ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"03" березня 2017 р.Справа № 921/68/17-г/7
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Стадник М.С.
розглянув справу
за позовом Консорціуму "Науково - виробниче об'єднання "Укргідроенергобуд" вул. Авіаконструктора Ігоря Сікорського, 8, оф.14, м. Київ, Київська область, 04112
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Буд Сервіс" пров. Цегельний, 1, м.Тернопіль, Тернопільська область, 46018
про cтягнення 116 108,39 грн., з яких: 33 028,17 грн. - за поставлені матеріали, 76 696,00 грн - перерахованих авансових платежів для виконання робіт, 6 384,22 грн. - послуги Генпідрядника.
За участю представника позивача: ОСОБА_1, довіреність №01-01-02-46 від 30.12.2016р. (діє до 31.12.2017р.)
Суть справи:
Консорціум "Науково - виробниче об'єднання "Укргідроенергобуд" звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Буд Сервіс" про cтягнення 116 108,39 грн., з яких: 33 028,17 грн. - за поставлені матеріали, 76 696,00 грн - перерахованих авансових платежів для виконання робіт, 6 384,22 грн. - послуги Генпідрядника.
Ухвалою суду від 18.01.2017р. порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 03.02.2017р. та зобов'язано сторони подати в засідання: позивача - претензія від 21.12.2016р. №01/1-862 та докази надсилання її відповідачу; докази надсилання відповідачу претензії від 28.12.2016р. №01/1-884; докази невиконання умов договору; обґрунтований розрахунок суми позову та докази щодо його підтвердження (за поставлені матеріали на суму 33 028,17 грн. - обґрунтований розрахунок суми позову із зазначенням накладних (номер, дата, сума), доказів часткової оплати, обов'язку їх оплати згідно договору тощо (п. 6.4.14 Договору); за перераховані авансові платежі на суму 76 696,00 грн. - обґрунтований розрахунок суми позову із зазначенням платіжних документів та доказів невикористання авансу (п. 12.6 Договору); за послуги Генпідрядника на суму 6 384,22 грн. - обґрунтований розрахунок суми позову із зазначенням періоду виникнення боргу, суми вартості виконаних робіт, акти виконаних робіт (номер, дата, сума тощо)); акт звірки розрахунків (ініціативу проведення покласти на позивача); витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань; відповідача - обґрунтований відзив на позов, докази причин невиконання: п.4.8 Договору (щодо боргу по послугах (копії актів виконаних робіт та розрахунок від їх вартості послуг, докази часткової оплати тощо); п. 6.4.14 Договору (звіт про використання матеріальних ресурсів, повернення їх залишку тощо); п. 12.6 Договору (щодо неповернення невикористаних сум авансових платежів (копії платіжних документів, виписки по банку, які підтверджують одержання платежів); акт звірки розрахунків; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
Ухвалами суду від 03.02.2017р. та 21.02.2017р. розгляд справи відкладався до 21.02.2017р. та 03.03.2017р. відповідно, для надання можливості сторонам подати витребувані судом матеріали.
Позивач надав витребувані судом матеріали, його представник у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги, просить суд їх задовольнити як підтверджені платіжними дорученнями, банківськими виписками та довідками про вартість виконаних будівельних робіт за формою №КБ-3 (за перераховані авансові платежі для виконання робіт); актами здачі-приймання робіт та актами виконаних будівельних робіт за формою №КБ-2 (за послуги Генпідрядника); видатковими накладними та накладними на повернення від покупця (за поставлені матеріали).
Відповідач витребувані ухвалами суду від 18.01.2017р., 03.02.2017р., 21.02.2017р. відзив та матеріали не подав. Ухвали суду 18.01.2017р., 03.02.2017р., 21.02.2017р., надіслані на адресу ТОВ "Дім Буд Сервіс", яка вказана у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, повернулися без вручення із відміткою "за зазначеною адресою не проживає (вибув)".
В разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом (правова позиція викладена у підп.3.9.1 п.3.9 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції").
Справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши в процесі розгляду справи пояснення представника позивача, встановив:
- між Консорціумом "Науково-виробниче об'єднання "Укргідроенергобуд", в особі генерального директора ОСОБА_2, який діє на підставі Статуту (далі - Генпідрядник), та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дім Буд Сервіс", в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту (далі - Субпідрядник), укладено 14.12.2012р. Договір субпідряду №30-01/2011-К, відповідно до умов якого сторони взяли на себе зобов'язання:
- Генпідрядник доручає, а Субпідрядник забезпечує своїми силами та за допомогою матеріальних ресурсів, наданих Генпідрядником, відповідно до проектно-кошторисної документації і умов Договору, виконання будівельно-монтажних робіт по монолітним конструкціям Технологічного корпусу з отм. 85,750 до отм. 101,900 в осях 30-39, згідно погодженої Сторонами Програми робіт, що додається до Договору та є невід'ємною частиною (Додаток №4) (п.п. 2.1, 2.2 Договору);
- місце виконання Робіт із завершення будівництва гідроагрегатів №2 та №3 Дністровської ГАЕС: Україна, Чернівецька обл., м. Новодністровськ, Дністровська ГАЕС (п. 2.3 Договору);
- з урахуванням графіків, річної програми виконання робіт, сторони щомісячно узгоджують програму робіт наступного місяця, кварталу, із зазначенням об'ємів, строків та ціни виконуваних робіт (п. 2.8 Договору);
- розрахунки за виконані Роботи здійснюються на підставі підписаних Сторонами виконавчої документації, актів виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в та довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою КБ-3, протягом 35 банківських днів з моменту їх підписання Генпідрядником за умови отримання коштів від Замовника, але не пізніше ніж через два банківських дні з моменту отримання коштів від Замовника (п. 4.4 Договору);
- для виконання робіт Генпідрядник щомісячно, за умови отримання коштів від Замовника, до 7-го числа поточного місяця перераховує Субпідряднику на поточний рахунок перехідний авансовий платіж у розмірі не більше, ніж 30,0% від суми вартості матеріалів узгодженої місячної Програми робіт. Кошти авансового платежу враховуються при проведенні проміжних щомісячних розрахунків Генпідрядника з Субпідрядником за виконані Роботи (п. 4.5 Договору);
- остаточний розрахунок за виконані Субпідрядником Роботи здійснюється після здачі об'єкту в експлуатацію, а Генпідрядник має право затримати кінцевий розрахунок за виконані Роботи до усунення недоліків та дефектів, які виявлені при прийнятті об'єкту в експлуатацію (п. 4.7 Договору);
- вартість послуг Генпідрядника визначається в розмірі 3,0% від виконаних Субпідрядником робіт у звітному місяці (форма КБ-3). Вартість зазначених послуг оформляється окремим актом здачі-приймання робіт. Оплата послуг генпідряду здійснюється Субпідрядником протягом 2-х банківських днів з моменту отримання коштів від Генпідрядника за виконані роботи (п. 4.8 Договору);
- відповідно до п.4.9 Договору, сторони встановили, що можуть зарахувати зустрічні однорідні вимоги по зобов'язанням актом заліку зустрічних однорідних вимог;
- згідно п.6.4.1 Договору, Субпідрядник зобов'язаний на власний ризик якісно виконувати обумовлені договором роботи у повній відповідності до нормативних вимог, умов договору і вказівок Генпідрядника та передати роботи по їх закінченню у встановленому порядку і у встановлений строк;
- Субпідрядник зобов'язаний: - на власний ризик якісно виконувати обумовлені Договором Роботи у повній відповідності до нормативних вимог, умов Договору і вказівок Генпідрядника та передати роботи по їх закінченню у встановленому порядку і у встановлений строк; - подати Генпідряднику звіт про використання матеріальних ресурсів та повернути їх залишок за умови отримання ресурсів від генпідрядника (підп. 6.4.1, 6.4.14 п.6.4Договору);
- Субпідрядник зобов'язується використати одержаний авансовий платіж для постачання необхідних матеріалів протягом трьох місяців після одержання авансу. По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансового платежу повертаються Генпідряднику (п.16.6 Договору);
- Договір вступає в силу з моменту його підписання обома Сторонами та діє до 31.12.2013р. згідно Титулу будови, але у будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов'язань (п.21.1 Договору).
Між сторонами укладено Додаткові угоди про внесення змін до Договору субпідряду №30-01/2011-К від 14.12.2012р., а саме:
1/ Угодою №1 від 11.06.2013р. сторонами змінено склад, обсяг, види, вартість виконання робіт та ціну Договору;
2/ Угодою №2 від 31.12.2013р. сторонами продовжено строк дії Договору до 31.03.2014р.;
3/ Угодою №3 від 10.02.2014р. викладено п.п. 1.1., 1.2, 1.3, 1.7, 2.3, 2.5, 2.9, 3.1, 4.2.1, 4.2.2, 4.2.4, 4.2.6, 4.2.7, 4.2.8, 4.4 Договору у нових редакціях;
4/ Угодою №4 від 03.03.2014р. внесено зміни щодо вартості витрат Генпідрядника в розмірі 5,0% від виконаних Субпідрядником робіт у звітному місяці (форма КБ-3);
5/ Угодою №5 від 31.03.2014р. сторонами продовжено строк дії Договору до 30.06.2014р.
Договірні відносини, що склалися між сторонами, за своєю правовою природою є такими, що випливають із договору підряду, укладання та виконання якого регулюється нормами Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та Господарського кодексу України (далі ГК - України).
Відповідно до ч. 1 ст. 837 ЦК України, за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Згідно ч. 1 ст. 838 ЦК України, яка кореспондується з ч. 2 ст. 319 ГК України, підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників) , залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.
Якщо робота виконується частково або в повному обсязі з матеріалу замовника, підрядник відповідає за неправильне використання цього матеріалу. Підрядник зобов'язаний надати замовникові звіт про використання матеріалу та повернути його залишок. Якщо робота виконується з матеріалу замовника, у договорі підряду мають бути встановлені норми витрат матеріалу, строки повернення його залишку та основних відходів, а також відповідальність підрядника за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків (ч.ч. 1,2 ст. 840 ЦК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 323 ГК України, договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005р. №668, визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об'єктів), а також комплексів і видів робіт, пов'язаних із капітальним будівництвом об'єктів.
Відповідно до ст.ст. 526, 527 ЦК України та ст. 193 ГК України, сторони повинні належним чином та в установлений договором чи законом строк виконувати взяті зобов'язання, і кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони.
Матеріалами справи встановлено:
1) Субпідрядником (ТОВ "Дім Буд Сервіс") виконано будівельних робіт за листопад 2013р., березень-квітень 2014р. на загальну суму 135 969,60 грн., із них: за листопад 2013р. - 20 713,20 грн., за березень 2014р. - 57 628,80 грн., за квітень 2014р. 57 627,60 грн., що підтверджується копіями актів приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6 за листопад 2013р., №№ 1, 2, 3, 4, 5 за березень 2014р., №№ 1, 2, 3, 4 за квітень 2014р.
Таким чином, послуги Генпідрядника (п. 4.8 Договору) у розмірі 3,0% від виконаних робіт у листопаді 2013р. та 5,0% у березні-квітні 2014р. становлять 6 384,22 грн., що підтверджується копіями актів здачі-приймання робіт (надання послуг) № 329 від 29.11.2013р. на суму 621,40 грн. (20 713,20 грн. * 0,03), № 79 від 31.03.2014. на суму 2 881,44 грн. (57 628,80 грн. * 0,05), № 113 від 30.04.2014р. на суму 2 881,38 грн. (57 627,60 грн. * 0,05).
2) Позивач на виконання умов договору (п. 4.5 Договору) перерахував відповідачу авансові платежі для виконання робіт за період червень-серпень 2013р. у сумі 500 000,00 грн., що підтверджується копіями платіжних доручень № 410 від 12.06.2013р. на суму 150 000,00грн., № 507 від 22.07.2013р. на суму 200 000,00 грн., банківськими виписками АТ "Фортуна-банк" про здійснення платежу платіжним дорученням №1045 від 08.07.2013р. на суму 50 000,00 грн. та платіжним дорученням №1100 від 14.08.2013р. на суму 100 00,00 грн.
На виконання умов Договору відповідач виконав будівельні роботи за липень-серпень 2013р. на загальну суму 855 619,20 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 від 31.07.2013р. на суму 403 690,80 грн. та від 30.08.2013р. на суму 451 928,40 грн., яка покрита за рахунок актів заліку зустрічних однорідних вимог від 31.08.2013р. та 30.09.2013р.
У період з грудня 2013р. по квітень 2014р. позивачем на виконання умов договору перераховано авансових платежів у сумі 191 952,40 грн. Субпідрядником виконано будівельні роботи на суму 115 256,40 грн., що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 від 31.03.2014р. на суму 57 628,80 грн. та від 10.04.2014р. на суму 57 627,60 грн., у зв'язку з чим невикористаними залишилися 76 696,00 грн. авансових платежів, які підлягають поверненню.
3) Позивачем на виконання умов договору за період з червня 2013р. по січень 2014р. поставлено матеріали для виконання будівельних робіт на суму 260 226,31 грн., що підтверджується копіями видаткових накладних: №38 від 21.06.2013р. на суму 1 885,74 грн., №32 від 19.07.2013р. на суму 474,48 грн., №40 від 25.07.2013р. на суму 948,96 грн., №7 від 14.08.2013р. на суму 17 154,56 грн., №8 від 14.08.2013р. на суму 5 397,10 грн., №14 від 16.08.2013р. на суму 11 957,35 грн., №28 від 22.08.2013р. на суму 99,67 грн., №29 від 22.09.2013р. на суму 6 880,93 грн., №35 від 27.08.2013р. на суму 21 838,14 грн., №52 від 30.08.2013р. на суму 27 915,07 грн., №57 від 30.08.2013р. на суму 5 064,40 грн., №58 від 30.08.2013р. на суму 1 744,20 грн., №2 від 06.09.2013р. на суму 1 814,23 грн., №16 від 20.09.2013р. на суму 5 385,12 грн., №17 від 20.09.2013р. на суму 454,60 грн., №31 від 25.09.2013р. на суму 4 667,08 грн., №39 від 27.09.2013р. на суму 1 143,43 грн., №48 від 27.09.2013р. на суму 20 885,18 грн., №22 від 22.10.2013р. на суму 310,64 грн., №49 від 25.10.2013р. від 4 620,54 грн., №42 від 24.12.2013р. на суму 90 827,84 грн., №51 від 25.12.2013р. на суму 10 733,51 грн., №59 від 25.12.2013р. на суму 4 155,62 грн., №74 від 27.12.2013р. на суму 6 053,90 грн., №17 від 28.01.2014р. на суму 7 814,02 грн.
Враховуючи проведені акти заліку зустрічних однорідних вимог від 31.08.2013р. на суму 129 950,63 грн., а також повернення матеріалів покупцем і відкоригування доходу при поверненні товарів на суму заготівельно-складських витрат у сумі 97 247,51 грн., що підтверджується копіями накладних на повернення від покупця, заборгованість відповідача за поставлені матеріали становить 33 028,17 грн.
Актом звірки взаємних розрахунків, проведеного між Консорціумом "Науково - виробниче об'єднання "Укргідроенергобуд" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дім Буд Сервіс" за Договором 30-01/2011-К від 14.12.2012р. станом на червень 2014р., підписаного повноважними представниками сторін без заперечень, підтверджено, що заборгованість відповідача перед позивачем складає 116 108,39 грн., з яких: 33 028,17 грн. - за поставлені матеріали, 76 696,00 грн - перерахованих авансових платежів для виконання робіт, 6 384,22 грн. - послуги Генпідрядника.
Позивач, з метою досудового врегулювання спору, звернувся до відповідача з претензіями від 21.12.2016р. №01/1-862 та від 28.12.2016р. №01/1-884 про добровільне погашення в повному обсязі заборгованості у сумі 116 108,39 грн. до 31.12.2016р., які повернулися позивачу без вручення із відміткою "за зазначеною адресою не проживає (вибув)", що стало підставою для звернення позивача до суду.
Відповідно до ст.ст. 33,34 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, при цьому обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають до задоволення як обґрунтовано заявлені, підтверджені матеріалами справи та не спростовані відповідачем належними та допустимими доказами.
Судовий збір в сумі 1 741,64 грн. покладається на відповідача згідно ст. 49 ГПК України.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 22, 32-34, 43, 49, 82, 84 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Буд Сервіс" (провулок Цегельний, 1, м. Тернопіль, Тернопільська область, 46018, ідентифікаційний код - 37556862) на користь Консорціуму "Науково - виробниче об'єднання "Укргідроенергобуд" (вул. Авіаконструктора Ігоря Сікорського, 8, оф.14, м. Київ, Київська область, 04112, ідентифікаційний код - 33834660) 33 028 (тридцять три тисячі двадцять вісім) грн. 17 коп. - за поставлені матеріали, 76 696 (сімдесят шість тисяч шістсот дев'яносто шість) грн. 00 коп. - перерахованих авансових платежів для виконання робіт, 6 384 (шість тисяч триста вісімдесят чотири) грн. 22 коп. - послуги Генпідрядника та 1 741 (одна тисяча сімсот сорок один) грн. 64 коп. - судового збору.
На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня підписання рішення через місцевий господарський суд.
Повне рішення складено "9" березня 2017р.
Суддя М.С. Стадник
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2017 |
Оприлюднено | 15.03.2017 |
Номер документу | 65232526 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Стадник М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні