Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
21 лютого 2017 р. № 820/6712/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Мар'єнко Л.М., розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю «Берізка-Телесистема» про стягнення штрафу ,-
встановив:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Берізка-Телесистема», в якому просить суд: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Берізка-Телесистема» на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення штраф у розмірі 10734,01 грн., за наступними реквізитами: УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019. Поле призначення платежу: +;2659;101; ; ; ; ; ; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 03.06.2016 № 1004, без ПДВ.
В обґрунтування позовних вимог позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем всупереч приписам Закону України "Про телебачення та радіомовлення" не було подано звітність щодо його структури власності, з огляду на що Національною радою було винесено рішення про застосування штрафних санкцій у розмірі 10734,01 грн., які, станом на час розгляду справи ТОВ «Берізка-Телесистема» не сплачені.
У судове засідання представник позивача не прибув, надав клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідач у судове засідання уповноваженого представника не направив, про дату, час та місце розгляду справи є, в силу приписів ч.11 ст.35 КАС України, повідомлений належним чином.
Суд, відповідно до ч.6 ст. 128 КАС України, вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 41 КАС України.
Дослідивши матеріали справи суд виходить з наступного.
З матеріалів справи встановлено, що в ході опрацювання відомостей про структуру власності телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги, робочою групою позивача було встановлено факт неподання ТОВ «Берізка-Телесистема» інформації про структуру власності, що є порушенням вимог Закону України "Про телебачення та радіомовлення".
Внаслідок наявності названого порушення, Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було винесено рішення від 03.06.2016 № 1004 про накладення на відповідача штрафних санкцій у розмірі 10734,01 грн., відповідний розрахунок суми штрафу міститься у додатку до рішення ( а.с.8-9).
Крім того, вказаним рішенням було зобов'язано відповідача сплатити штраф на користь Державного бюджету України у тридцятиденний термін з дня отримання рішення ( п.2 Рішення від 03.06.2016 № 1004).
У встановлений позивачем строк сума штрафу відповідачем сплачена на була, наслідком чого, стало винесення Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 18.11.2016 № 2424, яким було визнано порушення ТОВ «Берізка-Телесистема» п.2 Рішення від 03.06.2016 № 1004 та вирішено звернутись за стягненням суми штрафу з відповідача у судовому порядку ( а.с.6-7).
По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України "Про телебачення та радіомовлення" ( надалі - Закон), який регулює відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.
Відповідно до ч.4 ст.7 Закону, єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада)
За змістом ст.13 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", Національна рада здійснює: нагляд за дотриманням телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги вимог законодавства у галузі телерадіомовлення.
Відповідно до ч.9 ст.40 Закону, провайдер програмної послуги зобов'язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов'язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім'я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.
Згідно ч.4 ст.12 Закону, структура власності суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення визнається прозорою, якщо інформація, оприлюднена на його офіційному веб-сайті та надана Національній раді, дає змогу визначити всіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь у юридичній особі чи можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність юридичної особи, у тому числі відносини контролю між усіма особами в ланцюгу володіння корпоративними правами щодо цієї юридичної особи, а також визначити кінцевого бенефіціарного власника. Інформація про структуру власності суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення розміщується на його офіційному веб-сайті відповідно до вимог цього Закону. Суб'єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.
За приписами ч.1-3 ст. 72 Закону, санкції за порушення законодавства про телебачення і
радіомовлення застосовуються за рішенням суду або, у встановлених цим Законом випадках, за рішенням Національної ради. Національна рада застосовує санкції до телерадіоорганізацій у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії. Національна рада застосовує санкції до провайдерів програмної послуги у разі порушення ними вимог цього Закону та/або умов ліцензії.
Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради ( ч.6 ст.72 Закону).
Відповідно до абз.2 ч.10 ст.72 Закону ( в редакції, чинній на час винесення рішення про застосування штрафних санкцій), за неподання або несвоєчасне подання інформації, передбаченої
частиною другою статті 59 (для телерадіоорганізацій) або частиною дев'ятою статті 40 (для провайдерів програмної послуги) цього Закону, телерадіоорганізація або провайдер програмної послуги сплачує штраф у розмірі 5 відсотків загальної суми ліцензійного збору за всіма ліцензіями, власниками яких є порушник, відповідно до статті 31 цього Закону.
Відповідно до ч.3 ст.75 Закону, у разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов'язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду. У разі оскарження ліцензіатом рішення про застосування санкції у вигляді штрафу термін сплати штрафу, зазначений у цій частині, та нарахування пені за прострочення його сплати призупиняється на час судового розгляду справи.
Згідно відомостей автоматизованої системи "Діловодство спеціалізованого суду" встановлено, що відповідач Рішення про накладення штрафу від 03.06.2016 № 1004 у судовому порядку не оскаржував, отже, сума зобов'язань, визначених Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, є узгодженою.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Товариством не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 8-14, 71, 94,128, 160-163,186,254 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю «Берізка-Телесистема» про стягнення штрафу – задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Берізка-Телесистема» (код ЄДРПОУ 31436542, 61002, м. Харків, вул. Чернишевська, 45-А) на користь Державного бюджету України ( УДКСУ у Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31115056700011 в ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019. Поле призначення платежу: +;2659;101; ; ; ; ; ; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 03.06.2016 № 1004, без ПДВ) штраф у розмірі 10734,01 грн. ( десять тисяч сімсот тридцять чотири гривні 01 копійка).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2017 |
Оприлюднено | 27.02.2017 |
Номер документу | 64887018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні