Номер справи 623/2314/16-а
Номер провадження 2-а/623/5/2017
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2017 року Ізюмський міськрайонний суд в Харківській області
в складі головуючого - судді: Одарюка М.П.
при секретарі: Костенко В.В.
за участю судового розпорядника: Гребенюк О.В.
позивача: ОСОБА_2
представника позивача: ОСОБА_3
представника відповідача: Савіна О. С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Ізюмі справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Ізюмської міської ради Харківської області, Ізюмського міського голови Марченка Валерія Віталійовича, в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області Вишнякова Ярослава Євгеновича про визнання діяльності протиправною та скасування рішень Ізюмської міської ради Харківської області та наказу начальника управління молоді та спорту, -
В с т а н о в и в :
31 серпня 2016 року ОСОБА_2 звернувся до суду із позовом до Ізюмської міської ради Харківської області, Ізюмського міського голови Марченка Валерія Віталійовича, в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області Вишнякова Ярослава Євгеновича про скасування рішення Ізюмської міської ради №0552 від 26.08.2016р. "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області як незаконне, скасування рішення Ізюмської міської ради №0508 від 26.08.2016р. "Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" як незаконне, скасування наказу в.о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я.Є. №25-ОД від 29.08.2016р. "Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв`язку з ліквідацією підприємства" як незаконного.
В обґрунтування позову посилається на те, що рішення №0552 не було включено до порядку денного, проект виставлявся у двох різних редакціях, опубліковані в порушення регламенту, повноважень визнавати втратившим чинність статут ДЮСШ "Донець" у Ізюмської міської ради немає, неможливо скорочувати штатні одиниці ДЮСШ "Донець". Рішення №0508 є незаконним оскільки ним передбачено ліквідацію ДЮСШ "Донець", БУ "Футбольний клуб "Крем'янець", Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Байдиківка", Ізюмську ДЮСШ Ізюмської міської ради Харківської області, однак прийнято рішення лише стосовно передачі майна ДЮСШ "Донець", затверджена чисельність апарату у кількості 186,5 шт. одиниць, однак існує два рішення Ізюмської міської ради, яким затверджено різну чисельність апарату Ізюмської міської ради та її виконавчих органів. Стосовно наказу, то позивач вважає що Вишняковим Я.Є. перевищено свої повноваження, оскільки посадові обов`язки ОСОБА_2 передбачають зберігання особових справ та трудових книжок.
Представники відповідачів - Ізюмської міської ради Харківської області, Ізюмського міського голови Марченка Валерія Віталійовича заперечують проти позову, вважають його необґрунтованим, рішення № 0508 прийнято з дотриманням встановленої процедури, рішення №0552 вирішено скасувати з огляду на порушення регламенту, а тому в цій частині просить суд закрити провадження у справі.
Представник 3-го відповідача - Вишняков Я.Є. у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Вислухавши представників сторін, дослідивши докази в їх сукупності, судом встановлено наступне.
07 липня 1999 року виконавчим комітетом Ізюмської міської ради було прийнято рішення №691 "Про реорганізацію фізкультурно - оздоровчого комплексу", яким реорганізовано фізкультурно - оздоровчий комплекс в дитячо - юнацьку спортивну школу "Донець", затверджено статут ДЮСШ "Донець". (а.с. 206-213).
Відповідно до розпорядження Ізюмського міського голови №564 від 16.08.2016р. було скликано 21 сесію Ізюмської міської ради 7 скликання на 26 серпня 2016 року о 09 год. 00 хв., включено до порядку денного питання, в тому числі про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради (п.16) (а.с. 25-30).
Колективом ДЮСШ "Донець" управління молоді та спорту Ізюмської міської ради було направлено звернення до Ізюмського міського голови В.В. Марченка з проханням зняти з порядку денного проект рішення "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Ізюмській дитячо - юнацькій спортивній школі імені В.В. Ткаченка", враховуючи що таке рішення йде всупереч Закону України про позашкільну освіту, постанови КМУ "Про затвердження положення про дитячо - юнацьку спортивну школу", наказу Міністерства молоді та спорту України "Про затвердження Державного соціального стандарту у сфері фізичної культури та спорту". Дане рішення отримано Ізюмської міської ради 25.08.2016р. (а.с. 31-32).
Згідно рішення 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" було вирішено, в тому числі:
управлінню молоді та спорту Ізюмської міської ради передати все майно, що використовується дитячо - юнацькою спортивною школою "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Ізюмській дитячо - юнацькій спортивній школі Ізюмської міської ради імені В.В.Ткаченка;
Статут Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради "Донець Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради вважати таким що втратив чинність з моменту прийняття цього рішення;
в.о. начальника Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякову Я.Є. та директору Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В.Ткаченка Товстун Л.О. вжити заходів щодо врегулювання трудових відносин;
штатні одиниці ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради у кількості 26,25 штатних одиниць, що перебувають у штатному розписі, затвердженому на 2016 рік Управлінням молоді та спорту Ізюмської міської ради по КФК 130107 "Утримання та навчально - тренувальна робота ДЮСШ" передати до структури (штатного розпису) Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В. Ткаченка;
доручено директору Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В.Ткаченка Товстун Л.О. та в.о. начальнику Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякову Я.Є. розробити штатний розпис Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В. Ткаченка в кількості 47 штатних одиниць та подати на затвердження Ізюмському міському голові. (а.с. 169-170).
Іншим рішенням 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0508 "Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" вирішено, зокрема:
утворити юридичну особу - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради.
затвердити структуру та штатну чисельність Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради у кількості 3 штатні посади;
затвердити загальну чисельність апарату Ізюмської міської ради та її виконавчих органів - 186,5 штатних посад;
затвердити положення про Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;
ліквідувати Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 32778149 ) шляхом припинення діяльності (а.с. 11-18).
Згідно наказу в.о. начальника управління молоді та спорту Вишнякова Я.Є. № 25-ОД від 29.08.2016р. "Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства" було зобов'язано, в тому числі, директора ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради ОСОБА_2 передати до Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради особові справи та трудові книжки всіх працівників ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради 30.08.2016р. (а.с. 19).
Листом заступника Ізюмського міського голови Мацокіна В.В. №КО-1738/1804 від 22.09.2016р. було надано відповідь позивачу на колективне звернення, в якому зазначено що відповідно до рішення виконавчого комітету Ізюмської міської ради від 10.08.2016р. №0455 "Про затвердження списків дітей і підлітків віком від 6 до 18 років та дітей, яким до 1 вересня 2016 року виповнюються 5 років" кількість дітей шкільного віку в місті Ізюм складає 4772 дитини, що є недостатнім для функціонування двох дитячо - юнацьких спортивних шкіл. Оскільки ДЮСШ "Донець" не є юридичною особою, то всі її співробітники отримали письмові попередження про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради (а.с. 82).
У судовому засіданні позивач підтвердив, що напевно це відповідь на їх колективне звернення, оскільки більше будь - яких листів до Ізюмської міської ради 25 серпня 2016 року не направлялось.
Згідно рішень Ізюмської міської ради №0230 від 31.03.2016р., №0376 від 07.06.2016р., №0479 від 28.07.2016р. положення Бюджетної установи "Футбольний клуб "Крем'янець", статуту дитячого закладу оздоровлення та відпочину "Байдиківка", статуту Ізюмської дитячо юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради Харківської області імені В.В. Ткаченка (в новій редакції) вищенаведені установи мають статус юридичної особи (а.с. 83-115).
Відповідно до статуту дитячо - юнацької спортивної школи "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області (нова редакція):
п. 2.1. Уповноваженим органом управління закладом є управління у справах молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області;
п.2.2. Форма власності - комунальна;
п.2.4. Спортивна школа не є юридичною особою, діє на підставі статуту, має бланки зі своєю назвою, штатний розпис спортивної школи затверджується начальником управління молоді та спорту Ізюмської міської ради;
п.5.1. Безпосереднє керівництво спортивною школою здійснює директор, який призначається на посаду (звільняється з посади) уповноваженим органом управління - начальником управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області відповідно до чинного законодавства (а.с. 116-130).
У листах начальника управління у справах молоді та спорту ХОГА №Б-74/03-37 від 11.10.2016р., директора департаменту науки і освіти ХОГА №01-40/61 від 04.01.2017р. зазначається про відсутність порушень при процедурі передачі майна ДЮСШ "Донець" та переводу працівників ДЮСШ "Донець" до Ізюмської дитячо-юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради Харківської області імені В.В. Ткаченка. (а.с. 216-218, 221-223).
Рішенням Ізюмської міської ради від 27.02.2017р. №0874 вирішено скасувати рішення 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" як таке, що прийняте з порушенням регламенту Ізюмської міської ради 7 скликання (том 2, а.с. 7-8).
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_10 повідомив що рішенням Ізюмської міської ради № 0508 ліквідовано управління молоді та спорту Ізюмської міської ради та ДЮСШ Донець . Даним рішенням порушено п. 2 ст. 9 параграфу 2 ЗУ Про позашкільну освіту яким заборонено ліквідація спортивних шкіл. В. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишняков Я. Є. ввів в оману депутатів Ізюмської міської ради , які прийняли рішення про ліквідацію ДЮСШ Донець , чим порушили права дітей м. Ізюма на позашкільну спортивну освіту.
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_11 повідомив що ліквідація управління молоді та спорту Ізюмської міської ради та ДЮСШ Донець відбулася без попередження трудового колективу. Про це він дізнався з офіційного сайту м. Ізюма, на якому були оприлюднені проекти відповідних рішень. 25.08.2016 року трудовий колектив ДЮСШ Донець звернувся до Ізюмського міського голови з заявою про зупинення дії вказаних вище рішень, однак зазначене рішення не було розглянуто на сесії. ДЮСШ Донець об'єднали з ДЮСШ ім. Ткаченка, оскільки перша не має статусу юридичної особи.
Згідно п.1-3 статті 30 Регламенту Ізюмської міської ради 7 скликання, затвердженого рішенням 2 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.11.2016р. №0004, проект порядку денного сесії міської ради вноситься міським головою на затвердження міською радою. При наявності пропозицій про внесення до порядку денного додаткових питань, погоджених відповідною постійною комісією та юридичним відділом виконавчого комітету, про внесення змін до порядку їх розміщення або депутатських запитів головуючий на засіданні міської ради ставить запропонований проект порядку денного на голосування "за основу". (а.с. 187-205).
Відповідно до п. 5,6,30,31 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції від 25.06.2016р.) виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання - затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання; утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради; реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради; прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Підпунктом 1 п. а) ч.1 ст. 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження в управлінні закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Згідно п.п. 1-3,6,8 ч.4 ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільський, селищний, міський голова забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписує рішення ради та її виконавчого комітету; вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;
Згідно ст. 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради. Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади. Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.
Згідно ч.10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем у позасудовому порядку було скасовано власне рішення №0552, отже станом на момент розгляду справи відсутній предмет спору, з урахуванням чого в цій частині провадження по справі має бути закрите.
Посилання позивача на те, що при ліквідації Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради прийнято рішення і про ліквідацію ДЮСШ "Донець", БУ "Футбольний клуб "Кремянець", Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Байдиківка", Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради Харківської області є безпідставними, оскільки доказів на прийняття рішень стосовно ліквідації цих установ не надано, ДЮСШ "Донець" не має статусу юридичної особи, про що прямо зазначається в її статуті, отже до цієї школи неможливо застосувати окремо процедуру ліквідації.
В частині тверджень позивача про те, що існує два рішення Ізюмської міської ради про затвердження штатних посад апарату Ізюмської міської ради та її виконавчих органів, то суд зазначає, що це дискреційні повноваження Ізюмської міської ради на зміну загальної чисельності апарату в контексті проведених змін щодо ліквідації та утворення нових управлінь. Законодавством України на даний час не врегульовано питання щодо порядку внесення змін до кількості штатних посад апарату міської ради та її виконавчих органів, однак суд вважає, що імперативної заборони на зміну чисельності шляхом прийняття на сесії міської ради відповідного рішення немає.
Щодо посилань позивача на незаконність видачі наказу №26-ОД від 29.08.2016р., оскільки ним зобов'язано позивача передати до Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради особові справи та трудові книжки всіх працівників ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради, які зберігаються у позивача, ним видаються накази про їх прийняття та звільнення, а також записи у трудових книжках робляться позивачем, то суд зазначає що ДЮСШ "Донець" безпосередньо підпорядковується Управлінню молоді та спорту Ізюмської міської ради, який є органом управління даної установи.
Вказані в статуті положення про те, що ДЮСШ "Донець" є позашкільним навчальним закладом спортивного профілю не можуть бути прийняті судом, оскільки згідно ст. 13 Закону України "Про позашкільну освіту" позашкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.
Згідно п. 3,4 Постанови КМУ №301 від 27.04.1993р. Про трудові книжки працівників трудові книжки зберігаються на підприємствах, в установах і організаціях, а при звільненні працівника трудова книжка видається йому під розписку в журналі обліку. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації.
Відповідно до п.4.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства соціального захисту населення України №58 від 29.07.1993р. власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати
працівнику його трудову книжку в день звільнення з внесеним до неї
записом про звільнення.
Зважаючи на ці положення суд приходить до висновку що фактично ДЮСШ "Донець" було підрозділом управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області, а отже управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області як роботодавець мав повноваження на витребування трудових книжок та особових справ з метою подальшого або переведення на іншу роботу працівників ДЮСШ Донець або звільнення їх в порядку, передбаченому чинним законодавством.
При цьому суд враховує що згідно ст. 3 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано.
Наказ №25-ОД від 29.08.2016р. був виданий на виконання рішень Ізюмської міської ради №0552 від 26.08.2016р. та №0508 від 26.08.2016р.
Як вже зазначалось раніше, рішення №0552 від 26.08.2016р. на даний час скасовано, саме в ньому було зобов'язано в.о. начальника Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякову Я.Є. та директору Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В.Ткаченка Товстун Л.О. вжити заходів щодо врегулювання трудових відносин.
Таким чином, станом на момент розгляду справи наказ №25-ОД виданий на підставі рішення, яке є скасованим.
При таких обставинах, суд вважає що наявні правові підстави для скасування наказу №26-ОД від 29.08.2016р. як такого що прийнятий з порушенням норм законодавства.
У відповідності до ст.ст.94,98 КАС України судові витрати підлягають стягненню з відповідача - Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 122-154, 157, 158-170 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов ОСОБА_2 задовольнити частково.
Закрити провадження у справі в частині визнання незаконним рішення 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" за відсутністю предмета спору.
Скасувати наказ в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я. Є. № 25-ОД від 29.08.2016 року Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства як незаконний.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути з Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області на користь ОСОБА_2 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) судовий збір в сумі 551 грн.20 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Ізюмський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя М.П.Одарюк
Суд | Ізюмський міськрайонний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2017 |
Оприлюднено | 15.03.2017 |
Номер документу | 65273177 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Ізюмський міськрайонний суд Харківської області
Одарюк М. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні