Постанова
від 10.03.2017 по справі 821/2033/16
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/2033/16 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Кузьменко Н.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального закладу "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Орльонок" Солонянського району про стягнення заборгованості в розмірі 55487,59 грн, -

встановив:

19 грудня 2016 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - позивач, ФСС з ТВП) до комунального закладу "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Орльонок" Солонянського району (далі - відповідач, ДЗО Орльонок ) з позовними вимогами про стягнення заборгованості в розмірі 55487,59 грн.

Обґрунтовуючи свою правову позицію позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки відповідача було встановлено порушення останнім порядку використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності у зв'язку із оздоровленням за рахунок цих коштів дітей, яким не виповнилося 7 років, в той час, як п.1.4 Порядку фінансування оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009р. №17, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.06.2009р. за №502/16518, встановлено, що організованими формами оздоровлення за рахунок коштів Фонду охоплюються діти віком від 7 до 18 років. Перевіркою встановлено порушення відповідачем у вигляді перевищення норм харчування дітей по окремим видам продуктів, в той час як кошти Фонду виділяються на організацію харчування (у частині набору продуктів харчування), лікування та культурне обслуговування дітей саме у межах граничних норм витрат. За результатами перевірки прийнято рішення Про повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій №034 від 02.09.2011 року, яким до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі 55487,59 грн. ДОЗ Орльонок скористався правом на судове оскарження зазначеного рішення, але судовими рішеннями касаційної, апеляційної та першої інстанції у задоволенні позовних вимог відмовлено. З наведеного позивач робить висновок про наявність підстав для постановлення судового рішення про стягнення заборгованості в розмірі 55487,59 грн.

Представник позивача 10 березня 2017 року подав до суду клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач 14 лютого 2017 року подав до суду письмові заперечення, в яких позовні вимоги не визнає з таких підстав. Судовими рішеннями в адміністративній справі №804/5934/15 не перевірялась правильність розрахунків позивача. На позовні вимоги позивача розповсюджуються загальні строки позовної давності, встановлені ЦК України, які ним пропущені і про поновлення яких ним заявлено не було. Позовна заява підписана особою, яка не має повноважень на підписання такого документу, оскільки позов підписано директором ОСОБА_1 як головою комісії з реорганізації ДОВ ФСС з ТВП. Станом на 14.12.2016 року свої повноваження ОСОБА_2 підтверджував випискою з ЄДРЮОФОПГФ від 16.08.2016 року, але на той момент позивач не перебував в стані припинення. Наведене є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог, хоча відповідач вказує лише на підстави, які на його думку, свідчать про наявність підстав для залишення позову без розгляду.

Представник відповідача 10 березня 2017 року подав до суду клопотання про проведення судового засідання в порядку письмового провадження.

Особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами (ч.4 ст.122 КАС України).

Розглянувши надані позивачем документи, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Судом встановлено, що на підставі наказу директора Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення ФСС з ТВП № 95-В від 19 серпня 2011 року та направлення № 736/04 від 19 серпня 2011 року № 736/04 головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення ФСС з ТВП Лиман Т.Ю., головним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу виконавчої дирекції Кіровоградського обласного відділення ФСС з ТВП Єфімовою М.В. 23-25, 27 та 29 серпня 2011 року проведена планова перевірка правильності використання коштів ФСС з ТВП цільового призначення на часткове утримання у ДЗО Орльонок , за результатами якої 29 серпня 2011року складено Акт.

Під час перевірки встановлені порушення п.1.4 Порядку фінансування оздоровлення дітей застрахованих осіб у дитячих закладах оздоровлення за рахунок коштів ФСС з ТВП, затвердженим постановою правління Фонду від 25 лютого 2009 року № 17 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 червня 2009 року за № 502/16518, яке виявилося в тому, що в дитячому таборі було оздоровлено чотирьох дітей, які не досягли 7 років, а також порушення постанови Правління Фонду від 04 березня 2011 року № 17 Про затвердження граничних норм витрат на харчування, лікування та культурне обслуговування дітей, які є членами застрахованих осіб, у дитячих закладах оздоровлення на 2011 рік , зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 450/19188, що виявилося у здійсненні харчування дітей у таборі з перевищенням норм харчування дітей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах № 1591 від 22 листопада 2004 року, що призвело до використання з порушенням коштів Фонду по статті харчування у сумі 39178,65 гривень (в тому числі кошти Дніпропетровської області 35395,73 гривень та кошти Полтавської області 3782,92 гривень).

За результатами розгляду матеріалів перевірки Виконавчою дирекцією Дніпропетровського відділення ФСС з ТВП на підставі статті 22, пункту 6 частини першої статті 28, статті 30 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням прийнято рішення № 034 від 02 вересня 2011 року про повернення коштів ФСС з ТВП, використаних неправомірно (не за цільовим призначенням), та застосування фінансових санкцій, згідно якого до Комунального закладу Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку Орльонок Солонянського району застосовано фінансові санкції в таких розмірах: не прийнято до зарахування витрат на суму 36 991,73 гривень; накладено штраф на суму 18 495,86 гривень, а всього - 55 487,59 гривень.

Відповідач скористався своїм правом на судове оскарження даного рішення та в вересні 2011 року звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання протиправним та скасування рішення.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 квітня 2016 року, у задоволенні позовних вимог ДЗО Орльонок - відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 09 листопада 2016 року касаційну скаргу комунального закладу Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку Орльонок Солонянського району залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 серпня 2015 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12 квітня 2016 року залишити без зміни. Ухвала Вищого адміністративного суду України набрала законної сили.

Таким чином, в судовому порядку визнано правомірним рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 034 від 02 вересня 2011 року.

При вирішенні спору по суті, суд виходить із наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який відповідно до основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей є Закон України від 18.01.2001 № 2240-III "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" (далі - Закон № 2240-III) (чинного до 01.01.2015).

З 01.01.2015 набрав чинності Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 1105-XIV).

Згідно частини 1 статті 4 Закону № 1105-XIV Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Положеннями статті 10 Закону № 1105-XIV передбачено, що Фонд зобов'язаний, зокрема: здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; контролювати правильність витрат за соціальним страхуванням, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань соціального страхування; стягувати надміру виплачені кошти з юридичних і фізичних осіб у встановленому законом порядку.

Стаття 2 Закону № 2240-III визначає, що страхові кошти - це акумульовані страхові внески, суми від фінансових санкцій та інші надходження відповідно до законодавства для здійснення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за цим Законом.

В силу приписів статті 30 Закону № 2240-III (в редакції чинній до 01.01.2015), страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Згідно частини 6 статті 15 Закону 1105-XIV (в редакції чинній з 01.01.2015) у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Відповідно до пункту 1.4 Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 № 13 в Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і Севастополі безпосереднє управління відділенням Фонду здійснюють його правління та виконавча дирекція. Виконавча дирекція відділення Фонду з робочим органом виконавчої дирекції Фонду і відділення Фонду підзвітна правлінню відділення та виконавчій дирекції Фонду і здійснює свою діяльність від імені Фонду на місцях в межах і порядку, передбачених Статутом Фонду та цим Положенням.

Робочі органи відділень Фонду у районах та містах республіканського /Автономної Республіки Крим/ та обласного значення входять до структури органів Фонду.

Виконавча дирекція відділення Фонду, зокрема, представляє інтереси страховика в судових та інших органах (пункт 5.1 Положення від 26.06.2001 № 13).

До завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та робочих органів його виконавчої дирекції виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (абз.2 п.6 Прикінцевих та перехідних положень Закону 1105-XIV).

Виконання функцій та завдань, визначених цим Законом, забезпечується виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування України, її робочими органами після затвердження положення про них, структури та граничної чисельності працівників, бюджету Фонду, відкриття рахунків в органах Державної казначейської служби України та заповнення не менше 30 відсотків вакантних посад (п.6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону 1105-XIV).

До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону (п.8 Прикінцевих та перехідних положень Закону 1105-XIV).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про стягнення заборгованості підлягають задоволенню.

В адміністративному судочинстві діє принцип офіційності, який полягає в активній позиції суду щодо з'ясування всіх обставин у справі (ч.4,5 ст.11, ч.2 ст. 69, ч.5 ст.71 КАС України). Обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на суб'єкта владних повноважень, якщо він як відповідач заперечує адміністративний позов (ч.2 ст. 71 КАС України).

Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини (ч.1 ст.72 КАС України).

На підставі ч.1 ст.72 КАС України, суд враховує ухвалу Вищого адміністративного суду України №К/800/12240/16 від 09 листопада 2016 року в частині визнання правомірним рішення Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №034 від 02.09.2011 року яким застосовано фінансові санкції до відповідача в розмірі 55487,59 грн.

Доводи відповідача викладені в письмових запереченнях судом до уваги не приймаються, оскільки вони є наслідком суб'єктивного тлумачення норм законодавства представником відповідача та спростовуються нормами спеціального законодавства, а також судовим рішенням, що набрало законної сили.

Позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог, натомість наявні в матеріалах справи докази не дають суду підстави для висновку про правомірність дій відповідача.

Представник відповідача 01 березня 2017 року подав до суду клопотання про розстрочення виконання рішення суду, яке суд залишає без розгляду в зв'язку з передчасним поданням, оскільки розстроченню або відстроченню підлягає судове рішення, яке набрало законної сили.

У справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються (ч.4 ст.94 КАС України).

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 14, 70, 71, 72, 79, 86, 94, 122, 158 - 163, 167 КАС України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до комунального закладу "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Орльонок" Солонянського району про стягнення заборгованості в розмірі 55487,59 грн - задовольнити.

Стягнути з комунального закладу "Дитячий заклад оздоровлення та відпочинку "Орльонок" Солонянського району (код ЄДРПОУ 25526602) на користь Виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на р/р 25600862 в АТ Райффайзен банк Аваль , м. Київ, МФО 380805, одержувач: Солонянська міжрайонна виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (код ЄДРПОУ 26049713) заборгованість в розмірі 55487,59 грн (п'ятдесят п'ять тисяч чотириста вісімдесят сім гривень п'ятдесят дев'ять копійок).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги на постанову суду одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя Кузьменко Н.А.

кат. 10.2.2.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.03.2017
Оприлюднено17.03.2017
Номер документу65282488
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2033/16

Ухвала від 04.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 27.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 13.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Постанова від 10.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 06.03.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 14.02.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

Ухвала від 21.12.2016

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кузьменко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні