Рішення
від 21.02.2017 по справі 923/14/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Театральна, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2017 року Справа № 923/14/17

Господарський суд Херсонської області у складі судді Литвинової В.В. при секретарі Горголь О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Державної Азовської морської екологічної інспекції, м.Генічеськ Херсонської області

до: Дитячого оздоровчого закладу "Дельфін" Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарський оздоровчий дитячий заклад" с.Генічеська гірка

про відшкодування шкоди, завданої незаконним знищенням зелених насаджень в сумі 15 475,00 грн.

за участю представників сторін:

від позивача: не прибув;

від відповідача: не прибув

Державна Азовська морська екологічна інспекція звернулася до Господарського суду Херсонської області з позовною заявою до ДОТ "Дельфін" Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарський оздоровчий дитячий заклад" про відшкодування шкоди, завданої незаконним знищенням зелених насаджень в сумі 15 475,00 грн.

31.01.2017 року від позивача надійшло клопотання про розгляд справи в режимі відео конференції.

Ухвалою від 01.02.2017 року суд задовольнив вищевказане клопотання.

З технічних причин судове засідання в режимі відеоконференції не відбулось, що підтверджується відповідним актом.

Відповідач в судове засідання 21.02.2017 р. не прибув, причини неявки не повідомив. 24.01.2017 року надав до матеріалів справи заперечення на позов, в якому просить відмовити в задоволенні позову, з підстав, викладених у запереченні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку розглянути справу відповідно до ст..75 ГПК України за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, суд -

в с т а н о в и в:

Відповідно до Наказу Державної Азовської морської екологічної інспекції від 30.05.2014 року №197 було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчий дитячий заклад . Перевірка проводилась в період з 09.06.2014 р. по 20.06.2014 р.

За результатами позапланової перевірки державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря Державної Азовської морської екологічної інспекції складено акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами від 09.06.2014 р. - 20.06.2014 р. №63.

Актом перевірки встановлено, що на території відповідача були незаконно знищені до ступеню припинення росту зелені насадження. При подальшому обстеженні території було виявлено пні від видалених (знищених) зелених насаджень (дерев) різного діаметру у кількості 23 дерева - тополі без оформлення відповідних документів на знос зелених насаджень. На час здійснення екологічного контролю параметри дерев встановлюють: тополя - 23 одиниці з діаметрами у шийки кореня 29 см, 38 см, 36 см, 41 см, 43 см, 49 см, 37 см, 41 см, 24 см, 38 см, 32 см, 33 см, 26 см, 130 см, 70 см, 40 см, 40 см, 46 см, 41 см, 50 см, 70 см, 70 см, 48 см, 29 см.

В зв'язку з виявленим порушенням державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища ОСОБА_1, з урахуванням норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 559 від 08.04.1999 року, розрахована сума шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу внаслідок самовільного знищення (видалення) зелених насаджень на території ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчій дитячій заклад по вул. Набережна, 52, с. Генічеська Гірка Генічеського району Херсонської області, яка склала 15475,00 грн.

Матеріалами справи підтверджується, що вищевказана шкода станом на день розгляду не відшкодована.

За фактом порушення природоохоронного законодавства, державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища державної Азовської морської екологічної інспекції на директора ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчий дитячій заклад складено протокол про адміністративне правопорушення від 12.06.2014 р. № 009157.

17 червня 2014 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря Державної Азовської морської екологічної інспекції було складено постанову за № 233/009157 про притягання гр. ОСОБА_2 (директора ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчий дитячий заклад ) до адміністративної відповідальності за скоєння правопорушення, передбаченого ст. 153 КУпАІІ і притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у сумі 510 грн.

Згідно приписів Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.99 р. № 559 - розмір шкоди, заподіяної зеленим насадженням, обчислюється за таксами, що затверджені цією постановою, працівниками Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки, його органів на місцях та інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади, яким надано право розглядати справи про адміністративні правопорушення.

Відповідно до норм ст. 35 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється Радами та їх виконавчими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими державними органами.

Статтею 6 Закону України Про рослинний світ передбачено, що державне управління у сфері охорони, використання та відтворення рослинного світу здійснюють Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі охорони навколишнього природного середовища та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції.

Згідно статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності Українського народу.

Від імені Українського народу право власника здійснюють безпосередньо органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Положенням про Міністерство екології та природних ресурсів України, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року № 452/2011, встановлено, що Міністерство екології та природних ресурсів України здійснює свої повноваження безпосередньо та у процесі виконання покладених на нього завдань, взаємодіє в установленому порядку з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, що перебувають в його управлінні. Через Міністра спрямовується і координується діяльність, у т.ч. Державної екологічної інспекції України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну Азовську морську екологічну інспекцію, затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України від 12 грудня 2011 року №136 (далі -Положення), Державна Азовська морська екологічна інспекція є територіалььним органом Державної екологічної інспекції України, діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується.

Згідно підпункту 4.2 пункту 4 Положення, Державна Азовська морська екологічна інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, і органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог законодавства, у тому числі щодо охорони, утримання і використання зелених насаджень. Згідно підпункту 7.1. пункту 7 Положення, діяльність Державної Азовської морської екологічної інспекції поширюється на територію від державного кордону України з Російською Федерацією (Новоазовський район Донецької області), територію завширшки сто метрів від урізу води Азовського моря, його заток та лиманів у межах Донецької, Запорізької, Херсонської областей та адміністративно-територіальних меж міст Маріуполя, Бердянська, Генічеська, а також Арабатської стрілки у межах Херсонської області, коси Бирючий Острів, Федотової коси, коси Пересиль, Обитічної коси, Бердянської коси, Білосарайської коси, Кривої коси.

Згідно пункту 3 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045, видалення зелених насаджень здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради на підставі ордера. Підставою для прийняття такого рішення є заява юридичної або фізичної особи про видалення зелених насаджень. При цьому формується комісія (до складу комісії включаються представники заявника, власника земельної ділянки і користувача), компетентного органу, яка визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і складає акт обстеження зелених насаджень, який, в свою чергу, подається на погодження з територіальним органом Мінприроди.

Суд погоджується з позицією позивача щодо того, що ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчій дитячій заклад не мав відповідного ордера або дозволу на видалення 23 дерев, тобто знищення цих дерев було протиправним, що заподіяло матеріальну шкоду та негативно вплинуло на стан навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища» використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог, зокрема, щодо раціонального і економного їх використання, здійснення заходів щодо запобігання псуванню, виснаженню природних ресурсів та негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.

Відповідно до приписів статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Статтею 40 Закону України Про рослинний світ також встановлено відповідальність за протиправне знищення або пошкодженні об'єктів рослинного світу та самовільне спеціальне використання природних ресурсів.

Статтею 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища передбачено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Відповідно до п.1.6. Роз'яснення президії Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" № 02-5/744 від 27.06.2001 року, вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника (ст.1166 Цивільного кодексу України).

Суд не приймає до уваги твердження відповідача щодо того, що загибель дерев сталася внаслідок затоплення території бази морською водою, оскільки вони не підтверджуються належними доказами. Також суд не звертає уваги на посилання відповідача на п.10 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах , відповідно до якого видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває в приватній власності та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без сплати їх відновної вартості. Суд звертає увагу відповідача, що власником земельної ділянки відповідач став 28.11.2016 року, а перевірка проводилась в 2014 році.

Проаналізувавши заявлені позовні вимоги з положеннями чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

З огляду на неявку представника відповідача, суд зазначає, що в силу статті 22 Господарського процесуального кодексу України сторони мають право брати участь в господарських засіданнях. Сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.

Відповідно до ст.28 ГПК України справи юридичних осіб в господарському суді ведуть їх органи, що діють в межах повноважень, наданих їм законодавством та установчими документами, через свого представника. Керівники підприємств та організацій, інші особи, повноваження яких визначені законодавством або установчими документами, подають господарському суду документи, що посвідчують їх посадове становище.

Представниками юридичних осіб можуть бути також інші особи, повноваження яких підтверджуються довіреністю від імені підприємства, організації. Довіреність видається за підписом керівника або іншої уповноваженої ним особи та посвідчується печаткою підприємства, організації.

Відповідно до ст.77 ГПК України господарський суд відкладає в межах строків, встановлених статтею 69 ГПК України, розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні.

Суд зауважує, що відкладення на підставі ст.77 ГПК України розгляду справи у разі нез'явлення представника сторони за викликом господарського суду є правом, а не обов'язком суду , і використовується ним, якщо причини неявки є поважними та обґрунтованими, та неявка представника сторони перешкоджає вирішенню спору в даному судовому засіданні.

Відповідно до положень ст.ст.33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню.

Витрати зі сплати судового збору, відповідно до ст. 49 ГПК України, відносяться на відповідача, оскільки з його вини спір доведений до врегулювання у судовому порядку.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

в и р і ш и в:

1.Позов задовольнити у повному обсязі.

2.Стягнути з дитячого оздоровчого закладу Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчій дитячій заклад (Херсонська область, Генічеський район, с.Генічеська Гірка, вул.Набережна, 52, код ЄДРПОУ 05446054) на користь місцевого бюджету Щасливцевської сільської ради шкоду заподіяну внаслідок незаконного (самовільного) знищення 23 одиниць зелених насаджень (дерев) на території ДОТ Дельфін ТОВ Сільськогосподарський оздоровчий дитячій заклад в сумі 15475,00 грн. та судовий збір в сумі 1378,00 грн., перерахувавши вищевказані суми на р/рахунок 33113331700113, відкритий в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Херсонській області, МФО 852010, код ЄДРПОУ 37934859, код платежу 24062100.

Повне рішення складено 28.02.2017.

Суддя В.В.Литвинова

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення21.02.2017
Оприлюднено03.03.2017
Номер документу65011128
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/14/17

Рішення від 21.02.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 01.02.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 24.01.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 20.01.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

Ухвала від 05.01.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Литвинова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні