ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" лютого 2017 р.Справа № 922/4743/16
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Калантай М.В.
при секретарі судового засідання Семенову О.Є.
розглянувши справу
за позовом Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Харків до Старомерчицької селищної ради, смт.Старий Мерчик Харківської області про зобов'язання виконання рішення за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1, довіреність від 14.11.2016
від відповідача: ОСОБА_2, довіреність від 31.01.2017
ВСТАНОВИВ:
Харківське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі за текстом - позивач) звернулося до господарського суду Харківської області з позовом до Старомерчицької селищної ради (далі за текстом - відповідач) про зобов'язання виконання рішення.
На підтвердження позовних вимог позивач посилається на невиконання відповідачем рішення адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 05.05.2016 №51-р/к у справі № 3/03-25-16 в частині припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15, пунктом третім статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які призвели до недопущення конкуренції на ринку ритуальних послуг, шляхом створення ритуальної служби.
В судових засіданнях 07.02.2017 та 21.02.2017 судом оголошувалися перерви до 21.02.2017 та 28.02.2017, відповідно.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені в позовній заяві, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач у відзиві проти позову заперечив, просив в його задоволенні відмовити, посилаючись на те, що ним були вжиті всі необхідні заходи для організації ретуальних послуг згідно рішення позивача від 05.05.2016 № 51-р/к у справі №3/03-25-16. Зокрема, було визначено виконавця послуг з поховання померлих і надання ритуальних послуг на території смт.Старий Мерчик шляхом укладення 21.09.2016 договору про надання ритуальних послуг з ПП "Став+".
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав доводи, викладені у відзиві, просив у позові відмовити.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, вислухавши представників сторін, всебічно і повно дослідивши надані до матеріалів справи докази, суд встановив наступне.
05 травня 2016 року адміністративною колегією Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення від 05.05.2016 №51-р/к у справі № 3/03-25-16 (далі за текстом - Рішення №51-р/к), пунктом 1 якого визнано бездіяльність відповідача, яка полягає у нездійсненні організації надання ритуальних послуг на території смт.Старий Мерчик, сел.Привокзальне, сел.Газове, с.Мічурінське, с.Добропілля, с.Золочівське Валківського району Харківської області, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим частиною першою статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України "Про захист економі конкуренції", у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які призвели до недопущення конкуренції на ринку ритуальних послуг.
Пунктом 2 Рішення №51-р/к зобов'язано відповідача припинити порушення, вказане у пункті 1 цього рішення, шляхом створення (визначення) ритуальної служби та надати підтверджуючі документи до Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в 3-х місячний строк з дня отримання рішення у справі.
Вказане рішення направлено на адресу відповідача листом №02-26/3-1805 від 24.06.2016 та отримано останнім 01.07.2016.
Відповідач Рішення №51-р/к в установленому порядку не оскаржував.
Листом від 05.08.2016 відповідач повідомив позивача про те, що селищною радою розміщено оголошення в районній газеті про взяття участі у визначенні виконавця суб'єктів господарської діяльності, що надають ритуальні послуги із захоронення померлих громадян на території населених пунктів селищної ради.
Рішенням Старомерчицької селищної ради №57 від 15.09.2016 визначено ПП "СТАВ" виконавцем послуг з надання ритуальних послуг на території Старомерчицької селищної ради; затверджено необхідний мінімальний перелік видів ритуальних послуг, які надаються на території Старомерчицької селищної ради; затверджено примірний договір-замовлення.
Рішенням Старомерчицької селищної ради №61 від 15.09.2016 затверджено тарифи на мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг, що надає приватне підприємство "СТАВ+".
21 вересня 2016 року між відповідачем, як замовником, та ПП "СТАВ+", м.Валки Харківської області, як виконавцем, укладено договір про надання ритуальних послуг.
Вважаючи, що відповідач у встановлений 3-місячний строк не виконав належним чином Рішення №51-р/к та не створив (визначив) ритуальну службу, позивач звернувся до господарського суду Харківської області з даним позовом.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.
Частиною 1 статті 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; зобов'язання органу влади, органу місцевого самоврядування, органу адміністративно-господарського управління та контролю скасувати або змінити прийняте ним рішення чи розірвати угоди, визнані антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю.
Частиною 2 статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Згідно з пунктом 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (Правила розгляду справ), затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету від 19.09.1994 №5, резолютивна частина рішення, крім відповідних висновків та зобов'язань, передбачених статтею 48 Закону України "Про захист економі конкуренції", у необхідних випадках має містити вказування на дії, які відповідач повинен виконати або від яких утриматися для припинення порушення та усунення його наслідків, а також строк виконання рішення.
Як встановлено судом, Рішення №51-р/к було направлено для виконання відповідачу рекомендованим листом №6102218196569 із супровідним листом від 24.06.2016 №02-26/3-1805 та отримано 01.07.2016, що підтверджується інформацією з офіційного веб-сайту УДППЗ "Укрпошта".
Відповідач не звертався до Антимонопольного комітету України щодо перевірки чи перегляду Рішення №51-р/к та до господарського суду з позовною заявою щодо визнання недійсним та скасування цього Рішення.
Тобто, з урахуванням вимог статті 62 Закону України "Про захист економічної конкуренції" Рішення №51-р/к мало бути виконано відповідачем до 02.10.2017 (включно).
З наявних у справі матеріалів вбачається, що відповідач до даного часу не виконав Рішення №51-р/к, оскільки не створив (визначив) ритуальну службу, яка б мала надавати ритуальні послуги на території смт.Старий Мерчик, сел.Привокзальне, сел.Газове, с.Мічурінське, с.Добропілля, с.Золочівське Валківського району Харківської області.
Посилання відповідача про те, що він виконав рішення шляхом укладення договору про надання ритуальних послуг від 21.09.2016 з ПП "СТАВ+" не приймаються судом.
Так, згідно пункту 2 Рішення №51-р/к відповідача було зобов'язано створити (визначити) саме ритуальну службу.
Статтею 8 Закону України "Про поховання та похоронну справу" визначено, що організація діяльності в галузі поховання померлих здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та їх виконавчими органами.
При цьому, згідно частини 5 цієї статті органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи в межах своєї компетенції, зокрема, створюють ритуальні служби.
Статтею 9 Закону України "Про поховання та похоронну справу" визначено, що ритуальні служби - спеціалізовані комунальні підприємства, що створюються органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом, з метою здійснення організації поховання померлих і надання ритуальних послуг, передбачених необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, реалізації предметів ритуальної належності, передбаченим пунктом 2 частини другої статті 8 цього Закону.
Отже, відповідачу з метою виконання Рішення №51-р/к належало створити або визначити відповідне спеціалізоване комунальне підприємство, яке має здійснювати ритуальні послуги.
Втім, відповідач цих дій не вчинив, однак уклав договір від 21.09.2016 з Приватним підприємством "СТАВ+" (код 39706332).
Суд зауважує, що дане підприємство не є комунальним підприємством, оскільки згідно відомостей, наявних у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, засновано на приватній власності.
Отже, відповідачем не було створено (визначено) ритуальну службу в розумінні статті 9 Закону України "Про поховання та похоронну справу", а тому Рішення №51-р/к не може вважатися виконаним.
Доводи відповідача про невірне розуміння позивачем норм чинного законодавства щодо кола суб'єктів та ринку надання ритуальних послуг, у тому числі його посилання на положення статей 10, 12 Закону України "Про поховання та похоронну справу", фактично свідчать про незгоду відповідача з визначеним позивачем способом усунення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, який встановлений пунктом 2 Рішення №51-р/к.
Суд зауважує, що відповідач не був позбавлений можливості оскаржити дане рішення в установленому порядку, однак своїм правом не скористався. У зв'язку з цим, відповідач зобов'язаний виконати Рішення №51-р/к саме у встановлений позивачем спосіб, тобто шляхом створення або визначення ритуальної служби (спеціалізованого комунального підприємства).
Статтею 25 Закону України "Про антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб'єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв'язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов'язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України
Підсумовуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати Старомерчицьку селищну раду (63011, Харківська область, Валківський район, смт.Старий Мерчик, вул.Центральна, буд.5, код 04398123) виконати рішення адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 05.05.2016 № 51-р/к у справі №3/03-25-16 в частині припинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15, пунктом третім статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які призвели до недопущення конкуренції на ринку ритуальних послуг, шляхом створення (визначення) ритуальної служби.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Стягнути з Старомерчицької селищної ради (63011, Харківська область, Валківський район, смт.Старий Мерчик, вул.Центральна, буд.5, код 04398123) на користь Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (61022, м.Харків, майдан ОСОБА_1, буд.5, Держпром, 6 під'їзд, 1 поверх, кімната 35, код 22630473, р/р 35216072011358, банк одержувача - Державна казначейська служба України, МФО 820172) 1378,00грн. судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення може бути оскаржене в установленому законодавством порядку.
Повне рішення складено 06.03.2017 р.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2017 |
Оприлюднено | 10.03.2017 |
Номер документу | 65192910 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Калантай М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні