Рішення
від 17.02.2017 по справі 916/3531/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"17" лютого 2017 р.Справа № 916/3531/16

За позовом : UPM Sales Oy

До відповідача: Приватного підприємства „АСТРО»

Про стягнення 31133,39 евро, що еквівалентно 853067,98 грн.

Суддя Д'яченко Т.Г.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1, представник за довіреністю

Від відповідача: не з'явився

Суть спору : Позивач - UPM Sales Oy звернувся до господарського суду Одеської області з позовною заявою, у якій просить суд стягнути з Приватного підприємства „АСТРО» заборгованість у сумі 27945,49 євро, неустойку в сумі 1659,96 євро та 3% річних в сумі 1527,94 євро.

Відповідачем - Приватним підприємством „АСТРО» відзиву на позовну заяву та витребуваних судом документів не надано, відповідач свого права на захист не використав, хоч і повідомлявся про час та місце проведення судового засідання належним чином, шляхом надіслання ухвал суду на адресу реєстрації, однак надіслана кореспонденція суду повернулась без вручення, у зв'язку з закінченням терміну зберігання, що вбачається з відповідної відмітки поштової організації на поштових відправленнях, які повернулись до суду.

З огляду на те, що до повноважень господарських судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, те, що адреса, на яку направлялось поштове відправлення, є адресою місцезнаходження юридичної особи відповідача відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб-підприємців та громадських формувань, суд вважає можливим розглянути справу за наявними в ній матеріалами на підставі ст. 75 ГПК України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні пояснення представника позивача, суд встановив.

12 березня 2012 року між UPM Sales Оу (Постачальник) та Приватним підприємством АСТРО (Покупець) було укладено Договір поставки №28/10712/К016 (надалі - договір) згідно якого постачальник передає у власність покупцю товари, тобто паперову продукцію, більш детально вказану у додатку 1, у відповідності з якістю, в асортименті та на умовах, визначених даним договором та додатками 1, 2, 3 та 4. Покупець приймає та оплачує товари на умовах визначених даним договором та додатками 1, 2, З та 4 (п. 1.1. Договору ).

Відповідно до п. 2.1. Договору, поставка товару протягом строку дії даного договору буде здійснюватися окремими партіями на підставі направлених письмових замовлень на поставку окремої партії товару (далі - замовлення). В замовленні покупця вказуються характеристики окремої партії товарів за всіма технічними параметрами, необхідними для виробництва, асортимент та кількість товару, що піддягають виробництву та поставці, а також передбачувана дата готовності партії товару. Замовлення покупця визнається обов'язковим для виконання постачальником після того, як покупець, отримавши підтвердження замовлення, не направив постачальнику протягом 2 календарних днів письмове повідомлення про відміну, зміну замовлення або невідповідність підтвердження замовлення початковому замовленню покупця.

У п. 2.2. Договору передбачено, що всі прогнози, замовлення та підтвердження замовлень, а також інвойси, вагові специфікації та інша документація, пов'язана з поставкою, передаються в письмовому вигляді (включаючи факс, електронну пошту, або іншу форму передачі даних з одного комп'ютера на інший, як обумовлено між покупцем та постачальником).

Інвойси за товари виставляються в день поставки, узгоджений сторонами, або у разі надання послуг - у відповідному додатку, що описує такі послуги, або в останній строк інвойсування, вказаний в договорі.Днем поставки вважається день, коли постачальник передає товари перевізнику або покупцю, або іншій особі, номінованій покупцем, у відповідності з умовами Інкотермс 2010 та умовами даного договору (п. 2.3. Договору).

Згідно з п. 2.4. Договору товари поставляються на умовах, відповідних моделям поставки, описаним в пунктах 2.5.-2.6. даного договору. Вибір моделі поставки здійснюється за узгодженням сторін у даному договорі в додатку 1.

У відповідності з моделлю поставки Виробництво за замовленням з проміжним зберіганням ( МТО Buffered ), постачальник зобов'язаний поставити товари на склад постачальника у відповідності із замовленням покупця та підтвердженням замовлення. Поставки товарів, вироблених у відповідності з підтвердженням замовлень по моделі поставки Виробництво за замовленням з проміжним зберіганням , будуть здійснюватися на склад постачальника у дату, вказану у підтвердженні замовлення, з цієї дати для кожного товару буде відраховуватись період вивозу (п. п. 2.6., 2.6.1. Договору).

Відповідно до п. п. 2.6.2., 2.6.3. Договору, останній строк вивозу товарів у відповідності з моделлю поставки Виробництво за замовленням з проміжним зберіганням наступає за закінченням 30 календарних днів після початку періоду вивозу для кожного окремого товару. Останній строк інвойсування для товарів у відповідності з моделлю поставки Виробництво за замовленням з проміжним зберіганням наступає за закінченням 30 календарних днів після початку періоду вивозу для кожного окремого товару.

День поставки та момент переходу ризиків випадкової гибелі та/або підтвердження товарів визначаються у відповідності з положеннями ІНКОТЕРМС-2010 та у відповідності з умовами поставки, вказаними у даному договорі (п. 3.1. Договору).

Згідно з п. 1.3. Договору якість товарів повинна відповідати вимогам, вказаним в технічних характеристиках компанії виробника. В межах договору будуть діяти прийняті допуски по кількості, щільності та розміру рулонів та листів товару, вказані у відповідному додатку 4.

У п. 3.2. Договору передбачено, що при виявленні під час прийомки яких-небудь невідповідностей по кількості, асортименту або цілісності упаковки товару умовам відповідного підтвердження замовлення або договору, покупець складає акт невідповідностей на місці прийомки товару, вказуючи назву, кількість товару та інші дані, які стосуються такого товару. Претензія, акт невідповідності, фотографії та/або зразок товару з дефектами направляються постачальнику не пізніше, ніж через ЗО календарних днів після дня поставки. Відмітка про складання акту в обов'язковому порядку робиться в наявних екземплярах товарно-транспортної накладної (не менше 2-х)/ залізничній накладній. При відсутності вказаної відмітки в перевізних документах, претензії про розбіжності по кількості та якості, що виникли в процесі перевезення, постачальником не приймаються. Після отримання претензій та всієї необхідної документації постачальник протягом 30 календарних днів інформує покупця про рішення, прийняте по даній претензії.

Відповідно до п. 4.1. Договору, ціни на товари встановлюються в додатку 1. Ціна за листовий папір встановлена за вагу нетто або теоретичну, для інвойсування буде враховуватись найменша з вказаних вага; ціна за папір в рулонах встановлена по вазі брутто, включаючи вартість упаковки та маркування.

Як пояснює позивач - UPM Sales Oy належним чином виконував умови договору, а саме протягом грудня 2014 року, січня, лютого 2015 року поставив відповідачу товар на загальну суму 38 096,39 євро, що підтверджується додатками до договору, замовленнями, підтвердженнями замовлень (order confirmation), рахунками-фактури (invoice), накладними (delivery note) та міжнародними товарно-транспортними накладними (CMR).

Так, в додатку №20 від 01.10.2014р. до договору сторонами було погоджено модель поставки МТО Buffered, умови оплати - 30 днів з дати виставлення інвойсу, період дії цін: з 01.10.2014р. по 31.12.2014р., умови поставки: СІР Харків автомобільним транспортом, а також ціни на папір UPM Мах Н - 52,0 gsm - 605.0 EUR/тонна та папір UPM Мах Н - 56,0 gsm - 580.0 EUR/тонна.

В додатку №21 від 01.10.2014р. до договору сторонами було погоджено модель поставки МТО Buffered, умови оплати - передоплата: 30 днів з дати виставлення інвойсу, період дії цін: з 01.10.2014р. по 31.12.2014р., умови поставки: СІР Харків автомобільним транспортом, а також ціни на папір UPM Ultra Н - 70,0 gsm - 700.0 EUR/тонна.

Відповідно до листа, надісланого електронною поштою 31.10.2014р. з email: astropressjiv),email.com , відповідач замовив поставку 21 тонни паперу 84 роль 56 г m2 UPM МАХ.

Дане замовлення було підтверджено позивачем відповідним підтвердженням замовлення (order confirmation) №5181409 від 03.11.2014р., на наступних умовах: папір UPM Мах Н - 56,0 gsm 580.0 EUR/тонна, вага - 21 тонна, умови оплати - 30 днів з дати виставлення інвойсу, дата доставки - 18.11.2014р., умови поставки: СІР KHARKIV (Інкотермс 2010), адреса складу поставки: ASTRO РЕ 1, Zolochevskaia st, 61177 KHARKIV UKRAINE, остання дата виклику з кордону в межах вільного періоду складування - 18.12.2014р.

Згідно з рахунком-фактурою (invoice) №19224427507 від 22.12.2014р. загальна кількість товару за підтвердженням замовлення (order confirmation) №5181409 склала 20 тонн 166 кг, а вартість товару - 11 696,28 євро, строк платежу встановлено до 21.01.2015р.

В накладній (delivery note) №19097573АІ від 22.12.2014р. визначено ID транспортного засобу: СА3293ВІСА2740ХТ, номери місць вантажу (package numder), загалом 25 місць.

Як вбачається з міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) №119541 від 22.12.2014р., позивач поставив відповідачу товар згідно з рахунком-фактурою (invoice) №19224427507 від 22.12.2014р. та накладною (delivery note) №19097573АІ від 22.12.2014р., на умовах СІР KHARKIV, а відповідач прийняв цей товар без заперечень, підписавши дану накладну з прикладанням печатки ПП АСТРО .

Відповідно до листа, надісланого електронною поштою 20.10.2014р. з email: astropress@gmail.com , відповідач замовив поставку 28 тонни паперу 86 роль 70 г m2 UPM ULTRA.

Дане замовлення було підтверджено позивачем відповідним підтвердженням замовлення (order confirmation) №5169612 від 23.10.2014р., на наступних умовах: папір UPM Ultra Н - 70,0 gsm - 700.0 EUR/тонна, вага - 28 тонн, умови оплати - 30 днів з дати виставлення інвойсу, дата доставки - 13.11.2014р., умови поставки: CIP MANDRYKINO (Інкотермс 2010), адреса складу поставки: ASTRO PE ST. MANDRYKINO, 83078 MANDRYKINO UKRAINE, остання дата виклику з кордону в межах вільного періоду складування - 13.12.2014р.

В листі від 24.11.2014р., надісланому електронною поштою з email: astropress@gmail.com , відповідач повідомив позивача, що папір 70 г m2 86 роль UPM ULTRA можливо завантажити лише у кількості, яка залишиться вільною по факту завантаження іншої партії товару.

Як наслідок, згідно з рахунком-фактурою (invoice) №1925008835 від 09.01.2015р. загальна кількість товару за підтвердженням замовлення (order confirmation) №5169612 склала 20 тонн 306 кг, а загальна вартість товару - 14 214,20 євро, строк платежу встановлено до 08.02.2015р., адресою складу поставки визначено: ASTRO РЕ 1, Zolochevskaia st, 61177 KHARKIV UKRAINE.

В накладній (delivery note) №19120629Al від 09.01.2015р. визначено ID транспортного засобу: СА5841ВАСА4189ХТ, номери місць вантажу (package numder), загалом 25 місць.

Як вбачається з міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) №119881 від 12.01.2015р., позивач поставив відповідачу товар згідно з рахунком-фактурою (invoice) №1925008835 від 09.01.2015р. та накладною (delivery note) №19120629 від 09.01.2015р., на умовах СІР KHARKIV, а відповідач прийняв цей товар без заперечень, проставивши на даній накладній відбиток печатки ПП АСТРО .

Відповідно до листа, надісланого електронною поштою 24.11.2014р. з email: astropress@gmail.com , відповідач замовив поставку 42 тонн паперу 84 роль 52 г m2 UPM МАХ.

У відповіді на цей лист позивач повідомив, що тоннаж зменшено для кратності машин з урахуванням залишків на складі до 39 тонн.

Дане замовлення було підтверджено позивачем відповідним підтвердженням замовлення (order confirmation) №5209210 від 25.11.2014р., на наступних умовах: папір UPM Мах Н - 52,0 gsm - 580.0 EUR/тонна, вага - 39 тонн, умови оплати - 30 днів з дати виставлення інвойсу, дата доставки - 22.12.2014р., умови поставки: СІР KHARKIV (Інкотермс 2010), адреса складу поставки: ASTRO PE 1, Zolochevskaia st, 61177 KHARKIV UKRAINE, остання дата виклику з кордону в межах вільного періоду складування - 21.01.2015р.

Згідно з рахунком-фактурою (invoice) №1925040741 від 05.02.2015р. загальна кількість товару за підтвердженням замовлення (order confirmation) №5209210 склала 20 тонн 142 кг, а загальна вартість товару - 12 185,91 євро, виходячи з ціни за 1 тонну - 605.0 EUR, як передбачено в в додатку №20 від 01.10.2014р. до договору . Строк платежу в рахунку-фактурі (invoice) встановлено до 07.03.2015р.

В накладній (delivery note) №19288540АІ від 05.02.2015р. визначено ID транспортного засобу: СА9072ВССА3830ХР, номери місць вантажу (package numder), загалом 24 місця.

Як вбачається з міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) №121102 від 05.02.2015р., позивач поставив відповідачу товар згідно з рахунком-фактурою (invoice) №1925040741 від 05.02.2015р. та накладною (delivery note) №19288540АІ від 05.02.2015р., на умовах СІР KHARKIV, а відповідач прийняв цей товар без заперечень, підписавши дану накладну з прикладанням печатки ПП АСТРО .

Згідно з п. 4.3. Договору, покупець оплачує кожну поставлену партію на підставі інвойсу постачальника шляхом направлення відповідних сум на розрахунковий рахунок постачальника, вказаний у розділі 12 договору. Валютою платежа є евро. Платіж вважається здійсненим, коли кошти з'являються на розрахунковому рахунку постачальника повністю та без обмежень.

Платежі по інвойсу здійснюються покупцем на умовах, вказаних в даному договорі (додатку 1) і в самому інвойсі (п. 4.5. Договору).

Міжнародні товарно-транспортної накладні (CMR) №119541 від 22.12.2014р., №121102 від 05.02.2015р. підписані відповідачем без зауважень або заперечень, на міжнародній товарно-транспортній накладній (CMR) №119881 від 12.01.2015р., наявний відбиток печатки ПП АСТРО та також відсутні будь-які зауваження або заперечення відповідача.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем було зазначено суду що, згідно з положеннями ЦК України та п. 3.2. договору, до позивача не надходило претензій відповідача з приводу документів, що стосуються товару та/або про невідповідність переданого товару умовам договору щодо його якості та/або повідомлень про відмову від договору поставки, повернення товару.

Таким чином, позивач вважає, що відсутні підстави вважати, що мало місце прострочення кредитора в розумінні ст. 613 ЦК України. Позивач належним чином виконав свої зобов'язань перед відповідачем за договором поставки №28/10712/К016 від 12.03.2012р. в частині поставки вищезазначеного товару.

З боку відповідача на виконання умов укладеного Договору поставки №28/10712/К016 від 12 березня 2012 року свої зобов'язання щодо оплати отриманого товару належним чином та в повному обсязі виконані не були. Приватним підприємством „АСТРО» було сплачено частково за отриманий товар грошову суму у розмірі 10150,90 євро, у зв'язку з чим за відповідачем рахується заборгованість за отриманий товар у розмірі 27945,49 євро.

Відповідно до п. 6.3. договору, якщо покупець порушує умови платежа, встановлені даним договором, постачальник має право вимагати виплату процентів по простроченому платежу за ставкою 0,033% від суми заборгованості по інвойсу, за кожен день затримки.

Оскільки, фактичні обставини, наведені у позові, свідчать про порушення відповідачем умов договору щодо своєчасної оплати поставленого товару, то наявні правові підстави для стягнення з відповідача передбаченої п. 6.3. договору неустойки.

У п. 9.1. договору передбачено, що даний договір вступає в силу на дату його підписання та буде діяти до 31.12.2012р., а в частині взаєморозрахунків - до повного їх завершення. Якщо за 60 календарних днів до закінчення дії даного договору жодна із сторін не вимагатиме його розірвання, то договір буде автоматично продовжений на такий же період, або до виконання сторонами відповідних зобов'язань по даному договору.

Згідно з п. 8.1. договору, постачальник залишає за собою право стягувати грошові кошти через суд за місцем знаходження покупця.

У зв'язку з неналежним виконанням з боку відповідача - Приватного підприємства „АСТРО» прийнятих на себе зобов'язань за умовами договору поставки №28/10712/К016 від 12 березня 2012 року, позивачем здійснено нарахування 3% річних та відповідно до умов п. 6.3. Договору - процентів по простроченому платежу за ставкою 0,033% від суми заборгованості по інвойсу, за кожен день затримки.

Позовні вимоги обґрунтовані невиконанням прийнятих на себе грошових зобов'язань відповідачем за Договором поставки №28/10712/К016 від 12 березня 2012 року та направлені на стягнення з відповідача заборгованості у сумі 27945,49 євро, неустойки в сумі 1659,96 євро та 3% річних в сумі 1527,94 євро.

Суд, розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши норми чинного законодавства, дійшов наступних висновків.

До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України.

У відповідності до ст.11 ЦК України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини. Правочин, різновидом якого є договори - основний вид правомірних дій - це волевиявлення осіб, безпосередньо спрямовані на виникнення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків. При цьому, ст.12 ЦК України передбачає, що особа здійснює свої цивільні права вільно на власний розсуд.

Відповідно до ст.175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Крім того, відповідно до частини першої статті 222 ГК України учасники господарських відносин, що порушили майнові права або законні інтереси інших суб'єктів, зобов'язані поновити їх, не чекаючи пред'явлення їм претензії чи звернення до суду.

Відповідно до ст.509 Цивільного кодексу України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певні дії (сплатити гроші), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. При цьому, зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст.11 цього Кодексу, у тому числі із договору.

Відповідно ст. 173 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних вимогах звичайно ставляться.

Згідно ст.629 Цивільного кодексу України, договір є обов'язковим для виконання сторонами. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін в силу положень ч.2 ст.598 цього Кодексу допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.

Судом встановлено, що правовідносини сторін по справі виникли на підставі укладеного 12 березня 2012р. між ними Договору поставки №28/10712/К016.

Стаття 712 Цивільного кодексу України передбачає, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

Статтею 626 Цивільного кодексу України передбачено що, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.

Відповідно до ст.655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно ст.656 Цивільного кодексу України предметом договору купівлі-продажу може бути товар, який є у продавця на момент укладення договору або буде створений (придбаний, набутий) продавцем у майбутньому.

За положеннями ст.662 Цивільного кодексу України, продавець зобов'язаний передати покупцеві товар, визначений договором купівлі-продажу. Продавець повинен одночасно з товаром передати покупцеві його приналежності та документи (технічний паспорт, сертифікат якості тощо), що стосуються товару та підлягають переданню разом із товаром відповідно до договору або актів цивільного законодавства.

Продавець зобов'язаний передати товар покупцеві у строк, встановлений договором купівлі-продажу, а якщо зміст договору не дає змоги визначити цей строк, - відповідно до положень статті 530 цього Кодексу (ст.663 Цивільного кодексу України).

Відповідно ст.530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язання встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Частина 1 статті 692 ЦК України встановлює, що покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно ст.ст. 525, 526 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України Про міжнародне приватне право , учасники правовідносин можуть самостійно здійснювати вибір права, яке має бути застосоване до змісту правових стосунків.

Згідно з Правилами Міжнародної торгової палати для використання торгівельних термінів в національній та міжнародній торгівлі Інкотермс 2010 СІР (від англ. Carriage and Insurance Paid to фрахт, перевезення і страхування оплачені до ... ) - міжнародний торговий термін, який означає, що продавець оплачує фрахт за перевезення товару до вказаного місця призначення. Ризик загибелі або пошкодження товару, а також будь-якого збільшення витрат, що виникає після передачі товару перевізнику, переходить з продавця на покупця, коли товар передано в розпорядження перевізника.

Відповідно до ст. 31 Конвенції Організації Об'єднаних Націй про договори міжнародної купівлі-продажу товарів від 11.04.1980 (ратифікована Україною шляхом приєднання до неї 01.02.1991р.), якщо продавець не зобов'язаний поставити товар в якомусь іншому визначеному місці, його зобов'язання стосовно поставки полягають: а) якщо договір купівлі-продажу передбачає перевезення товару, - у здачі товару першому перевізникові для передачі покупцеві.

Відповідно до ст. ст. 53, 54 Конвенції Організації Об'єднаних Націй про договори міжнародної купівлі-продажу товарів від 11.04.1980 (ратифікована Україною шляхом приєднання до неї 01.02.1991р.) покупець зобов'язаний сплатити вартість товару і прийняти поставку товару згідно з вимогами договору та цієї Конвенції; зобов'язання покупця сплатити вартість включає вжиття таких заходів і додержання таких формальностей, які можуть вимагатися згідно з договором або згідно з законами і правилами для того, щоб зробити можливим здійснення платежу.

Дослідивши обставини спору та наявні у матеріалах справи докази, судом встановлено факт неналежного виконання Приватним підприємством „АСТРО» прийнятих на себе зобов'язань за умовами Договору поставки №28/10712/К016 від 12 березня 2012 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, наданими з боку позивача.

Статтею 625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Згідно абз.5, 6 п.2 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 17.07.2012р. №01-06/928/2012 „Про практику застосування Вищим господарським судом України у розгляді справ окремих норм матеріального права» передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові. Тієї ж позиції дотримується ВСУ у постановах від 04.07.2011 по справі №13/210/10, від 12.09.2011р. по справі № 6/433-42/183 та ВГСУ у постанові від 16.03.2011 по справі № 11/109.

Стягнення процентів річних є заходом відповідальності за порушення грошового зобов'язання і одночасно способом захисту майнового права та інтересу кредитора, тобто зобов'язанням сплатити кошти (п. 6.1. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 14 від 17.12.2013р. „Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань» ).

Відповідно до п. 6.3. Договору, якщо покупець порушує умови платежа, встановлені даним договором, постачальник має право вимагати виплату процентів по простроченому платежу за ставкою 0,033% від суми заборгованості по інвойсу, за кожен день затримки.

Позивачем здійснено нарахування 3% річних, розрахунок проведено за періоди з 22.01.2015р. по 16.12.2016р., з 09.02.2015р. по 16.12.2016р. та з 08.03.2015р. по 16.12.2016р. Так відповідно до такого розрахунку за відповідачем рахується заборгованість зі сплати 3% річних у загальній сумі 1527,94 євро.

Крім того, за умовами п. 6.3. Договору позивачем здійснено нарахування процентів по простроченому платежу за ставкою 0,033% від суми заборгованості по інвойсу, за кожен день затримки, розрахунок проведено за період з 22.01.2015р. по 21.07.2015р., за період з 09.02.2015р. по 08.08.2015р. та за період з 08.03.2015р. по 04.09.2015р. Так відповідно до такого розрахунку за відповідачем рахується заборгованість за сплати неустойки у розмірі 1659,96.

Суд, переривши розрахунок позивача щодо сплати відповідачем 3% річних та неустойки, які були нараховані на заборгованість за Договором, , вважає такі розрахунки вірні, а вимоги про їх стягнення правомірними.

Відповідно до вимог ст.ст. 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. При цьому, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За при приписами ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи докази у справі в їх сукупності, законодавство, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, як обґрунтовані, підтверджені належними доказами та наявними матеріалами справи.

Судові витрати по сплаті судового збору в сумі 12796,03 , із розрахунку суми ціни позову у розмірі 853067,98грн. покладаються на відповідача згідно зі ст.ст.44,49 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з Приватного підприємства „АСТРО» (65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 17; код 30479323) на користь Приватного підприємства „АСТРО» (Бізнес ID: 24305335, Akerlundinkatu, 11В, 33100 Tampere, PO 835,33101 Tampere Finlandao) загальну заборгованість у розмірі 31133 (тридцять одна тисяча сто тридцять три) євро 39 євро центів (що еквівалентна 853067 (вісімсот п'ятидесят три тисячі шістдесят сім) грн. 98 коп.), яка складається з основного боргу у розмірі 27945 (двадцять сім тисяч дев'ятсот сорок п'ять) євро 49 євро центів, неустойки у розмірі 1659 (одна тисяча шістсот п'ятдесят дев'ять) євро 96 євро центів та 3% річних у розмірі 1527 (одна тисяча п'ятсот двадцять сім) євро 94 євро центів та витрати по сплаті судового збору у розмірі 12796 (дванадцять тисяч сімсот дев'яносто шість) грн. 02 коп.

Повний текст рішення складено 22.02.2017 року.

Рішення набирає законної сили в порядку ст. 85 ГПК України.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Суддя Т.Г. Д'яченко

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.02.2017
Оприлюднено24.02.2017
Номер документу64917524
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3531/16

Ухвала від 07.03.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Рішення від 17.02.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 22.12.2016

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні