Справа №3-967/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 лютого 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., при секретарі Беро В.Ю., за участю представників Київської міської митниці ДФС Келеберденка В.В., Глущенко Н.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності представника ТОВ Форс Компані Дзюби Максима Валерійовича, (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А оф.1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В :
Відповідно до протоколу №0689/10000/16 про порушення митних правил від 28.10.2016 року, вбачається, що 18.10.2016 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (пункт пропуску Ягодин-Дорогуск , митний пост Ягодин ), за попередньою митною декларацією від 17.10.2016 №100000000/2016/864044, через митний кордон України в автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2/НОМЕР_3, на адресу ТОВ ФОРС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А оф.1), переміщено товар одяг в асортименті тощо , загальною вагою брутто 8 693,17 кг, нетто - 7 734,03 кг, кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США.
Товар переміщено з території Польщі від компанії Pol-Cel Sp Z O.O. (ul. Rampa Brzeska 63, 22-100 Chelm, Poland) на виконання умов контракту від 15.09.2016 № 09/16EI, укладеного між компанією EXFRONT INTER L.P. (1/2, 35 Taits Lane, Dundee, Scotland, Great Britain, DD2 1D) в особі директора Костинюк Лідії та ТОВ ФОРС КОМПАНІ в особі директора Маслюк Лілії Сергіївни.
При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:
-книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947;
-міжнародна автомобільна накладна від 17.10.201 № 0877026;
-інвойс від 18.10.2016 № EI-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16EI) на товар одяг в асортименті тощо , загальною вартістю 42 180,1 доларів США, виставлений компанією EXFRONT INTER L.P. на адресу - ТОВ ФОРС КОМПАНІ .
20.10.2016 зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю Київської міської митниці ДФС, заявлені до митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016. В якості представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ під час здійснення митного оформлення вказаних товарів виступав гр. Дзюба М.В., згідно із довіреністю від 26.09.2016 б/н, виданою директором ТОВ ФОРС КОМПАНІ Маслюк Л.С., яку він надав до митниці.
Під час митного контролю при митному оформленні вказаного товару за вказаною декларацією, автоматизованою системою управління ризиками сформовано додаткові митні процедури, в тому числі - митний огляд.
20-25.10.2016, відповідно до вимог ст. 338 МК України, проведено митний огляд вищезазначених товарів.
26.10.2016 від правоохоронних органів України (листи СУ ФР ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ ДФС від 26.10.2016 № 25460/10/26-59-23-02, від 27.10.2016 № 31578/10/26-59-23-02) до митниці надійшла інформація, про вчинення порушення митних правил, що полягає у наступному. Невстановлені особи зареєстрували на території Шевченківського району м. Києва ТОВ Форс Компані (код ЄДРПОУ 40217982), використовуючи особисті дані гр. Маслюк Лілії Сергіївни. Так, співробітниками СУ ФР ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ГУ ДФС опитано засновника, директора, головного бухгалтера гр. Маслюк Л.С. на предмет реєстрації та ведення фінансово-господарської діяльності даного підприємства, в тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності .
Під час опитування, зазначена особа повідомила, що фінансово-господарську діяльність ТОВ Форс Компані вона ніколи не проводила та не мала наміру проводити, вказане підприємство зареєстроване на її прізвище незаконно без її відома, тобто, можна стверджувати, що довіреність, яка була виписана на ім'я Дзюби Максима Валерійовича, є підробкою.
З огляду на те, що Маслюк Лілія Сергіївна не укладала контракт від 15.09.2016 № 09/16EI слідує, що вказаний документ а також інвойс від 18.10.2016 № EI-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16EI) навмисно були подані з метою надання зовнішньоекономічній операції нібито статусу законної.
Таким чином, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари одяг в асортименті тощо загальною кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США або 1 087 537,58 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 25,783191 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
Таким чином, на підставі викладеного Київською міською митницею ДФС зроблено висновок, що дії громадянина України Дзюби Максима Валерійовича, як представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ (Україна), якому надано право подавати та отримувати документи від імені ТОВ ФОРС КОМПАНІ (Україна), призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1087537,58 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
Отже, в діях громадянина України Дзюби Максима Валерійовича, наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що Дзюба М.В. порушив митні правила, у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0689/10000/16 за ч. 1 ст. 483 МК України. Протокол підтримав в повному обсязі та просив представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ Дзюбу М.В. визнати винним за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та застосувати до нього стягнення.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності в судовому засіданні просив закрити провадження у справі про притягнення представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ Дзюбу М.В. до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. Представник акцентує увагу на тому, що Дзюба М.В., не є суб'єктом даного адміністративного правопорушення, оскільки не є керівником ТОВ ФОРС КОМПАНІ , на нього не покладено постійних або тимчасових трудових (службових) обов'язків у даному товаристві та відповідно до норм чинного законодавства не може нести відповідальність за адміністративне правопорушення.
Також наголосив на тому, що матеріали адміністративної справи не містять жодного доказу подання гр. Дзюбою М.В. до органів ДФС будь-яких документів для переміщення через митний кордон України товарів за МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016. Згідно МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016 декларантом виступала директор ТОВ ФОРС КОМПАНІ Маслюк Л.С. Документи на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України: книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947; міжнародна автомобільна накладна від 17.10.2016 № 0877026; інвойс від 18.10.2016 № EI-10/01-1, не містять жодного посилання на те, що вони були подані гр. Дзюбою М.В., що виключає об'єктивну сторону адміністративного правопорушення. Єдина дія, вчинена гр. Дзюбою М.В. за довіреністю, виданою ТОВ Форс Компані , участь під час проведення огляду товарів за МД №100260001/2016/210016.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності Дзюба М.В. в судове засідання не з'явився, просив розглядати справу за його відсутності, подав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що він ніколи не перебував у трудових відносинах з ТОВ Форс Компані , ніколи не був керівником даного підприємства чи його заступником, або іншою посадовою особою.
На його ім'я, ТОВ Форс Компані видано довіреність на представлення інтересів компанії на Київській міській митниці ДФС для того, щоб бути присутнім під час проведення митного огляду, подавати документи від товариства.
Він, як представник ТОВ Форс Компані за довіреністю не здійснював митне оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016 та не подавав Київській міській митниці ДФС жодних документів, направлених на митне оформлення товарів по вказаній декларації.
З 20.10.2016 р. по 25.10.2016 р. від лише представляв інтереси ТОВ Форс Компані на Київській міській митниці ДФС під час митного огляду товарів.
Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, вважає, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.
18.10.2016 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (пункт пропуску Ягодин-Дорогуск , митний пост Ягодин ), за попередньою митною декларацією від 17.10.2016 №100000000/2016/864044, через митний кордон України в автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2/НОМЕР_3, на адресу ТОВ ФОРС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А оф.1), переміщено товар одяг в асортименті тощо , загальною вагою брутто 8 693,17 кг, нетто - 7 734,03 кг, кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США.
Товар переміщено з території Польщі від компанії Pol-Cel Sp Z O.O. (ul. Rampa Brzeska 63, 22-100 Chelm, Poland) на виконання умов контракту від 15.09.2016 № 09/16EI, укладеного між компанією EXFRONT INTER L.P. (1/2, 35 Taits Lane, Dundee, Scotland, Great Britain, DD2 1D) в особі директора Костинюк Лідії та ТОВ ФОРС КОМПАНІ в особі директора Маслюк Лілії Сергіївни.
При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:
-книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947;
-міжнародна автомобільна накладна від 17.10.201 № 0877026;
-інвойс від 18.10.2016 № EI-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16EI) на товар одяг в асортименті тощо , загальною вартістю 42 180,1 доларів США, виставлений компанією EXFRONT INTER L.P. на адресу - ТОВ ФОРС КОМПАНІ .
20.10.2016 зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю Київської міської митниці ДФС, заявлені до митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016. В якості представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ під час здійснення митного оформлення вказаних товарів виступав гр. Дзюба М.В, згідно із довіреністю від 26.09.2016 б/н, виданою директором ТОВ ФОРС КОМПАНІ Маслюк Л.С., яку він надав до митниці.
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств .
Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Відповідно до частини п'ятої статті 65 ГК керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Таким чином, суб'єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є посадові особи - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти).
Дзюба Максим Валерійович не є суб'єктом адміністративного правопорушення, оскільки не є керівником TOB Форс Компані (код ЄДРПОУ - 40217982), на нього не покладено постійних або тимчасових трудових (службових) обов'язків у даному товаристві та відповідно до норм чинного законодавства України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Таким чином, представник ТОВ Форс Компані Дзюба М.В. підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
У відповідності до ст. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол. Аналогічна вимога міститься і в ст. 494 МК України. Протокол в обов'язковому порядку повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності. Тобто, протокол є підставою для розгляду справи щодо особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності.
Також, згідно ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.При цьому, в протоколі, зокрема, повинні міститися необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено, місце, час вчинення та суть порушення митних правил, посилання на статтю МК України, що передбачає відповідальність за таке порушення, та інші дані щодо події і обставин вчинення правопорушення.
Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.
У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.
Дані вимоги закону під час складання протоколу про порушення митних правил не дотримані в повному обсязі, чим порушені права Дзюби М.В.
Матеріали справи не містять жодного доказу подання гр. Дзюбою М.В. до органів ДФС будь-яких документів для переміщення через митний кордон України товарів за МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016. Згідно МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016 декларантом виступала директор ТОВ ФОРС КОМПАНІ Маслюк Л.С.
Таким чином, дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані, Дзюбою М.В. не вчинялись.
Відтак, наведене свідчить про відсутність в діях Дзюби М.В. ознак порушення митних правил.
Згідно з ч. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Тому у відповідності до вимог ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283 КупАП всебічно, повно та об'єктивно дослідивши обставини справи, що мають значення для правильного її вирішення, суд приходить до висновку про заведення справи про порушення митних правил з підстав, які ґрунтуються на припущеннях, та за викладених обставин відсутність складу правопорушення у діях Дзюби М.В.
Керуючись ч.1 ст. 483 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Закрити провадження відносно Дзюби Максима Валерійовича, за ч.1 ст. 483 МК України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: С.І. Кушнір
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2017 |
Оприлюднено | 15.03.2017 |
Номер документу | 65300791 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кушнір С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні