Постанова
від 16.02.2017 по справі 817/1548/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 лютого 2017 р.Р і в н е 817/1548/16 Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Жуковської Л.А., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Клесівської селищної ради

до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про скасування постанови, - В С Т А Н О В И В:

Клесівська селищна рада звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просить скасувати постанову про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/16.

Позивач на обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідачем за наслідками перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Клесівською селищною радою на об'єкті будівництва "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області" прийнято оспорювану постанову, якою визнано Клесівську селищну раду визнано винною у вчиненні правопорушення, визначеного п. 8 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 62250,00 грн. Представник позивача зазначає, що Клесівська селищна рада утворена на виконання вимог Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" з кодом ЄДРПОУ юридичної особи 40132726, водночас, Клесівська селищна рада з кодом ЄДРПОУ 04387674, який вказано в оспорюваній постанові, ліквідована як юридична особа. З цих підстав, а також з огляду на те, що договори з приводу будівництва на об'єкті укладались колишнім селищним головою, позивач вважає, що не може нести відповідальність згідно оспорюваної постанови. Просить позов задовольнити.

Позивач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, подав заяву про розгляд справи за його відсутності.

Відповідача подав письмові заперечення на адміністративний позов, в яких зазначив, що Клесівська селищна рада є замовником будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", про що зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 25.11.2013 року за №РВ 083133290341. Під час здійснення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на вказаному об'єкті будівництва виявлено, що згідно відомостей, які містяться у декларації, технічний нагляд на об'єкті будівництва здійснює ОСОБА_1, авторський нагляд - ОСОБА_2, проте, замовником не забезпечується здійснення авторського та технічного нагляду визначеними особами. У зв'язку з цим відповідач вважає, що позивач, який є правонаступником усіх прав і обов'язків Клесівської селищної ради за приписами Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад", повинен нести відповідальність, визначену п. 8 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", незалежно від того, що в постанові вказано невірний код ЄДРПОУ юридичної особи. Просить у задоволенні позову відмовити.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, подав заяву про розгляд справи за його відсутності.

За приписами частини 4 статті 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд вважає за можливе здійснити розгляду справи у порядку письмового провадження на основі наявних у матеріалах справи доказів.

Повно та всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.

Судом встановлено, що Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області під час будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", результати якої оформлено актом від 20.09.2016 року за №582 (а.с. 8-9).

За наслідками перевірки Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області прийнято (винесено):

-припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту чи будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 20.09.2016 року за №250, яким Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області зобов'язано зупинити подальше виконання робіт з будівництва електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області та продовжувати їх подальше виконання після усунення порушень ч. 1 ст. 9, ч.ч. 1-3 ст. 11 Закону України "Про архітектурну діяльність", ч. 8 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п. 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466, п. 1.17 ДБН А.3.1:5-2009 "Організація будівельного виробництва";

-постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/16, якою Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області визнано винною у вчиненні правопорушення, визначеного п. 8 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 62250,00 грн. (а.с. 5-7).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 року №687-XIV, будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно з ч. 5 ст. 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Частиною 1 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553, визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Пунктом 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553, встановлено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право: складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (підпункти 2-3).

При цьому, в силу приписів частини 2 статті 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.

У свою чергу, відповідно до ч.ч. 1-3 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 року №687-XIV, під час будівництва об'єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об'єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.

Згідно з ч. 8 ст. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Положення аналогічного характеру закріплені у пункті 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466.

Пунктом 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва", що затверджені Наказами Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 25.12.2009 року №689, від 31.08.2010 року №334, від 25.05.2011 року №53, передбачено, що на кожному об'єкті будівництва належить вести загальний журнал робіт за формою згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлює генпідрядник, виходячи з вимог нормативних документів щодо ведення виконавчої документації за формами, зразки яких наведені у додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А.2.2-4, а також оформляти виконавчу документацію - комплект робочих креслень із написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних у натурі робіт цим кресленням або змінам у них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником.

Пунктом 8 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 року №208/94-ВР встановлено, що суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення - незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, коли такий нагляд є обов'язковим згідно із законодавством, - у розмірі сорока п'яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) виступала замовником будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", про що зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої в Інспекції з державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області 25.11.2013 року за №РВ 083133290341. Згідно відомостей, що містяться у цій декларації, технічний нагляд на об'єкті будівництва здійснює ОСОБА_1, авторський нагляд - ОСОБА_2 (а.с. 48-50).

Під час перевірки даного об'єкта будівництва встановлено, що замовником - Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області не забезпечується здійснення авторського та технічного нагляду визначеними особами (а.с. 51-61).

Позивачем вказані обставини визнаються, представник позивача в судовому засіданні погодилась з тим, що виявлені під час перевірки і описані в акті, складеному за її наслідками порушення дійсно мали місце.

Проте, позивач посилається на те, що на підставі рішення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" від 06.11.2015 року №3 було утворено Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області як юридичну особу публічного права та ліквідовано Клесівську селищну раду, Карпилівську та Карасинську селищні ради Сарненського району Рівненської області з центром в смт. Клесів Сарненського району Рівненської області в складі територіальних громад смт. Клесів, с. Клесів, с. Пугач, с. Карпилівка, с. Рудня-Карпилівська, с. Страшеве, с. Карасин (а.с. 62).

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 05.01.2016 року №16041120009000470 про припинення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) за рішенням засновників (а.с. 33-35).

В той час як кодом ЄДРПОУ новоутвореної Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області є 40132726, в оспорюваній постанові про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/15 зазначено код ЄДРПОУ Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області - 04387674.

Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року №157-VIII, об'єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об'єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об'єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року №157-VIII, об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою. У разі об'єднання всіх територіальних громад одного району в одну об'єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об'єднаної територіальної громади, а пов'язані з таким майном права та обов'язки належать об'єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

У рішенні Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області від 06.11.2015 року №3 "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" передбачено, що Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником Клесівської селищної ради, Карпилівської та Карасинської селищної ради Сарненського району Рівненської області

Отже, в силу наведених норм законодавства та з урахуванням зазначеного рішення, позивач - Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником прав та обов'язків, у тому числі, як замовника будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", а відтак, повинна нести відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визначене п. 7 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Зазначення в оспорюваній постанові невірного коду ЄДРПОУ суб'єкта містобудування не може слугувати самостійною підставою для звільнення від відповідальності, за умови доведеності факту вчинення правопорушення.

Таким чином, постанова Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/15 прийнята на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законом, а тому є правомірною і підстави для її скасування відсутні.

З огляду на це, в задоволенні адміністративного позову суд відмовляє повністю.

Судові витрати на користь сторін не присуджуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позивачу - Клесівській селищній раді у задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Жуковська Л.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2017
Оприлюднено02.03.2017
Номер документу64975790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1548/16

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 16.02.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні