Постанова
від 11.01.2017 по справі 810/3204/16
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 січня 2017 року о/об 17 год. 14 хв. 810/3204/16

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., за участю секретаря судового засідання Тятькова І.А.,

за участю представника позивача - Сергеєва П.О.

представника відповідача - Шевченка В.О.

розглянувши у місті Києві у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Провайн

до Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області

про визнання дії протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,-

о б с т а в и н и с п р а в и:

До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Провайн (далі - позивач або ТОВ Провайн ) до Києво-Святошинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (далі - відповідач або Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про застосування фінансових санкцій від 23 вересня 2016 року №0000884002 про застосування фінансових санкцій до ТОВ Провайн в розмірі 79 426,40 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 02.09.2016 працівниками управління контролю за обігом та оподаткування підакцизних товарів ГУ ДФС у Київській області проведена перевірка магазину ТОВ Провайн , за результатами перевірки складено Акт № б/н від 02.09.2016. Перевіркою встановлено: факт реалізації пляшки коньяку по ціні 3 997,08 грн., яка маркована типом марки акцизного податку АІ ЛГП (алкоголь імпортний лікерно-горілочна продукція); факт зберігання алкогольних напоїв на загальну суму 31 213,00 грн., згідно з актом зняття залишків алкогольних напоїв, маркованих типом марок акцизного податку АІ ЛГП (алкоголь імпортний лікерно-горілочна продукція), чим порушено вимоги ст. 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95-ВР від 19.12.1995.

Відповідачем на підставі Акту №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016 винесено податкове повідомлення-рішення від 23.09.2016 №0000884002 про застосування фінансових санкцій в розмірі 79 426,40 грн.

Позивач зазначає, що ТОВ Провайн придбало зазначений в акті товар у ТОВ Укр-Трейд . В свою чергу ТОВ Укр-Трейд , як імпортер зазначеного товару, підтвердив його якість Сертифікатом відповідності №UA1.177.XO14884-13 від 23.12.2013 виданим ТОВ Орган з сертифікації ПромСтандарт . ТОВ Укр-Трейд звернулось до податкового органу із заявкою-розрахунком №3/АI від 18.11.2013, за якими отримало акцизні марки на алкогольну продукцію, про що вказано у Сертифікаті відповідності.

Наголошує, що алкогольна продукція була маркованою акцизними марками встановленого зразка, а суми акцизного податку, зазначені на акцизних марках, відповідали встановленим на той час ставкам акцизного податку на момент оформлення вантажно-митних декларацій.

Також вказує, що ТОВ Провайн має лише копію акта без номеру, в свою чергу податкове повідомлення-рішення від 23.09.2016 №0000884002 містить посилання на акт перевірки №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016.

Заперечуючи проти позову, відповідач зазначив, що фахівці інспекції діяли на підставах, і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Постановою Кабінету Міністрів України №474 від 03.07.2013 внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України №1251 від 27.12.2010 і №188 від 13.03.2013 та затверджено нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв вітчизняного та імпортного виробництва.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №810/3204/16 та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд позов задовольнити.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив, просив відмовити у його задоволенні.

На підставі частини третьої статті 160 КАС України в судовому засіданні 11.01.2017 проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно зясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, обєктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

в с т а н о в и в:

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Товариства з обмеженою відповідальністю Провайн (код ЄДРПОУ 36980459) зареєстроване як юридична особа з 01.03.2010 за адресою: 04070, м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, буд. 10-А (а.с. 13).

На підставі наказу Головного управління ДФС у Київській області Про проведення фактичних перевірок №500 від 31.08.2016 (а.с. 26) та направлень на перевірку №№2223, 2224 від 01.09.2016 (а.с. 27-28), 02.09.2016 працівниками Головного управління ДФС у Київській області проведено фактичну перевірку магазина, що розташований за адресою: Києво-Святошинський р-н, с. Софіївська Борщагівка, вул. Велика Кільцева, 110-А, код ЄДРПОУ 36980459.

За результатами перевірки складений Акт (довідка) про результати фактичної перевірки з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016 (далі - Акт №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016).

Перевіркою встановлено: факт реалізації пляшки 0,7 40% об. коньяку Кельт ХО Гранд Шампань Навколосвітня Подорож Провінція Коньяк, 17.12.2013 року розливу, виробництва Кельт Інтернешнл С.А.Р.Л. Франція по ціні 3 997,08 грн., що підтверджується фіскальним чеком від 02.09.2016 №6046, яка маркована (МАП АААС 000002 11/13 7,560 грн., тип марки акцизного податку АІ ЛГП (алкоголь імпортний лікерно-горілчана продукція).

Відповідно до п.5 Постанови КМУ №1251 від 27.10.2010 алкогольний напій коньяк повинен маркуватись марками акцизного податку типу АІ ВП (алкоголь імпортний виробна продукція). Також відповідно до ст. 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України така продукція вважається немаркованою, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР.

Також встановлено факт зберігання пляшки коньяку Кельт ХО Гранд Шампань Навколосвітня Подорож Провінція Коньяк, 17.12.2013 року розливу по ціні 4 441,20 грн., дві пляшки коньяку Кельт ВСОП Гранд Шампань Навколосвітня Подорож провінція Шампань 17.12.2013 року розливу по ціні 1 470,00 грн. за пляшку на загальну суму 2 940,00 грн., 12 пляшок коньяку Кельт ВСОП Гранд Шампань Навколосвітня Подорож провінція Шампань 17.12.2013 року розливу по ціні 1 986,00 грн. за пляшку, на загальну суму 23 832,00 грн., а всього на зберіганні на загальну суму 31 213,20 грн., згідно з актами зняття залишків алкогольних напоїв, маркованих марками акцизного податку типу АІ ЛГП (алкоголь імпортний лікерно-горілчана продукція).

Відповідно до п.5 Постанови КМ України №1251 від 27.10.2010 алкогольний напій коньяк повинен маркуватись марками акцизного податку типу АІ ВП (алкоголь імпортний виноробна продукція). Також відповідно до п. 226.9 ст. 226 Податкового кодексу України така продукція вважається немаркованою, чим порушено вимоги ст. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР.

Алкогольні напої залишені на місці торгівлі. Під час перевірки проводилась фото фіксація (а.с. 29-30).

Суд також зазначає що наданий позивачем Акт № б/н від 02.09.2016 є тотожним з наданим відповідачем Актом №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016.

Окрім того матеріали справи містять додаток до акту перевірки: акт зняття залишків алкогольних напоїв/тютюнових виробів, маркованих акцизним податком в ТОВ Провайн (а.с. 33), висновок щодо попередніх розрахунків сум (штрафних) фінансових санкцій по акту перевірки №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016 на суму 79 426,40 грн. (а.с. 32) та фото фіксацію порушень під час перевірки (а.с. 34-36).

Києво-Святошинською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області на підставі акта перевірки №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016 винесене податкове-повідомлення рішення форми С №0000884002 від 23.09.2016, яким до позивача застосовано суму штрафних санкцій - 79 426,40 грн. (а.с. 9).

В матеріалах справи наявний сертифікат відповідності Серії ВГ №262672, зареєстрований в реєстрі за №UA1.177.XO14884-13 термін дії від 23.12.2013 до 12.12.2014 на продукцію алкогольний Коньяк TM KELT з наступними найменуваннями: KELT COGNAC VSOP TOUR DU MONDE (0,5 л.), KELT COGNAC VSOP TOUR DU MONDE (0,7 л.), KELT COGNAC COMMODORE TOUR DU MONDE (0,06 л.), KELT COGNAC COMMODORE TOUR DU MONDE (0,75 л.), KELT COGNAC XO TOUR DU MONDE (0,7 л.) (а.с.12).

На підтвердження придбання ТОВ Провайн вищезазначеного товару у ТОВ Укр-Трейд позивачем надано: копія видаткової накладної №18627/1 від 23.05.2014 (а.с. 56), копія податкової накладної №18627/1 від 23.05.2014 (а.с. 57), копія банківської виписки від 19.05.2014 (а.с. 58-59), лист на адресу ТОВ Укр-Трейд від 26.11.2016 з доказами його відправлення (а.с. 60-63), лист-відповідь Укр-Трейд Вих. №59 від 06.12.2016 (а.с. 78-97).

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з такого.

Відповідно до пп.14.1.107 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України (в редакції чинної на момент виникнення правовідносин) марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Відповідно до пп. 14.1.109 п. 14.1 ст. 14 ПК України маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

Відповідно до вимог п.226.1, п.226.3 та п.226.7 ст.226 Податкового кодексу України, у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України. Кожна марка акцизного податку на алкогольні напої повинна мати окремий номер та позначення про суму сплаченого акцизного податку за одиницю маркованої продукції, крім суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.

Згідно абзацу четвертого пункту 226.9 статті 226 Податкового кодексу України, вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Нормами п. 228.2 ст. 228 Податкового кодексу України встановлено, що контроль за наявністю марок акцизного податку на пляшках (упаковках) алкогольних напоїв і на пачках (упаковках) тютюнових виробів під час їх транспортування, зберігання та продажу, а також у разі ввезення таких товарів на митну територію України здійснюють відповідні контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 222.2.2 пункту 222.2 статті 222 Податкового кодексу України, у разі ввезення маркованої підакцизної продукції на митну територію України податок сплачується під час придбання марок акцизного податку з доплатою (у разі потреби) на день подання митної декларації.

Згідно з пунктом 216.4 статті 216 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов'язань, у разі ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України, є дата подання митному органу митної декларації для митного оформлення або дата нарахування такого податкового зобов'язання митним органом у визначених законодавством випадках.

Судом встановлено, що продукція, яка досліджувалась під час перевірки податковим органом, є імпортованою та завезена на митну територію України ТОВ Укр-Трейд , це підтверджується матеріалами справи, а саме: вантажно-митними деклараціями № №807100000/2013/064530, 807100000/2013/005330 та №807100000/2012/453800, міжнародними транспортними накладними, інвойсом 1114 від 18.01.2013 та пакувальним листом (а.с. 88-97). Постачання товару на територію України здійснювалась по коду товару 2208, про що свідчить п. 33 зазначених вантажно-митних декларацій.

Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 11 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-BP (далі - Закон №481/95-BP) встановлено, що алкогольні та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку визначеному законодавством.

Відповідно до 5 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1251 від 27.12.2010 (в редакції чинної на момент виникнення правовідносин, далі - Положення №1251) марка для алкогольних напоїв, крім виноробної продукції (лікеро-горілчана продукція), вітчизняного виробництва виготовляється у зеленій кольоровій гамі, для алкогольних напоїв, які є виноробною продукцією, вітчизняного виробництва - червоній, для алкогольних напоїв, крім виноробної продукції (лікеро-горілчана продукція), імпортного виробництва - фіолетовій, для алкогольних напоїв, які є виноробною продукцією, імпортного виробництва - оранжевій, для тютюнових виробів вітчизняного виробництва (з фільтром та без фільтра) - зеленій, для тютюнових виробів імпортного виробництва (з фільтром та без фільтра) - синій кольоровій гамі.

На кожну марку наносяться такі реквізити:

- слова "УКРАЇНА", "МАРКА АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ", "ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ" (для тютюнових виробів);

- позначення виду марки, що складається з початкових літер слів "алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)" - "АВ ЛГП", "алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)" - "АВ ВП", "алкоголь імпортний (лікеро-горілчана продукція)" - "АІ ЛГП", "алкоголь імпортний (виноробна продукція)" - "АІ ВП", "тютюн вітчизняний з фільтром" - "ТВ ЗФ", "тютюн вітчизняний без фільтра" - "ТВ БФ", "тютюн імпортний з фільтром" - "ТІ ЗФ", "тютюн імпортний без фільтра" - "ТІ БФ";

- індекс регіону України (згідно з додатком), що відповідає місцезнаходженню виробника продукції, позначений двома цифрами (для маркування вітчизняної продукції), серія із чотирьох літер і шестизначний номер, два двозначних числа (місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв) або двозначне та однозначне числа (рік і квартал, у якому вироблено марки для тютюнових виробів) через скісну риску та сума акцизного податку (для алкогольних напоїв), сплаченого за одиницю продукції, з точністю до тисячного знака, крім суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв.

Згідно пункту 20 Положення №1251 маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється виробниками зазначеної продукції. Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари. Вважаються такими, що немарковані, алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження: пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим пункту 5 цього Положення; наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив - 4 х 10 міліметрів; горизонтальний - 4 х 20 міліметрів; діагональний - 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція); пошкодження, внаслідок яких зменшилася довжина марки на 10 чи більше міліметрів або ширина марки - на 5 чи більше міліметрів; відсутність кута марки площею більше ніж 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить більше ніж 10 міліметрів.

Проте необхідно зазначити, що відповідно до абз.4 ч. 4 ст.11 Закону №481/95-ВР у разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

Суд зазначає, що дана норма закону прийнята для захисту прав осіб, що вже придбали марки акцизного податку попереднього зразка для виробництва підакцизних товарів чи осіб, що реалізують продукцію, марковану марками акцизного податку попереднього зразка та звільняє останніх від необхідності придбання марок акцизного податку нового зразка і повторної сплати акцизного податку.

Чинне законодавство, зокрема, Податковий кодекс України, Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затверджене постановою КМ України від 27.12.2010 №1251 відносять до немаркованих алкогольних напоїв вичерпний перелік підакцизних товарів, в якому відсутні алкогольні напої, марковані марками акцизного податку попереднього зразка.

Відповідно до пункту 5 Положення №1251 у момент продажу органами податкової служби марок акцизного збору та ввозу продукції на територію України передбачав наступну редакцію: Марки для вироблених в Україні алкогольних напоїв і тютюнових виробів відрізняються від марок для ввезених на митну територію України алкогольних напоїв і тютюнових виробів дизайном та кольором. Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становить 0,103 гривні, для тютюнових виробів - 0,055 гривні. Марки для алкогольних напоїв та тютюнових виробів імпортного виробництва мають фіолетовий колір, вітчизняного - зелений. Наскрізна нумерація на марках складається з двох цифр індексу регіону України за місцезнаходженням виробника продукції (для маркування вітчизняної продукції), серії та окремого для кожної марки номера. Така нумерація наноситься паралельно довшій стороні марки. Індекси регіонів наведено у додатку.

Крім того, на кожну марку наносяться такі реквізити:

- для тютюнових виробів - напис, що складається з початкових літер слів "тютюн імпортний" ("тютюн вітчизняний") - "ТІ" ("ТВ"), двозначного та однозначного числа (рік і квартал, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями;

- для алкогольних напоїв - напис, що складається з початкових літер слів "алкоголь імпортний" ("алкоголь вітчизняний") - "АІ" ("АВ"), двох двозначних чисел (місяць і рік, у якому вироблено марки), розділених скісними лініями, та зазначення суми акцизного податку, сплаченої за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака.

Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об'ємних одиниць.

Окрім цього необхідно зазначити, що товар, який перевірявся податковим органом має наступну міцністю: пляшка коньяку Кельт ХО Гранд Шампань Навколосвітня Подорож Провінція Коньяк 0,7 має 40% об.; пляшки коньяку Кельт ВСОП Гранд Шампань Навколосвітня Подорож провінція Шампань 0,5 має 40% об.; пляшки коньяку Кельт ВСОП Гранд Шампань Навколосвітня Подорож провінція Шампань 0,7 має 40% об.

Приписами ст. 1 Закону №481/95-ВР (в редакції на момент виникнення правовідносин) визначено, що алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Стаття 1 Закону №481/95-ВР в редакції, яка діяла на момент закупівлі марок акцизного податку та постачання товару на митну територію України передбачала: алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08.

Відповідно до пп. 14.1.5 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України алкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206, 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.

Суд приймає твердження позивача про те, що товар, який перевірявся податковим органом, пройшов належне митне оформлення та розмитнений по коду 2208 як лікеро-горілчана продукція про що свідчить п.33 в формі МД-2, яка засвідчена Харківською обласною митницею (а.с. 88-90).

Окрім того, відповідно до Узагальненої практики Верховного суду України по розгляду судами адміністративних справ щодо спорів, пов'язаних зі справами податків і зборів митних органів, при розгляді справ, пов'язаних зі сплатою ПДВ та митних зборів, судам необхідно враховувати, що згідно з п.10.3 ст.10 Закону України №168/97-ВР платники податку, які імпортують товари на митну територію України, відповідають за дотримання правил надання інформації для розрахунку бази оподаткування (суми податку, належного до сплати) митними органами. Відповідно до підпункту 4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України №2181-ІІІ від 21.12.2000 Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами якщо згідно з нормами цього пункту сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, то платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми в установленому цим Законом порядку. Таким чином, якщо митні органи, приймаючи вантажні митні декларації та пропускаючи товар на митну територію України, погоджувалися з відомостями щодо звільнення позивача від сплати ПДВ, чи з кодом товарної номенклатури, зазначеної імпортером, то відповідно до п.10.3 ст.10 Закону України №168/97-ВР та підпункту 4.2.1 п.4.2 ст.4 Закону України №2181 митниця не має правових підстав для прийняття податкових повідомлень-рішень про нарахування податкових зобов'язань у зв'язку з помилковим визначенням коду товарної номенклатури, зокрема, з посиланням на результати камеральної перевірки та на положення підпункту в підпункту 4.2.2 п.4.2 ст.4 Закону України №2181-ІІІ, дія якого не поширюється на митні органи. Якщо під час проходження митного оформлення (контролю) відділ номенклатури митниці прийняв рішення, в якому визначив інший код імпортованого товару, ніж зазначений в експортній митній декларації країни-відправника, суди повинні виходити з того, що ст. 313 Митного кодексу України передбачено, що класифікацію товарів, тобто віднесення їх до зазначених в УКТ ЗЕД класифікаційних угрупувань, покладено на митні органи, рішення яких із цього питання є обов'язковим для підприємств і громадян. Таким чином, рішення митних органів про визначення коду імпортованого товару і відмову в його пропуску на митну територію України за кодом, який зазначено, зокрема імпортером, породжує для останнього певні правові наслідки та є обов'язковим. Однак, така обов'язковість не є перешкодою для оскарження такого рішення митних органів до адміністративного суду.

Таким чином, суд вважає висновок відповідача щодо неналежного маркування товарів викладеного в акті №1049/10-36-40/36980459 від 05.09.2016 безпідставним, а тому оскаржуване рішення Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №0000884002 від 23.09.2016 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У ч. 2 ст. 71 КАС України зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

За приписами ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є субєктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 69-71, 158-163, 167 КАСУ, суд, -

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Провайн - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області №0000884002 від 23.09.2016.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Провайн (код ЄДРПОУ 36980459) судовий збір у розмірі 1 378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (код ЄДРПОУ 39471029).

Постанова набирає законної сили відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя Я.В. Горобцова

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2017
Оприлюднено24.02.2017
Номер документу64915338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3204/16

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 29.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Постанова від 11.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Постанова від 11.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 15.11.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 31.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Горобцова Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні