Постанова
від 22.02.2017 по справі 808/3681/16
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2017 року 10 год. 15 хв. Справа № 808/3681/16 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес Плюс» до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області про скасування рішення та визнання дій неправомірними,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Експрес Плюс» (далі іменується – позивач) звернулось із адміністративним позовом до Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі іменується – відповідач), в якому позивач просить суд визнати дії Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Експрес Плюс» - неправомірними; скасувати Рішення №152 від 09 листопада 2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

          Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ «Експрес Плюс» протягом 2015-2016 років здійснює підприємницьку діяльність, звітує до фіскальних органів без жодного зауваження контролюючого органу, як сумлінний платник податків. Однак, не дивлячись на це, контролюючим органом було винесено рішення №152 від 09 листопада 2016 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість у зв'язку із внесенням до ЄДР судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством. Зазначає, що будь-якого рішення про припинення юридичної особи товариство не отримувало та йому про це нічого не відомо. З огляду на те, що підприємство веде господарську діяльність, звітує перед податковим органом, не має заборгованості зі сплати податків, вважає протиправними дії контролюючого органу щодо анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ та просить суд скасувати рішення № 152 від 09.11.2016.

          Представник позивача 22.02.2017 подав клопотання вх.. № 5277 яким просить долучити до матеріалів справи копію постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2017 у справі № 808/3776/15 та провести розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав. У судове засідання 22.02.2017 з'явився уповноважений представник.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

          Оскільки у судове засідання прибули не всі особи, які беруть участь у справі, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження.

Враховуючи вимоги ч. 1 ст. 41 КАС України, відповідно до якої у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

ТОВ «Експрес Плюс» зареєстровано 18.07.2002 року виконавчим комітетом Донецької міської ради донецької області, реєстраційний № 04052844Ю0080270.

19.12.2014 року шляхом проведення державної реєстрації змін до установчих документів змінено місцезнаходження ТОВ «Експрес Плюс» на адресу: 60935, м. Запоріжжя, проспект Маяковського, будинок, 11.

23.12.2014 року відповідач зареєструвався в органах статистики Запорізької області.

09.11.2016 Запорізькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області прийнято рішення № 152 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Експрес Плюс».

          Не погоджуючись із діями щодо анулювання реєстрації платника ПДВ та рішенням податкового органу від 09.11.2016 № 152, ТОВ «Експрес Плюс» звернулась до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначаєПодатковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Правові підстави та порядок здійснення анулювання реєстрації платника податку визначеност. 184 Податкового кодексу України.

Так, зокрема, відповідно до пп. «е» п.184.1. ст.184 ПК Україниреєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо платник податку ліквідується за рішенням суду (фізична особа позбувається статусу суб'єкта господарювання) або особу звільнено від сплати податку чи її податкову реєстрацію анульовано (скасовано, визнано недійсною) за рішенням суду.

Рішення про анулювання реєстрації приймається за наявності судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язане з банкрутством, повідомлення державного реєстратора, відомостей з Єдиного державного реєстру про внесення запису щодо такого рішення; судового рішення про анулювання (скасування, визнання недійсною) податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість; судового рішення, повідомлення державного реєстратора, відомостей з Єдиного державного реєстру щодо скасування державної реєстрації платника ПДВ.

Згідно з п.184.2ст.184 Податкового кодексу Українианулювання реєстрації на підставах, визначених у підпунктах «б» - «з» пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 11.1. Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженогонаказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу.

Згідно п. 11.5. Порядку у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):заяви за формою N 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2 - 11.4 цього розділу;відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу;судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Відповідно до 5.5. Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 (далі - Положення), анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у п.п. «б»-«з» п. 184.1 ст. 184 розділу V ПК України.

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, судове рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, що не пов'язане з банкрутством, відомості з Єдиного державного реєстру про внесення запису щодо такого рішення (підстава - підпункт «е» п. 184.1 ст. 184 розділу V ПК України).

Судом з'ясовано, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 11.08.2015 припинено юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Експрес Плюс», м. Запоріжжя (код ЄДРПОУ 32036897) у зв'язку із неподанням протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

04.11.2016 державним реєстратором внесено запис про перебування ТОВ «Експрес Плюс» у стані припинення на підставі судового рішення.

Відтак, податковий орган, отримавши інформацію про наявність судового рішення про припинення юридичної особи - ТОВ «Експрес Плюс», яке внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань цілком обґрунтовано здійснив дії щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ТОВ «Експрес Плюс» шляхом винесення рішення від 09.11.2016 № 152.

Тому, у задоволенні адміністративного позову в цій частині суд відмовляє.

В той же час, судом з'ясовано, що постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2017 у справі № 808/3776/15 скасовано постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 11.08.2015. У задоволенні позову Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області до ТОВ «Експрес Плюс» про припинення юридичної особи, відмовлено.

Згідно з п.5.10 Положення рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути скасоване у разі встановлення невідповідності такого рішення актам законодавства, а також у разі скасування записів у Єдиному державному реєстрі, на підставі яких було прийняте рішення про анулювання реєстрації.

Підставою для внесення до Реєстру змін щодо скасування анулювання реєстрації, що відбулось за самостійним рішенням контролюючого органу, є рішення суду, яке набрало законної сили, про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено наявність підстав для скасування рішення відповідача про анулювання реєстрації позивача як платника ПДВ, оскільки скасовано постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 11.08.2015 у справі № 808/3776/15 про припинення юридичної особи ТОВ «Експрес Плюс».

Згідно з частиною другоюстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на викладене, суд вважає, що порушені права позивача підлягають поновленню шляхом визнання протиправним та скасування рішення Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області від 09.11.2016 № 152 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Експрес Плюс», а відтак позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Згідно ч. 3 ст. 94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

          Керуючись статтями 2, 11, 17, 71, 160, 163, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес Плюс» задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області від 09.11.2016 № 152 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Експрес Плюс».

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Експрес Плюс» (69035, м. Запоріжжя, пр.-т. Маяковського, 11, код ЄДРПОУ 32036897) судовий збір у розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн.. за рахунок бюджетних асигнувань Запорізької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області (69001, м. Запоріжжя, вул.. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 39488184).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя М.С. Лазаренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2017
Оприлюднено14.03.2017
Номер документу65225818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3681/16

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні