Постанова
від 23.02.2017 по справі 904/6587/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.02.2017 року Справа № 904/6587/16

Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Коваль Л.А. (доповідач)

суддів: Пархоменко Н.В., Чередка А.Є.

при секретарі судового засідання: Абадей М.О.

за участю представників сторін:

від позивача: представник Коваленко С.О., довіреність № 1 від 25.03.2016 року

від відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.11.2016 року у справі № 904/6587/16

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький", м. Дніпро

до Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства Жовтневого району, м. Дніпро

про зобов'язання передати технічну документацію на будинок

ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства Жовтневого району про зобов'язання останнього передати за актом приймання-передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" примірники технічної документації на будинок № 6 по вулиці Яворницького в м. Дніпро (в оригіналах) згідно з переліком, визначеним пунктом 2.2. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.04.2009 року за № 377/16393), а саме:

план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 року № 56, зареєстровано Міністерством юстиції України 23.06.1998 року за № 393/2833;

паспорт об'єкта та земельної ділянки;

проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;

виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);

паспорти котельного господарства, котлові книги;

кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

акти технічного огляду;

журнали заявок мешканців об'єкта;

протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

протоколи огляду системи вентиляції;

щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 30.11.2016 року у справі № 904/6587/16 (колегія суддів у складі: головуючий колегїї - суддя Ярошенко В.І., судді - Загинайко Т.В., Суховаров А.В.) в задоволенні позову відмовлено повністю.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, місцевий господарський суд виходив з тих обставин, що рішення співвласників про самостійне управління, в тому числі і рішення загальних зборів об'єднання про прийняття житлового комплексу у самостійне управління, є встановленою законом підставою, за якою об'єднання вправі вимагати документацію на нього; форма управління житловим багатоквартирним будинком залежить виключно від прийнятого співвласниками будинку/зборами об'єднання співвласників багатоквартирного будинку рішення, і таке право кореспондується з обов'язком балансоутримувача/попереднього управителя у встановлений строк після створення об'єднання та надходження відповідного звернення від об'єднання здійснити передачу об'єднанню за актом приймання-передачі житловий багатоквартирний будинок разом із відповідною технічною документацією. Проте, позивачем не доведено та не підтверджено статусу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" як управителя будинку № 6 по вул. Яворницького в м. Дніпро. Окрім цього, місцевий господарський суд зазначив, що з аналізу звернення позивача від 11.04.2016 року до відповідача та змісту позовних вимог вбачається, що перелік документів, які позивач просить суд зобов'язати передати йому за рішенням суду, є більш розширеним у порівнянні з тим, що зазначений у листі.

Не погодившись із зазначеним рішенням суду, Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" подало апеляційну скаргу. Посилаючись на порушення місцевим господарським судом при прийнятті рішення у справі норм матеріального права, позивач просить скасувати прийняте місцевим господарським судом рішення та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги позивач зазначає, що за приписами частини 18 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. Позивач вважає, що закон пов'язує обов'язок колишнього балансоутримувача забезпечити передання технічної документації лише з одним фактом - з фактом державної реєстрації об'єднання. Отже, за доводами позивача, висновок суду про те, що передачі документації мало б передувати прийняття об'єднанням рішення про самостійне управління чи прийняття комплексу у самостійне управління є надуманим.

Відповідач проти задоволення апеляційної скарги заперечує, зазначає, що основною підставою для звернення позивача з позовом є норма частини 18 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку". За доводами відповідача, позивач не погоджується з тією обставиною, що забезпечення передачі йому примірника технічної та іншої передбаченої законом документації повинне здійснюватись з урахуванням вимог положень низки інших нормативно-правових актів, в тому числі і тих, які визначають права співвласників будинку. Відповідач зазначає, що згідно з положеннями пункту 2 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 року № 1521, загальні збори об'єднання співвласників багатоквартирного будинку вирішують питання про прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання, залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутрисувача (за умови укладення з ним відповідного договору), передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору. Пунктами 3, 4, 5 зазначеного Порядку передбачено, що для приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія; у разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об'єднання утворюється комісія у складі представників попереднього балансоутримувача та об'єднання. Згідно з положеннями порядку, затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради № 52/40 від 25.09.2013 року, балансоутримувач житлового фонду комунальної власності територіальної громади міста Дніпропетровська, яким щодо спірного будинку є відповідач, уповноважений створювати комісію з приймання-передачі лише за наявності копії витягу з протоколу загальних зборів членів ОСББ з реєстром підписів про прийняте рішення щодо приймання житлового комплексу або його частини на баланс. Отже, за твердженням відповідача, після прийняття співвласниками на зборах, проведених відповідно до закону, рішення про форму управління будинком між колишнім балансоутримувачем і співвласниками в особі їх об'єднання чи особою, уповноваженою співвласниками, має бути здійснено приймання-передача об'єкта в управління із підписанням відповідного акта і передачею документації на будинок. На думку відповідача, фактично позивач намагається ухилитися від відповідальності за утримання та управління будинком. Також, відповідач посилається на ті обставини, що між головою правління даного ОСББ та головним інженером КВ ЖРЕП Жовтневого району у голови Соборної районної у м. Дніпро ради відбулася зустріч з даного проблемного питання, під час якої з боку ОСББ було озвучено позицію про те, що ними не буде підписуватися акт прийому-передачі будинку в управління згідно з Правилами управління будинком, оскільки позивач хоче отримати лише технічну документацію на будинок. Відповідач заперечує можливість передачі технічної документації на будинок без самого будинку. Відповідач зазначає і про те, що суд першої інстанції витребовував у позивача рішення про створення ОСББ, статут ОСББ, рішення про управління спільним майном. Однак, вказані вимоги суду позивачем не виконані. Відповідач вважає, що встановити повноважність органів управління ОСББ щодо вчинення будь-яких юридично значимих дій щодо управління будинком та наявність згоди співвласників на отримання технічної документації і прийняття будинку в управління від відповідача, а також наявність затвердженого співвласниками кошторису, не вбачається за можливе.

16.02.2017 року до апеляційного господарського суду від відповідача надійшли додаткові пояснення, відповідно до яких відповідач зазначає, що багатоквартирний житловий будинок є спільною власністю власників житлових та нежитлових приміщень цього будинку. Управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно його співвласниками, і лише у випадку прийняття ними відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку. Усі рішення щодо управління багатоквартирним будинком приймаються на зборах співвласників та оформлюються протоколом. Однак, у даній справі доказів прийняття співвласниками рішення про бажання взяти будинок у самостійне управління ОСББ не надано; жодних звернень до відповідача щодо припинення обслуговування будинку від позивача не надходило, відповідно, відповідач до теперішнього часу продовжує обслуговувати будинок. Також, відповідач посилається на ті обставини, що позивач звертався до відповідача з вимогою про передачу йому документації на будинок, але перелік документації, наведений у цій вимозі, є інший, ніж зазначено у позові. На думку відповідача, після прийняття співвласниками на зборах рішення про форму управління будинком між колишнім балансоутримувачем та співвласниками в особі їх об'єднання або особою, уповноваженою співвласниками, має бути здійснено приймання-передача об'єкту в управління (а не з балансу на баланс) з підписанням відповідно акту та передачею технічної документації на будинок. Проте, позивач відмовляється отримувати документацію відповідно до Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13, за актом прийняття об'єкта в управління, що обумовлено даними Правилами.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 26.12.2016 року апеляційну скаргу у даній справі прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючого судді Коваль Л.А. (доповідач), суддів - Пархоменко Н.В., Чередка А.Є., розгляд скарги призначено у судове засідання на 24.01.2017 року.

Ухвалами Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.01.2017 року апеляційну скаргу у даній справі прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючого судді Коваль Л.А. (доповідач), суддів - Білецької Л.М., Чередка А.Є. (протокол автоматичної зміни складу колегії суддів від 23.01.2017 року); розгляд апеляційної скарги відкладено у судове засідання на 23.02.2017 року.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 23.02.2017 року апеляційну скаргу у даній справі прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючого судді Коваль Л.А. (доповідач), суддів - Пархоменко Н.В., Чередка А.Є. (протокол автоматичної зміни складу колегії суддів від 22.02.2017 року).

У судовому засіданні 23.02.2017 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" на оскаржуване рішення місцевого господарського суду у даній справі задоволенню не підлягає в силу наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.12.2013 року № 28/45 "Про визначення балансоутримувачів житлового фонду комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська та виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій" визначено балансоутримувачами житлового фонду комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська та виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в Жовтневому районі - Комунальне виробниче житлове ремонтно-експлуатаційне підприємство Жовтневого району (а.с. 144, т. 1).

Згідно довідки Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства Жовтневого району № 111 від 27.01.2017 року (а.с. 145, т. 1) житловий будинок за адресою: вул. Яворницького, буд. 6 (А-4) знаходиться на балансі підприємства з моменту створення підприємства у 1977 році.

15.10.2015 року проведено установчі збори об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Яворницького, буд. 6, про що складено протокол зборів № 1 (а.с. 186-189, т. 1). Зборами прийнято рішення, зокрема, про створення в багатоквартирному будинку № 6, розташованому по вул. Яворницького в м. Дніпропетровську Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький"; про прийняття статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" у типовій редакції; про проведення державної реєстрації Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький".

21.03.2016 року проведено державну реєстрацію Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький", номер запису 12241020000076089, що підтверджується інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 23-31, т. 1). Місцезнаходження позивача - Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Яворницького, буд. 6.

11.04.2016 року позивач звернувся до Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства Жовтневого району Дніпропетровської міської ради з проханням передати йому за актом приймання-передачі технічну документацію на багатоквартирний будинок № 6 по вул. Яворницького в м. Дніпропетровську (а.с. 32-34, т. 1), посилаючись на частину п'яту ст. 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", п. 1.2. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 року № 76, а саме: технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; проектно-кошторисну документацію зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; акти державної комісії про прийняття жилого будинку в експлуатацію; паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; паспорти ліфтового господарства; акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача.

Відповідач залишив дане звернення без відповіді, запитувану документацію позивачу не передав.

Позивач вважає, що відповідач безпідставно та необґрунтовано ухиляється від передачі технічної документації на будинок № 6 по вул. Яворницького в м. Дніпро, тим самим порушує права та законні інтереси позивача, що стало підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

Відповідно до частин першої, четвертої ст. 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Вказані положення дублюються у пунктах 1, 3 розділу ІІ статуту Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" (а.с. 180-185, т. 1).

Згідно з частиною другою ст. 4 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку.

Статтею 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначено, що спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників. Співвласник має право вільного доступу до технічної документації на багатоквартирний будинок. Замовник будівництва або попередній власник будинку зобов'язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об'єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.

Згідно зі ст. 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків. Рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ("за", "проти", "утримався"), за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики.

Отже, управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно його співвласниками, та лише у випадку прийняття ними відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначено, що у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок.

Отже, створення у багатоквартирному будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку є фактом визначення співвласниками форми управління будинком і прийняття рішення про передачу усіх функцій з управління будинком об'єднанню.

Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації (ч. 14 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку").

Управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання (ст. 12 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку").

Відповідно до статті 22 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об'єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг. Самостійне забезпечення об'єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об'єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

Частинами 18, 19 статті 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачено, що колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

З прийняттям Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" із Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" виключено положення про передачу/прийняття з балансу/на баланс будинку. Пунктом 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" доручено Кабінету Міністрів України розробити порядок списання з балансу міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, державними підприємствами та органами місцевого самоврядування багатоквартирних будинків, у яких розташовані приміщення приватної та інших форм власності.

Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 року № 301 затверджено Порядок списання з балансу багатоквартирних будинків.

На теперішній час, в матеріалах справи відсутні докази списання спірного будинку з балансу відповідача у відповідності до вказаної постанови.

Також, є чинною у частині, що не суперечить положенням Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (в редакції від 01.07.2015 року) Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 року № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку"; Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затверджений цією постановою не може використовуватись.

Є чинними та продовжують діяти, в частині, що не суперечить Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", і Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13 (далі - Правила).

Порядок прийняття об'єкта в управління визначений пунктами 2.1.-2.3. зазначених Правил.

Спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", ні Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" не передбачено.

Відповідно до п. 2.1. Правил для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком. Комісію очолює представник сторони, яка приймає. Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління (з управління) (далі - акт приймання-передачі об'єкта). Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

Згідно з п. 2.2. Правил при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 року № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 року за № 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання-передачі (п. 2.3. Правил).

Отже, після прийняття співвласниками на зборах, проведених відповідно до Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", рішення про форму управління будинком між колишнім балансоутримувачем та співвласниками в особі їх об'єднання або особою, уповноваженою співвласниками, має бути здійснено приймання-передача об'єкта в управління (а не з балансу на баланс) з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок.

У даному випадку співвласники багатоквартирного будинку за адресою: м. Дніпро, вул. Яворницького, буд. 6, створивши Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький", фактично визначили форму управління будинком з передачею усіх функцій з управління будинком Об'єднанню.

Однак, як встановлено вище, спірний будинок продовжує перебувати на балансі Комунального виробничого житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства Жовтневого району.

Також, з викладеного слідує, що на момент прийняття рішення у справі законодавчо не визначено порядку передачі технічної документації на будинок.

Проте, здійснення передачі такої технічної документації можливе лише після фактичної передачі спірного будинку в управління за актом приймання-передачі в порядку, визначеному п.п. 2.1.-2.3. Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року № 13.

Спірний будинок не передавався позивачу від відповідача в управління. Разом з тим, позивач вимагає лише передачі технічної документації на будинок без його фактичної передачі в управління від відповідача.

За наведеного, місцевий господарський суд дійшов правильного висновку щодо відсутності підстав для задоволення позову.

Колегія суддів апеляційного господарського суду відхиляє доводи позивача, наведені в обґрунтування апеляційної скарги.

З огляду на встановлені вище обставини, зазначені положення законодавства, апеляційний господарський суд не вбачає підстав, передбачених статтею 104 ГПК України, для зміни або скасування рішення суду першої інстанції та, відповідно, підстав для задоволення апеляційної скарги.

Судові витрати за подання апеляційної скарги відповідно до ст. 49 ГПК України відносяться на позивача.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, апеляційний господарський суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Яворницький" на рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.11.2016 року у справі № 904/6587/16 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Дніпропетровської області від 30.11.2016 року у справі № 904/6587/16 залишити без змін.

Повна постанова складена 28.02.2017 року.

Головуючий суддя Л.А. Коваль

Суддя Н.В. Пархоменко

Суддя А.Є. Чередко

СудДніпропетровський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення23.02.2017
Оприлюднено06.03.2017
Номер документу65040522
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/6587/16

Постанова від 05.10.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 07.09.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 22.08.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Рішення від 01.08.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 27.06.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Ухвала від 08.06.2017

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Манько Геннадій Валерійович

Постанова від 31.05.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Стратієнко Л. В.

Ухвала від 19.05.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Стратієнко Л. В.

Постанова від 23.02.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Коваль Любов Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні