Постанова
від 15.05.2017 по справі 623/2314/16-а
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2017 р. Справа № 623/2314/16-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Макаренко Я.М.

Суддів: Мінаєвої О.М. , Бенедик А.П.

за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.

позивача ОСОБА_1

представника відповідача Швидченко Ю.В.

представника відповідача Савіна О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_1, Ізюмського міського голови Марченко Валерія Віталійовича на постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 09.03.2017р. по справі № 623/2314/16-а

за позовом ОСОБА_1

до Ізюмської міської ради Харківської області , Ізюмського міського голови Марченко Валерія Віталійовича , В.о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області Вишнякова Ярослава Євгеновича

про визнання діяльності протиправною та скасування рішень Ізюмської міської ради Харківської області та наказу начальника управління молоді та спорту,

ВСТАНОВИЛА:

31 серпня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Ізюмської міської ради Харківської області, Ізюмського міського голови Марченка Валерія Віталійовича, в. о начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області Вишнякова Ярослава Євгеновича, в якому просив суд:

- скасувати рішення Ізюмської міської ради за №0552 від 26.08.2016р. "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області як незаконне,

- скасувати рішення Ізюмської міської ради за № 0508 від 26.08.2016р. "Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" як незаконне.

- скасувати наказ в.о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я.Є. №25-ОД від 29.08.2016 р. "Про попередження працівників про наступне звільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства" як незаконного.

Постановою Ізюмського міськрайонного суду в Харківській області від 09 березня 2017 р. адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково.

Закрито провадження у справі в частині визнання незаконним рішення 21 сесії Ізюмської міської ради ради 7 скликання від 26.08.2016 р. за № 0552 "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" за відсутністю предмету спору.

Скасувано наказ в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я. Є. № 25-ОД від 29.08.2016 року Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства як незаконний.

В іншій частині позовних вимог - відмолено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати в частині закриття провадження у справі та відмови в задоволенні позову, прийняти нове рішення про задоволення позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування , ст.ст. 106, 137, 166 КАС України.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову скасувати в частині задоволення позову та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, не врахування обставин, що мають значення для правильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, пояснення позивача, представників відповідачів, перевіривши доводи апеляційних скарг, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційні скарги відповідача та позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено 07 липня 1999 року виконавчим комітетом Ізюмської міської ради було прийнято рішення № 691 "Про реорганізацію фізкультурно - оздоровчого комплексу", реорганізовано фізкультурно - оздоровчий комплекс в дитячо - юнацьку спортивну школу "Донець", затверджено статут ДЮСШ "Донець", (а.с. 206-213).

Відповідно до розпорядження Ізюмського міського голови №564 від 16.08.2016р. скликано 21 сесію Ізюмської міської ради 7 скликання на 26 серпня 2016 року о 09 год. 00, включено до порядку денного питання, в тому числі про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради (п. 16) (а.с. 25-30).

Колективом ДЮСШ "Донець" управління молоді та спорту Ізюмської міської ради було направлено звернення до Ізюмського міського голови В.В. Марченка з проханням зняти з порядку денного проект рішення "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" управління молоді з спорту Ізюмської міської ради Ізюмській дитячо-юнацькій спортивній школі імені В.В. Ткаченка", враховуючи що таке рішення йде всупереч Закону України Про позашкільну освіту , постанови КМУ "Про затвердження Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу , наказу Міністерства молоді та спорту України "Про затвердження Державного соціального стандарту у сфері фізичної культури та спорту". Дане рішення отримано Ізюмською міською радою 25.08.2016р. (а.с, 31-32)

Рішенням 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" було вирішено:

управлінню молоді та спорту Ізюмської міської ради передати все майно, що використовується дитячо-юнацькою спортивною школою "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Ізюмській дитячо-юнацькій спортивній школі Ізюмської міської ради імені В.В. Ткаченка;

Статут Ізюмської дитячо-юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради вважати таким що втратив чинність з моменту прийняття цього рішення;

в.о. начальника Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякову Я.Є. та директору Ізюмської дитячо - юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В В.Ткаченка Товстун Л.О. вжити заходів щодо врегулювання трудових відносин;

штатні одиниці ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради у кількості 26,25 штатних одиниць, що перебувають у штатному розписі, затвердженому на 2016 рік Управлінням молоді та спорту Ізюмської міської ради по КФК 130107 "Утримання та навчально-тренувальна робота ДЮСШ" передати до структури (штатного розпису) Ізюмської дитячо-юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В. Ткаченка;

доручено директору Ізюмської дитячо-юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В.Ткаченка Товстун Л.О. та в.о. начальнику Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякову Я.Є. розробити штатний розпис Ізюмської дитячо-юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради імені В.В. Ткаченка в кількості 47 штатних одиниць та подати на затвердження Ізюмському міському голові. (а.с. 169-170).

Іншим рішенням 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. за № 0508 Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" вирішено, зокрема:

утворити юридичну особу - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;

затвердити структуру та штатну чисельність Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради у кількості 3 штатні посади;

затвердити загальну чисельність апарату Ізюмської міської ради та її виконавчих органів - 186,5 штатних посад;

затвердити положення про Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;

ліквідувати Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 32778149 ) шляхом припинення діяльності (а.с. 11-18).

Згідно наказу в.о. начальника управління молоді та спорту Вишнякова Я.Є. № 25-ОД від 19.08.2016р. "Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства" було зобов'язано, в тому числі, директора ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради ОСОБА_1 передати до Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради особові справи та трудові книжки всіх працівників ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради 30.08.2016р. (а.с. 19).

Згідно статуту Ізюмської дитячо юнацької спортивної школи Ізюмської міської ради Харківської області імені В.В. Ткаченка (в новій редакції) наведена установа має статус юридичної особи (а.с. 83-115).

Відповідно до Статуту дитячо-юнацької спортивної школи" "Донець" (нова редакція) уповноваженим органом управління закладом є управління у справах молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області, Спортивна школа не є юридичною особою, діє на підставі статуту, штатний розпис спортивної школи затверджується начальником управління молоді спорту Ізюмської міської ради, безпосереднє керівництво спортивною школою здійснює директор, який призначає- на посаду (звільняється з посади) уповноваженим органом управління - начальником управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області (а.с. 116-130).

Рішенням Ізюмської міської ради від 27.02.2017р. № 0874 скасовано рішення 2 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ"Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" як таке, що прийняте з порушенням регламенту Ізюмської міської ради 7 скликання (том 2, а.с. 7-8).

Закриваючи провадження у справі в частині позовних вимог про визнання незаконним рішення 21 сесії Ізюмської міської ради ради 7 скликання за № 0552 від 26.08.2016 р."Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради" суд виходив з відсутності спору між сторонами щодо законності вказаного рішення.

Відмовляючи в задоволенні позову про скасування рішення Ізюмської міської ради за № 0508 від 26.08.2016р. "Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" суд першої інстанції виходив з того, що імперативної заборони на зміну чисельності штату шляхом прийняття на сесії міської ради відповідного рішення немає.

Колегія суддів вважає висновки суду першої інстанції про наявність підстав для закриття провадження у справі помилковими та погоджується з висновками суду про відсутність підстав для задоволення наведеної частини позову виходячи з наступного.

У відповідності до ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі:

1) якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства;

2) якщо позивач відмовився від адміністративного позову і відмову прийнято судом;

3) якщо сторони досягли примирення;

4) якщо є такі, що набрали законної сили, постанова чи ухвала суду з того самого спору і між тими самими сторонами;

5) у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.

Зі змісту ст.. 157 КАС випливає, що такі підстави закриття провадження у справі як відсутність спору між сторонами або скасування суб єктом владних повноважень рішення, що є предметом спору, відсутні, а тому колегія суддів вважає, що суд першої інстанції закриваючи провадження у справі у вказаній частині позовних вимог порушив приписи процесуального права.

Колегія суддів зазначає, що на час прийняття судом першої інстанції оспорюваної постанови рішенням Ізюмської міської ради від 27.02.2017р. № 0874 скасовано рішення 2 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. №0552 "Про передачу майна ДЮСШ"Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради", що є предметом розгляду у вказаній справі. (том 2, а.с. 7-8).

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

За змістом п.8 ч.1 ст.3 КАС України позивачем в адміністративній справі є особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов.

За приписами ч. 1 ст. 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Виходячи із системного аналізу наведених норм КАС України, особа, яка звертається до адміністративного суду з позовом має довести наявність порушення оскаржуваним рішенням суб'єкту владних повноважень саме її прав та інтересів у сфері публічно-правових відносин, які потребують судового захисту. У разі доведення позивачем вказаних обставин суд має прийняти постанову яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб єктів владних повноважень.

Враховуючи, що на даний час рішення Ізюмської міської ради за №0552 від 26.08.2016р. "Про передачу майна ДЮСШ "Донець" Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради є скасованим, то зазначеним рішенням не порушуються права, свободи та інтереси позивача, а тому підстави для задоволення позову про скасування вказаного рішення відсутні.

Іншим рішенням 21 сесії Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. за № 0508 Про організацію в м. Ізюм роботи з молоддю, в галузі спорту та формуванні іміджу міста, ліквідації юридичної особи шляхом припинення діяльності та створення нової юридичної особи - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради" вирішено, зокрема:

утворити юридичну особу - Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;

затвердити структуру та штатну чисельність Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради у кількості 3 штатні посади;

затвердити загальну чисельність апарату Ізюмської міської ради та її виконавчих органів - 186,5 штатних посад;

затвердити положення про Управління молоді, спорту та іміджевих проектів Ізюмської міської ради;

ліквідувати Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради (код ЄДРПОУ 32778149 ) шляхом припинення діяльності (а.с. 11-18).

За змістом пунктів1.3, 1.4, 3.6 Положення про Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради (а.с. 242 т. 1) Управління є юридичною особою, в структуру якого входить та підпорядковується Дитячо-юнацька спортивна школа Донець , засновником Управління є Ізюмська міська рада.

Відповідно до Статуту дитячо-юнацької спортивної школи "Донець" (нова редакція) спортивна школа не є юридичною особою, уповноваженим органом управління закладом є управління у справах молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області, штатний розпис спортивної школи затверджується начальником управління молоді спорту Ізюмської міської ради, безпосереднє керівництво спортивною школою здійснює директор, який призначає- на посаду (звільняється з посади) уповноваженим органом управління - начальником управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області (а.с. 116-130).

Таким чином, оспорюваним рішенням Ізюмської міської ради 7 скликання від 26.08.2016р. за № 0508 запроваджена процедура реорганізації шляхом ліквідації Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області до структури якого входить ДЮСШ Донець .

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон № 280/97-ВР)

За приписами ч. 1 ст. 11 вказаного Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до пунктів 5, 6 частини 1 статті 26 вказаного Закону виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання; утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради.

Згідно із пунктом 6 частини 3 статті 42 Закону № 280/97-ВР сільський, селищний, міський голова вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури і штатів виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету.

Частинами 1, 4 статті 54 Закону № 280/97-ВР встановлено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної регуляторної політики визначаються Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

Відповідно до положень статті 59 Закону № 280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Отже, встановлення структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів належать до повноважень відповідної ради.

Колегія суддів зазначає, що за загальним правилом власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган сам вирішує питання організаційної структури, численності та штатів працівників, якщо інше не встановлено обов'язковим для нього нормативно-правовим актом. Питання про доцільність скорочення посад, численності працівників, структури підприємства, установи, організації судом не обговорюється, оскільки це було б втручанням в діяльність такого підприємства, установи, організації.

Посилання позивача про те, що оскаржувані рішення Ізюмської міської ради порушують трудові права позивача є помилкові, оскільки з прийняттям вказаних рішень лише розпочинається процедура реорганізації шляхом ліквідації Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області і на цій стадії не можливо дійти висновку про те, що трудові права позивача порушуються.

Така правова позиція відповідає правовій позиції, наведеній в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 24 листопада 2016 р. справа № 587/769/16-а.

Відповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Завданням адміністративного судочинства згідно з частиною 1 статті 2 КАС є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Статтею 6 КАС встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в Рішенні від 14 грудня 2011 року №19-рп/2011 зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб'єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист. Утвердження правової держави відповідно до приписів статті 1, другого речення частини третьої статті 8, статті 55 Основного Закону України полягає, зокрема, у гарантуванні кожному судового захисту прав і свобод, а також у запровадженні механізму такого захисту.

Відносини, що виникають між фізичною чи юридичною особою і суб'єктами владних повноважень під час здійснення ними владних управлінських функцій, є публічно-правовими і поділяються, зокрема, на правовідносини у сфері управлінської діяльності та правовідносини у сфері охорони прав і свобод людини і громадянина, а також суспільства від злочинних посягань. Діяльність органів влади, у тому числі судів, щодо вирішення спорів, які виникають у публічно-правових відносинах, регламентується відповідними правовими актами.

Рішення, прийняті суб'єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 6 КАС України.

Разом з тим, обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражені права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.

Неодмінним елементом правовідносин є їх зміст, тобто суб'єктивне право особи та її юридичний обов'язок. Відтак, судовому захисту підлягає суб'єктивне право особи, яке порушується у конкретних правовідносинах.

Позивач на власний розсуд визначає чи порушені його права, свободи чи інтереси рішеннями, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень. Водночас, задоволення відповідних вимог особи можливе лише в разі об'єктивної наявності порушення, тобто встановлення, що рішення, дія або бездіяльність протиправно породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин.

Викладені висновки кореспондуються із нормами п. п. 1, 8 частини першої статті 3, частини другої статті 4, частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України.

Під час розгляду кожної справи суд повинен встановити чи має місце порушення прав та інтересів позивача, адже без цього не можна виконати завдання судочинства. Якщо позивач не довів факту порушення особисто своїх прав чи інтересів, то навіть у разі, якщо дії суб'єкта владних повноважень є протиправними, підстав для задоволення позову немає.

Звернення до суду є способом захисту порушених суб'єктивних прав, а не способом відновлення законності та правопорядку у публічних правовідносинах.

Правова позиція щодо обов'язкової умови надання правового захисту судом, як от наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду, висловлена Верховним Судом України у постановах від 15 грудня 2015 року у справі №21-5361а15, від 1 грудня 2015 року у справі №21-3222а15, від 08 грудня 2015 року у справі №21-5435а15.

Судова колегія звертає увагу, що оскаржуване рішення Ізюмської міської ради не стосуються безпосередньо ОСОБА_1, а породжують права та обов'язки для інших осіб, зокрема, для Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області

Разом з тим, ані в позові, ані під час розгляду справи судом апеляційної інстанції, позивачем не було наведено обґрунтованих мотивів щодо того, яким чином оскаржуване рішення відповідача порушують права позивача, тобто породжують, змінюють або припиняють його права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин.

Посилання ОСОБА_1 на порушення його трудових прав у зв язку з ліквідацією Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області є безпідставними, оскільки сфера правовідносини щодо трудових відносин регулюються Кодексом законів про працю України і знаходиться поза межами правовідносин, які склалися в даній справі.

Так оскаржуваним рішенням не вирішувалося питання щодо трудових відносин між позивачем та Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області

Таким чином, колегія суддів прийшла до висновку, що заявлені позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Приймаючи рішення в частині скасування наказу в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я. Є. № 25-ОД від 29.08.2016 року Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства суд першої інстанції виходив з того, що вказаний Наказ №25-ОД від 29.08.2016р. був виданий на виконання рішення Ізюмської міської ради №0552 від 26.08.2016р. яке на даний час скасовано.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.

Зі змісту наказу в. о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я. Є. № 25-ОД від 29.08.2016 року Про попередження працівників про наступне вивільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства випливає, що ним було вирішено провести звільнення працівників відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України згідно з вимогами діючого законодавства, покладено обов язок на Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області персонально попередити працівників про наступне вивільнення та вручити під розпис попередження про вивільнення, директора ДЮШС Донець зобов язано передати до Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради особові книжки всіх працівників ДЮСШ Донець , а бухгалтерію при звільнення провести повний розрахунок відповідно до законодавства.

Таким чином вказаний наказ стосується ліквідації Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради, яка відбувається на підставі рішення Ізюмської міської за № 0508 від 25 серпня 2016 року.

В той же час колегія суддів не вбачає підстав для визнання незаконним рішення Ізюмської міської за № 0508 від 25 серпня 2016 року, яким була запроваджено ліквідацію Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради та на виконання якого прийнято вказаний наказ.

За таких обставин, суд першої інстанції прийшов до помилкових висновків про скасування наведеного наказу у зв"язку з втратою чинності рішення Ізюмської міської ради від 26серпня 2016 року за № 0552.

При цьому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що Управління молоді та спорту Ізюмської міської ради як роботодавець мав повноваження на витребування трудових книжок та особових справ у позивача, виходячи з наступного.

Згідно п. 3,4 Постанови Кабінету Міністрів України за №301 від 27.04.1993р. Про трудові книжки працівників трудові книжки зберігаються на підприємствах, в установах і організаціях, а при звільненні працівника трудова книжка видається йому під розписку в журналі обліку. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації.

Відповідно до п.4.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства соціального захисту населення України №58 від 29.07.1993р., власник або уповноважений ним орган зобов'язаний видати працівнику його трудову книжку в день звільнення з внесеним до неї записом про звільнення.

Зважаючи на ці положення колегія суддів приходить до висновку, що фактично ДЮСШ "Донець" було підрозділом управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області, а отже управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області як роботодавець мав повноваження на витребування трудових книжок та особових справ з метою подальшого або переведення на іншу роботу працівників ДЮСШ Донець або звільнення їх в порядку передбаченому чинним законодавством.

Виходячи з наведеного, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення позову в частині скасування наказу в.о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Вишнякова Я.Є. №25-ОД від 29.08.2016 р. "Про попередження працівників про наступне звільнення у зв'язку з ліквідацією підприємства".

Також колегія суддів вважає безпідставними доводи апеляційної скарги позивача про порушення судом першої інстанції приписів процесуального права у зв язку з неприйняттям уточненого позову про збільшення позовних вимог від 9 березня 2017 р., виходячи з наступного.

У відповідності до ч. 1 ст. 137 КАС України позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи.

Таким чином, змінити підставі або предмет позову можливо лише до початку судового розгляду справи по суті, при цьому збільшити або зменшити позовні вимоги можливо протягом всього часу судового розгляду, але в межах предмету та підстав поданого до початку розгляду справи позову.

Як вбачається з матеріалів справи подана позивачем 9 березня 2017 року заява містила, крім заявлених раніше, вимоги про поновлення на роботі, скасування наказу про звільнення, скасування рішення Ізюмської міської ради від 27лютого 2017 року за № 0874.

Згідно журналу судового засідання судовий розгляд вказаної справи по суті відбувся 6 грудня 2016 року

Отже, позивачем після початку розгляду справи було подано уточнену позовну з новим предметом позову, а тому суд першої інстанції обґрунтовано її повернув.

Виходячи з наведеного, колегія суддів приходить до висновку, що постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, оскільки вона ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, 205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги ОСОБА_1 та Ізюмського міського голови Марченко Валерія Віталійовича задовольнити частково.

Постанову Ізюмського міськрайонного суду Харківської області від 09.03.2017р. по справі №623/2314/16-а скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову ОСОБА_1 до Ізюмської міської ради Харківської області, Ізюмського міського голови Марченко Валерія Віталійовича, В.о. начальника управління молоді та спорту Ізюмської міської ради Харківської області Вишнякова Ярослава Євгеновича про визнання діяльності протиправною, скасування рішень та наказу - відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Макаренко Я.М. Судді (підпис) (підпис) Мінаєва О.М. Бенедик А.П. Повний текст постанови виготовлений 16.05.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2017
Оприлюднено22.05.2017
Номер документу66533948
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —623/2314/16-а

Постанова від 15.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 15.05.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 18.04.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 24.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 13.03.2017

Адміністративне

Ізюмський міськрайонний суд Харківської області

Одарюк М. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні