Ухвала
від 30.05.2017 по справі 817/1548/16
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua

Головуючий у 1-й інстанції: Жуковська Л.А.

Суддя-доповідач:Капустинський М.М.

УХВАЛА

іменем України

"30" травня 2017 р. Справа № 817/1548/16

Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Капустинського М.М.

суддів: Мацького Є.М.

Шидловського В.Б.,

розглянувши в письмовому провадженні в м.Житомирі апеляційну скаргу Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2017 р. у справі за позовом Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області до Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області про скасування постанови ,

ВСТАНОВИВ:

Клесівська селищна рада звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області, в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, просила скасувати постанову про накладення штрафу у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/16.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що відповідачем за наслідками перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Клесівською селищною радою на об'єкті будівництва "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області" прийнято оспорювану постанову, якою визнано Клесівську селищну раду винною у вчиненні правопорушення, визначеного п.8 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 62250,00 грн.. Також позивач зазначав, що Клесівська селищна рада утворена на виконання вимог Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" з кодом ЄДРПОУ юридичної особи 40132726, водночас, Клесівська селищна рада з кодом ЄДРПОУ 04387674, який вказано в оспорюваній постанові, ліквідована як юридична особа. З цих підстав, а також з огляду на те, що договори з приводу будівництва на об"єкті укладались колишнім селищним головою, позивач вважає, що не може нести відповідальність згідно оспорюваної постанови.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2017 року позивачу - Клесівській селищній раді у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погодившись з прийнятим судовим рішенням, Позивачем у справі подано до суду апеляційну скаргу в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права просили скасувати зазначену постанову та прийняти нову - про задоволення позовних вимог.

Відповідач, до суду, на апеляційну скаргу надав письмові заперечення, в яких зазначив, що Клесівська селищна рада є замовником будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул.Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", про що зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої 25.11.2013 року за №РВ 083133290341. Під час здійснення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на вказаному об'єкті будівництва виявлено, що згідно відомостей, які містяться у декларації, технічний нагляд на об'єкті будівництва здійснює ОСОБА_3, авторський нагляд - ОСОБА_4, проте, замовником не забезпечувалося здійснення авторського та технічного нагляду визначеними особами. У зв'язку з цим відповідач вважає, що позивач, який є правонаступником усіх прав і обов'язків Клесівської селищної ради за приписами Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад", повинен нести відповідальність, визначену п.8 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", незалежно від того, що в постанові вказано попередній код ЄДРПОУ, як юридичної особи.

Рішення суду першої інстанції вважає законним.

Сторони, будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи в судове засідання не з"явилися.

Відповідно до ст.197 КАС України справа судом апеляційної інстанції переглядається в порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи та дослідивши доводи апеляційної скарги колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на таке.

Так суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позовних вимог виходив з того, що відповідно до норм діючого законодавства та з урахуванням рішення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області від 06.11.2015 року №3 "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області", позивач - Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником прав та обов'язків, у тому числі, як замовника будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", а відтак, повинна нести відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, визначене п.7 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Колегія суддів погоджується з зазначеним висновком суду першої інстанції.

Судом встановлено, що Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області проведено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області під час будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул. Я. Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", результати якої оформлено актом від 20.09.2016 року за №582 (а.с.8-9).

За наслідками зазначеної перевірки винесено припис - про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема, будівельних норм, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту чи будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт від 20.09.2016 року за №250, яким Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області зобов'язано зупинити подальше виконання робіт з будівництва електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с.Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області та продовжувати їх подальше виконання після усунення порушень ч.1 ст.9, ч.ч.1-3 ст.11 Закону України "Про архітектурну діяльність", ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466, п.1.17 ДБН А.3.1:5-2009 "Організація будівельного виробництва" та постанову -про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/16, якою Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області визнано винною у вчиненні правопорушення, визначеного п.8 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 62250,00 грн. (а.с.5-7).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам сторін, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 року №687-XIV, будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно з ч.5 ст.26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Частиною 1 статті 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553, визначено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням: вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції; порядку здійснення авторського і технічного нагляду, ведення загального та (або) спеціальних журналів обліку виконання робіт (далі - загальні та (або) спеціальні журнали), виконавчої документації, складення актів на виконані будівельно-монтажні та пусконалагоджувальні роботи; інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.

Пунктом 11 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 року №553, встановлено, що посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю мають право: складати протоколи про вчинення правопорушень та акти перевірок, і накладати штрафи у межах повноважень, передбачених законом; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо: усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил; зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають вимогам законодавства, зокрема будівельним нормам, містобудівним умовам та обмеженням, затвердженому проекту або будівельному паспорту забудови земельної ділянки, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт (підпункти 2-3).

При цьому, в силу приписів частини 2 статті 4 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, суб'єктами містобудування є органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи.

У свою чергу, відповідно до ч.ч.1-3 Закону України "Про архітектурну діяльність" від 20.05.1999 року №687-XIV, під час будівництва об'єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об'єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.

Згідно з ч.8 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 року №3038-VI, замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.

Положення аналогічного характеру закріплені у пункті 11 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №466.

Пунктом 1.17 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва", що затверджені Наказами Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 25.12.2009 року №689, від 31.08.2010 року №334, від 25.05.2011 року №53, передбачено, що на кожному об'єкті будівництва належить вести загальний журнал робіт за формою згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлює генпідрядник, виходячи з вимог нормативних документів щодо ведення виконавчої документації за формами, зразки яких наведені у додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А.2.2-4, а також оформляти виконавчу документацію - комплект робочих креслень із написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних у натурі робіт цим кресленням або змінам у них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником.

Пунктом 8 частини 2 статті 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 14.10.1994 року №208/94-ВР встановлено, що суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення - незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, коли такий нагляд є обов'язковим згідно із законодавством, - у розмірі сорока п'яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Як слідує з наявних вматеріалах справи доказів, Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) виступала замовником будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", про що зазначено у декларації про початок виконання будівельних робіт, зареєстрованої в Інспекції з державного архітектурно-будівельного контролю у Рівненській області 25.11.2013 року за №РВ 083133290341. Згідно відомостей, що містяться у цій декларації, технічний нагляд на об'єкті будівництва здійснює ОСОБА_3, авторський нагляд - ОСОБА_4 (а.с.48-50).

Перевірки даного об'єкта будівництва встановлено, що замовником будівництва - Клесівською селищною радою Сарненського району Рівненської області не забезпечується здійснення авторського та технічного нагляду визначеними особами (а.с. 51-61).

Позивачем вказані обставини не спростовано.

Проте, позивач в своїй апеляційній скарзі посилається на рішення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" від 06.11.2015 року №3 яким утворено Клесівську селищну раду Сарненського району Рівненської області, як юридичну особу публічного права та ліквідовано Клесівську селищну раду, Карпилівську та Карасинську селищні ради Сарненського району Рівненської області з центром в смт.Клесів Сарненського району Рівненської області в складі територіальних громад смт.Клесів, с.Клесів, с.Пугач, с.Карпилівка, с.Рудня-Карпилівська, с.Страшеве, с.Карасин (а.с.62).

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис від 05.01.2016 року №16041120009000470 про припинення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04387674) за рішенням засновників (а.с.33-35).

В той час як кодом ЄДРПОУ новоутвореної Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області є 40132726, в оспорюваній постанові про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22.09.2016 року №17-4.3/15 зазначено код ЄДРПОУ Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області - 04387674, як неіснуючої юридичної особи.

Колегія суддів вважає, що зазначені апелянтом обставини не можуть бути підставою для задоволення вимог, оскільки, згідно з ч.3 ст.8 Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року №157-VIII, об"єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою. У разі об'єднання всіх територіальних громад одного району в одну об'єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об'єднаної територіальної громади, а пов'язані з таким майном права та обов'язки належать об'єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об'єднаною територіальною громадою.

До того ж, у рішенні Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області від 06.11.2015 року №3 "Про утворення Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненської області" зазначено, що Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником Клесівської селищної ради, Карпилівської та Карасинської селищної ради Сарненського району Рівненської області.

Отже, в силу наведених норм законодавства та з урахуванням зазначеного рішення, Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненської області є правонаступником прав та обов'язків, у тому числі, як замовника будівництва на об'єкті "Електропостачання житлового масиву Клесівської селищної ради в с. Клесів по вул.Я.Мудрого, Грушевського, Сарненського району Рівненської області", а відтак, повинна нести відповідальність за правопорушення допущені останньою у сфері містобудівної діяльності, визначені п.7 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності".

Тому, зазначення в оспорюваній постанові невірного коду ЄДРПОУ суб'єкта містобудування не може слугувати самостійною підставою для звільнення від відповідальності, за умови доведеності факту вчинення правопорушення.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення.

Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду першої інстанції не спростовують та не містять фактів невірного застосування судом норм матеріального або процесуального права, а тому підстави, визначені ст.202 КАС України, для скасування судового рішення - відсутні.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Клесівської селищної ради Сарненського району Рівненьської області залишити без задоволення, постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "16" лютого 2017 р. без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя М.М. Капустинський

судді: Є.М. Мацький

В.Б. Шидловський

Роздруковано та надіслано:р.л.п.

1- в справу:

2 - позивачу/позивачам: Клесівська селищна рада Сарненського району Рівненьської області вул.Свободи,10,смт.Клесів,Сарненський район, Рівненська область,34550

3- відповідачу/відповідачам: Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області вул. 16 Липня,38,м.Рівне,33028

- ,

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2017
Оприлюднено06.06.2017
Номер документу66851057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1548/16

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 06.04.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 16.02.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 19.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні