургія ока на зборах був присутній один учасник ОСОБА_6 та запрошений без права голосу ОСОБА_7 На порядок денний було винесено наступні питання:
1. обрання голови та секретаря зборів учасників;
2. про припинення участі учасника в товаристві, у зв'язку із зверненням стягнення на всю частку учасника в статутному капіталі;
3. про затвердження розміру статутного капіталу та перерозподіл часток у статутному капіталі товариства;
4. затвердження статуту у новій редакції; скасування установчого договору;
5. надання повноважень з реєстрації змін до установчих документі.
По питанню другому порядку денного у протоколі зборів учасників зафіксовано: Вважати участь ОСОБА_4 у ТОВ РЦ Мікрохірургія ока припиненою у відповідності до частини другої статті 148 Цивільного кодексу України та частини другої статті 57 Закону України "Про господарські товариства" у зв'язку звернення стягнення на всю частку учасника в статутному капіталі товариства відповідно до рішення апеляційного суду Чернівецької області від 02 березня 2015 року, яке залишене без змін ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ від 15 липня 2015 року, постанови про закінчення виконавчого провадження від 27 листопада 2015 року та копії платіжного доручення № 124 від 29 вересня 2015 року, що засвідчує повне та фактичне виконання рішення суду
По третьому питанню порядку денного у протоколі зазначено: Затвердити статутний капітал (фонд) товариства у попередньому розмірі, а саме: 1 200 000,00 грн. Затвердити, що весь статутний капітал товариства у розмірі 1 200 000,00 грн., що складає 100 часток, який відповідає 100% статутного капіталу, належить єдиному учаснику -ОСОБА_6 З метою збереження статутного капіталу товариства у попередньому розмірі зобов'язати ОСОБА_6 поповнити статутний капітал додатковим внеском у розмірі 600 000,00 грн. протягом року з моменту державної реєстрації відповідних змін до статуту товариства .
Відповідно до частини першої статті 143 Цивільного кодексу України установчим документом товариства з обмеженою відповідальністю є статут. Статут товариства з обмеженою відповідальністю крім відомостей, передбачених статтею 88 цього Кодексу, має містити відомості про: розмір статутного капіталу, з визначенням частки кожного учасника; склад та компетенцію органів управління і порядок прийняття ними рішень; розмір і порядок формування резервного фонду; порядок передання (переходу) часток у статутному капіталі.
За приписами статті 145 Цивільного кодексу України вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори його учасників. У товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган (колегіальний або одноособовий), який здійснює поточне керівництво його діяльністю і є підзвітним загальним зборам його учасників. Виконавчий орган товариства може бути обраний також і не зі складу учасників товариства. Компетенція виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю, порядок ухвалення ним рішень і порядок вчинення дій від імені товариства встановлюються цим Кодексом, іншим законом і статутом товариства.
До виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить: 1) визначення основних напрямів діяльності товариства, затвердження його планів і звітів про їх виконання; 2) внесення змін до статуту товариства, зміна розміру його статутного капіталу; 3) створення та відкликання виконавчого органу товариства; 4) визначення форм контролю за діяльністю виконавчого органу, створення та визначення повноважень відповідних контрольних органів; 5) затвердження річних звітів та бухгалтерських балансів, розподіл прибутку та збитків товариства; 6) вирішення питання про придбання товариством частки учасника; 7) виключення учасника із товариства; 8) прийняття рішення про ліквідацію товариства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.
Так, зокрема, згідно статуту ТОВ РЦ Мікрохірургія ока до виключної компетенції зборів учасників відноситься вирішення, наступних питань: внесення змін до статуту товариства; вирішення питання про придбання товариством частки учасника; виключення учасника з товариства; інші питання, віднесені до компетенції зборів учасників установчими документами.
Згідно пункту 8.6 статуту про проведення загальних зборів товариства учасники повідомляються листами, факсограмами, електронною поштою або за допомогою кур'єра із зазначенням часу і місця проведення зборів та порядку денного. Повідомлення повинно бути зроблено не пізніше як за 30 днів до скликання загальних зборів.
Пунктом 8.7 визначено, що голосування на загальних зборах проводиться за принципом: одна частка в статутному фонді товариства - один голос.
Крім того у статуті зазначено, що рішення зборів учасників вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасників товариства. З решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів учасників, що присутні на зборах. Збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники, що володіють в сукупності більш як 60 відсотками голосів.
Так, згідно частини п'ятої статті 10 Закону України Про господарські товариства від 19 вересня 1991 року № 1576-XII (далі - Закон № 1576-XII) про проведення загальних зборів товариства учасники повідомляються передбаченим статутом способом з зазначенням часу і місця проведення зборів та порядку денного. Повідомлення повинно бути зроблено не менш як за 30 днів до скликання загальних зборів. Будь-хто з учасників товариства вправі вимагати розгляду питання на загальних зборах учасників за умови, що воно було ним поставлено не пізніш як за 25 днів до початку зборів. Не пізніш як за 7 днів до скликання загальних зборів учасникам товариства повинна бути надана можливість ознайомитися з документами, внесеними до порядку денного зборів. З питань, не включених до порядку денного, рішення можуть прийматися тільки за згодою всіх учасників, присутніх на зборах.
Відповідно до частини першої статті цього Закону учасники товариства мають право: брати участь в управлінні товариством в порядку, визначеному установчими зборами; брати участь у розподілі прибутку товариства та одержувати його частку (дивіденди); вийти в установленому порядку з товариства; одержувати інформацію про діяльність товариства; здійснити відчуження часток у статутному капіталі або цінних паперів.
За приписами статті 60 Закону № 1576-XII загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.
Таким чином збори товариства з обмеженою відповідальністю є повноважними за присутність учасників, що володіють у сукупності більш як 60 відсотків голосів, при цьому, необхідною умовою для виключення учасника з товариства є прийняття рішення, за яке проголосували учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасника товариства.
Водночас, судами встановлено, що позивача не було повідомлено про проведення 30 листопада 2015 року загальних зборів ТОВ РЦ Мікрохірургія ока , у зв'язку з чим він не був присутній на вказаних зборах, рішення зборів не підписував, заяви про вихід із складу засновників (учасників) не подавав.
За таких обставин, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає обґрунтованим висновок судів першої та апеляційної інстанцій, що загальні збори ТОВ РЦ Мікрохірургія ока від 30 листопада 2015 року були неправочинними, оскільки присутній на зборах учасник, згідно статуту товариства володіє 50 % голосів.
За приписами статті 64 Закону № 1576-XII учасника товариства з обмеженою відповідальністю, який систематично не виконує або неналежним чином виконує обов'язки, або перешкоджає своїми діями досягненню цілей товариства, може бути виключено з товариства на основі рішення, за яке проголосували учасники, що володіють у сукупності більш як 50 % загальної кількості голосів учасників товариства. При цьому цей учасник (його представник) у голосуванні участі не бере.
При цьому, суди доречно зауважили, що порядок денний зборів учасників не містить в собі питання про примусове виключення учасника зі складу учасників цього товариства, рішення з даного питання в протоколі також відсутні.
Враховуючи наведене, суди дійшли правильного висновку, що ТОВ РЦ Мікрохірургія ока не надано жодних документів, які в розумінні Закону № 1576-XII підтверджують правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів, а в свою чергу протокол зборів учасників ТОВ РЦ Мікрохірургія ока від 30 листопада 2015 року №1/15 не є рішенням уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи.
Тобто ТОВ РЦ Мікрохірургія ока подано документи не у повному обсязі, зокрема: відсутнє правомочне рішення загальних зборів учасників про внесення змін до установчих документів; документ, який підтверджує правомочність прийняття цього рішення про внесення змін до установчих документів та рішення уповноваженого органу товариства про примусове виключення учасника товариства, що в свою чергу, згідно частини одинадцятої статті 29 Закону № 755-IV, має правовим наслідком залишення документів без розгляду для проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Крім того судами встановлено, що рішенням апеляційного суду Чернівецької області від 02 березня 2015 року, залишеним без змін ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 15 липня 2015 року, у цивільній справі за позовом ОСОБА_9 до ТОВ РЦ Мікрохірургія ока , ОСОБА_4, треті особи - ОСОБА_6, приватне лікувальне підприємство Центр мікрохірургія ока Офтальмед , ОСОБА_10, правонаступником якого є ОСОБА_11, ОСОБА_12 про виділ частки майна товариства та звернення стягнення на неї позов задоволено частково. Виділено частку майна ТОВ РЦ Мікрохірургія ока пропорційну частці його учасника ОСОБА_4, що становить 50% статутного капіталу товариства. Звернуто стягнення на частку майна ТОВ РЦ Мікрохірургія ока пропорційну частці його учасника ОСОБА_4, що становить 50% статутного капіталу товариства, вартістю згідно балансу станом на 23 червня 2008 року - 536 000,00 грн., за непогашеними борговими зобов'язаннями перед ОСОБА_9 у сумі 9 985 730,00 грн.
На підставі вказаних судових рішень та виконавчого листа Шевченківського районного суду м. Чернівці № 2-210 виданого 28 травня 2015 року, відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області 16 вересня 2015 року відкрито виконавче провадження ВП № 48749845.
29 вересня 2015 року ТОВ РЦ Мікрохірургія ока в добровільному порядку виконано зазначений виконавчий лист шляхом перерахування державній виконавчій службі грошових коштів у сумі 536 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 124.
Ухвалою апеляційного суд Чернівецької області від 19 листопада 2015 року у справі за скаргою ТОВ РЦ Мікрохірургія ока на бездіяльність старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Бушкевича А.В., начальника відділу Головного управління юстиції в Чернівецькій області Дворського В.В. та постанову про накладення арешту апеляційну скаргу задоволено частково. Визнано неправомірною бездіяльність старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Бушкевича А.В. щодо не здійсненні заходів із закінчення виконавчого провадження ВП № 48749845 з виконання виконавчого листа № 2-210, виданого Шевченківським районним судом м. Чернівці 28 травня 2015 року. Визнано неправомірною відмову начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Дворського В.В. у закінченні виконавчого провадження ВП № 48749845 з виконання виконавчого листа № 2-210, виданого Шевченківським районним судом м. Чернівці 28 травня 2015 року. Визнати незаконною постанову старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Бушкевича А.В. про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження від 18 вересня 2015 року в частині накладення арешту на майно, що належить боржнику ТОВ РЦ Мікрохірургія ока , вартістю, що перевищує 536 000 грн. Зобов'язано старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Бушкевича А.В. та начальника відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області Дворського В.В. вчинити дії щодо закінчення виконавчого провадження ВП № 48749845 з виконання виконавчого листа № 2-210, виданого Шевченківським районним судом м. Чернівці 28 травня 2015 року.
27 листопада 2015 року відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного управління юстиції в Чернівецькій області, на підставі вищенаведеної ухвали суду апеляційної інстанції, винесено постанову про закінчення виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа Шевченківським районним судом м. Чернівці № 2-210 виданого 28 травня 2015 року.
Станом на 21 січня 2016 року, згідно інформації про виконавче провадження з Єдиного державного реєстру виконавчих проваджень по виконавчому провадженню ВП № 48749845 постанова про закінчення виконавчого провадження скасована 08 грудня 2015 року, а виконавче провадження відновлено.
Разом з тим суди встановили, що ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 30 грудня 2015 року зупинено виконання ухвали апеляційного суд Чернівецької області від 19 листопада 2015 року та постанову про накладення арешту до закінчення касаційного розгляду.
З огляду на викладене, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли правильного висновку, що дії державного реєстратора стосовно проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ РЦ Мікрохірургія ока є протиправними та незаконними, а державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи ТОВ РЦ Мікрохірургія ока підлягає скасуванню.
Згідно частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права під час ухвалення судових рішень чи вчинення процесуальних дій.
Колегія суддів дійшла висновку, що рішення судів першої та апеляційної інстанцій ухвалені з дотриманням норм матеріального та процесуального права, підстав для його скасування з мотивів, викладених у касаційній скарзі, немає.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ :
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Регіональний центр Мікрохірургія ока залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2016 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 05 квітня 2016 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у порядку та в строки, встановлені статтями 236-238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2017 |
Оприлюднено | 17.02.2017 |
Номер документу | 64763088 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Єрьомін А.В.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Левицький Василь Костянтинович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні