Постанова
від 03.03.2017 по справі 820/4815/16
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

03 березня 2017 р. Справа №820/4815/16

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Нуруллаєва І.С., суддів Мельникова Р.В., Полях Н.А.,

за участю секретаря судового засідання - Мараєвої О.В.,

за участю: представника позивача - Журавель Д.М.,

представника позивача - Бредіхіної М.В.,

представника відповідача Державної фіскальної служби України - Мосійчука Р.С.,

представника відповідача Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області - Вартанян Н.Н.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Корпорації "Група BLC" до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Корпорація "Група BLC", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України, в якій з урахуванням уточнень просить суд:

- визнати своєчасно сплаченими Корпорацією "Група BLC" через ПАТ "Банк "Фінанси та Кредит" податкові зобов'язання у загальній сумі 1 491 366,02 грн., в т.ч. 1 071 853,84 грн. самостійно визначених податкових зобов'язань за період з 01.01.2015 р. по 31.08.2015 р. включно, а саме: земельний податку у розмірі 541 280,99 грн.; збір за спеціальне використання водних ресурсів у розмірі 754,71 грн.; податок на нерухомість у розмірі 34 396,82 грн.; податок на прибуток у сумі 76 678,32 грн. податок на прибуток у сумі 76 678,32 грн., податок на додану вартість у розмірі 838 255,18 грн. вважати зарахованим на спеціальний рахунок Корпорації "Група BLC" №37510000035675 МФО 899998 у Казначействі України;

- вважати безпідставним зарахування Східною об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області сум податкових платежів сплачених Корпорацією "Група BLC" з 28.09.2015 р., в якості погашення податкового боргу за період з 01.01.2015 р. по 31.08.2015 р. включно; суми, сплачені Корпорацією "Група BLC" починаючи з 28.09.2015 р., зарахувати відповідно до призначення платежу, зазначеного у відповідних платіжних дорученнях;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України привести облікові показники у відповідність з фактичною відсутністю грошових зобов'язань Корпорації "Група BLC" перед бюджетом шляхом проведення облікової операції з внесення до інформаційної системі органів ДФС інформації про сплату Корпорацією "Група BLC" самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань у сумі, що обліковуються за даними інтегрованої картки платника;

- на підставі ст. 267 Кодексу адміністративного судочинства України встановити судовий контроль за виконанням судового рішення по цій справі.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що дії відповідачів порушують законні права та інтереси Корпорації.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд задовольнити позов.

Представники відповідачів в судовому засіданні просили суд відмовити в задоволені позовних вимог в повному обсязі, з посиланням на письмові заперечення які надали до матеріалів справи.

Вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, колегія суддів виходить з таких підстав.

Судом встановлено, що позивачем до банківської установи ПАТ УКРСИББАНК подано платіжні доручення:

- №1504001709 на суму 52792,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за вересень 2015 р.,

- №1504001795 на суму 1593,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за жовтень 2015 р.,

- №1504001868 на суму 49386,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за листопад 2015 р.,

- №1601000057 на суму 93829,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за грудень 2015 р.,

- №1601000129 на суму 41000,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за січень 2016 р.,

- №1601000193 на суму 74608,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за лютий 2016 р.,

- №1601000208 на суму 208000,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: (передплата) податок на додану вартість за березень 2016 р.,

- №1601000253 на суму 77565,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за березень 2016 р.,

- №1601000325 на суму 119854,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.),

призначення платежу: податок на додану вартість за квітень 2016 р.,

- №1601000416 на суму 10000,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за травень 2016 р.,

- №1601000424 на суму 124099,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за травень 2016 р.,

- №1601000560 на суму 62699,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за червень 2016 р.,

- №1601000652 на суму 90434,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за липень 2016 р.,

- №1601000743 на суму 84702,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за серпень 2016 р.,

- №1601000833 на суму 69094,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за вересень 2016 р.,

- №1601000924 на суму 30000,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за жовтень 2016 р.,

- №1601000941 на суму 65583,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за жовтень 2016 р.,

- №1601001022 на суму 100540,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за листопад 2016 р.,

- №1701000050 на суму 25000,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість за грудень 2016 р.,

- №1701000084 на суму 111439,0 грн., отримувач: Казначейство України (ел.адм.подат.), призначення платежу: податок на додану вартість загрудень 2016 р.,

- №1504001712 на суму 17198,41 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 3 кв.2015 р.,

- №1601000053 на суму 17198,37 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 4 кв.2015 р.,

- №1601000271 на суму 27719,96 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 1 кв.2016 р.,

- №1601000563 на суму 27719,96 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 2 кв.2016 р.,

- №1601000838 на суму 27719,96 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 3 кв.2016 р.,

- №1701000082 на суму 27719,96 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на нерухоме майно за 4 кв.2016 р.,

- №1504001713 на суму 604,63 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: сплата збору за спец. використання водних ресурсів за 3 кв. 2015 р.,

- №1601000054 на суму 536,08 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: сплата збору за спец. використання водних ресурсів за 4 кв. 2015 р.,

- №1601000268 на суму 889,87 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: сплата збору за спец. використання водних ресурсів за 1 кв. 2016 р.,

- №1601000562 на суму 671,32 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: сплата збору за спец. використання водних ресурсів за 1 півріччя 2016 р.,

- №1601000839 на суму 775,89 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: сплата збору за спец. використання водних ресурсів за 9 міс. 2016 р.,

- №1504001614 на суму 77331,93 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за серпень 2015 р.,

- №1504001710 на суму 77331,93 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за жовтень 2015 р.,

- №1504001794 на суму 77331,93 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за листопад 2015 р.,

- №1504001867 на суму 77331,93 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за грудень 2015 р.,

- №1601000056 на суму 77331,91 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за січень 2016 р.,

- №1601000128 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за січень 2016 року

- №1601000192 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за лютий 2016 року

- №1601000270 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за березень 2016 року

- №1601000352 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за квітень 2016 року

- №1601000446 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за травень 2016 року

- №1601000559 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за червень 2016 року

- №1601000651 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за липень 2016 року

- №1601000756 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за серпень 2016 року

- №1601000837 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за вересень 2016 року

- №1601000942 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за жовтень 2016 року

- №1601001032 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за листопад 2016 року

-№1701000085 на суму 156563,85 грн., отримувач: УДК у Комінтернівському районі м. Харкова, призначення платежу: податок на землю за грудень 2016 року (а.с.93-140).

Суд зазначає, що позивачу стало відомо, що Єдиному реєстрі податкових накладних його податкові накладні не реєструються та за даними обліку відображається наявність у позивача податкового боргу.

Листом від 51.03.2016 р. № 2434/10/20-38-15-01-19 Східна об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області повідомила Корпорацію про наявність податкового боргу у Корпорації "Група BLC".

Судом встановлено, що позивач, Корпорація "Група BLC", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просив суд визнати нечинною податкову вимогу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №1120-25 від 03.03.2015 року про погашення податкового боргу; скасувати податкову вимогу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №1120-25 від 03.03.2015 року про погашення податкового боргу.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 03.11.2015 року (справа №820/7300/15) адміністративний позов Корпорації "Група BLC" до Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області, третя особа - Публічне акціонерне товариство "Банк" Фінанси та Кредит" про визнання нечинною та скасування податкової вимоги - задоволено частково.

Скасовано податкову вимогу Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області №1120-25 від 03.03.2015 року про погашення податкового боргу.

В задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.01.2016 апеляційну скаргу відповідача на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 03.11.15 р. повернуто заявнику.

У березні 2016 р. позивачем отримано ще одну податкову вимогу Східної ОДПІ м. Харкова ДФС у Харківській області №118-17 від 10 березня 2016 р., зобов'язано позивача сплатити податковий борг у сумі 1216255, 60 грн.

В ході слухання справи, судом встановлено, що вимога №118-17 від 10 березня 2016 р. скасована Головним управлінням ДФС у Харківській області.

У зв'язку з цим позивач листом від 16.06.2016 року №101 звернувся до ДФС України, з проханням приведення облікових показників у відповідність з фактичною відсутністю грошових зобов'язань Корпорації "Група BLC" перед бюджетом та проведення облікової операції з внесення до інформаційної системи органів ДФС інформації про сплату Корпорацією "Група BLC" самостійно узгодженої суми податкового зобов'язання, що обліковується за даними інтегрованої картки платника(а.с.25).

Проте, ДФС України направлено на адресу ГУ ДФС у Харківській області вказаний вище лист з метою розгляду даного звернення та надання відповіді Корпорації "Група BLC"(а.с.26).

За результатами розгляду звернення від 16.06.2016 року №101 ГУ ДФС у Харківській області листом від 18.07.2016 року повідомило платника податків, що станом на 15.07.2016 р. у Корпорації "Група BLC" наявний податковий борг по податку на додану вартість у сумі 547517,97 грн., який відповідно до вимог п.87.9 ст.87 Податкового кодексу України необхідно погасити згідно черговості його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами п. 1.1 ст. 1 Податкового кодексу України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Положеннями ст. 36 Податкового кодексу України передбачено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п. п. 14.1.154 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу, податкова вимога це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до п. 54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або нені вважається узгодженою.

Пунктом 87.9 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Частиною 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України встановлено, що податки збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування коштів на єдиний казначейський рахунок Державного бюджету України.

Відповідно до Положення, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 21.11.2011 року №118, Головне управління є територіальним підрозділом Державної казначейської служби України та юридичною особою публічного права. Відповідно до покладених завдань Головне управління здійснює через систему електронних платежів Національного банку України розрахунково-касове обслуговування розпорядників, одержувачів бюджетних коштів та інших клієнтів, операцій з коштами бюджетів та інші.

Суд зазначає, що пунктом 1.24 статті 1 Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" від 05.04. 2001 року № 2346-III (далі - Закон № 2346-III) визначено, що переказ коштів (далі - переказ) - рух певної суми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі. Ініціатор та отримувач можуть бути однією і тією ж особою.

Відповідно до пункту 8.1 статті 8 Закону № 2346-III, банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження.

Пунктом 1.29 статті 1 Закону № 2346-III передбачено, що проведення переказу коштів є обов'язковою функцією, що має виконувати платіжна система.

Згідно із пунктами 22.3, 22.4 статті 22 Закону № 2346-III, розрахункові документи, за винятком платіжної вимоги-доручення, мають подаватися ініціатором до банку, що його обслуговує. При використанні розрахункового документа ініціювання переказу для платника вважається завершеним з моменту прийняття банком платника розрахункового документа на виконання.

Днем подання до установ банків платіжного доручення за всіма видами податкових платежів вважається день його реєстрації у цих установах (підпункт 16.5.2 пункту 16.2 статті 16 Закону № 2346-III).

Аналізуючи положення чинного законодавства, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно зараховано в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати визначеного платником податків.

Приймаючи до уваги вказане вище, частина позовних вимог про визнання своєчасно сплаченими Корпорацією "Група BLC" через ПАТ "Банк "Фінанси та Кредит" податкові зобов'язання у загальній сумі 1 491 366,02 грн., в т.ч. 1 071 853,84 грн. самостійно визначених податкових зобов'язань за період з 01.01.2015 р. по 31.08.2015 р. включно, а саме: земельного податку у розмірі 541 280,99 грн.; збору за спеціальне використання водних ресурсів у розмірі 754,71 грн.; податку на нерухомість у розмірі 34 396,82 грн.; податок на прибуток у сумі 76 678,32 грн. податку на прибуток у сумі 76 678,32 грн., податку на додану вартість у розмірі 838 255,18 грн. вважати зарахованим на спеціальний рахунок Корпорації "Група BLC" №37510000035675 МФО 899998 у Казначействі України та зобов'язанням вважати безпідставним зарахування Східною об'єднаною державною податковою інспекцією м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області сум податкових платежів сплачених Корпорацією "Група BLC" з 28.09.2015 р., в якості погашення податкового боргу за період з 01.01.2015 р. по 31.08.2015 р. включно; суми, сплачені Корпорацією "Група BLC" починаючи з 28.09.2015 р., зарахувати відповідно до призначення платежу, зазначеного у відповідних платіжних дорученнях задоволенню не підлягає.

Крім того, суд вважає за необхідне вказати, що Основ'янська об'єднана державна податкова інспекція м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Корпорації "Група BLC", в якому просила суд стягнути з Корпорації "Група BLC" код ЄДРПОУ 24330529 заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) земельного податку з юридичних осіб, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об'єктів житлової нерухомості у сумі 175841,34 грн. з рахунків у банках, які його обслуговують.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 25.02.2016 року (справа №820/10082/16) у задоволенні адміністративного позову Основ'янської об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області до Корпорації "Група BLC" про стягнення податкового боргу - відмовлено у повному обсязі.

Вказане вище рішення суду Корпорацією "Група BLC" в апеляційному порядку не оскаржувалось, у зв'язку з чим набрало законної сили.

Відносно позовної вимоги про зобов'язання Державної фіскальної служби України привести облікові показники у відповідність з фактичною відсутністю грошових зобов'язань Корпорації "Група BLC" перед бюджетом шляхом проведення облікової операції з внесення до інформаційної системі органів ДФС інформації про сплату Корпорацією "Група BLC" самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань у сумі, що обліковуються за даними інтегрованої картки платника, колегією суддів встановлено наступне.

Відповідно до пункту 2 розділу 1 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України (далі - органи ДФС) оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого Наказом Мінфіну від 07.04.2016 р. №422 (далі - Порядок №422), облікові показники - показники, що інтегруються в процесі ведення оперативного обліку; оперативний облік - процес відображення, систематизації та узагальнення первинних показників через їх перетворення в облікові показники в ІКП.

Оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску здійснюється органами ДФС в інформаційній системі органів ДФС (п. 3 розділу 1 Порядку №422).

Відповідальними за достовірність відображення в інформаційній системі органів ДФС первинних показників є працівники структурних підрозділів органів ДФС за напрямами роботи (п.4 розділу 1 Порядку №422).

Контроль достовірності первинних показників за податками і зборами, митними та іншими платежами до бюджетів та єдиним внеском здійснюється керівниками структурних підрозділів органів ДФС за напрямами роботи.

Загальний контроль за достовірністю відображення в ІКП облікових показників забезпечується підрозділом, який здійснює облік платежів та інших надходжень (п.5 розділу 1 Порядку №422).

Відповідно до п. 1 розділу 2 Порядку №422 з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП (інтегрована картка платника) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

Інтегрована картка платника містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Органу ДФС, в якому перебуває платник за основним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за основним місцем обліку, для внесення відповідної інформації, а за неосновним місцем обліку - в режимі перегляду.

Органу ДФС, в якому перебуває платник за неосновним місцем обліку, надається доступ до ІКП, відкритих за неосновним місцем обліку, для внесення відповідної інформації.

Положеннями П.2 розділу 2 Порядку №422 встановлено, що ІКП відкривається:

- за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (фізичних осіб, фізичних осіб - підприємців, само зайнятих осіб) (основне місце обліку);

- за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність (неосновне місце обліку).

На підставі вищевикладеного ДФС України не є органом ДФС, який уповноважений здійснювати оперативний облік податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску, зокрема, податку на додану вартість, в ІКП позивача, який перебуває на податковому обліку в Східній ОДПІ (основне місце обліку).

Таким чином, відповідач 2 діяв у межах наданих чинним законодавством України повноважень та підстав для задоволення даної позовної вимоги колегією суддів не встановлено.

Щодо частини позовних вимог України про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення по цій справі, на підставі ст. 267 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ст. 267 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Оскільки, судом не встановлено правових підстав для задоволення частини позовних вимог про зобов'язання вчинити певні дії, від так встановлення судового контролю за виконанням судового рішення по цій справі, на підставі ст. 267 Кодексу адміністративного судочинства України є безпідставним.

Відповідно до ч. 1 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, під час прийняття постанови суд вирішує чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються.

Відповідно до частини першої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч. 2 ст. 86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч. 3 ст. 86).

Згідно з ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Корпорації "Група BLC" до Східної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено 09 березня 2017 року.

Головуючий суддя Нуруллаєв І.С.

Суддя Мельников Р.В.

Суддя Полях Н.А.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2017
Оприлюднено13.03.2017
Номер документу65189432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4815/16

Ухвала від 13.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 03.03.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 15.02.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 06.12.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 09.09.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні