Постанова
від 21.02.2017 по справі 564/2346/16-а
КОСТОПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 564/2346/16-а

Рядок статзвіту № 81

21 лютого 2017 року

м.Костопіль

Костопільський районний суд Рівненської області у складі:

головуючий суддя Левчук В.В.

секретар судового засідання Здибель І.О.

за участю:

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

відповідача Крот О.Л.

представника відповідача Кокіль І.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Костопільського районного суду адміністративну справу №564/2346/16-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці в особі начальника Управління Наконечного Ю.М., головного державного інспектора Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці Крот О.Л. про протиправні дії посадових осіб Управління Держпраці у Рівненській області, про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері законодавства про працю та про повернення сплаченої суми штрафу в розмірі 850 грн.

ВСТАНОВИВ:

28 листопада 2016 року у м.Рівне відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, інспектором Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці Крот Оксаною Леонідівною винесено постанову №000714 про накладення адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно якої до ОСОБА_1 було застосовано адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 850 грн. за те, що він допустив адміністративне правопорушення 23.11.2016 в АДРЕСА_1, а саме: не виконав законні вимоги посадової особи Управління Держпраці у Рівненській області, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зазначені в приписі від 12.09.2016 року №13П/04-16/15А до акту перевірки від 12.09.2016 року №15А/04-16, а саме: порушив вимоги ч.2 ст.30 Закону України "Про оплату праці" не забезпечив достовірний облік витрат на оплату праці, а саме, працівникам ДНЗ "Журавлик-2" ОСОБА_6 та ОСОБА_7 не нарахована та не виплачена заробітна плата згідно поданих до бухгалтерії табелів обліку робочого часу за липень, серпень та вересень 2016 року, що є правопорушенням, передбаченим статтею 188-6 КУпАП.

Не погоджуючись з винесеною постановою, позивач, ОСОБА_1, звернувся до Костопільського районного суду Рівненської області з адміністративним позовом до Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці в особі начальника Управління Наконечного Ю.М., до державного інспектора Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці Крот О.Л. про протиправні дії посадових осіб Управління Держпраці у Рівненській області, про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері законодавства про працю та про повернення сплаченої суми штрафу в розмірі 850 грн.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав у повному обсязі, пояснив суду, що не вважає себе винним у вчиненому правопорушенні, оскільки вжив всіх можливих дій для усунення порушень, які були допущені завідувачем ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8

Представник позивача позов підтримав та пояснив суду, що вважає незаконною постанову №000714 про накладення на голову Мирненської сільської ради ОСОБА_1 адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, оскільки остання була винесена з порушенням норм чинного законодавства.

Відповідачі в судовому засіданні позовні вимоги не визнали. Просили відмовити у задоволенні позовних вимог. Представник Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці подала суду заперечення на адміністративний позов та пояснила суду, що направлення на здійснення позапланової перевірки Управлінням Держпраці в Рівненській області в Мирненській сільській раді Костопільського району Рівненської області №560-Н/01-26 від 01.09.2016 року видано на підставі Погодження Держслужби України з питань праці від 18.08.2016 року №8681/4/4.2- ДП - 16 , наданого відповідно до абз.4 п.3 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 року №929-р на розгляд колективної заяви ОСОБА_6 та ОСОБА_9 від 09.08.2016 року. Відповідно до п.7 Порядку, за результатами перевірки в Мирненській сільській раді Костопільського району Рівненської області головним державним інспектором праці було складено акт №15А/04-16 від 12.09.2016 року та внесено припис на усунення виявленого порушення трудового законодавства від 12.09.2016 року за №13П/04-16/15А. Пояснила суду, що в порушення вимог ч.2 ст. 30 Закону України "Про оплату праці", посадові особи Мирненської сільської ради не забезпечили достовірний бухгалтерський облік витрат на оплату праці, а саме, працівникам ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_6 та ОСОБА_9 не нарахована та не виплачена заробітна плата згідно поданих до бухгалтерії табелів обліку робочого часу за липень та серпень 2016 року. Таким чином, вважає, що перевірку додержання законодавства про працю здійснено 12.09.2016 року в Мирненській сільській раді Костопільського району Рівненської області головним державним інспектором праці Крот О.Л. відповідно до Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України 02.07.2012 року №390, а припис внесений голові Мирненської сільської ради Костопільського району Рівненської області ОСОБА_1 на усунення виявленого порушення трудового законодавства від 12.09.2016 року за №13П/04-16/15А внесено згідно чинного законодавства України. А оскільки законний припис не було виконано та не усунуто встановлених недоліків, вважає, що постанова №000714 про накладення адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення є законною та винесеною відповідно до чинного законодавства.

Відповідач Крот О.Л. в судовому засіданні підтримала заперечення на позов представника Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці, та, окрім того, пояснила суду, що її було направлено з перевіркою лише в Мирненську сільську раду Костопільського району Рівненської області. Направлення на перевірку ДНЗ "Журавлик - 2" їй не видавалось. Для перевірки їй було надано табелі обліку робочого часу, в яких було здійснено резолюцію голови про нарахування заробітної плати вказаним вище особам після подання на законних підставах документів про прийняття даних осіб на роботу. Перевірку законності прийняття на роботу вказаних осіб не проводила, оскільки не проводила перевірку ДНЗ "Журавлик - 2".

Свідок секретар виконавчого комітету Мирненської сільської ради ОСОБА_10.в судовому засіданні показала суду, що під час перевірки Мирненської сільської ради, інспектору пропонували здійснити перевірку ДНЗ "Журавлик - 2" щодо законності дій завідувача при прийнятті на роботу ОСОБА_6 та ОСОБА_9, але інспектор відмовилась. Під час перевірки вона була присутня як особа, яка виконувала обов'язки голови ради та заперечувала щодо обґрунтувань інспектора. Показала суду, що на виконання резолюції голови сільради, зверталась до завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" усно та письмово. Показала суду, що перебуваючи на комісії, завідувач ДНЗ "Журавлик - 2" вказала, що навмисно не подавала документи про прийняття на роботу ОСОБА_6 та ОСОБА_9 на погодження голові сільради як того вимагає затверджений порядок. Зазначені документи були надані лише після зміни завідувача ДНЗ "Журавлик - 2". На припис було направлено заперечення на акт перевірки, адресоване начальнику Управління Держпраці у Рівненській області Наконечному Ю.М. Однак відповідь на заперечення на адресу Мирненської сільської ради не надходила.

Заслухавши пояснення сторін, покази свідка та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Рішенням Мирненської сільської ради Костопільського району Рівненської області від 11 листопада 2015 року №1 "Про результати виборів депутатів місцевої ради в одномандатних виборчих округах, Мирненського сільського голови та визнання їх повноважень" визнано повноваження Мирненського сільського голови ОСОБА_1.

Згідно рішення Мирненської сільської ради від 19 липня 2016 року №123 "Про надання щорічної основної відпустки Мирненському сільському голові ОСОБА_1" надано Мирненському сільському голові ОСОБА_1 щорічну основну відпустку за період роботи з 07 квітня 2015 року по 07 квітня 2016 року на 30 календарних днів з 15 серпня 2016 року по 14 вересня 2016 року включно.

Розпорядженням сільського голови від 04 серпня 2016 року №56 "Про накладення обов'язків та право підпису фінансової та касової документації" секретарю сільської ради ОСОБА_10 передано печатку, штамп, документацію сільської ради та виконавчого комітету. Контроль координації зайнятості сільської ради та обов'язки сільського голови покладено на секретаря сільської ради терміном з 15 серпня 2016 року по 14 вересня 2016 року, включно.

Пунктом 1.7 Статуту комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад Журавлик - 2" Мирненської сільської ради Костопільського району Рівненської області, затвердженого рішенням Мирненської сільської ради 05 грудня 2011 року №169, дошкільний заклад визнається юридичною особою з дня реєстрації статуту, має печатку із своїм найменуванням, штамп, рахунки в установах банку.

Пунктом 8.1 Статуту, визначено, що органом управління дошкільного навчального закладу є Мирненська сільська рада (Засновник). Галузеве управління за діяльністю дошкільним навчальним закладом здійснює відділ освіти Костопільської райдержадміністрації.

До виключної компетенції Засновника згідно п. 8.2 Статуту, належить:

- здійснення фінансування дошкільного навчального закладу, затвердження кошторису, контроль за ефективністю використання бюджетних коштів;

- контроль за організацією первинного обліку у дошкільному навчальному закладі, утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;

- здійснює контроль за дотриманням режиму роботи дошкільного закладу.

До компетенції керівника дошкільного закладу згідно п.8.8 відноситься:

- прийняття та звільнення педагогічних та інших працівників, за попереднім погодженням із Засновником;

- видає в межах своєї компетенції доручення, накази та розпорядження, контролює їх виконання.

Згідно п.11.1 Статуту, дошкільний заклад повністю утримується за рахунок місцевого (сільського) бюджету і є неприбутковим закладом.

Наказом Мирненського ДНЗ "Журавлик - 2" від 12.07.2016 року №12 "Про прийняття на роботу ОСОБА_9.", ОСОБА_9 прийнята тимчасово вихователем в Мирненський дошкільний заклад "Журавлик - 2" з 12.07.2016 року на час відсутності вихователів ОСОБА_11 та ОСОБА_12 та тарифіковано її по 9 розряду, як спеціаліста. Підстава: заява ОСОБА_9 від 11.07.2016 року.

Наказ підписано завідувачем ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8, з наказом ОСОБА_9 ознайомлена під підпис.

Наказом Мирненського ДНЗ "Журавлик - 2" від 18.07.2016 року №16 "Про прийняття на роботу ОСОБА_6.", ОСОБА_6 прийнята тимчасово в Мирненський ДНЗ "Журавлик - 2" на посаду помічника вихователя з 19.07.2016 року на час відсутності основного працівника. Підстава: заява ОСОБА_6 від 18.07.2016 року.

Наказ підписано завідувачем ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8, з наказом ОСОБА_6 ознайомлена під підпис.

Докази погодження прийняття на роботу вказаних осіб із Засновником, Мирненською сільською радою, станом на дату проведення перевірок, в матеріалах справи відсутні.

ОСОБА_8, завідувачу Мирненського дошкільного закладу "Журавлик - 2", надано щорічну основну відпустку на 42 календарних дні та 7 календарних днів додаткової відпустки з 19 липня 2016 року (наказ відділу освіти Костопільської районної державної адміністрації Рівненської області від 11.07.2016 року №296 "Про надання щорічної основної відпустки ОСОБА_8.").

З 19.07.2016 року вихователя ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_13 у зв'язку з виробничою необхідністю викликано із щорічної основної відпустки та покладено виконання обов'язків завідувача, на час перебування ОСОБА_8 у відпустці, без права прийняття та звільнення з роботи працівників дошкільного закладу Мирненського ДНЗ "Журавлик - 2" (наказ від 18.07.2016 року №17 "Про відкликання з відпустки ОСОБА_13.").

Згідно графіка (затвердженого Мирненським сільським головою ОСОБА_1.) подання обов'язкової звітної документації у бухгалтерію Мирненської сільської ради на 2016 рік по ДНЗ "Журавлик - 2" - є подання табелю обліку використання робочого часу працівників.

В бухгалтерію Мирненської сільської ради в.о. завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_13 було надано табелі обліку використання робочого часу працівниками ДНЗ "Журавлик - 2" за липень 2016 року та серпень 2016 року.

Документи на підтвердження факту прийняття на роботу ОСОБА_9 та ОСОБА_6 в бухгалтерію Мирненської сільської ради не подавались, докази подання у матеріалах справи відсутні.

Згідно табеля обліку робочого часу ДНЗ "Журавлик - 2" за липень 2016 року:

- ОСОБА_9 відпрацьовано 13 робочих днів (по 6 годин щоденно) з 12.07.2016 року по 29.07.2016 року включно;

- ОСОБА_6 відпрацьовано 9 робочих днів (по 9,2 години щоденно) з 19.07.2016 року по 29.07.2016 року.

Згідно табелю обліку робочого часу ДНЗ "Журавлик - 2" за серпень 2016 року:

- ОСОБА_9 відпрацьовано з 01.08.2016 року по 31.08.2016 року по 6 годин щоденно в робочі дні.

- ОСОБА_6 відпрацьовано з 01.08.2016 року по 31.08.2016 року по 9.2 години щоденно в робочі дні.

Як вбачається з матеріалів справи, головою Мирненської сільської ради накладено резолюцію у вказаних табелях обліку робочого часу із дорученням в.о. головного бухгалтера про нарахування заробітної плати вказаним вище особам після подання на законних підставах документів про прийняття їх на роботу.

Оскільки зазначені документи до Мирненської сільської ради не надходили, нарахування та виплата заробітної плати не проводились.

Відповідно до направлення на проведення перевірки №560-Н/01-26 від 01.09.2016 року /а.с.10/ виданого Управлінням Держпраці у Рівненській області на підставі колективної заяви ОСОБА_9 та ОСОБА_6, була проведена позапланова перевірка додержання вимог законодавства про працю та загальнообов'язкове державне страхування в Мирненській сільській раді Костопільської районної державної адміністрації Рівненської області.

Так, відповідно до акту перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №15А/04-16 головним державним інспектором праці Крот О.Л. за участі голови Мирненської сільської ради ОСОБА_1 та секретаря виконавчого комітету Мирненської сільської ради ОСОБА_10 проведено позапланову перевірку /а.с.11-13/.

На час здійснення перевірки бухгалтерією Мирненської сільської ради не проведено нарахування та виплату заробітної плати працівникам ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_9 та ОСОБА_6 за липень 2016 року та серпень 2016 року, а тому, за результатами перевірки головним державним інспектором праці Крот О.Л. винесено припис №13П/04-16/15А від 12.09.2016 року, яким приписано голові Мирненської сільської ради ОСОБА_1 усунути порушення вимог ч.2 ст.30 Закону України "Про оплату праці" та зобов'язано в строк до 12 жовтня 2016 року письмово інформувати Управління Держпраці у Рівненській області про прийняті заходи щодо виконання даного припису. З приписом було ознайомлено секретаря виконавчого комітету Мирненської сільської ради ОСОБА_10

Голова Мирненської сільської ради ОСОБА_1 під час проведення перевірки та винесення припису перебував, згідно рішення Мирненської сільської ради від 19 липня 2016 року №123, у щорічній основній відпустці за період роботи з 07 квітня 2015 року по 07 квітня 2016 року тривалістю 30 календарних днів з 15 серпня 2016 року по 14 вересня 2016 року включно. На час перебування у відпустці ОСОБА_1 обов'язки голови Мирненської сільської ради виконувала секретар виконавчого комітету Мирненської сільської ради ОСОБА_10

Не погоджуючись з актом перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №15А/04-16, в.о. голови Мирненської сільської ради ОСОБА_10 направлено заперечення на акт перевірки, адресоване начальнику Управління Держпраці у Рівненській області Наконечному Ю.М.

В матеріалах справи відсутні докази розгляду зазначених заперечень начальником Управління Держпраці у Рівненській області Наконечним Ю.М.

За вказаних обставин, акт перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №15А/04-16 та винесений на його підставі припис №13П/04-16/15А від 12.09.2016 року є такими, правомірність та підставність яких поставлена під сумнів.

В подальшому, Управлінням Держпраці у Рівненській області, відповідно до направлення №827-Н/01-26 від 21.11.2016 року, 21.11.2016 року головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Крот О.Л. проведено повторну перевірку додержання Мирненською сільською радою законодавства про працю /а.с.17/.

За результатами перевірки складено Акт перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №29А/04-16 /а.с.18-20/.

За результатами повторної перевірки, 23.11.2016 року головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Крот О.Л. складено протокол №000714 про адміністративне правопорушення, згідно якого 23.11.2016 о 12:05 год. в с.Мирне голова Мирненської сільської ради ОСОБА_1 не виконав законні вимоги посадової особи Управління Держпраці у Рівненській області, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю в припису від 12.09.2016 року №13П/04-16/15А, а саме: не нараховано та не виплачено ОСОБА_6 та ОСОБА_9 заробітну плату за липень, серпень та вересень 2016 року згідно табелів обліку робочого часу поданих до бухгалтерії /а.с.21/.

28.11.2016 року у м.Рівне відносно ОСОБА_1, інспектором Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці Крот О.Л. винесено постанову №000714 про накладення адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно якої до ОСОБА_1 було застосовано адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 850 грн.

Згідно приписів ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, вина (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до п.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом не можуть бути взяті до уваги пояснення інспектора Крот О.Л. про те, що Статутом комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад Журавлик - 2" Мирненської сільської ради Костопільського району Рівненської області, затвердженого рішенням Мирненської сільської ради 05 грудня 2011 року №169 не передбачено форму погодження із Засновником, прийняття та звільнення педагогічних та інших працівників, а саме, чи погодження має бути в усній чи в письмовій формі.

Так, відповідно до Розпорядження сільського голови №60 від 28.08.2015 року, винесеного на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року №413 "Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу", зобов'язано всіх керівників бюджетних установ, зазначених у вказаному розпорядженні, зокрема і дошкільний навчальний заклад "Журавлик - 2" (код ЄДРПОУ 36938517), що прийняття працівників на роботу по трудовому договору здійснюється при погодженні сільського голови на заяві працівника та наказу про прийняття працівника на роботу, який подається в бухгалтерію сільської ради в той же самий день, згідно чинного законодавства України /а.с.74-75/.

Натомість, згідно пояснень голови Мирненської сільської ради ОСОБА_1, показів свідка секретаря виконавчого комітету Мирненської сільської ради ОСОБА_10 та наявних у матеріалах справи доказів, судом встановлено, що посадовими особами Мирненської сільської ради було вжито всіх можливих дій щодо отримання доказівприйняття на роботу працівників ОСОБА_9 та ОСОБА_6

Так, відповідно до листа №482/02-17 від 08.08.2016 голова Мирненської сільської ради ОСОБА_1, звернувся до керівника Здолбунівської місцевої прокуратури Нижника Г.М. та начальника відділу освіти Костопільської РДА Беляновської Н.М., в якому просив вказаних осіб дати дисциплінарну та правову оцінку діям завідуючої ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 та вирішити питання подальшого перебування на займаній посаді ОСОБА_8, у зв'язку з неодноразовим грубим порушенням фінансової та бюджетної дисципліни, грубим порушенням трудового законодавства. У лист, зокрема, вказано, що у табелі обліку використання робочого часу за липень місяць 2016 року вказані нові працівники - ОСОБА_9 та ОСОБА_6 Наказів про прийняття на роботу нових працівників ОСОБА_8 у бухгалтерію Мирненської сільської ради не надала, прийняття нових працівників не погоджувалось із сільською радою як Засновником. Також, повідомлено, що бухгалтерія сільської ради на даний час не може здійснити нарахування та виплату заробітної плати новоприйнятим працівникам, так як форма №3-ПН Звітність "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" та повідомлення про прийняття працівника на роботу, що подається в МДПІ не були підписані бухгалтером сільської ради та сільським головою як того вимагає законодавство. Вищевказані документи підписала та завірила своєю печаткою завідуюча ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8, чим перевищила свої повноваження /а.с.98-99/.

Відповідно до листа №571/02-17 від 28.09.2016 голова Мирненської сільської ради ОСОБА_1, звернувся до керівника Здолбунівської місцевої прокуратури Нижника Г.М., в якому просить надати правову оцінку діям ОСОБА_8 та допомогти у вирішенні питання щодо відшкодування заробітної плати ОСОБА_9 та ОСОБА_6 за рахунок винних осіб. У листі, зокрема, вказано, що до моменту здачі табеля обліку робочого часу за липень місяць ніяких погоджень та повідомлень про прийняття нових працівників на роботу у бухгалтерію сільської ради не надходило. Бухгалтерія сільської ради не могла здійснити нарахування та виплату заробітної плати новоприйнятим працівникам. Окрім того, вказано, що Мирненська сільська рада не згідна з результатами перевірки, так як вважає, що факти, викладені в акті перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування №15А/04-16 не відповідають дійсним обставинам, а висновки є хибними та такими, що суперечать чинному законодавству України та установчим документам закладу, на що було надано заперечення від 14.09.2016 року. Зазначено, що відповіді на заперечення Мирненська сільська рада не отримала /а.с. 104-107/.

Відповідно до листа №614/02-17 від 07.10.2016 голова Мирненської сільської ради ОСОБА_1, звернувся до голови Костопільської РДА Середи О.А. та Начальника відділу освіти Костопільської РДА Беляновської Н.М., в якому просить притягнути завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 до дисциплінарної відповідальності у вигляді звільнення із займаної посади. У листі, зокрема, вказано, що завідувач ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 не погодила із Засновником у відповідності із вимогами Статуту свій намір прийняти нових працівників на роботу, чим позбавила можливість Мирненську сільську раду вчасно подати до фіскального органу повідомлення про прийняття працівників на роботу /а.с.102/.

Відповідно до листа №533/02-17 від 08.09.2016, в.о. сільського голови ОСОБА_10 просить завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 з'явитися 09.09.2016 року о 08:00 год. в Мирненську сільську раду для надання роз'яснення по питанню прийняття на роботу ОСОБА_9 та ОСОБА_6 /а.с.92/

Вказаний лист отримано ОСОБА_8 08.09.2016 року.

09.09.2016 року комісією зі складу працівників Мирненської сільської ради складено акт про відмову у наданні письмових пояснень, згідно якого, ОСОБА_8, яка була письмово попередньо запрошена у сільську раду для надання пояснення на 09.09.2016 року на 08:00 год., з'явилася о 08:50 год. - відмовилася надати письмове пояснення в.о. сільського голови ОСОБА_10 по питанню прийняття на роботу ОСОБА_9 та ОСОБА_6 Сказала, що ніяких пояснень писати не буде /а.с.93/.

Відповідно до листа №536/02-17 від 09.09.2016, в.о. сільського голови ОСОБА_10 запрошує завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 повторно прибути 12.09.2016 о 08:00 год. у Мирненську сільську раду в кабінет в.о. сільського голови ОСОБА_10 для надання письмового пояснення по питанню прийняття на роботу працівників ОСОБА_9 та ОСОБА_6, а також просить надати копію статуту ДНЗ "Журавлик - 2", копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_9, копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_6, копії Звітів "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" форма №3-ПН подана в РЦЗ на вищевказаних працівників, копії повідомлень про прийняття вищеназваних працівників на роботу, подані у фіскальну службу, завірені в установленому відповідно до законодавства порядку для надання головному державному інспектору відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Рівненській області /а.с.94/.

Вказаний лист отримано ОСОБА_8 09.09.2016 року.

12.09.2016 року комісією зі складу працівників Мирненської сільської ради складено акт про неявку для надання письмового пояснення, згідно якого, ОСОБА_8 - не з'явилася 12.09.2016 року у період з 08:00 год. до 09:30 год. у сільську раду для надання письмового пояснення та не надала копії підтверджуючих документів, які від неї вимагались /а.с.95/.

Відповідно до листа №539/02-17 від 12.09.2016, в.о. сільського голови ОСОБА_10 запрошує завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" ОСОБА_8 повторно (втретє) прибути 13.09.2016 о 08:00 год. у Мирненську сільську раду в кабінет в.о. сільського голови ОСОБА_10 для надання письмового пояснення по питанню прийняття на роботу працівників ОСОБА_9 та ОСОБА_6, а також зобов'язано надати копію статуту ДНЗ "Журавлик - 2", копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_9, копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_6, копії Звітів "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" форма №3-ПН подана в РЦЗ на вищевказаних працівників, копії повідомлень про прийняття вищеназваних працівників на роботу, подані у фіскальну службу, завірені в установленому відповідно до законодавства порядку для надання головному державному інспектору відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів управління Держпраці у Рівненській області /а.с.96/.

Вказаний лист отримано ОСОБА_8 12.09.2016 року.

13.09.2016 року комісією зі складу працівників Мирненської сільської ради складено акт про неявку для надання письмового пояснення, згідно якого, ОСОБА_8 - не з'явилася 13.09.2016 року у період з 08:00 год. до 09:15 год. у сільську раду для надання письмового пояснення та не надала копії підтверджуючих документів, які від неї вимагались /а.с.97/.

Окрім того, після отримання від нового завідувача ДНЗ "Журавлик - 2" документів щодо прийняття на роботу ОСОБА_9 та ОСОБА_6, їм була нарахована та виплачена заробітна плата за весь період роботи та компенсація за невикористані відпустки.

Так, відповідно до Розпорядження сільського голови №94 від 25.11.2016 року Про усунення порушень вимог ч.2 ст.30 Закону України "Про оплату праці", зокрема, наказано в.о. головного бухгалтера ОСОБА_17 надати у Костопільське відділення Рівненської ОДПІ Головного управління ГУ ДФС у Рівненській області повідомлення про прийняття вказаних правників на роботу та нарахувати заробітну плату прийнятим працівникам за весь період роботи та компенсацію за невикористані відпустки /а.с.78-79/.

Також, виплата заробітної плати підтверджується довідками, наявними в матеріалах справи /а.с.23-24/.

Відповідно до ст.188-6 КУпАП адміністративна відповідальність настає за невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, щодо усунення порушень законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування або створення перешкод для діяльності цього органу.

Судом встановлено, що в діях голови Мирненської сільської ради ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.188-6 КУпАП, оскільки він не міг в силу об'єктивних обставин, до настання певної події, а саме: отримання документів щодо прийняття на роботу ОСОБА_9 та ОСОБА_6, виконати припис головного державного інспектора відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Крот О.Л.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Крот О.Л. постанову №000714 про накладення адміністративного стягнення було винесено передчасно.

Враховуючи наведене, постанова №000714 від 28.11.2016 року про накладення адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення підлягає скасуванню.

Відповідно до ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, зокрема, у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП.

Позовна вимога в частині зобов'язання Управління Держпраці у Рівненській області повернути ОСОБА_1 суму сплаченого штрафу в розмірі 850 грн. задоволенню не підлягає, оскільки питання повернення коштів з бюджету вирішується органом Державної казначейської служби України, який у даному випадку не може бути відповідачем, оскільки не має відношення до оскаржуваної постанови.

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 17, 71, 122, 158-159, 161-163, 167, 171-2 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці в особі начальника Управління Наконечного Ю.М., до головного державного інспектора Управління Держпраці у Рівненській області Державної служби України з питань праці Крот О.Л. про протиправні дії посадових осіб Управління Держпраці у Рівненській області, про визнання незаконною та скасування постанови про накладення штрафу за правопорушення у сфері законодавства про працю та про повернення сплаченої суми штрафу в розмірі 850 грн. задоволити частково.

Постанову про накладення адміністративного стягнення відповідно до статті 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення №000714 від 28.11.2016 скасувати.

Справу про адміністративне правопорушення закрити за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 188-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Костопільський районний суд Рівненської області протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

СуддяВ. В. Левчук

Дата ухвалення рішення21.02.2017
Оприлюднено23.02.2017
Номер документу64846543
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —564/2346/16-а

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

Постанова від 17.02.2017

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

Постанова від 21.02.2017

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

Ухвала від 17.01.2017

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

Ухвала від 04.01.2017

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Костопільський районний суд Рівненської області

Левчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні