ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/2218/16
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Собчук Є.В., за участю представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області, Державного реєстратора Генічеської районної державної адміністрації Карвацької Є.В., третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" про визнання дій протиправними,
встановив:
ОСОБА_2 (далі по тексту - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області (далі по тексту - відповідач-1), Державного реєстратора Генічеської районної державної адміністрації Карвацької Є.В. (далі по тексту - відповідач-2), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" (далі по тексту - третя особа) про визнання дій протиправними.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 22 листопада 2016 року Генічеською районною державною адміністрацією Херсонської області, державним реєстратором Карвацькою Є.В., на підставі підписаного не всіма учасників товариства Статуту, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про внесення змін до установчих документів. Вказані дії позивач вважає протиправними, оскільки відповідно до законодавства установчий документ юридичної особи, в даному випадку це Статут, має бути підписаний всіма учасниками товариства. На підставі вказаного просить визнати протиправними дії Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області по внесенню 22 листопада 2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису № 14871050011000442 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" (код 05525888) та скасувати його.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.
Відповідач-1 просив розглядати позов за його відсутності та надав до суду заперечення. Заперечення обґрунтовано тим, що статтею 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" не містить зобов'язання підписання усіма засновниками статуту.
Вказав, що державному реєстратору Генічеської районної державної адміністрації 22 листопада 2016 року керівник ОСОБА_4 надав пакет документів для внесення змін до відомостей, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідно до законодавства, державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. Підстави для зупинення розгляду документів або відмови у державній реєстрації згідно чинного законодавства були відсутні.
На підставі вказаного просить відмовити в задоволенні позовних вимог.
Відповідач - 2 та третя особа до суду не з'явилися. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного: згідно Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань учасниками ТОВ "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" є ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7.
Як вбачається з матеріалів справи, 01 жовтня 2016 року відбулися чергові загальні збори учасників ТОВ "Агропроменерго ЛТД" від 01 жовтня 2016 року, на яких були присутніми чотири учасника, що становить 87,32 % голосів. На вказаних Загальних зборах прийнято рішення про внесення змін до Статуту шляхом викладення у новій редакції.
08 листопада 2016 року приватним нотаріусом Генічеського районного нотаріального округу ОСОБА_8 засвідчено справжність підписів чотирьох із п'яти учасників товариства, зроблених в тексті нової редакції Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД", а саме: ОСОБА_6, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_7.
22 листопада 2016 року державним реєстратором Генічеською районною державною адміністрацією Херсонської області Карвацькою Є.В., внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис про внесення змін до установчих документів, номер реєстраційної дії 14871050011000442.
Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV (далі по тексту - Закон України № 755-IV) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 2 статті 6 Закону України № 755-IV державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної угоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Частиною 1 статті 14 Закону України № 755-IV встановлено, що документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.
Статтею 15 Закону України № 755-IV встановлені вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації.
Пунктами 1-3,5,6,9 частини 1 статті 15 Закону України № 755-IV передбачено, що документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:
1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію);
2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами);
3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст;
5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена;
6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
9) установчий документ викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами, крім випадків заснування юридичної особи). Справжність підписів на установчому документі нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
Дія абзацу першого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію створення юридичної особи (крім створення в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), а також на державну реєстрацію створення державного органу, органу місцевого самоврядування або на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об'єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Суд зазначає, що законодавством не передбачено зобов'язання підписання установчого документа усіма засновниками товариства у разі викладання його у новій редакції.
Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону України № 755-IV, державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій передбачений статтею 25 Закону України № 755-IV.
Державним реєстратором реєстраційної служби Генічеської районної державної адміністрації в Херсонській області надано до суду документи, які були надані йому для проведення оскаржуваної реєстраційної дії, зокрема, нову редакцію установчих документів, рішення про внесення змін до установчих документів, договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства, реєстраційної картки на проведення державної реєстраційної картки на проведення держаної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, копія квитанції про сплату збору.
Отже, судом встановлено, що підстав для відмови у проведенні реєстраційних дій у держаного реєстратора не було.
Зважаючи на вказане, суд приходить до висновку, що запис № 14871050011000442 про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" (код 05525888), внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань правомірно та не підлягає скасуванню.
Крім того, суд зазначає, що позивачем обрано неналежний спосіб захисту свої прав, оскільки належним способом захисту прав позивача є внесення змін до статуту товариства.
Серед критеріїв оцінювання судом рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які одночасно є принципами адміністративної процедури, є принцип законності, що закріплений у ч.2 ст.19 Конституції України, відповідно до якого органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема, з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд вважає, що в даному випадку відповідачами надано достатньо належних, допустимих доказів правомірності своїх дій.
У зв'язку з цим, суд, аналізуючи викладене приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_2 до Генічеської районної державної адміністрації Херсонської області, Державного реєстратора Генічеської районної державної адміністрації Карвацької Є.В., третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Колективне підприємство "Агропроменерго ЛТД" про визнання дій протиправними є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 03 березня 2017 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 5.1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65132408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні