ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" лютого 2017 р.Справа № 923/982/16 Одеський апеляційний господарський суд у складі:
головуючого судді Ліпчанської Н.В.,
суддів: Лисенко В.А., Ярош А.І.,
за участю секретаря судового засідання Молодова В.С.,
та представників сторін:
від прокуратури: ОСОБА_1 за службовим посвідченням,
представники позивачів та відповідача у судове засідання не з'явились, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
розглянувши апеляційну скаргу заступника прокурора Херсонської області
на рішення господарського суду Херсонської області від 04.11.2016р.
у справі №923/982/16
за позовом: заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області,
до відповідача: ОСОБА_2 господарства "Маркобок",
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки,
ВСТАНОВИВ:
У вересні 2016 року заступник керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області (далі - Прокуратура) звернувся до господарського суду Херсонської області з позовом в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації (далі - Скадовська райдержадміністрація) та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (далі - Держгеокадастр) до відповідача ОСОБА_2 господарства "Маркобок" (далі - ФГ "Маркобок") про внесення зміни до Договору оренди земельної ділянки від 16.08.2010р., зареєстрованого у Скадовському районному реєстраційному відділі Херсонської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" за №4АА001946-041072800027 від 04.10.2010р., укладеного між Скадовською райдержадміністрацією та ФГ "Маркобок", виклавши пункт 9 вказаного договору в наступній редакції:
"Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону".
Також Прокуратура просила суд замінити за текстом договору сторону договору оренди землі, визначивши орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, код ЄДРПОУ 39766281, вул.40 років Жовтня, 136-а, м.Херсон, замість Скадовської райдержадміністрації, код ЄДРПОУ 04060134, Херсонська область, вул. Володарського, 34, м. Скадовськ (а.с. 3-10).
Обґрунтовуючи позовні вимоги Прокуратура посилається на пп.288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України з урахуванням змін внесених Законом України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні", де зазначено, що розмір орендної плати не може бути менше 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Також Прокуратура зазначає, що відповідно до вимог ч. 4 ст. 122 Земельного Кодексу України на даний час розпорядником земель, що перебувають в оренді відповідача на території Херсонської області, є саме Головне управління Держеокадастру у Херсонській області.
Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області у поясненнях підтримує позовні вимоги Прокуратури у повному обсязі (а.с.90-91, 119-124).
Скадовська райдержадміністрація підтримує позицію прокуратури та просила суд задовольнити позовні вимоги повністю (а.с.131).
У відзиві на позовну заяву відповідач вказує, що між сторонами немає неузгоджених питань, оскільки відповідачем виконуються приписи Закону України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні", який набув чинності 01.04.2014р., та яким внесено зміни до пп. 288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України, відповідно до яких розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а заперечень щодо законодавчої зміни представника держави у правовідносинах оренди землі ніким не ставиться під сумнів.
Також відповідач зазначає, що на виконання приписів Закону він, починаючи з 01.04.2014р., належним чином виконує умови договору (у тому числі й обов'язок щодо сплати орендних платежів), з обов'язковим урахуванням змін до Податкового Кодексу України, а саме в сумі, яка є не меншою 3 відсотків від нормативної грошової оцінки землі на рік, що підтверджується відповідними платіжними документами за вказаний період, та податковими деклараціями зі сплати оренди за землю з 2014 року до 2016 року. Таким чином, фактично відповідач по теперішній час нараховує та своєчасно сплачує орендну плату, яка є більшою ніж обумовлена договором, але такою що відповідає вимогам діючого в Україні законодавства (а.с.30-31).
Рішенням господарського суду Херсонської області від 04.11.2016р. у справі №923/982/16 (суддя Пригуза П.Д.) у задоволенні позову відмовлено (а.с.142-153).
Приймаючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про відмову в задоволенні позову в частині внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині встановлення орендної плати у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки через те, що позов заявлено безпідставно та за відсутністю спору, оскільки відповідачем добровільно з 01.01.2014р. сплачується орендна плата у розмірі 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог в частині заміни в тексті договору оренди сторони - орендодавця земельної ділянки суд дійшов висновку про відсутність предмету спору з цього приводу, оскільки як на час звернення прокурора з позовом до суду так і на час винесення судового рішення, зміни відбулися лише у назві органу державної влади, який діє від імені держави.
Не погоджуючись із даним рішенням господарського суду, заступник прокурора Херсонської області звернувся до суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення місцевого господарського суду.
Обґрунтовуючи апеляційну скаргу сторона посилається на порушення судом норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи.
Апелянт зауважує, що спірний Договір є договором оренди земельної ділянки державної власності, а оскільки орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Також скаржник вважає, що на теперішній час Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області є розпорядником земель, що перебувають у користуванні відповідача, однак умови договору щодо заміни орендодавця як сторони у зобов'язанні, не приведені у відповідність з вимогами законодавства.
Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області надало до апеляційного суду письмові пояснення, згідно яких підтримало апеляційні вимоги Прокуратури повністю.
ФГ "Маркобок" надав відзив на апеляційну скаргу, у якому вважає мотиви та підстави, зазначені в апеляційній скарзі безпідставними та необґрунтованими, а рішення місцевого господарського суду таким, що ухвалено у відповідності до вимог чинного законодавства України, з урахуванням усіх фактичних обставин справи та в межах наданих суду повноважень.
У судове засідання 14.02.2017р. представники позивачів та відповідача не з'явились, письмових заяв, клопотань та пояснень до суду не надали.
Апеляційною інстанцією також враховано, що явка представників сторін не визнавалась судом обов'язковою.
Пунктом 2 інформаційного листа Вищого господарського суду від 15.03.2010р. №01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальними правами у господарському судочинстві" роз'яснено, що особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною у позовній заяві. У випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
У зв'язку із зазначеним апеляційну скаргу було розглянуто за наявними матеріалами на підставі ст.75 ГПК України.
14 лютого 2017 року у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника прокуратури, перевіривши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити, а рішення господарського суду - скасувати, виходячи з наступних підстав.
Відповідно до ст. 101 ГПК України апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, 16.08.2010р. між Скадовською райдержадміністрацією, як орендодавцем, та ФГ "Маркобок", як орендарем, укладено договір оренди землі (далі - Договір), згідно умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 99,7392 га, у тому числі рілля - 99,7392 га, яка знаходиться на території Тарасівської сільради Скадовського району Херсонської області строком на 10 років (а.с.19-20).
Договір зареєстровано у Скадовському районному відділі Херсонської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" за №4АА001946-041072800027 від 04.10.2010р. (а.с. 20-21).
Згідно п.7 Договору після закінчення строку договору оренди земельної ділянки орендар має переважне право на поновлення договору на новий строк. У цьому випадку зацікавлена сторона повинна не пізніше ніж за 60 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово другу сторону про бажання пролонгації договору на новий строк не пізніше, ніж за 60 днів до закінчення договору оренди (пункт 8 Договору).
Нормативно-грошова оцінка земельної ділянки становить 919.579,00 грн. (п.3 Договору).
У пунктах 9, 11 Договору сторони домовились, що орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/12 частини річної орендної плати на рахунок місцевого бюджету Тарасівської сільради р/р 33219812700279, код ОКПО 24103683 в УДК Херсонської області, код платежу - 13050200, МФО 852010, що, в свою чергу, становить 18391,58 грн. на рік.
Відповідно до п.13 Договору розмір орендної плати переглядається у разі:
- зміни умов господарювання, передбачених договором;
- зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі внаслідок інфляції;
- погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами;
- в інших випадках, передбачених законом.
Вимогами пп.288.5.1 п.288.5 ст.288 Податкового Кодексу з урахуванням змін, внесених Законом України "Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні" №1166-VII від 27.03.2014р., зазначено, що розмір орендної плати не може бути менше 3% нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
На підставі зазначеного 14.04.2014р. Скадовською ОДПІ ГУ Міндоходів у Херсонській області за вих. №556/10/21-19 надіслано відповідачу пропозицію щодо приведення умов договору оренди землі у відповідність вимог чинного законодавства. Також відділом Держземагенства у Скадовському районі Херсонської області листом від 29.04.2014р. за № 01-03/758 та Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області від 27.01.2016р. за № 19-21-0.102-2171/2-16 направлено відповідачу листи з пропозицією внести зміни до вищевказаного договору оренди землі в частині збільшення розміру орендної плати, які позитивних наслідків не дали (а.с. 21, 93, 94).
Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" №5245-VI від 06.09.2012р., який набрав чинності 01.01.2013р., землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими. Землі розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, які перебувають у комунальній власності чи на яких розташовані об'єкти нерухомого майна комунальної власності, є землями державної власності.
Пунктом 4 статті 122 Земельного Кодексу України (зміни до якого внесено на підставі вищевказаного Закону) передбачено, що розпорядником земель сільськогосподарського призначення державної власності є центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи. Таким органом у Херсонській області є Головне управління Держгеокадастру України в Херсонській області.
Враховуючи, що згідно умов діючого Договору орендодавцем є Скадовська райдержадміністрація, а розпорядником земель на теперішній час є Головне управління Держгеокадастру України в Херсонській області, при цьому останнім не вжито належних заходів для внесення змін до договору в частині зміни орендодавця, а також враховуючи те, що у вказаному Договорі розмір орендної плати визначено нижче розміру встановленого законодавством України, прокуратурою району було вжито заходів прокурорського реагування представницького характеру шляхом звернення до суду з позовом про внесення змін до спірного Договору.
Положеннями статті 525 ЦК України визначено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом, а у ч.1 ст.651 ЦК України зазначено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцяти денний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду (ст. 188 ГК України).
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату; умови використання та цільове призначення земельної ділянки, яка передається в оренду; умови збереження стану об'єкта оренди; умови і строки передачі земельної ділянки орендарю; умови повернення земельної ділянки орендодавцеві; існуючі обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випадкового пошкодження або знищення об'єкта оренди чи його частини; відповідальність сторін.
Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України "Про оренду землі").
Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового Кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди (ст. 21 Закону України "Про оренду землі").
01 січня 2011 року набрав чинності Податковий Кодекс України, який, відповідно до пункту 1.1 статті 1 регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, і, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового Кодексу України визначено, що плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів, яка в силу вимог підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 цього ж Кодексу є податком і справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до пункту 269.1 статті 269 Податкового Кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Останні ж, як визначає зміст підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу, це особи, яким, зокрема, на умовах оренди надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності. Отже, Податковий Кодекс України визначив обов'язок й орендаря сплачувати земельний податок у формі орендної плати.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п.288.1 ст.288 Податкового Кодексу України). Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового Кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, установлених цим Кодексом.
Згідно підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 зазначеного Кодексу розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди , але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки та не може перевищувати 12% нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.2 зазначеного пункту).
Разом з тим, пунктом 2.18 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин (зі змінами та доповненнями)" роз'яснено, що вирішення спорів про внесення змін до договору пов'язане із застосуванням положення частини першої статті 626 ЦК України, відповідно до якої договір є узгодженим волевиявленням двох або більше сторін, і тому суд не може зобов'язати іншу сторону договору внести зміни до нього. Отже, зацікавлена сторона у випадках, передбачених законом, може просити суд про внесення зміни до договору згідно з рішенням суду, а не про зобов'язання відповідача внести такі зміни до договору.
Як зазначено у пункті 2.19 тієї ж постанови, у разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін до ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть не братися судом до уваги лише у разі скасування відповідного рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку. Оскільки орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Отже, орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, що, в свою чергу, свідчить про наявність підстав для перегляду розміру орендної плати - у разі законодавчої зміни її граничного розміру, а тому мінімальний розмір орендної плати за вказаним договором на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) укладеним між Скадовською райдержадміністрацією та ФГ "Маркобок" 16.08.2010р. повинен становити 3% від нормативно-грошової оцінки земельної ділянки.
Аналогічна правова позиція викладена і в постанові Верховного Суду України від 20.11.2012р. у справі №28/5005/640/2012, з якої вбачається, що встановлення ст. 288 Податкового Кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень спірного договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.
Крім того, в постанові від 02.12.2014р. у справі №21-274а14 Верховний Суд України вказав, що з набранням чинності Податковим Кодексом України річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам підпункту 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу та є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати.
Отже, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку щодо обґрунтованості позовних вимог про внесення змін до п.9 Договору оренди землі від 16.08.2010р., а саме: "Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону".
Судова колегія зазначає, що ті обставини, що відповідачем самостійно нараховується розмір орендної плати у вигляді 3% від нормативної грошової оцінки, не мають правового значення, оскільки предметом позову у даній справі є внесення змін до Договору, а не стягнення суми орендної плати. Тому висновок суду про відсутність спору без правового врегулювання умов договору є безпідставним.
Відтак, є невірним висновок місцевого господарського суду про відсутність правових підстав для внесення змін до договору оренди земельної ділянки в частині визначення граничного розміру орендної плати.
Щодо позовних вимог про заміну в тексті договору оренди сторони - орендодавця земельної ділянки судова колегія зазначає наступне.
Як вбачається з Договору, сторонами договору є Скадовська райдержадміністрація та ФГ "Маркобок". У той же час, на підставі змін в законодавстві цивільні права та обов'язки щодо розпорядження землями державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області як до органу, уповноваженого державою здійснювати функції розпорядження земельними ділянками державної власності.
Таким чином, на даний час розпорядником земель є Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області. Отже, повноваження щодо розпорядження землями державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області відповідно до припису закону, однак умови договору щодо заміни орендодавця як сторони у зобов'язанні, не приведено у відповідність з вимогами законодавства.
Положеннями ст. 4 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.
За приписами ч. 2 ст. 175 ГК України визначено, що якщо майново-господарське зобов'язання виникає між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами, зобов'язаною та управненою сторонами зобов'язання є відповідно боржник і кредитор.
Заміна кредитора у зобов'язанні відповідно до ст. 516 ЦК України здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом.
Крім того, стороною у спорах щодо виконання договорів, внесення змін може бути виключно сторона правочину. Як вбачається з матеріалів справи Скадовська райдержадміністрація Херсонської області на даний час виступає стороною даного договору оренди землі, що не відповідає її правовому статусу відповідно до законодавства.
З таких обставин, позовні вимоги в частині заміни за текстом договору сторони договору оренди землі підлягають задоволенню шляхом внесення відповідних змін до Договору, визначивши Орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.
Судова колегія не приймає до уваги, зокрема, твердження відповідача, що викладено у відзиві на апеляційну скаргу стосовно необґрунтованості звернення прокуратурою до суду в інтересах держави в особі позивачів, оскільки прокурором у позовній заяві мотивовано порушення інтересів держави тим, що місцевий бюджет недоотримає кошти від платежів за землю (орендної плати), що в свою чергу порушує інтереси держави та не сприяє досягненню проголошеної мети - запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в України.
Поміж іншого, невнесення змін до Договору в частині визначення орендодавця позбавляє відповідний державний орган виконувати покладені на нього Законом відповідні функції регулювання орендних відносин саме з відповідачем.
Висновок суду першої інстанції про відсутність предмету спору є хибним, оскільки відповідно до ч. 2 ст. 2 Земельного Кодексу України суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Враховуючи викладене, судова колегія вважає, що позовні вимоги заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103-105 ГПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Заступника прокурора Херсонської області - задовольнити.
2. Рішення господарського суду Херсонської області від 04.11.2016р. у справі №923/982/16 - скасувати із прийняттям нового рішення.
3. Позов заступника керівника Новокаховської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Скадовської районної державної адміністрації та Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області - задовольнити.
4. Внести зміни до Договору оренди земельної ділянки від 16.08.2010р., зареєстрованого у Скадовському районному реєстраційному відділі Херсонської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" за №4АА001946-041072800027 від 04.10.2010р., укладеного між Скадовською райдержадміністрацією та ФГ "Маркобок", виклавши пункт 9 вказаного договору в наступній редакції:
"Орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі та розмірі 3 відсотка від нормативної грошової оцінки земельної ділянки на рік, шляхом внесення цих коштів відповідно до закону".
5. Замінити за текстом Договору оренди земельної ділянки від 16.08.2010р., зареєстрованого у Скадовському районному реєстраційному відділі Херсонської регіональної філії ДП "Центр ДЗК" за №4АА від 04.10.2010р., укладеного між Скадовською райдержадміністрацією та ФГ "Маркобок", сторону договору оренди землі, визначивши орендодавцем земельної ділянки Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області, код ЄДРПОУ 39766281, вул. 40 років Жовтня, 136-а, м. Херсон, замість Скадовської райдержадміністрації, код ЄДРПОУ 04060134, Херсонська область, вул. Володарського, 34, м. Скадовськ.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України.
Головуючий Н.В. Ліпчанська
Суддя В.А. Лисенко
Cуддя А.І. Ярош
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2017 |
Оприлюднено | 23.02.2017 |
Номер документу | 64830495 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Ліпчанська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні