Постанова
від 18.11.2016 по справі 810/2470/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 листопада 2016 року м.Київ 810/2470/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" до Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, Державного підприємства "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, Тетіївської районної державної адміністрації Київської області, про визнання протиправними рішень та зобов'язання вчинити певні дії.

Суть спору : Публічне акціонерне товариство "Кашперівський бурякорадгосп" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області, у якому позивач, з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправними оформлені листами №151/41-16 від 20.07.2016, №152/41-16 від 20.07.2016, №153/41-16 від 20.07.2016 рішення Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області про відмову у погоджені технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, переданих у власність та постійне користування Публічному акціонерному товариству "Кашперівський бурякорадгосп" на території Тетіївського району Київської області, який складається з трьох частин (книг): 1) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області; 2) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області; 3) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, розробленої Державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на замовлення ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" відповідно до договору від 21.12.2015 №3597;

- зобов'язати відділ Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області погодити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, переданих у власність та постійне користування Публічному акціонерному товариству "Кашперівський бурякорадгосп" на території Тетіївського району Київської області, який складається з трьох частин (книг): 1) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області; 2) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області; 3) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, розроблену Державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" на замовлення ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" відповідно до договору від 21.12.2015 №3597.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду від 21.09.2016 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, - Державне підприємство "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", на стороні відповідача, - Тетіївську районну державну адміністрацію Київської області.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Публічним акціонерним товариством "Кашперівський бурякорадгосп" було подано на погодження відповідачу розроблену на його замовлення Державним підприємством "Київський науково-дослідний і проектний інститут землеустрою" технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, переданих у колективну власність та постійне користування Товариству з обмеженою відповідальністю "Кашперівський бурякорадгосп", проте Відділом Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області було відмовлено у затвердженні відповідної технічної документації з посиланням на те, що при її розробленні не були враховані розпорядження Тетіївської районної державної адміністрації №490 від 10.12.2003 та №664 від 28.11.2005, якими частина земель була вилучена із землекористування позивача.

Проте, позивач не погоджується з правомірністю прийняття оспорюваних рішень, оскільки, вони не містять жодної підстави для відмови у погодженні відповідного проекту землеустрою, перелік яких передбачений ст.185 Земельного кодексу України, а прийняття Тетіївською районною державною адміністрацією розпоряджень №490 від 10.12.2003 та №664 від 28.11.2005 не є в розумінні чинного законодавства самостійними підставами для відмови у затвердженні проекту землеустрою.

Також позивач зауважив про те, що вказані розпорядження не були реалізовані у порядку, визначеному нормами чинного законодавства, а тому у ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" не було припинено право постійного користування та право колективної власності на відповідні земельні ділянки.

Відповідач, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, зазначив про те, що Тетіївською районною державною адміністрацією були прийняті розпорядження №490 від 10.12.2003 та №644 від 28.11.2005, на підставі яких у позивача були вилучені земельні ділянки, які перебували у постійному користуванні та колективній власності за межами с. Кашперівка на території Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, після чого було внесено відповідні зміни до державної статистичної звітності форми 6-зем.

При цьому, відповідач зауважив, що вищевказані розпорядження не були враховані при розробці технічної документації.

Так, зокрема, відповідач зазначив про те, що розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації №644 від 28.11.2005 було затверджено розроблений ПП "Земля" проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп" в адміністративних межах Кашперівської сільської ради, яким передбачено розподіл 2213,31 га та ріллі на 766 земельних часток) паїв.

Крім того, відповідач зауважив про те, що відповідно до графічних матеріалів, наявних у проекті, до складу земельних часток (паїв), вилучених у ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп", входить земельна ділянка №441, проте відповідно до поданої позивачем технічної документації наявна накладка на вказану земельну частку (пай), право на яку вже має фізична особа.

Також відповідач зазначив про наявність накладок на інші земельні ділянки, які перебувають у власності та користуванні інших фізичних осіб.

Крім того, відповідач вказав на те, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка, не відповідає вимогам ст.57 Закону України "Про землеустрій" та наказу Державного комітету України з земельних ресурсів №376 від 18.05.2010. На думку відповідача, вказане свідчить про правомірність прийняття оспорюваних рішень.

17.11.2016 на адресу суду від представника відповідача надійшла заява б/н від 17.11.2016 (вх.№17068/16 від 17.11.2016) про здійснення розгляду справи без участі представника Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області

Державне підприємство "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та Тетіївська районна державна адміністрації були належним чином проінформовані про дату, час та місце судового засідання, про що свідчать рекомендовані повідомлення з відмітками про вручення, однак у судове засідання не з'явились, про причини неявки суду не повідомили.

Присутній у судовому засіданні представник позивача надав додаткові письмові пояснення по справі, які були прийняті судом, та заявив клопотання про продовження розгляду справи у порядку письмового провадження.

Вказане клопотання позивача було задоволено судом, про що було постановлено усну ухвалу без виходу до нарадчої кімнати із значенням до журналу судового засідання.

У зв'язку з цим, подальший розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з п.10 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.

Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 №1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.

На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до Державного акта на право колективної власності на землю серії КВ від 26.12.2001 Відкритому акціонерному товариству "Кашперівський бурякорадгосп" було передано у колективну власність земельну ділянку загальною площею 2797,30 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно з Державним актом на право постійного користування землею серії І-КВ №000960 від 26.12.2001 Відкритому акціонерному товариству "Кашперівський бурякорадгосп" було передано у постійне користування земельну ділянку загальною площею 443,4 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

29.03.2016 Тетіївською районною державною адміністрацією Київської області було прийнято розпорядження №139, яким було надано дозвіл Публічному акціонерному товариству "Кашперівський бурякорадгосп" на проведення інвентаризації належних йому на праві колективної власності та праві постійного користування земель в межах с. Кашперівка Тетіївського району Київської області.

07.04.2016 Кашперівскою сільською радою Тетіївського району Київської області було прийнято рішення №36, яким було надано дозвіл ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" на проведення інвентаризації належних йому на праві колективної власності та праві постійного користування земель в межах с. Кашперівка Тетіївського району Київської області.

21.12.2015 між Публічним акціонерним товариством "Кашперівський бурякорадгосп" (Замовник) та Державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (Виконавець) було укладено договір на створення (передачу) проектно-вишукувальних робіт №3597, за умовами якого виконавець зобов'язався виконати проектно-вишукувальні роботи (складання технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп").

На виконання умов вказаного договору Державним підприємством "Київський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" було розроблено, а ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" прийнято наступну технічну документацію:

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в с. Кашперівка Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають в постійному користуванні ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області.

Після цього позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області з клопотаннями про погодження вищевказаної технічної документації, за результатом розгляду яких Відділом Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області були прийняті наступні рішення:

- рішення №151/41-6 від 20.07.2016 "Відмова у погодженні технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради";

- рішення №152/41-6 від 20.07.2016 "Відмова у погодженні технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка";

- рішення №151/41-6 від 20.07.2016 "Відмова у погодженні технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради".

Зі змісту вказаних рішень вбачається, що підставою для відмов у затвердженні поданої ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" відповідної технічної документації є наявність розпоряджень Тетіївської районної державної адміністрації №490 від 10.12.2003 та №644 від 28.11.2005 про вилучення у позивача земельних ділянок, які перебували у колективній власності та постійному користуванні за межами населеного пункту с. Кашперівка на території Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області.

Не погоджуючись з правомірністю прийняття вказаних рішень, позивач звернувся з даним позовом до суду про визнання їх протиправними та скасування, а також спонукання відповідача погодити технічну документацію, з приводу чого суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.13 ст.186 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації.

У разі якщо на підставі матеріалів інвентаризації здійснюються формування земельних ділянок за рахунок земель державної та комунальної власності, визначення їх угідь, а також віднесення таких земельних ділянок до певних категорій, технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Згідно з ч.15 ст.186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а іншим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування та іншим суб'єктам, які здійснюють погодження документації із землеустрою, - копії такої завіреної розробником документації.

Частиною 16 ст.186 Земельного кодексу України передбачено, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб'єкти, визначені цією статтею, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії цих висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації (ч.17 ст.186 Земельного кодексу України).

Частиною 18 цієї ж статті передбачено, що Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб'єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати:

- додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій";

- надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею;

- проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб'єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження документації із землеустрою іншими органами.

Відповідно до ч.20 ст.186 Земельного кодексу України погодження документації із землеустрою здійснюється за місцем розташування земель (земельних ділянок) територіальними органами центральних органів виконавчої влади, утвореними у районі, місті обласного, республіканського значення (Автономної Республіки Крим), містах Києві та Севастополі, або міжрегіональним територіальним органом, у разі якщо повноваження його поширюються на декілька адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про землеустрій" №858-IV від 22.05.2003 (далі-Закон №858) у цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні:

- документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо;

- технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.

Згідно з ч.1 ст.25 Закону №858 документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Одним з видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель (п. к ч.2 ст.25 Закону №858).

Частиною 3 ст.25 Закону №858 встановлено, що види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.

Відповідно до ст.29 Закону №858 документація із землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов'язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації.

Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником.

Склад, зміст і правила оформлення кожного виду документації із землеустрою регламентуються відповідною нормативно-технічною документацією з питань здійснення землеустрою.

Погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом (ст.30 Закону №858).

Згідно з ч.1 ст.35 Закону №585 інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об'єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Статтею 57 Закону №858 визначено, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає:

а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;

б) пояснювальну записку;

в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності);

г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель;

ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань;

д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини;

е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі;

є) робочий і зведений інвентаризаційні плани;

ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.

У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає:

а) відомості про обчислення площі земельної ділянки;

б) кадастровий план земельної ділянки;

в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

г) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності;

ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання;

д) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість).

Вимоги до проведення інвентаризації земель під час здійснення землеустрою та складення за її результатами технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель (далі - технічна документація) встановлені Порядком проведення інвентаризації земель, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №513 від 23. 05.2012 (далі-Порядок №513).

Відповідно до п.8 Порядку №513 підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення.

Згідно з п.10 Порядку №513 розробниками технічної документації є юридичні та фізичні особи, які отримали ліцензію на виконання робіт із землеустрою відповідно до закону (далі - виконавець).

Для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору.

До договору додається технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель за формою згідно з додатком та їх кошторис (п.11 Порядку №513).

Пунктом 12 Порядку №513 передбачено, що роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі.

Відповідно до п.26 Порядку №513 за результатами проведення інвентаризації земель виконавцем робіт складається технічна документація, що включає: 1) технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель; 2) пояснювальну записку, яка містить коротку характеристику об'єкта інвентаризації, підстави для виконання робіт, реквізити виконавця, опис матеріалів, використаних під час складання технічної документації, зміст і склад виконаних робіт із землеустрою; 3) текстові матеріали: рішення органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органів місцевого самоврядування або суду про проведення інвентаризації земель;копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час проведення інвентаризації земель; матеріали топографо-геодезичних вишукувань; додатки, які складаються у формі таблиць і містять дані, зазначені у пунктах 22 - 23 цього Порядку; пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, які посвідчують право на земельну ділянку, і Державному земельному кадастрі; 4) графічні матеріали - робочий і зведений інвентаризаційні плани.

Виконавець подає технічну документацію на затвердження замовникові (п.28 Порядку №513).

Отже, одним із різновидів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель, яка підлягає обов'язковому погодженню територіальними органами Держгеокадастру.

При цьому, суд звертає увагу на те, що Земельним кодексом України встановлений вичерпний перелік підстав для відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а саме: її невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Як зазначено вище, відповідачем в якості підстави для відмови у погодженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель зазначено про те, що на підставі розпоряджень Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №490 від 10.12.2003 та №644 від 28.11.2005 у ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" було вилучено земельні ділянки, які перебували у колективній власності та постійному користуванні, за межами населеного пункту с. Кашперівка на території Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, що не було враховано при виготовленні технічної документації.

Так, відповідач зауважив, що на підставі вищевказаних розпоряджень Тетіївської районної державної адміністрації Київської області у позивача були вилучені земельні ділянки, які перебували у постійному користуванні та колективній власності за межами с. Кашперівка на території Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, про що було внесено відповідні зміни до державної статистичної звітності форми 6-зем.

Крім того, відповідач зауважив про те, що відповідно до графічних матеріалів, наявних у проекті, що був затверджений розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №644 від 28.11.2005, до складу земельних часток (паїв), вилучених у ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп", входить земельна ділянка №441, проте відповідно до поданої позивачем технічної документації наявна накладка на вказану земельну частку (пай), право на яку вже має фізична особа.

Також відповідач зазначив про наявність накладок на інші земельні ділянки, які перебувають у власності та користуванні інших фізичних осіб.

На думку відповідача, вказані обставини свідчать про неможливість проведення відповідачем заходів з інвентаризації відповідних земельних ділянок, з приводу чого суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 10.12.2003 Тетіївською районною державною адміністрацією Київської області було прийнято розпорядження №490, яким вилучено у ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп" земельні ділянки, загальною площею 467,9 га, у тому числі 183,3 га землі постійного користування, із них: 69,7 га - природоохоронного призначення, 113,6 га - водного фонду та 284,6 га - землі колективної власності, із них 24,5 га - сінокоси, 195,6 га - пасовища, 37,8 га - болота, 15,8 га - відкритих земель, 9,9 га - під водою, що знаходяться на території Кашперівської сільської ради за межами населеного пункту. Також вказаним розпорядженням встановлено перенести вказані земельні ділянки до земель запасу та внести зміни до земельно-кадастрової звітності.

28.11.2005 Тетіївською районною державною адміністрацією Київської області було прийнято розпорядження №644 "Про затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп", яким затверджено розроблений ПП "Земля" проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв)" ВАТ "Кашперівський бурякорадгосп" в адміністративних межах Кашперівської сільської ради, яким передбачено розподіл 2213,31 га ріллі на 766 земельних часток (паїв).

Вилучено 22,0 га багаторічних насаджень, 136,09 га ріллі малопродуктивні землі, заболочені землі, інші землі, які підлягають залуженню, та переведено 37,6445 га ріллі в угіддя болота низинні, 8,5312 га ріллі в угіддя сіножаті та 89,9143 га в угіддя пасовища.

Переведено земельні ділянки загальною площею 158,09 га, із них: 22,0 га багаторічні насадження, 37,6445 га болота низинні, 8,5312 га сіножаті та 89,9143 га пасовища до земель запасу.

Встановлено Тетіївському районному відділу земельних ресурсів внести зміни до статистичної звітності.

Відповідно до п.1 Указу Президента України "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" №720/95 від 08.08.1995 паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств.

Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості).

Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками, визначені Законом України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)" №899-IV від 05.06.2003 (далі-Закон №899, в редакції, яка була чина на момент прийняття розпорядження №644 від 28.11.2005).

Відповідно до абз.1-3 ст.3 Закону №899 підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації.

Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Земельна частка (пай) виділяється її власнику в натурі (на місцевості), як правило, однією земельною ділянкою. За бажанням власника земельної частки (паю) йому можуть бути виділені в натурі (на місцевості) дві земельні ділянки з різним складом сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сінокоси або пасовища).

Статтею 5 Закону №899 визначено, що сільські, селищні, міські ради та районні державні адміністрації в межах їх повноважень щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), зокрема, розглядають заяви власників земельних часток (паїв) щодо виділення їм в натурі (на місцевості) земельних ділянок і видачі документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку; приймають рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Згідно з ч.1-2 ст.7 Закону №899 проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) розробляється державними та іншими землевпорядними організаціями, які отримали в установленому законом порядку ліцензії на проведення землевпорядних робіт, погоджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією і затверджується на зборах більшістю власників земельних часток (паїв) у межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, та оформляється відповідним протоколом.

У проекті землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) визначаються місце розташування земельних ділянок, їх межі та площі сільськогосподарських угідь, що підлягають розподілу між власниками земельних часток (паїв), їх цільове призначення, дії обмежень (обтяжень) у використанні земельних ділянок, у тому числі земельних сервітутів.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №899 розподіл земельних ділянок у межах одного сільськогосподарського підприємства між власниками земельних часток (паїв), які подали заяви про виділення належних їм земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), проводиться відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією за місцем розташування земельних ділянок на зборах власників земельних часток (паїв) згідно з проектом землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства проводиться за згодою не менш як двох третин власників земельних часток (паїв), а за її відсутності - шляхом жеребкування (ч.2 ст.9 Закону №899).

Частиною 3 ст.9 Закону №899 визначено, що результат розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства оформляється відповідним протоколом, що підписується власниками земельних часток (паїв), які взяли участь у їх розподілі. До протоколу про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) додаються проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв), список осіб, які взяли участь у їх розподілі.

Згідно з ч.4 ст.9 Закону №899 протокол про розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією і є підставою для прийняття рішення щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) та видачі державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв).

Відповідно до ч.1-2 ст.12 Закону №899 оформлення державних актів на право власності на земельну ділянку власникам земельних часток (паїв) здійснюється землевпорядною організацією, яка виконала землевпорядні роботи щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Власнику однієї чи більше земельної частки (паю) в межах земель, що перебувають у користуванні одного сільськогосподарського підприємства, видається один державний акт на право власності на земельну ділянку.

Отже, виділенню особі земельної частки (паю) в натурі передує подання такою особою до відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації заяви про виділення земельної частки (паю) в натурі. За результатами розгляду такої заяви відповідними органом місцевого самоврядування або виконавчої влади приймається рішення про виділення земельної частки (паю) в натурі, на підставі якого відповідній особі видається акт про право власності на земельну ділянку.

Крім того, суд звертає увагу на те, що розподіл земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства здійснюється за згодою не менш як двох третин власників земельних часток (паїв), результат якого оформлюється протоколом, який підписується власниками земельних часток (паїв), які прийняли участь у розподілі. Надалі такий протокол затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою чи районною державною адміністрацією, що є підставою для прийняття рішення щодо виділення особам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості).

Судом встановлено, що за зверненням позивача Приватним підприємством Земля був розроблений проект землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) членам ВАТ Кашперівський бурякорадгосп , в адміністративних межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області.

Вказаний проект був погоджений Кашперівською сільською радою Тетіївського району Київської області, про що свідчить висновок №196 від 31.10.2005, та затверджений на позачергових загальних зборах акціонерів ВАТ Кашперівський бурякорадгосп , що підтверджується випискою з протоколу №11 від 06.09.2005.

Крім того, проект землеустрою за зверненням голови правління ВАТ Кашперівський бурякорадгосп №415 від 31.10.2005 був затверджений розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації Київської області від 28.11.2005 №644.

Суд погоджується з твердженням відповідача про те, що при порівнянні схеми поділу земель на земельні частки (паї) громадянам - власникам сертифікатів на право на земельну частку (пай), яка є частиною розробленого ПП Земля проекту землеустрою, з робочим інвентаризаційним планом земельних ділянок, що перебувають в постійному користуванні ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області, вбачається входження до складу земель, що підлягають інвентаризації, земельної частки (паю) під №441.

Однак, під час розгляду справи відповідачем не було надано будь-яких пояснень та доказів, які б свідчили про звернення особи-власника земельної части (паю) із заявою про виділення у натурі земельної частки (паю), зокрема, за №441, про прийняття Тетіївською районною державною адміністрацією Київської області за результатами розгляду такої заяви рішення про виділення в натурі земельної частки (паю) та про видачу такій особі державного акта на право власності на земельну ділянку.

Отже, відповідачем не доведено факт виділення у натурі земельної частки (паю) за №441 будь-якій особі, що в свою чергу, свідчить про те, що будь-яких дій щодо відчуження у ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" відповідної земельної ділянки вчинено не було, що спростовує твердження відповідача про існування накладення земельних ділянок одна на одну та, відповідно, про правомірність включення позивачем до складу графічних матеріалів відповідної технічної документації з землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок цієї земельної ділянки.

Більш того, суд звертає увагу на те, що підставою для відмови у погодженні технічної документації землеустрою щодо інвентаризації земель були посилання відповідача саме на вилучення частини земельних ділянок на підставі розпорядження Тетіївської районної державної адміністрації Київської області від 28.11.2005 №644.

Водночас, суд зауважує, що затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) членам ВАТ Кашперівський бурякорадгосп не може вважатися фактичним вилученням земель до видачі особі державного акта на землю, а цим розпорядженням були вилучені лише 158,09 га та переведені до земель запасу, проте докази того, що вказані 158,09 га земель увійшли до того масиву земельних ділянок, які мав намір проінвентаризувати позивач, відповідач, всупереч положенням статті 71 КАС України, суду не надав.

Щодо вилучення у позивача на підставі розпорядження Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №490 від 10.12.2003 земельних ділянок загальною площею 467,9 га та вплив цього факту на можливість погодження технічної документації землеустрою з інвентаризації земель суд зазначає наступне.

Так, як було вказано вище, на підставі відповідних державних актів позивачеві належало:

- на праві колективної власності - земельна ділянка загальною площею 2797,30 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;

- на праві постійного користування - земельна ділянка загальною площею 443,4 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Отже, загальний розмір належних позивачеві земельних ділянок дорівнював 3240,7 га.

Розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №490 від 10.12.2003 було вилучено з постійного користування позивача 183,3 га землі, з колективної власності - 284,6 га, всього - 467,9 га.

Розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №644 від 28.11.2005, як було вказано вище, з землекористування позивача було вилучено 158,09 га земель.

Таким чином, загальний розмір вилучених земель за обома розпорядженнями складає 625,99 га, у зв'язку з чим в розпорядженні позивача залишилося 2614,71 га земель (3240,7 га - 625,99 га).

При цьому, розпайовано було 2213,31 га, тобто в межах належних позивачеві площ земель.

За таких обставин, враховуючи відсутність доказів того, що після затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) членам ВАТ Кашперівський бурякорадгосп відповідні земельні паї були фактично вилучені з розпорядження позивача шляхом оформлення державних актів на право власності на землю, суд вважає, що будь-які документально підтверджені перешкоди для погодження проектної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп", загальна площа яких становить 664,311 га, у відповідача були відсутні.

При цьому, суд зазначає, що у судовому засіданні була допитана в якості свідка працівник відповідача Колесова Ж. А., яка готувала проекти спірних рішень.

Колесова Ж. А. повідомила, що при підготовці проектів рішень про відмову в погодженні проектної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель вона виходила з того, що розпорядженням Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №644 від 28.11.2005 земельна ділянка №441 підлягала передачі відповідній фізичній особі в процесі паювання, проте була включена до документації з інвентаризації. При цьому, свідок зазначив, що документи, які б підтверджували вилучення цієї земельної ділянки з розпорядження позивача, а саме: відповідний державний акт про право власності на землю, у неї були відсутні, а зазначаючи в спірних рішеннях про вилучення земель на підставі розпоряджень Тетіївської районної державної адміністрації Київської області вона мала на увазі саме затвердження проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) членам ВАТ Кашперівський бурякорадгосп .

Крім того, свідок зауважила, що підставою для прийняття спірних рішень була також наявність Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №490 від 10.12.2003, яким вилучено 467,9 га, після чого, порівнявши дані зі статистичної звітності форми 6-зем з двома розпорядженнями РДА та встановивши невідповідність у площах земель, вона дійшла висновку, що землі були вилучені. При цьому Колесова Ж. А. відповіла, що будь-які графічні матеріали, на підставі яких були вилучені земельні ділянки за розпорядженням №490 від 10.12.2003 та за допомогою яких можливо б було ідентифікувати ці ділянки, у неї були відсутні, а отже, не досліджувалися.

Наведене свідчить про те, що фактично спірні рішення були прийняті відповідачем на підставі припущення того, що до складу земельних ділянок, інвентаризація яких була запланована позивачем, увійшли ті ділянки, які були вилучені за розпорядженнями Тетіївської районної державної адміністрації Київської області №490 від 10.12.2003 та №644 від 28.11.2005.

Крім того, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, позивач зазначив про те, що подана позивачем на затвердження технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок щодо перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка не відповідає ст.57 Закону України "Про землеустрій" та наказу Державного комітету України з земельних ресурсів №376 від 18.05.2010, з приводу чого суд зазначає наступне.

Відповідно до ст.57 Закону №858 технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає: а) завдання на складання технічної документації із землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про інвентаризацію земель (у разі якщо інвентаризація земель проводиться щодо земель державної чи комунальної власності); г) копії документів, що містять вихідні дані, які використовувалися під час інвентаризації земель; ґ) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; д) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, які посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини; е) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі; є) робочий і зведений інвентаризаційні плани; ж) матеріали погодження технічної документації із землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України.

Водночас, відповідачем не було чітко зазначено, яким же саме вимогам чинного земельного законодавства не відповідала технічна документація.

Однак, дослідивши технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області (Т, а.с.108-165), суд дійшов висновку про те, що вказана технічна документація відповідає вимогам ст.57 Закону України "Про землеустрій".

Щодо посилань відповідача на невідповідність вказаної технічної документації вимогам наказу Державного комітету України з земельних ресурсів №376 від 18.05.2010, суд звертає увагу на те, що зазначеним нормативно-правовим актом не встановлено окремих вимог щодо технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Так, зокрема, наказом Державного комітету України з земельних ресурсів №376 від 18.05.2010 затверджено Інструкцію про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками (далі - Інструкція №376), яка визначає механізм встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками визначений Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками.

Відповідно до п.2.1 Інструкції №376 встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Матеріали справи свідчать про те, що подана позивачем на погодження відповідачу технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель вимогам чинного законодавства відповідає вимогам Земельного кодексу України та Закону України "Про землеустрій".

Будь-яких доказів, які б свідчили про невідповідність вказаної технічної документації вимогам чинного законодавства відповідачем під час розгляду справи суду не надано, що в свою чергу, свідчить про безпідставність прийняття відповідачем рішень про відмову у погодженні вищевказаної технічної документації ПАТ "Кашперівський бурякорадгосп" із землеустрою щодо інвентаризації земель.

У зв'язку з цим, оспорювані рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання відділ Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області погодити технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель, суд зазначає, що погодження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель відповідно до вищенаведених положень статті 186 Земельного кодексу України віднесено до виключної компетенції органів Держгеокадастру, втручання до якої є неприпустимим.

Згідно з Рекомендацією Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Аналізуючи дане положення, суд приходить до висновку, що під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийняті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Суд не може підміняти державний орган рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень, оскільки такі дії виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Тобто дискреційні повноваження - це законодавча встановлена компетенція владних суб'єктів, яка визначає ступінь самостійності її реалізації з урахуванням принципу верховенства права; ці повноваження полягають в застосуванні суб'єктами адміністративного розсуду при здійсненні дій і прийнятті рішень.

Таким чином, захист порушеного права позивача у судовому порядку підлягає у спонуканні відповідача повторно розглянути клопотання Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" щодо погодження технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок.

Отже, позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин, сплачений позивачем судовий збір в сумі 4134 грн. 00 коп. підлягає стягненню на його користь з Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити частково.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області, оформлене листом №151/41-16 від 20.07.2016 "Про відмову у погоджені технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетіївського району Київської області".

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області, оформлене листом №152/41-16 від 20.07.2016 "Про відмову у погоджені технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка".

4. Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області, оформлене листом №153/41-16 від 20.07.2016 "Про відмову у погоджені технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради".

5. Зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області повторно розглянути клопотання Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" щодо погодження технічної документації щодо інвентаризації земельних ділянок щодо перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетїівського району Київської області.

6. Зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області повторно розглянути клопотання Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" щодо інвентаризації земельних ділянок щодо перебувають у власності Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах села Кашперівка Тетіївського району Київської області.

7. Зобов'язати Відділ Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області повторно розглянути клопотання Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" щодо інвентаризації земельних ділянок щодо перебувають у постійному користуванні Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в межах Кашперівської сільської ради Тетїівського району Київської області.

8. Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства "Кашперівський бурякорадгосп" (09812, Київська область, Тетіївський район, село Кашперівка, вулиця Леніна, будинок 15, ідентифікаційний код 00385879) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Відділу Держгеокадастру у Тетіївському районі Київської області (09800, Київська область, Тетіївський район, місто Тетіїв, вулиця Цвіткова, будинок 46, ідентифікаційний код 40013848) судовий збір в сумі 4134 (чотири тисячі сто тридцять чотири) грн. 00 коп.

9. В іншій частині в позові відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Київського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2016
Оприлюднено24.02.2017
Номер документу64856408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/2470/16

Постанова від 18.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 26.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 26.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 10.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 11.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні