ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 лютого 2017 року справа № 823/2070/16
м. Черкаси
10 год. 00 хв.
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Орленко В.І.,
за участю секретаря - Дудки Г.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю "Вибір часу" про стягнення штрафу,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в якому просить: стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Вибір часу" в дохід Державного бюджету України заборгованість зі сплати штрафних санкцій у розмірі 34000 грн. 00 коп. за постановою №513/15-2 від 29.06.2016; розгляд справи здійснювати за відсутності представника позивача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 29.06.2016 позивачем винесено постанову №513/15-2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою за неподання до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 кв. 2016 року, до ТОВ Вибір часу застосовано штрафну санкцію у розмірі 34000,00 грн. Враховуючи те, що вказана постанова відповідачем не оскаржена, сума штрафу за нею не сплачена, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.
Позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника позивача, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи, в судове засідання не з'явився, про причини неявки не повідомив, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив провести розгляд справи за його відсутності на підставі наявних матеріалів справи.
Відповідно до ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 13 червня 2016 року посадовими особами Нацкомфінпослуг складений акт №513/15-2 про правопорушення, вчинені товариством з обмеженою відповідальністю Вибір часу на ринку фінансових послуг, в якому встановлено, що станом на дату складання акта до Нацкомфінпослуг не надано звітні дані за І кв. 2016 року в паперовій та електронній формі, що свідчить про порушення товариством вимог статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг в частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, та пункту 6 розділу ІІ Порядку складання та подання звітності кредитними установами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 19.02.2007 №6832, в частині подання до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 кв. 2016 року до 25 числа місяця, наступного за кінцем звітного періоду.
29 червня 2016 року позивачем винесена постанова №513/15-2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно з якою за неподання до Нацкомфінпослуг звітних даних за 1 кв. 2016 року, до ТОВ Вибір часу застосовано штрафну санкцію у розмірі 34000,00 грн.
Вищевказані акт та постанова були направлені на адресу відповідача, проте були повернуті з відміткою на конверті за закінченням терміну зберігання .
Спеціальним законом, який встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг, є Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001 № 2664-ІІІ (далі - Закон № 2664).
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 2664 фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно зі ст. 14 Закону № 2664 фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІ Порядку складання та подання звітності кредитними установами до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 19.02.2007 №68326, проміжні звітні дані (за перший квартал, перше півріччя та 9 місяців) подаються у строк до 25 числа місяця, наступного за кінцем певного періоду, який вони охоплюють, а звітні дані за рік - до 28 лютого року, наступного за звітним періодом.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України №1070 від 23.11.2011, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Пунктами 10 та 12 частини першої статті 28 Закону №2664 передбачено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов'язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.
Статтею 39 Закону №2664 встановлено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до пункту 3 частини першої 1 статті 40 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Пунктом 2 частини першої статті 41 Закону №2664 встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення (ч. 1 ст. 42 Закону №2664).
Згідно з частиною третьою статті 41 Закону №2664 встановлено, що штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Під час судового розгляду справи встановлено, що постанова Нацкомфінпослуг від 29.06.2016 №513/15-2 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідачем оскаржувалась, штрафні санкції за нею не сплачені.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Вибір часу", код ЄДРПОУ 36439129, в дохід Державного бюджету України через Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції" (символ звітності 106) штрафні санкції у розмірі 34000 (тридцять чотири тисячі) грн. 00 коп. за постановою №513/15-2 від 29.06.2016.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.І. Орленко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2017 |
Оприлюднено | 03.03.2017 |
Номер документу | 65007399 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.І. Орленко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні