Постанова
від 01.03.2017 по справі 915/1099/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" березня 2017 р.Справа № 915/1099/16 Одеський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддів секретар судового засідання за участю представників учасників процесу: Від Управління освіти Южноукраїнської міської ради Від Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 ОСОБА_1 ОСОБА_2, ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5, довіреність № 10/01-20, дата видачі: 03.01.17 ОСОБА_6, довіреність № 111, дата видачі: 14.02.17 розглянувши апеляційну скаргу Управління освіти Южноукраїнської міської ради на рішення господарського суду Миколаївської області від 28.12.2016р. у справі№ 915/1099/16 за позовом Комунального підприємства Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство до відповідача треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: проУправління освіти Южноукраїнської міської ради 1.Южноукраїнська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області 2.Товариство з обмеженою відповідальністю Стандарт Инжиниринг стягнення 399 011грн. 38коп.

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство звернулось до господарського суду з позовною заявою до Управління освіти Южноукраїнської міської ради про стягнення 399 011 грн. 38 коп., з яких: вартість самовільно спожитої теплової енергії за опалювальний період 2013 - 2014 роки та початку опалювального періоду 2014-2015 років, у розмірі 249 542 грн. 35 коп., інфляційні втрати у розмірі 135 501 грн. 50 коп. та 3 % річних у розмірі 13 967 грн. 53 коп., обґрунтовуючи свої вимоги ст.ст. 509, 526, 527, 611, 612, 625, 1213 Цивільного кодексу України.

21 грудня 2016 року від позивача до суду надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, в якій він просить суд стягнути з відповідача грошові кошти в розмірі 48 071 грн. 17 коп., з яких: 31 043 грн. 12 коп. - вартість самовільно спожитої теплової енергії за опалювальний період 2013 - 2014 роки та початку опалювального періоду 2014-2015 років, 15 304 грн. 25 коп. - інфляційні втрати, 1 723 грн. 80 коп. - 3 % річних. В розрахунку позивача щодо споживання теплової енергії ЗОШ № 3 (прибудова) вказано, що заборгованість за самовільно спожиту теплову енергію нарахована за опалювальний період 2013 - 2014 роки, а саме: з жовтня 2013 по квітень 2014 року та початку опалювального періоду 2014-2015 років, а саме: за жовтень 2014 року (а.с.84).

Рішенням господарського суду Миколаївської області від 28.12.2016р.:

1.Позов задоволено повністю.

2.Стягнуто з Управління освіти Южноукраїнської міської ради (55000, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Незалежності, 16, код 04653220) на користь Комунального підприємства Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство (55001, Миколаївська область, м. Южноукраїнськ, вул. Дружби народів, 8, код 31948866) грошові кошти в розмірі 48 071 (сорок вісім тисяч сімдесят одна) грн. 17 коп., з яких: 31 043 (тридцять одна тисяча сорок три) грн. 12 коп. - вартість самовільно спожитої теплової енергії за опалювальний період 2013 - 2014 роки (з жовтня 2013 року по квітень (включно) 2014 року) та початку опалювального періоду 2014-2015 років (за жовтень 2014 року), 15 304 (п'ятнадцять тисяч триста чотири) грн. 25 коп. - інфляційні втрати, 1 723 (одна тисяча сімсот двадцять три) грн. 80 коп. - 3 % річних, а також грошові кошти на відшкодування витрат на оплату позовної заяви судовим збором у сумі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

Не погоджуючись з рішенням господарського суду Миколаївської області Управління освіти Южноукраїнської міської ради подало апеляційну скаргу, відповідно до якої скаржник просить скасувати рішення господарського суду Миколаївської області в справі № 915/1099/16 від 28.12.2016р. та в задоволенні позовної заяви відмовити.

Як на підставу викладених у скарзі вимог апелянт посилається на порушення норм матеріального права при недотриманні норм процесуального права, а саме:

- акт Комунального підприємства Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство від 11.11.2014року № 124214/291 оформлено з порушенням нормативних актів;

- в акті підпис головного інженера КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство ОСОБА_7 не скріплено печаткою підприємства та відсутня дата затвердження акту (п.п. 5.11, 5.26 ДСТУ Державна уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів , затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003року № 55, п.п. 4.6.7, 4.6.9 Інструкція з діловодства у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради , затверджена рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 15.08.2012 року № 229);

- до огляду систем теплопостачання Южноукраїнської загальноосвітньої школи № 3 залучено заступника директора з адміністративно-господарчої діяльності, яка не є відповідальною особою за стан теплового господарства ЮЗШ № 3 та не має відповідного спеціального навчання, що стосуються використання теплових мереж і систем теплоспоживання навчального закладу, всупереч вимогам п. 5.2.7 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж , затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 14.02.2007року № 71;

- 11.11.2014 року під час здійснення обстеження системи водопостачання ЮЗШ № 3 в складі комісії КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство , а також під час підписання акта КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство від 11.11.2014 року № 124214/291, заступник директора з адміністративно-господарчої діяльності Южноукраїнської загальноосвітньої школи № 3 не мала спеціальних знань з даного питання, у зв'язку із чим і було підписано даний акт без заперечень та зауважень;

- відповідно до п. 41 Правил користування тепловою енергією , затверджених постановою Кабінету міністрів України від 03 жовтня 2007року № 1198, споживач несе відповідальність, зокрема за самовільне переобладнання системи теплоспоживання.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 26.01.2017р. (у складі колегії суддів: головуючого - Богатиря К.В., суддів - Аленіна О.Ю., Жекова В.І.) прийнято апеляційну скаргу Управління освіти Южноукраїнської міської ради до провадження та призначено до розгляду на 15.02.2017р.

Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 15.02.2017р. розгляд апеляційної скарги по справі № 915/1099/16 відкладено на 01.03.2017р.

28.02.2017р. до Одеського апеляційного господарського суду надійшла заява КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство про розгляд справи, призначеної на 01.03.2017р., без представника позивача.

01.03.2017р. Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради до Одеського апеляційного господарського суду надано письмові пояснення з додатковими документами.

Обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення присутніх у судовому засіданні представників сторін, дослідивши матеріали справи та перевіривши правильність застосування господарським судом норм матеріального і процесуального права, колегія суддів встановила наступне.

23 вересня 2013 року між Комунальним підприємством Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство та Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради укладений договір № 050-07/1570 про надання послуг з централізованого теплопостачання (далі по тексту - Договір).

Відповідно до п. 1.1. Договору, Комунальне підприємство Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство зобов'язується у 2013 році надати Управлінню освіти Южноукраїнської міської ради послуги з централізованого теплопостачання, а Управління освіти Южноукраїнської міської ради прийняти і своєчасно оплатити такі послуги на умовах даного договору.

В пункті 1.2. Договору вказано найменування послуг: пара та гаряча вода; постачання пари та гарячої води (централізоване водопостачання) (код Державного класифікатора продукції та послуг ДК-35.30.1). Обсяг послуг за цим Договором становить 5686,5Гкал (додаток № 1 до договору Розрахунок споживання теплової енергії ) своєчасний початок та закінчення опалювального сезону - три дні з середньою температурою +8 градусів С або за рішенням місцевих органів виконавчої влади (орієнтовно з 15 жовтня по 15 квітня).

Відповідно до п. 3.1. Договору, ціна цього договору становить 780 313 грн. 00 коп., у тому числі: ПДВ -130 052,17грн. (ціна договору визначається з урахуванням вимог Податкового кодексу України) та може бути змінена відповідно до п. 5 ст. 40 Закону України Про здійснення державних закупівель , але з урахуванням фактичного фінансування сума закупівлі може зменшуватися.

Відповідно до п. 4.1. Договору, розрахунки проводяться шляхом оплати Споживачем після пред'явлення Виконавцем рахунка на оплату наданих послуг в гривнях перерахуванням з розрахункового рахунку Споживача на розрахунковий рахунок Виконавця за період з 20числа попереднього по 20 число поточного календарного місяця та діючих тарифів.

Пунктом 4.2. Договору передбачено, що обсяг наданої послуги з теплопостачання за звітний місяць визначається за показниками встановлених теплових лічильників, або розрахунковим шляхом при їх відсутності .

Згідно п. 4.3. Договору, розрахунки за надані послуги проводяться за діючими на день оплати тарифами, що розраховані Виконавцем та затверджені у встановленому чинним законодавством України порядку. Тариф на послуги централізованого теплопостачання на момент укладання договору складає 137грн. 22коп. за 1Гкал (з урахуванням ПДВ).

Пунктом 9.2. Договору передбачено, що з усіх питань, які пов'язані з даним договором і неврегульовані в ньому, сторони керуються діючим законодавством України.

Даний договір набирає чинності з дати укладання і діє до 31.12.2013 року, але в будь-якому випадку до повного виконання договірних зобов'язань між сторонами (п. 10.1 Договору).

Пунктом 10.2. Договору передбачено, що дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку.

Відповідно до розділу ХІІ Договору, невід'ємною частиною цього Договору є:

- Додаток № 1 - Розрахунок споживання теплової енергії по управлінню освіти Южноукраїнської міської ради ;

- Додаток № 2 - Місце надання послуги з централізованого теплопостачання: Юридичні адреси закладів Споживача ;

- Додаток № 3-13 - ОСОБА_5 розмежування балансової належності теплової мережі та експлуатаційної відповідальності сторін.

Згідно Додатку № 1 до договору № 050-07/1570 Розрахунок споживання теплової енергії Управління освіти Южноукраїнської міської ради Миколаївської області в розділі ІХ вказано Школа № 3 та зазначено наступне:

Річне споживання теплової енергії на опалення складає 2298,92Гкал/рік

Річне споживання теплової енергії на гаряче водопостачання 662,09Гкал/рік

Загальне споживання теплової енергії школою № 3 2961,01Гкал/рік.

Як зазначалося вище невід'ємною частиною цього договору зокрема є Додаток № 2 від 23.09.2013р. - Місце надання послуг з централізованого теплопостачання: Юридичні адреси закладів Споживача .

Відповідно до даного Додатку № 2 від 23.09.2013р. до місць надання послуг з централізованого теплопостачання відноситься Южноукраїнська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області (п. 3).

24.03.2014р. між Комунальним підприємством Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство та Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради було укладено інший договір № 050-07/1646 про закупівлю пари і гарячої води (централізоване теплопостачання), зареєстрований в управлінні освіти під № 73/03.1-08 (далі по тексту - Договір від 24.03.2014р., т. 1, а.с. 134-158).

Відповідно до п. 1.1. Договору від 24.03.2014р., Комунальне підприємство Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство бере на себе зобов'язання у 2014 році постачати Управлінню освіти Южноукраїнської міської ради теплову енергію в гарячій воді в потрібних йому обсягах для опалення та гарячого водопостачання (об'єктів Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради), а Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради зобов'язується оплачувати отриману теплову енергію за встановленими тарифами в терміни, передбачені цим Договором.

Згідно п. 3.4. Договору від 24.03.2014р., розрахунки за надані послуги проводяться за діючими на день оплати тарифами, що розраховані Комунальним підприємством Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство та затверджені в установленому чинним законодавством України порядку.

Пунктом 4.2. Договору від 24.03.2014р. передбачено, що Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради розраховується з КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство за спожиту теплову енергію в гарячій воді за показами приладів її обліку, а у разі відсутності таких за обсяги фактично спожитої теплової енергії в гарячій воді визначеними договірним тепловим навантаженням з урахуванням середньомісячної температури зовнішнього повітря та кількості годин роботи приладів опалення у розрахунковому періоді.

Відповідно до пунктів 5.1. та 5.2. Договору від 24.03.2014р., строк (термін) постачання: протягом 2014року. Місце постачання: об'єкти, визначені в Додатку № 2 до договору.

Пунктом 6.4.1. Договору від 24.03.2014р. визначено, що Управлінням освіти Южноукраїнської міської ради зобов'язується своєчасно проводити оплату Постачальникові в об'ємах і в строки встановлені Договором.

Згідно п. 10.1. Договору від 24.03.2014р., цей Договір набирає чинності з моменту підписання та розповсюджує свою дію на відносини, що виникли з 01.04.2014року і діє до 31.12.2014року, але в будь-якому разі до повного виконання договірних зобов'язань між сторонами.

Як зазначено в п. 11.3. Договору від 24.03.2014р. невід'ємною частиною цього Договору є:

- Додаток № 1 - Розрахунок споживання теплової енергії по управлінню освіти Южноукраїнської міської ради ;

- Додаток № 2 - Місце централізованого теплопостачання: Юридичні адреси закладів Споживача ;

- Додаток № 3-13 - ОСОБА_5 розмежування балансової належності теплової мережі та експлуатаційної відповідальності сторін.

В додатку № 5 до договору № 050-07/1646 ОСОБА_5 розмежування балансової належності теплової мережі та експлуатаційної відповідальності сторін зазначено абонента - Школа № 3.

Відповідно до акту № 029/07/706784 від 08.10.2013 року (т. 1, а.с. 21), на виконання умов договору та правил користування тепловою енергією, в підвальному приміщенні Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області встановлено лічильник споживання теплової енергії типу Pollu Stat EX, заводський номер лічильника - 942601941, 27.12.2012 року випуску.

11.11.2014 року представниками Комунального підприємства Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство встановлено та зафіксовано факт врізки трубопроводу 57 мм по системі теплопостачання перед тепловим лічильником, що призвело до безоблікового користування тепловою енергією в будівлі прибудови молодших класів Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, про що був складений відповідний акт № 124214/291 обстеження системи водопостачання, який без заперечень та зауважень був підписаний представником відповідача (т. 1, а.с.20).

Даний акт № 124214/291 обстеження системи водопостачання від 11.11.2014р. разом з рахунком № 154 за листопад 2014 року та розрахунком споживання теплової енергії ЮЗШ №3 (прибудова) неодноразово направлені позивачем на адресу відповідача для відповідного реагування.

Листом № 2526/01-08 від 25.11.2014р. Управління освіти Южноукраїнської міської ради повернуло вищевказані документи (рахунок № 154, акт № 154 виконаних робіт за надані послуги, розрахунок споживання теплової енергії ЗОШ № 3 прибудова) позивачу до остаточного вивчення питання щодо корегування розрахунків за теплопостачання по прибудові ЮЗШ №3 згідно акту №124214/291 від 11.11.2014р., та додатково просило врахувати необхідність виділення цільового фінансового ресурсу для погашення додаткового використання теплової енергії в прибудові ЮЗШ № 3.

Згідно листа № 03/556 від 08.04.2016р., Комунальне підприємство Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство звернулось до начальника управління освіти Южноукраїнської міської ради щодо сплати рахунку № 154 за листопад 2014року. До листа додані: розрахунок споживання теплової енергії ЗОШ № 3 прибудова, рахунок № 154 за листопад 2014р., примірник акту виконаних робіт № 154.

Листом № 665/01-20 від 15.04.2016р. відповідач залишив рахунок №154 за листопад 2014 року без відповідного реагування та повернув рахунок № 154 за листопад 2014 року, акт №154 за листопад 2014, розрахунок за теплопостачання по прибудові ЮЗШ №3.

Таким чином, станом на момент подання позову відповідачем не оплачено рахунок №154 за листопад 2014 року на суму 249 542 грн. 35 коп.

Згідно ч. 1 ст. 193 ГК України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Згідно з ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

У відповідності зі ст. 627 ЦК України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з врахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про теплопостачання споживач теплової енергії - фізична або юридична особа, яка використовує теплову енергію на підставі договору.

Частиною 1 статті 19 Закону України Про житлово-комунальні послуги також передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Частиною 1 ст. 901 ЦК України передбачено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).Якщо строк (термін) виконання боржником обов'язку не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов'язок у семиденний строк від дня пред'явлення вимоги, якщо обов'язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Відповідно до пунктів 1 та 2 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2007р. № 1198, Правила користування тепловою енергією визначають взаємовідносини між теплопостачальними організаціями та споживачами теплової енергії. Правила є обов'язкові для виконання усіма теплопостачальними організаціями незалежно від форми власності, споживачами , організаціями, що виконують проектування, пуск, налагодження та експлуатацію обладнання для виробництва, транспортування, постачання та використання теплової енергії.

Згідно пункту 11 Правил користування тепловою енергією, самовільне втручання в діючі системи теплопостачання і теплоспоживання забороняється .

Пунктом 35 Правил користування тепловою енергією визначено права теплопостачальної організації, а саме:

- знімати та перевіряти покази вузла обліку відповідно до умов договору та проводити обстеження системи теплоспоживання споживача щодо виявлення споживання теплової енергії поза вузла обліку ;

- встановлювати технічні засоби, які обмежують постачання теплової енергії споживачеві до обсягу, визначеного у договорі;

- вимагати від споживача відшкодування збитків, завданих порушеннями, допущеними ним під час споживання теплової енергії;

- відповідно до договору частково або повністю припиняти постачання теплової енергії споживачеві у випадках, передбачених пунктом 28 цих Правил.

Відповідно до п. 41 Правил користування тепловою енергією, споживач несе відповідальність за :

- вихід з ладу обладнання та приладів комерційного обліку теплової енергії, що входить до складу вузлів обліку, які перебувають на його балансі. За прилади комерційного обліку інших власників несе відповідальність згідно з умовами договору;

- технічний стан, обслуговування та експлуатацію системи теплоспоживання, що перебуває у межах його балансової належності (експлуатаційної відповідальності) ;

- недотримання затверджених договірних значень обсягу споживання теплової енергії та режиму теплоспоживання;

- самовільне переобладнання системи теплоспоживання ;

- витікання теплоносія через несвоєчасне усунення пошкоджень на власних теплових мережах та системі теплоспоживання;

- утримання в антисанітарному стані приміщень вузлів управління, технічних підвалів, горищ, де прокладені теплові мережі теплопостачальної організації;

- достовірність наданої інформації.

Актом № 124214/291 від 11.11.2014р. обстеження системи водопостачання зафіксовано факт противоправної поведінки відповідача, виражений в самовільному підключенні до системи теплопостачання в будівлі прибудови молодших класів Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області.

21.12.2016р. Комунальним підприємством Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство суду надано розрахунок споживання теплової енергії ЗОШ № 3 пристройка за опалювальний період 2013-2014рр. та початок опалювального періоду 2014-2015рр. Колегією суддів апеляційного господарського суду встановлено, що розрахунок спожитої відповідачем теплової енергії був виконаний КП Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство у відповідності до умов договору та додатків до нього, та з врахуванням Норм та вказівок по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні КТМ 204 України 244-94, які затверджені Держжитлокомунгоспом України 14.12.1993р., та сума за споживання відповідачем теплової енергії 219.885Гкал склала 31 043,12грн. Колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, що вимоги Позивача щодо стягнення з Відповідача основного боргу у сумі 31 043,12грн. є обґрунтованими, матеріалами справи підтвердженими, а тому підлягають задоволенню.

Частиною 2 статті 193 ГК України встановлено, що кожна сторона повинна вжити всіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.

Підпунктом 3 пункту 35 Правил користування тепловою енергією встановлено, що теплопостачальна організація має право вимагати від споживача відшкодування збитків, завданих порушеннями, допущеними ним під час споживання теплової енергії.

Відповідно до ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У відповідності до положень статті 625 ЦК України, позивачем нараховано відповідачу 3% річних в розмірі 1 723,80 грн. та інфляційні втрати в розмірі 15 304,25 грн. за період з 08.10.2013р. по грудень 2016р. Перевіривши наданий розрахунок на предмет арифметичної правильності та відповідності вимогам закону, суд вважає, що вказані нарахування також підлягають стягненню з відповідача.

Всього сума заборгованості Відповідача становить 48 071,17 грн., з яких: 31 043,12 грн. - вартість самовільно спожитої теплової енергії за опалювальний період 2013 - 2014 роки (з жовтня 2013 року по квітень (включно) 2014 року) та початку опалювального періоду 2014-2015 років (за жовтень 2014 року), 15 304,25 грн. - інфляційні втрати, 1 723,80 грн. - 3 % річних.

Згідно ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно з вимогами ч.1 ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

За таких обставин, колегія суддів апеляційного суду погоджується з висновками суду першої інстанції, що вимоги Позивача про стягнення з Відповідача основного боргу та 3% річних та інфляційних втрат є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Колегією суддів не приймаються до уваги заперечення апелянта, викладені в апеляційній скарзі, оскільки:

- п. 45 Правил користування тепловою енергією передбачає, що відмова споживача від підписання акта про порушення умов договору не звільняє його від плати та вирішується в установленому порядку . Таким чином, посилання апелянта на те, що особа, яка підписала акт обстеження системи водопостачання, не є відповідальною особою за стан теплового господарства ЮЗШ № 3 та не має відповідного спеціального навчання, не дає підстави суду вважати, що акт оформлений з порушеннями. Окрім того, п. 5.2.7 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж , затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України від 14.02.2007року № 71, на який посилається апелянт, трактовано не вірно, оскільки означений пункт містить перелік дій керівника суб'єктів господарювання та особи, відповідальної за загальний стан теплового господарства та технічний стан і безпечну експлуатацію теплових установок і мереж;

- посилання апелянта на п. 5.26 ДСТУ Державна уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів та п.п. 4.6.7, 4.6.9 Інструкція з діловодства у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради , затвердженої рішенням виконавчого комітету Южноукраїнської міської ради від 15.08.2012 року № 229 також є необґрунтованими. П. 5.26 ДСТУ Державна уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів зазначено, що відбитком печатки організації засвідчують на документі підпис відповідальної особи. Перелік документів, на які ставлять відбиток печатки, визначає організація на підставі нормативно-правових актів . Інструкція з діловодства у виконавчому комітеті Южноукраїнської міської ради встановлює загальні правила документування управлінської діяльності виконавчого комітету та виконавчих органів Южноукраїнської міської ради і регламентує порядок роботи з документами з моменту їх створення або надходження, до відправлення або передачі в архівний підрозділ (архівний відділ Южноукраїнської міської ради), в якій також відсутні посилання на обов'язок проставлення печатки на актах Комунального підприємства Теплопостачання та водо-каналізаційне господарство .

Також колегією суддів не приймаються до уваги доводи апелянта стосовно помилкового розрахунку позивачем обсягів спожитої теплової енергії за спірний період спірним об'єктом, яким фактично є прибудова до будівлі школи. Початкові розрахунки позивача дійсно були невірними, оскільки було взято до уваги об'єм будівлі школи в цілому, а не конкретної будівлі прибудови до школи, де фактично було виявлено врізку труби до лічильника теплової енергії. Але під час розгляду позову в суді першої інстанції позивач зробив нові розрахунки обсягу та вартості спожитої теплової енергії поза засобом обліку з врахуванням об'єму будівлі виключно прибудови до школи на підставі методики, встановленої КТМ 204 України 244-94 Норми та вказівки по нормуванню витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні , які затверджені Держжитлокомунгоспом України 14.12.1993р. У зв'язку із зміною розрахунків позивач зменшив суму позовних вимог як по основному боргу, так і по інфляційним та 3 % річних. Господарський суд прийняв до розгляду заяву позивача про зменшення суми позову та приймав рішення за зменшеними вимогами, що не суперечить ст. 22 ГПК України. Зменшення позивачем суми позовних вимог не має негативного впливу на майнові інтереси відповідача у порівнянні із сумою первісних вимог, заперечення відповідача щодо правильності розрахунків позивача не підтверджені альтернативними розрахунками відповідача та носять загальний характер, тому не можуть бути прийняті до уваги судом.

Посилання відповідача на те, що врізка труби до системи опалення у прибудові до школи була виконана ще у період до встановлення теплового лічильника, та про цей факт було відомо працівникам позивача, що підтверджується актами перевірки готовності систем опалення відповідача до опалювального сезону, не приймається до уваги колегією суддів, оскільки вказане засноване виключно на припущеннях відповідача. У документах при встановленні теплового лічильника на об'єкті відповідача у жовтні 2013р. не зазначено жодною із сторін про наявність станом на той час врізаної труби у систему теплопостачання до розміщеного лічильника. Також в наявних у справі актах перевірки готовності систем опалення відповідача до опалювального сезону відсутні відомості про будь-які особливості системи опалення, які не були враховані сторонами при укладенні договору, а саме можливості відповідача отримувати теплову енергію поза приладом обліку. Таким чином, у позивача є підстави обґрунтовано вважати самовільним підключенням з боку відповідача до системи теплопостачання з метою отримання теплової енергії поза приладом обліку факт врізки трубопроводу 57 мм по системі теплопостачання перед тепловим лічильником в будівлі прибудови молодших класів Южноукраїнської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Южноукраїнської міської ради Миколаївської області, про що був складений відповідний акт № 124214/291 від 11.11.2014 року обстеження системи водопостачання. Факт споживання теплової енергії у спірному періоді на спірному об'єкті відповідач не заперечує, але при цьому свої зобов'язання щодо оплати фактично спожитого обсягу теплової енергії, визначеного у відповідності до пункту 4.2. Договорів, не виконує, чим порушує вимоги чинного законодавства та умови договорів.

Інші доводи, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують вищенаведене, а відтак судова колегія не вбачає підстав для її задоволення.

За таких обставин підстави, передбачені ст. 104 ГПК України для зміни чи скасування рішення господарського суду, відсутні.

Керуючись ст.ст. 99, 101-103, 105 ГПК України, Одеський апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення господарського суду Миколаївської області від 28.12.2016р. залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий К.В. Богатир

Судді: О.Ю. Аленін

ОСОБА_3

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення01.03.2017
Оприлюднено10.03.2017
Номер документу65135280
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/1099/16

Постанова від 01.03.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 15.02.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 26.01.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Судовий наказ від 10.01.2017

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Рішення від 28.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 21.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 07.12.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 23.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 16.11.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

Ухвала від 17.10.2016

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Фролов В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні