Постанова
від 02.03.2017 по справі 819/251/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/251/17

02 березня 2017 р.м.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі судді Дерех Н.В. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Управління Держпраці у Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сім-Сім" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Тернопільській області (надалі позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сім-Сім" (надалі відповідач, ТзОВ Сім Сім ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сім-Сім", що знаходиться: вул. Промислова,9 с.Острів Тернопільська обл., а саме: зупинити експлуатацію навантажувача (електрокара ЕВ-717.33.72-2 од., ЕВ-687-2 од., ЕВ-717-1 од., ЕВ-687.45.65-1 од.), посудини апарату АХУ (циркулярний ресивер РДВ-5,0-2 од., дренажний ресивер РДГ-3,6, лінійний ресивер РДГ-5, масловідловлювач МО-300, проміжна посудина 120 ПСЗ, РДВ-1,5).

Ухвалою від 17 лютого 2017 року відкрито скорочене провадження по справі та надіслано відповідачу ухвалу про відкриття скороченого провадження по справі.

Ухвала отримана представником відповідача 21.02.2017 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв та заперечень від відповідача до суду не надходило.

Відповідно до п.2 ч.5 ст. 183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення строку, передбаченого для надання заперечень або заяви про визнання позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

За таких обставин суд приходить до переконання про можливість розглянути справу за наявними матеріалами.

Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, приходить до переконання, що позов підлягає до задоволення, з наступних підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Сім Сім (вул. Промислова,9, с.Острів, Тернопільський р-н, код ЄДРПОУ 31021570) здійснює господарську діяльність за такими видами: Код КВЕД 10.39 Інші види перероблення та консервування фруктів і овочів (основний); Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; Код КВЕД 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Код КВЕД 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування; Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н. в. і. у.; Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.10 Складське господарство; Код КВЕД 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; Код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

На підставі наказу управління Держпраці у Тернопільській області №03-11 від 31.01.2017 року Про призначення комісії із спеціального розслідування нещасного випадку у ТзОВ Сім Сім , для проведення спеціального розслідування нещасного випадку, який стався 15 січня 2017 року о 11 год. 00 хв. у побутовому приміщенні ТзОВ Сім Сім з машиністом АХУ ОСОБА_1 та прийняття необхідних заходів щодо запобігання подібних випадків проведено позапланову перевірку стану охорони праці у ТзОВ Сім Сім , за результатами якої складено Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №3 від 02.02.2017 року, яким зафіксовано порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, зокрема:

- Під час укладання трудового договору роботодавець не інформує працівників під розписку про умови праці та про наявність на робочому місці небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто та про права працівника на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до законодавства та колективного договору, чим порушено ст. 5 Закону України Про охорону праці ;

- В побутовому приміщенні знаходяться інструменти для ремонту обладнання, приміщення потребує поточного ремонту, що є порушенням p.IV НПАОП 0.00-7.11-12 Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників;

- Не всі небезпечні місця, позначенні знаками безпеки згідно Технічного регламенту знаків безпеки захисту здоров'я працівників, що є порушенням п. 2.7 НПАОП 0.00-7.11-12;

- Члени комісії з перевірки знань з питань охорони праці підприємства не пройшли навчання та перевірку знань з питань охорони праці (1 раз в три роки), що є порушенням п.3.11 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

- З працівниками не проведено інструктаж на першу групу допуску з електробезпеки, що є порушенням п. 2.1.3 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;

- Відповідальний за електрогосподарство не пройшов чергової перевірки знань ПБЕЕС, що є порушенням п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;

- Не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок, що є порушенням п.8.2, п.8.3 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;

- Не проведено профілактичних випробувань і вимірювань електроустановок згідно правил і норм (протоколи від 16.07.15р.), що є порушенням п. 1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;

- Не ведеться належний облік і контроль за видачею у встановлені терміни працівникам ЗІЗ, що є порушенням п.4.1 НПАОП 0.00-4.01-08 Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту;

- Працівники АХУ не забезпечені ізоляційними дихальними апаратами стиснутого повітря типу АСВ згідно встановлених норм, що є порушенням п.11.4.1 НПАОП 29.23-1.04-90 Правил будови і безпечної експлуатації аміачних холодильних установок;

- Повторний інструктаж з охорони праці з працівниками сортувального цеху проводиться з порушенням термінів (1 раз в 3 місяці ), що є порушенням п. 6.5 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

- Журнал реєстрації інструктажів з охорони праці на робочому місці не відповідає встановленій формі (додаток 6), що є порушенням п. 6.10 НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці;

- Не представлено заключний акт за результатами періодичного медичного огляду працівників підприємства, що є порушенням п.2.17 наказу МОЗ від 21.05.2007 №246 Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій;

- Не проведено періодичного технічного огляду навантажувачів (6 од.), що є порушенням п.7.3.3 НПАОП 0.00-1.22-08 Правил будови і безпечної експлуатації навантажувачів;

- Не проведено спеціалізованою організацією технічний огляд посудин і апаратів АХУ (6 од.), що є порушенням п.6.1 НПАОП 29.23-1.04-90 Правил будови і безпечної експлуатації аміачних холодильних установок п.5 Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ №687 від 26.05.04р.

- В компресорному цеху на циферблатах манометрів не нанесена червона риска, що вказує дозволений робочий тиск, що є порушенням п.5.3 НПАОП 29.23-1.04-90 Правил будови і безпечної експлуатації аміачних холодильних установок ;

- Не ведуться записи в журналі контрольних повірок манометрів (1 раз в 6 місяців), що є порушенням п.5.5 НПАОП 29.23-1.04-90 Правил будови і безпечної експлуатації аміачних холодильних установок;

- Не отримано Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки, що є порушенням п.2,3,12 дод.2, п.1,12,15,20 дод.З Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого Постановою КМУ від 26.10.11р. №1107;

- Роботодавець не повідомив своєчасно про випадок смерті працівника на території підприємства, що є порушенням п.10 Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого Постановою КМУ від 30.11.11р. №1232.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 „Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" утворено Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з питань праці та Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки і поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері охорони надр), а також функції з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та функції із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. № 100 постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття територіальні органи Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці та установити, що територіальні органи, які утворюються згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками прав та обов'язків територіальних органів Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки і Державної інспекції з питань праці, що реорганізуються.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 1 Положення про Управління Держпраці у Тернопільській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 р. № 8, передбачено, що Управління є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України № 877-V від 05.04.2007 р. "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (надалі Закон № 877-V),

Відповідно до ст. 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

В силу ч. 1 ст. 4 Закону 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Згідно з ст.4 Закону України Про охорону праці державна політика у галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до п.1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 р. (надалі Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - це виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктами 2.1, 2.2 Положення № 826 встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) суб'єктів господарювання, у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів, що поділяються на планові та позапланові.

Пунктом 2.26 Положення № 826 право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Згідно ч.7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до ч.5 ст.4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

При вирішенні даного спору, суд враховує, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а відповідачем їх наявність не спростована, не надано доказів усунення виявлених порушень. При цьому метою адміністративного позову є превентивна міра, усунення умов, які несуть ризик спричинення шкоди людям.

З урахування наведеного, беручи до уваги наявність загрози життю та/або здоров'ю людей, а також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, суд вважає за необхідне застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до відповідача шляхом зупинення експлуатації навантажувача (електрокара ЕВ-717.33.72-2 од., ЕВ-687-2 од., ЕВ-717-1 од., ЕВ-687.45.65-1 од.), посудини апарату АХУ (циркулярний ресивер РДВ-5,0-2 од., дренажний ресивер РДГ-3,6, лінійний ресивер РДГ-5, масловідловлювач МО-300, проміжна посудина 120 ПСЗ, РДВ-1,5).

Суд також роз'яснює відповідачу його право на підставі ч.12 ст. 183-2 КАС України подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Крім того суд повідомляє відповідачу його обов'язок, в силу п.8 ч.6 ст.183-2 КАС України, виконати постанову негайно.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю "Сім-Сім", що знаходиться: вул. Промислова,9 с.Острів Тернопільська обл. (код ЄДРПОУ 31021570), а саме: зупинити експлуатацію навантажувача (електрокара ЕВ-717.33.72-2 од., ЕВ-687-2 од., ЕВ-717-1 од., ЕВ-687.45.65-1 од.), посудини апарату АХУ (циркулярний ресивер РДВ-5,0-2 од., дренажний ресивер РДГ-3,6, лінійний ресивер РДГ-5, масловідловлювач МО-300, проміжна посудина 120 ПСЗ, РДВ-1,5).

Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження виконується відповідачем негайно.

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст.ст. 185-187 КАС України. Строк для оскарження обчислюється з дня отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Копію постанову надіслати сторонам у справі.

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2017
Оприлюднено07.03.2017
Номер документу65068166
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/251/17

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

Ухвала від 17.02.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

Постанова від 02.03.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні