Ухвала
від 24.02.2017 по справі 810/169/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про продовження процесуального строку

24 лютого 2017 року           Справа № 810/169/17

Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білд Констракшн" про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Білоцерківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білд Констракшн" про стягнення податкового боргу в сумі 492580,00 грн.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 6 січня 2017 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення виявлених недоліків позовної заяви до 1 березня 2017 року шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 7388,70 грн. за подання даного адміністративного позову (оригінал платіжного документу).

12.01.2017 представником позивача отримано ухвалу суду від 06.01.2017, що підтверджується розпискою, наявною у матеріалах справи.

Суд зазначає, що позивачем не було оскаржено ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2017 у встановленому законом порядку, а тому остання набрала законної сили 18.01.2017 та є обов'язковою до виконання позивачем.

Разом з цим, 24.02.2017 на виконання вимог ухвали суду від 06.01.2017 про залишення позовної заяви без руху представником позивача через канцелярію суду подано клопотання від 24.02.2017 №1401/10/10-02-10 про відстрочення сплати судового збору в адміністративній справі до моменту прийняття рішення за результатами розгляду справи по суті.

В обґрунтування вказаного клопотання позивач зазначає, що Законом України від 16.07.2015 №629-VІІІ були внесені зміни до Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 №3674-VІ, якими органи ДФС України з 01.09.2015 позбавлені пільги щодо сплати судового збору за вчинення різних процесуальних дій (у тому числі за подання адміністративних позовів до судів І інстанції).

У підтвердження зазначеного, позивачем надано копію Тимчасового кошторису на І квартал 2017 року Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області, з якого вбачається, що по КЕКВ 2800 "Інші поточні видатки", з якого здійснюються видатки на сплату судового збору, видатки передбачені у розмірі 100,00 грн., які станом на 24.02.2017 Білоцерківською ОДПІ вже використані у повному обсязі. Як зазначено позивачем, відповідне надходження коштів на рахунки Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області для фінансування витрат на оплату судового збору очікується з ІІ кварталу 2017 року.

Розглядаючи вказане клопотання про відстрочення сплати судового збору, що викладене у клопотанні позивача від 24.02.2017 №1404/10/10-02-10 по суті суд зазначає таке.

Відповідно до ст.88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України “Про судовий збір”.

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України “Про судовий збір” враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

Вказані норми встановлюють можливість полегшення судом тягаря судових витрат для осіб з низьким рівнем достатку. Положення статей спрямовані на те, щоб судові витрати не були перешкодою для доступу до суду малозабезпечених осіб, і слугують гарантуванню принципу рівності (стаття 10 Кодексу адміністративного судочинства України) всіх осіб у правах щодо доступу до суду незалежно від майнового стану.

Таким чином, за обґрунтованим клопотанням, вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі, суд може звільнити позивача від сплати судового збору, зменшити його розмір, відстрочити або розстрочити його сплату.

У клопотанні сторона повинна навести обставини, які свідчать про її незадовільне (скрутне) матеріальне становище, та надати суду відповідні докази.

В обґрунтування клопотання про відстрочення сплати судового збору позивач зазначає про відсутність грошових коштів на здійснення таких виплат, що підтверджується тимчасовим кошторисом на І квартал 2017 року.

Проте, суд звертає увагу, що у даному випадку, вказана обставина не є підставою для відстрочення сплати судового збору, оскільки відсутність видатків на сплату судового збору не свідчить про незадовільний майновий стан позивача, або інші поважні причини його матеріального становища, що можуть бути підставою для відстрочення сплати судового збору.

Так, Пленум Вищого адміністративного суду України у Постанові від 23 січня 2015 року № 2 “Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI “Про судовий збір” зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи. Водночас якщо ці бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.

Таку ж позицію підтримав Вищий адміністративний суд України в ухвалі від 25.09.2015 (справа №2а-10730/10/1570).

Суд зазначає, що позивач не включений до числа осіб, звільнених від оплати судового збору при подачі позовів, зокрема, до адміністративного суду, що прямо передбачено Законом України “Про судовий збір”, а тому є платником судового збору на загальних підставах.

Крім того, суд вбачає за доцільне зазначити, що у статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади. У зв'язку із цим обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення від такої сплати.

Відповідно до ст. 10 Кодексу адміністративного судочинства України усі учасники адміністративного процесу є рівними перед законом і судом.

Не може бути привілеїв чи обмежень прав учасників адміністративного процесу за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Більш того, суд звертає увагу, що доводи позивача щодо відсутності коштів на сплату судового збору не заслуговують на увагу, оскільки пунктом 2 розділу ІІ Закону України від 22 травня 2015 року № 484-VІІІ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору” Кабінет Міністрів України було зобов'язано забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.

За таких обставин, суд вважає, що наведені у клопотанні підстави є недостатніми для його задоволення.

Відповідно до статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України пропущений з поважних причин процесуальний строк, встановлений законом, може бути поновлений, а процесуальний строк, встановлений судом, - продовжений судом за клопотанням особи, яка бере участь у справі.

З огляду на вищевикладене та враховуючи, що кошторис Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області на 2017 рік ще не затверджений, суд вважає за необхідне продовжити встановлений ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.01.2017 процесуальний строк, а саме строк надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 7388,70 грн. за подання даного адміністративного позову (оригінал платіжного документу) до 15 квітня 2017 року.

Керуючись статтями 101, 102, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області від 24.02.2017 №1401/10/10-02-10 про відстрочення сплати судового збору за подання адміністративного позову до суду, - відмовити.

2. Продовжити строк для усунення недоліків позовної заяви Білоцерківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Білд Констракшн" про стягнення податкового боргу, встановлений ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 6 січня 2017 року про залишення позовної заяви без руху до 15 квітня 2017 року.

3. Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя                                                                                 Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.02.2017
Оприлюднено03.03.2017
Номер документу65006387
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/169/17

Постанова від 18.05.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 24.02.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні