ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 лютого 2017 року Чернігів Справа № 825/247/17
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Д'якова В.І.,
за участю секретаря - Лазаренко В.Г.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Чернігові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Прем'єр-Ліга до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівської області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Прем'єр-Ліга (далі - ТОВ Прем'єр-Ліга ) звернулось до суду з адміністративним позовом до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівської області (далі - Ніжинська ОДПІ), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області від 10.10.2016 № НОМЕР_1.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що твердження про порушення ним термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по акцизному податку протягом строків, визначених п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, вказані в акті камеральної перевірки від 19.09.2016 є необґрунтованими, помилковими, передчасними та такими, що не відповідають дійсним обставинам та вимогам діючого законодавства. При цьому позивач вказує на те, що 01.09.2016 ТОВ Прем'єр-Ліга було подано до Ніжинської ОДПІ податкову декларацію з акцизного податку №9157573657 за липень 2016 року, а 31.08.2016 сплачено суму узгодженого податкового зобов'язання в розмірі 172 365,00 грн. Позивач вважає, що вказане не призвело до виникнення податкового боргу.
ТОВ Прем'єр-Ліга посилається на те, що оскільки подання платником податків податкової декларації чинним законодавством не визначено як джерело погашення податкового боргу, а сплата грошового зобов'язання відбулася раніше ніж узгодилася сума податкового зобов'язання, у розумінні вимог п. 54.1 ст. 54 ПК України, згідно декларації по акцизному податку за № НОМЕР_2 поданою 01.09.2016 то, з урахуванням вищезазначених обставин, застосування до ТОВ Прем'єр-Ліга штрафу, передбаченого п. 126.1 ст. 126 ПК України, позивач вважає безпідставним.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві. Також додатково вказав, що Ніжинською ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області було фактично проведено не камеральну, а документальну перевірку ТОВ Прем'єр-Ліга . Тому акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності по акцизному податку від 19.09.2016 №774/12-32214641 не може бути підставою для прийняття податковим органом рішень щодо застосування штрафних санкцій до позивача за порушення граничного строку сплати сум грошових зобов'язань, а спірне податкове повідомлення-рішення є неправомірним та підлягає скасуванню.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав повністю, просив у його задоволенні відмовити, посилаючись на те, що подання ТОВ Прем'єр-Ліга податкової декларації за липень 2016 року та сплата акцизного податку в сумі 172 365,00 грн. була здійснена позивачем в порушення термінів, передбачених пп.49.18.1 п.49.18 ст. 49, п.57.1 ст.57 та п.п.222.3.1 п.223.3 ст.222 ПК України, а тому відповідач в оскаржуваних правовідносинах діяв у межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством України.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що ТОВ Прем'єр-Ліга (код ЄДРПОУ 32214641) зареєстровано в якості юридичної особи 08.10.2002, номер запису 1 339 120 0000 000484, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань станом на 31.10.2016 (а.с. 9-13).
На підставі статей 75, 76 Податкового кодексу України працівником Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області було проведено камеральну перевірку податкової звітності по акцизному податку за липень 2016 року ТОВ Прем'єр-Ліга .
За результатами перевірки складно акт від 19.09.2016 № 774/12-32214641, в якому зафіксовано порушення позивачем терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по акцизному податку протягом строків, визначених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України. Підприємством за звітний період - липень 2016 року визначено грошове зобов'язання по акцизному податку в сумі 172365,00 грн., яке сплачено до бюджету відповідно платіжного доручення №136149 від 31.08.2016, тобто із затримкою 1 день.
Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) акцизного податку передбачена ст. 126 Податкового кодексу України (Сума штрафної санкції 10% складає 17236,50 грн.) (а.с. 34-35).
На підставі вказаного акту камеральної перевірки Ніжинською ОДПІ винесено податкове повідомлення-рішення від 10.10.2016 №0005151200, яким ТОВ Прем'єр-Ліга , за затримку сплати грошового зобов'язання, нараховано штраф у розмірі 17236,50 грн. (а.с. 38).
Позивач оскаржив вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку, проте рішенням ГУ ДФС у Чернігівській області від 16.11.2016 №3711/10/25-01-10-01-15 та рішенням Державної фіскальної служби України від 16.01.2017 №786/6/99-99-11-03-01-25, скарга позивача залишилась без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 10.10.2016 №0005151200 - без змін (а.с. 41-43, 44-47, 51-53).
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.
Згідно із ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.
Так, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України) який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. 14.1.156 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Згідно із пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Так, згідно з пп.16.1.3, 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, а також сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п.31.1 ст.31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Відповідно п.31.2, п.31.3 ст.31 Податкового кодексу України строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо. Зміна платником податку, податковим агентом або представником платника податку чи контролюючим органом встановленого строку сплати податку та збору забороняється, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Пунктами 33,1, 33.3 ст.33 Податкового кодексу України визначено, що податковим періодом визнається встановлений цим Кодексом період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. Базовий податковий (звітний) період - період, за який платник податків зобов'язаний здійснювати розрахунки податків, подавати податкові декларації (звіти, розрахунки) та сплачувати до бюджету суми податків та зборів, крім випадків, передбачених цим Кодексом, коли контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податку.
Згідно п.36.1 п.36.2 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Відповідно п.38.1 ст.38 Податкового кодексу України встановлено, шо виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Пунктом 38.3 ст.38 Податкового кодексу України передбачено, що спосіб, порядок та строки виконання податкового обов'язку встановлюються цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 49.1 та п. 49.2. ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Згідно пп.49.18.1 п.49.18. ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Пунктами 223.1 та 223.2 ст.223 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, шо базовий податковий період для сплати податку відповідає календарному місяцю. Платник податку з підакцизних товарів (продукції), вироблених або переобладнаних на митній території України; імпортер алкогольних напоїв та тютюнових виробів; суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів; оптовий постачальник електричної енергії подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому ст.46 цього Кодексу.
Так, судом встановлено, що ТОВ Прем'єр-Ліга фактично подано декларацію з акцизного податку за липень 2016 року - 01.09.2016, чим порушено вимоги пп.49.18.1 п.49.18 ст.49 та п.223.1. п.223.2 ст.223 Податкового кодексу України (замість подачі декларації протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, декларація фактично подана на 32 день - 01.09.2016)
В судовому засіданні встановлено та не заперечувалось представниками сторін, що за несвоєчасне подання ТОВ Прем'єр-Ліга податкової декларації акцизного податку за липень 2016 року Ніжинською ОДПІ було сформовано та вручено позивачу податкове повідомлення- рішення від 19.09.2016 №0004851200 на суму штрафу 1020 грн.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 222.3 ст.222 Податкового кодексу України встановлено порядок сплати акцизного податку при реалізації суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Так, згідно п.п.222.3.1 п.222.3 ст. 222 Податкового кодексу України суми податку перераховуються до бюджету суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, шо настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації за місячний податковий період.
Отже, термін сплати акцизного податку з реалізації підакцизної продукції суб'єктом господарювання роздрібної торгівлі за липень 2016 року - протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації (20 серпня 2016 року). Таким чином, граничний день сплати грошового зобов'язання за липень 2016 року - 30.08.2016.
Відповідно платіжного доручення №136149 від 31.08.2016 ТОВ Прем'єр - Ліга сплатило грошове зобов'язання в сумі 172365.00 грн. - 31.08.2016 (а.с. 33), тобто із затримкою строків сплати на 1 день, чим порушило вимоги п.57.1 ст.57 та пп.222.3.1 п.222.3 ст.222 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 126.1. ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 10.10.2016 №0005151200, винесене Ніжинською ОДПІ на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 3 статті 2, частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність прийнятого ним податкового повідомлення-рішення.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.
З урахуванням вимог ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.
Керуючись статтями 94, 122, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Прем'єр-Ліга відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя В.І. Д'яков
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2017 |
Оприлюднено | 24.02.2017 |
Номер документу | 64857263 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Д'яков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні