Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
18 квітня 2017 р. № 820/763/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Полях Н.А.,
при секретарі судового засідання - Корнієнка А.Д.,
за участі:
позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2, третя особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім - 83" про зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2, в якому просить суд:
- зобов'язати Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2 скасувати державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, внесених 07.02.2017 р. за №14801070006053807 щодо зміни відомостей про керівників юридичної особи, зміни відомостей про підписантів;
- зобов'язати Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2 скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83", внесених 07.02.2017 р. за № 14801050005053807.
В обґрунтування позову вказано, що документи, які були подані для вчинення реєстраційної дії були подані за відсутності правомочності зборів у зв'язку з неповідомленням про скликання зборів усіх співвласників, у чому не пересвідчився відповідач, як суб'єкт владних повноважень, та не перевірив зазначені підстави, які на думку позивача, унеможливлювали проведення державної реєстрації за наявності підстав для залишення документів без розгляду.
Відповідачем надано письмові пояснення щодо адміністративного позову, в яких вказано, що реєстраційна дія № 14801070006053807107 вчинена з дотриманням вимог передбачених Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . Відповідач просив розглянути справу без його участі та винести рішення у справі на розсуд суду.
Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити адміністративний позов з підстав та мотивів, викладених в ньому.
Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений відповідно до вимог процесуального законодавства, через канцелярію суду надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник третьої особи у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений відповідно до вимог процесуального законодавства.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Позивачем заявлено клопотання про зупинення провадження у справі до постановлення рішення по справі №642/1137/17 у Ленінському районному суді м. Харкова.
Протокольною ухвалою суду відмовлено у задоволенні клопотання позивача про зупинення провадження у справі, оскільки між предметом розгляду даної справи та справи №642/1137/17 відсутній причинний зв'язок. Суд зазначає, що предметом розгляду справи №820/763/17 є дії приватного нотаріуса як державного реєстратора, яким суд надає оцінку з точки зору відповідності приписам ст.2 КАС України, у той час як предметом справи №642/1137/17 є визнання рішення зборів ОСББ такими, що не відбулися (ухвала про залишення позовної заяви без руху від 13.03.2017 року). При цьому у вказаному судовому рішенні зазначено, що позивач не зазначає, які саме конкретно збори відбулися та якого числа, які саме рішення було прийнято (назва, дата, якого змісту кожне), що унеможливлює встановлення причинного зв'язку між предметом розгляду справ №642/1137/17 та №820/763/17. До суду також не надано доказів відкриття провадження у зазначеній справі. У суду відсутні підстави для зупинення провадження, визначені приписами ч.1 ст. 156 КАС України.
Позивачем також заявлено клопотання про зміну позовних вимог, що має наслідком заміну відповідача у справі.
Протокольною ухвалою суду клопотання про зміну позовних вимог повернуто позивачеві на підставі приписів ст.137 КАС України, оскільки подана ним позовна заява про скасування рішень приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_3 свідчить про одночасну зміну як підстав, так і предмету позову.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що 07 лютого 2017 року до приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2 звернувся Голова правління ОСББ Наш дім-83 ОСОБА_4 із заявою про реєстрацію змін до установчих документів та внесення змін, що не пов'язані зі змінами в установчих документах юридичної особи ОСББ Наш дім-83 , до якої додано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документів (примірник оригіналу), нову редакцію установчих документів, копія квитанції, виданої банком, список співвласників з результатами поіменного голосування, а також реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі уписувати договори (примірник оригіналу).
Приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2 07.02.2017 року до державного реєстру внесено записи №14801070006053807 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку' "Наш Дім-83", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни відомостей про керівників юридичної особи, зміни відомостей про підписантів та №14801050005053807 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83".
По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» .
Відповідно до ч.4 ст.17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) документ про сплату адміністративного збору у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону.
Згідно з ч. 2 ст. 6 Закону, державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірного правового акту індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Під час розгляду спорів щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень суди незалежно від підстав, наведених у позовній заяві, повинні перевіряти їх відповідність усім зазначеним вимогам (пункт 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" від 6 березня 2008 року № 2).
Встановлення невідповідності діяльності суб'єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову, однак лише за умови, що встановлено порушення прав, свобод та інтересів позивача.
Суд зазначає, що у межах спірних правовідносин відповідачем не порушено вимоги ст.2 КАС України, судом не встановлено невідповідності прийнятих суб'єктом владних повноважень рішень про державну реєстрацію приписам Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» .
Підстави для зупинення розгляду поданих заявником документів чи підстав для відмови у проведення державної реєстрації та порушення приватним нотаріусом як державним реєстратором вимог ст.ст.27-28 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» судом не встановлено.
Посилання позивача на невідповідність протоколу загальних зборів співвласників ОСББ "Наш Дім-83" від 28 січня 2017 року, на підставі якого відбулася державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи під номером реєстраційної дії: 14801050005053807 та державна реєстрація відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів під номером реєстраційної дії: 14801070006053807, вимогам чинного законодавства, не може слугувати підставою для визнання протиправними рішень відповідача щодо державної реєстрації відомостей про юридичну особу, оскільки у відповідача відсутній законодавчо визначений обов'язок перевіряти процедуру прийняття такого рішення на відповідність вимогам закону.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). За приписами ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.
Суд зазначає, що рішення відповідача про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, внесених 07.02.2017 р. за №14801070006053807 щодо зміни відомостей про керівників юридичної особи, зміни відомостей про підписантів та про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім-83", внесених 07.02.2017 р. за № 14801050005053807, прийняті на підставі, у порядку та у спосіб, що визначені законом, а тому є правомірними. Доказів, що свідчать про протилежне, до суду не надано.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.94 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 69-72, 86, 94, 128, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_2, третя особа - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Наш Дім - 83" про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлено 24 квітня 2017 року.
Суддя Полях Н.А.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2017 |
Оприлюднено | 27.04.2017 |
Номер документу | 66135379 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Полях Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні