А-9/188
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
УХВАЛА
26.04.07 Справа № А-9/188
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого-судді Кордюк Г.Т.
суддів: Давид Л.Л.
Мурська Х.В.
розглянувши апеляційну скаргу Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, м.Івано-Франківськ
на постанову господарського суду Івано-Франківської області від 24.11.2006 року
в справі № А-9/188
за позовом: Приватного підприємства “Керен”, м.Івано-Франківськ
до відповідача: Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, м.Івано-Франківськ
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -1:ТзОВ “Скіфія”, м.Івано-Франківськ.
-2:Івано-Франківське міське управління земельних
ресурсів.
про визнання нечинним рішення
За участю представників сторін:
від позивача: Мосійчук В.А.-директор.
Ружицький В.М.-представник.
від відповідача: Сосяк В.Д.- спеціаліст ІІ-ї категорії.
від третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: не викликались.
Представникам сторін роз”яснено права й обов”язки, передбачені ст.ст.49,51 КАС України.Заяв про відвід суддів не поступало.
Постановою господарського суду Івано-Франківської області від 24.11.2006 року у справі №А-9/188 (суддя Фанда О.М.) позовні вимоги приватного підприємства “Керен”, м.Івано-Франківськ до Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, м.Івано-Франківськ за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТзОВ “Скіфія”, м.Івано-Франківськ про визнання нечинним рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.07.2006р. №214 «Про надання дозволу на тимчасове розміщення торгового ринку»- задоволено.
Постанова суду мотивована тим, що рішення від 10 липня 2006 року № 214 суперечить положенням п.34 ч.1 ст.26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до якої вирішення питань регулювання земельних відносин відноситься до виключної компетенції рад, що свідчить про прийняття виконкомом рішення з перевищенням повноважень, так як оскаржуваним рішенням виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради передав ТзОВ “Скіфія" земельну ділянку площею 0, 2 га, користувачем якої є ПП “Керен”.
Відповідач, не погоджуючись з даною постановою суду, а саме стверджуючи про упередженість суду вважає її такою, що прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, а висновки суду не відповідають фактичним обставинам справи, оскаржено в апеляційному порядку, просить скасувати постанову господарського суду та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
Вимоги апеляційної скарги обгрунтовуються тим, що:
-в оскаржуваній постанові викладено лише доводи та докази сторони, на користь якої прийнято рішення, що є порушенням ст.10 та 11 КАС України;
-ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», - -вирішення питань регулювання земельних відносин відносить до виключної компетенції міської ради;
-оскаржуване рішення прийнято в межах компетенції виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради на підставі п.8 ст.30 Закону україни «Про місцеве самоврядування в Україні»;
- ПП «Керен»є неналежним позивачем по справі, оскільки оскаржуваним рішенням не відводилась земельна ділянка, а тільки надавався дозвіл на тимчасове розташування ринку і на момент розгляду позову судом, був відсутній сам факт передачі земельної ділянки ТзОВ «Скіфія».
Позивач в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги відхилив, з підстав викладених у відзиві на апеляційну скаргу, зазначив, що суб'єкт владних повноважень дозволив організацію ринку на земельній ділянці яка не була відведена для цієї мети та без укладеного договору оренди землі, що черговий раз підтверджує протиправність оскаржуваного рішення. Окрім того, суб'єкт владних повноважень в п. п. З та 4 рішення від 10 липня 2006 року № 214 зобов'язує ТОВ "Скіфія" оформити договір оренди земельної ділянки, що, безумовно, є вирішенням земельного питання, та відшкодувати Івано-Франківській міській раді збитки за фактичне використання земельної ділянки, тим самим визнає той факт, що спірним рішенням фактично здійснюється передача ТОВ "Скіфія" в користування земельної ДІЛЯНКИ. Зазначив, що помилка при попередньому замірі земельної ділянки мала місце не з вини ПП "Керен", так як була проведена працівниками компетентних державних органів.
Треті особи участі в судовому засіданні не прийняли.
Івано-Франківським міським управлінням земельних ресурсів в листі від 25.04.2007р. повідомлено наступне:
Згідно ст.123 Земельного Кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 р. №677 „Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок" передбачено, що для виносу меж земельної ділянки в натуру необхідно замовнику -землекористувачу ПП „Керен" звернутися в проектну організацію, яка має відповідну ліцензію для проведення відповідних робіт .
Одночасно зазначено, що при прийнятті рішення господарським судом в Івано-Франківській області щодо продовження договору оренди землі ПП „Керен", термін дії якого закінчився 2006 року, судом необхідно було зобов'язати землекористувача звернутися в Івано-Франківське міське управління земельних ресурсів для присвоєння кадастрового номеру відповідно до обмінного файлу (координатні точки земельної ділянки, виніс меж в натуру), який створює проектна організація.
Вказано, що на даний час кадастровий номер не присвоєно на спірну земельну ділянку та унеможливлює виконати ухвалу Львівського апеляційного господарського суду від 4.04.2007р.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 1.03.2007р. залучено до участі у справу третьою особою на стороні відповідача –Івано-Франківське міське управління земельних ресурсів.
Господарським судом Івано-Франківської області встановлено:
Рішення від 10 липня 2006 року № 214 суперечить положенням п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, відповідно до якої вирішення питань регулювання земельних відносин відноситься до виключної компетенції рад, що свідчить про прийняття виконкомом рішення з перевищенням повноважень.
Оскаржуваним рішенням виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради передав ТзОВ “Скіфія" земельну ділянку площею 0, 2 га, користувачем якої є ПП “Керен”.
Згідно п.п.1,2 оскаржуваного рішення виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради дозволив тимчасово, до 01 грудня 2006 року ТзОВ “Скіфія” розміщення 28 торгових місць для організації ринку на земельній ділянці площею 0,2 га на вул.Тролейбусній, 2 у м. Івано-Франківську (поруч земельної ділянки, що орендується ПП “Керен”) та зобов'язав ТзОВ “Скіфія” оформити через міське упраління земельних ресурсів, договір оренди земельної ділянки.
Відповідно до п.1.1. Договору оренди землі від 1 жовтня 2002 р., укладеного між позивачем та відповідачем , орендодавець (виконком Івано-Франківської міської ради) передає, а орендар (ПП “Керен”) приймає в строкове платне володіння і користування (оренду) земельну ділянку на вул. Тролейбусній, 2 площею 0,3070га. Проте, реально за Договором було передано земельну ділянку меншої площі. Під час повторних замірів земельної ділянки, яку орендує ПП “Керен”, проведених 6 липня 2006р. було виявлено, що реальна площа орендованої ділянки складає 0, 2950 м.кв., що на 120 м.кв. менше, ніж обумовлено договором. Помилка при попередньому замірі земельної ділянки мала місце не з вини ПП “Керен”, так як була проведена компетентними державними органами, що підтверджується поданим позивачем листом № 46 від 28.07.2006р. в якому він звертається до міського голови, який є головою виконкому міськради із повідомленням про невідповідність площі земельної ділянки, що орендується ПП " Керен " по вул.Тролейбусній, зазначеній в договорі та фактично виділеній в натурі , а саме фактично підприємство використовує 2950 м. кв. замість 3070 м. кв., що підтверджується поданим позивачем планом встановлення меж земельної ділянки обмір якої було здійснено на його прохання спеціалізованим ліцензованим, на проведення землепорядних та землеоціночних робіт ТзОВ «Галичина геоінформ».
Відповідно до п.3 вказаного рішення Виконком Івано-Франківської міської ради зобов”язав ТзОВ “Скіфія”, після укладення договору оренди земельної ділянки, відшкодувати Івано-Франківській міській раді збитки за фактичне використання земельної ділянки, тобто, відповідачем визнано факт захоплення ТзОВ “Скіфія” земельної ділянки.
Львівським апеляційним господарським судом встановлено:
10 липня 2006 року виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради прийняв рішення "Про надання дозволу на тимчасове розміщення торгового ринку" № 214.
Як вбачається із спірного рішення від 10 липня 2006 року №214 суб'єкт владних повноважень дозволив, тимчасово, до 01 грудня 2006 року ТОВ "Скіфія" розміщення 28 торгових місць для організації ринку на земельній ділянці площею 0, 2 га на вул. Тролейбусній у м. Івано-Франківську та зобов'язав третю особу оформити договір оренди земельної ділянки.
Відповідно до абз.З розділу 1 Методичних рекомендацій щодо базових моделей ринків з продажу продовольчих товарів затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 28 липня 2004 року №281 Ринок - суб'єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов'язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купіалі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій.
Суб'єкт владних повноважень в п. п. З та 4 рішення від 10 липня 2006 року № 214 зобов'язує ТОВ "Скіфія" оформити договір оренди земельної ділянки, що, безумовно, є вирішенням земельного питання, та відшкодувати Івано-Франківській міській раді збитки за фактичне використання земельної ділянки.
Відповідно до п.1.1 договору оренди землі від 1 жовтня 2002р. орендодавець (виконком Івано-Франківської міської ради) передає, а орендар (ПП "Керен") приймає в строкове платне володіння і користування (оренду) земельну ділянку на вул. Тролейбусній, 2 площею 0,3070га. Проте, реально за Договором було передано земельну ділянку меньшої площі. Під час повторних замірів земельної ділянки, яку орендує ПП "Керен", проведених 6 липня 2006р. було виявлено, що реальна площа орендованої земельної ділянки складає 0, 2950 м.кв., що на 120 м.кв. меньше, ніж обумовлено договором.
Помилка при попередньому замірі земельної ділянки мала місце не з вини ПП "Керен", так як була проведена працівниками компетентних державних органів, підтвердженням чого є наданий позивачем оригінал плану встановлення меж земельної ділянки, обмір якої було здійснено спеціалізованим, ліцензованим на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт ТОВ "Галичини геоінформ".
Листом від 28 липня 2006 року №46 позивач звернувся до міського голови, в якому повідомив про невідповідність площі земельної ділянки, що зазначена в договорі оренди землі та фактично виділеній в натурі, а саме, фактично підприємство використовує 2950 м.кв. замість 3070 м.кв., дане звернення залишено без відповіді.
Постановою господарського суду Івано-Франківської області від 31 березня 2006 року по справі № А-16/78 ПП "Керен" (вул. Галицька, 25, м. Івано-Франківськ, код 30474608) визнано володільцем та користувачем (орендарем) земельної ділянки по вул. Тролейбусній в м. Івано-Франківськ, площею 0,3070 га, на умовах визначених договором оренди землі від 01.10.2002р. (державна реєстрація договору № 714 від 01.11.2002р.) на строк до 01.11.2008р.
Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечення на неї, перевіривши матеріали справи та правильність застосування місцевим судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга до задоволення не підлягає, виходячи з наступного:
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції міської ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Тобто, надання дозволу на організацію ринків можливе тільки, як наслідок, після відведення земельної ділянки для цієї мети та оформлення договору оренди земельної ділянки.
Виходячи із змісту спірного рішення виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради фактично дозволив ТОВ "Скіфія" використовувати земельну ділянку (здійснювати її освоєння) з метою організації ринку, оскільки організація, а відповідно і експлуатація такого ринку без освоєння, використання земельної ділянки неможлива.
Суб'єкт владних повноважень дозволив організацію ринку на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети та без укладеного договору оренди землі.
Ст. 125 Земельного кодексу України, передбачає - право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Виходячи із вище встановленого, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що оскаржуваним рішенням передано земельну ділянку у користування, що є перевищенням наданої компетенції, оскільки в силу дії п. 34 ч, 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення питань регулювання земельних відносин відноситься до виключної компетенції міської ради.
Постановою господарського суду Івано-Франківської області від 31 березня 2006 року по справі № А-16/78 ПП "Керен" визнано володільцем та користувачем (орендарем) земельної ділянки по вул. Тролейбусній в м.Івано-Франківськ, площею 0,3070 га, на умовах визначених договором оренди землі від 01.10.2002р. (державна реєстрація договору № 714 від 01.11.2002р.) на строк до 01.11.2008р.
Проте, реально за договором було передано земельну ділянку меньшої площі, оскільки під час повторних замірів земельної ділянки, яку орендує ПП "Керен", проведених 6 липня 2006р. було виявлено, що реальна площа орендованої земельної ділянки складає 0, 2950 м.кв., що на 120 м.кв. меньше, ніж обумовлено договором. Слід зазначити, що попередній замір був проведений працівниками компетентних державних органів, тому вини ПП "Керен" щодо неправильного заміру немає.
В підтвердження чого, позивачем було надано оригінал плану встановлення меж земельної ділянки, обмір якої було здійснено спеціалізованим, ліцензованим на проведення землевпорядних та землеоціночних робіт ТОВ "Галичини геоінформ".
Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Отже, відповідач зобов'язаний передати ПП "Керен" земельну ділянку у розмірі, передбаченому договором, а саме - 0,3070 га.
Про вказану обставину ПП "Керен" було повідомлено виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради.
Відповідно до ст.115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України.
Оскаржуваним рішенням відповідач передав (дозволив здійснювати освоєння) ТОВ "Скіфія" земельну ділянку у розмірі 0,2 га., право володіння і користування якою згідно Договору від 1 жовтня 2002 р. та Постанови господарського суду Івано-Франківської області від 31 березня 2006 року, належить ПП "Керен", що в свою чергу порушує право позивача на володіння та користування земельною ділянкою та є підставою для визнання його нечинним.
Вищевикладені обставини спростовують позицію виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради з приводу того, що ПП "Керен" є неналежним позивачем по даній справі.
Не знаходить свого підтвердження твердження апелянта з приводу упередженого ставлення суду до розгляду даної справи, оскільки як видно із матеріалів справи виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради не виконав вимоги суду про надання письмових заперечень, а відповідно, суд першої інстанції правомірно розглянув справу, виходячи із наявних в матеріалах справи доказів, що і вбачається Із змісту оскаржуваної постанови.
Враховуючи, що місцевим господарським судом правильно встановлено обставини справи, рішення прийнято з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому апеляційна скарга до задоволення не підлягає.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст.195,196,198,200,205,206,п.7 Прикінцевих та Перехідних положень КАС України Львівський апеляційний господарський суд, -
УХВАЛИВ:
1.Апеляційну скаргу Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради,
м. Івано-Франківськ залишити без задоволення, постанову господарського суду Івано-Франківської області від 24.11.2006 року в справі № А-9/188- без змін.
2.Судові витрати за розгляд апеляційної скарги віднести на відповідача.
3.Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в порядку ст.212 КАС України.
Головуючий-суддя Кордюк Г.Т.
Суддя Давид Л.Л.
Суддя Мурська Х.В.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 649338 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Кордюк Г.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні