Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження
23 лютого 2017 р. Справа № 820/763/17
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Полях Н.А., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни про визнання зборів такими, що не відбулися, та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни, в якому просить суд:
1. Визнати збори співвласників оформлені протоколом загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року, на підставі яких відбулася державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи під номером реєстраційної дії: 14801050005053807 та державна реєстрація відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів під номером реєстраційної дії: 14801070006053807 07 лютого 2017 року - такими що не відбулися.
2. Зобов'язати Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулову Ларису Августинівну скасувати державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку' "Наш Дім-83", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, внесених 07.02.2017 р. за №14801070006053807 щодо зміни відомостей про керівників юридичної особи, зміни відомостей про підписантів.
3. Зобов'язати Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулову Ларису Августинівну скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83", внесених 07.02.2017 р. за № 14801050005053807.
Згідно з ч.2 ст. 107 КАС України суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду чи відмови у відкритті провадження у справі.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї документи, суддя дійшов висновку про те, що позовну заяву в частині позовних вимог про визнання зборів співвласників оформлені протоколом загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року, на підставі яких відбулася державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи під номером реєстраційної дії: 14801050005053807 та державна реєстрація відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів під номером реєстраційної дії: 14801070006053807 07 лютого 2017 року - такими що не відбулися, не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
У відповідності до ч. 2 ст. 2 КАС України, до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як вбачається з позовної заяви, вказана позовна вимога заявлені з приводу можливих порушень під час проведення зборів співвласників оформлені протоколом загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року.
Відповідно до ст. 17 КАС України, компетенція адміністративних судів згідно з пунктом 1 частини 2 статті 17 КАС поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів або правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Вжитий у цій процесуальній нормі термін "суб'єкт владних повноважень" відповідно до пункту 7 частини 1 статті 3 того самого Кодексу означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 2 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.
Відповідно до частини 1 статті 15 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних або трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.
Суд зазначає, що спірні правовідносини не містять ознак публічно-правових відносин, оскільки зачипають права позивача в сфері приватних правовідносин, захист яких, в силу приписів ч.1 ст.15 ЦПК України, віднесений до компетенції місцевого суду загальної юрисдикції та має розглядатися у порядку цивільного судочинства.
Судом встановлено, що спір, який існує у справі, виник з цивільних правовідносин.
Тобто, у справі існує спір про право, який виник з цивільних правовідносин і підлягає розгляду у порядку цивільного судочинства, що в свою чергу виключає його розгляд в порядку адміністративного судочинства.
Окремо суд зазначає, що відповідно до положень ч.4 ст.105 КАС України, адміністративний позов може містити вимоги про: 1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; 2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю; 5) виконання зупиненої чи невчиненої дії; 6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 7) примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.
Тобто, звернення до адміністративного суду з позовними вимогами про визнання зборів співвласників оформлені протоколом загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року, на підставі яких відбулася державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи під номером реєстраційної дії: 14801050005053807 та державна реєстрація відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів під номером реєстраційної дії: 14801070006053807 07 лютого 2017 року - такими що не відбулися, не відповідає вимогам процесуального законодавства.
Відповідно до вимог п.1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Згідно з ч. 5 ст. 109 КАС України повторне звернення тієї ж особи до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у справі.
Керуючись ст. ст. 2, 3, 6, 17, 104, 109, 165, 181, 186 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни в частині позовних вимог про визнання зборів співвласників оформлені протоколом загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року, на підставі яких відбулася державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи під номером реєстраційної дії: 14801050005053807 та державна реєстрація відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів під номером реєстраційної дії: 14801070006053807 07 лютого 2017 року - такими що не відбулися.
Копію цієї ухвали невідкладно надіслати особі, яка подала позовну заяву.
Роз'яснити позивачу, що повторне звернення до адміністративного суду з таким самим адміністративним позовом, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.
Роз'яснити позивачу, що для захисту своїх прав та законних інтересів він має право звернутись у порядку цивільного судочинства.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня її проголошення. У разі якщо ухвалу постановлено у письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 цього Кодексу, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Полях Н.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2017 |
Оприлюднено | 28.02.2017 |
Номер документу | 64915990 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні