Провадження №3/760/6167/17
у справі №760/882/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Швидченко О.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчак П.В.., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_3, представника за довіреністю ТОВ Форс Компані (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А, оф.1, паспорт серії НОМЕР_2 виданий Бориспільським МРВ ГУ МВС України в. Київській обл. 16.02.2006, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС після проведення додаткової перевірки за постановою Апеляційного суду міста Києва від 26.05.2017 року надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0689/10000/16 від 28.10.2016 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_3 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Згідно протоколу вбачається, що 18.10.2016 року в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (пункт пропуску Ягодин-Дорогуск , митний пост Ягодин ), за попередньою митною декларацією від 17.10.2016 № 100000000/2016/864044, через митний кордон України в автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3, на адресу ТОВ ФОРС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А оф.1), переміщено товар одяг в асортименті тощо , загальною вагою брутто Я 693,17 кг, нетто - 7 734,03 кг, кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США.
Товар переміщено з території Польщі від компанії Pol-Cel Sp Z О.О. (ul. Rampa Brzeska 63, 22-100 Chelm, Poland) на виконання умов контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ, укладеного між компанією EXFRONT INTER L.P. (1/2; 35 Taits Lane, Dundee, Scotland, Great Britain, DD2 ID) в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ ФОРС КОМПАНІ в особі директора ОСОБА_5.
При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:
- книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947;
- міжнародна автомобільна накладна від 17.10.201 № 0877026;
- інвойс від 18.10.2016 № ЕІ-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ) на товар одяг в асортименті тощо , загальною вартістю 42 180Л доларів СПІД, виставлений компанією EXFRONT INTER L.P. на адресу - ТОВ ФОРС КОМПАНІ .
20.10.2016 року зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю Київської міської митниці ДФС,, заявлені до митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ № 100260001/2016/210016. В якості представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ під час здійснення митного оформлення вказаних товарів виступав гр. ОСОБА_3, згідно із довіреністю від 26.09.2016 б/н, виданою директором ТОВ ФОРС КОМПАНІ ОСОБА_5, яку він надав до митниці.
Під час митного контролю при митному оформленні вказаного товару за вказаною декларацією, автоматизованою системою управління ризиками сформовано додаткові митні процедури, в тому числі - митний огляд.
20-25.10.2016 року відповідно до вимог ст. 338 МК України, проведено митний огляд вищезазначених товарів.
26.10.2016 року від правоохоронних органів України (листи СУ ФР ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ТУ ДФС від 26.10.2016 № 25460/10/26-59-23-02, від 27.10.2016 № 31578/10/26-59-23-02) до митниці надійшла інформація, про вчинення порушення митних правил, що полягає у наступному. Невстановлені особи зареєстрували на території Шевченківського району м. Києва ТОВ Форс Компані (код ЄДРПОУ 40217982), використовуючи особисті дані гр. ОСОБА_5. Так, співробітниками СУ ФР ДШ у Шевченківському районі м. Києва ТУ ДФС опитано засновника, директора, головного бухгалтера гр. ОСОБА_5 на предмет реєстрації та ведення фінансово-господарської діяльності даного підприємства, в тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Під час опитування, зазначена особа повідомила, що фінансово- господарську діяльність ТОВ Форс Компані вона ніколи не проводила та не мала наміру проводити, вказане підприємство зареєстроване на її прізвище незаконно без її відома, тобто, можна стверджувати, що довіреність, яка була виписана на ім'я ОСОБА_3, є підробкою.
Відповідно до статті 7 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ Про зовнішньоекономічну діяльність (із змінами і доповненнями) регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється самими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності за допомогою законів України та угод, що укладаються між цими суб'єктами і які не суперечать законам України.
З огляду на те, що ОСОБА_5 не укладала контракт від 15.09.2016 року № 09/16ЕІ слідує, що вказаний документ а також інвойс від 18.10.2016 № ЕІ-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ) навмисно були подані з метою надання зовнішньоекономічній операції нібито статусу законної.
Постановою Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 № 8 (п. 6) надано роз'яснення про те, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Таким чином, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари одяг в асортименті тощо загальною кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США або 1 087 537.58 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 25,783191 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягай 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_3, як представника ТОВ ФОРС КОМПАНІЇ (Україна), якому надано право подавати та отримувати документи від імені ТОВ ФОРС КОМПАНІЇ (Україна), призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 087 537,58 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
Отже, на думку митного органу, в діях громадянина України ОСОБА_3 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Предмети правопорушення, вилучені та зберігаються на складі Київської міської митниці ДФС за адресою: Київ, б-p. І.Лепсе, 8-А.
Загальна вартість предметів правопорушення становить: 6 524,49 грн. ( шість тисяч п'ятсот двадцять чотири гривні сорок дев'ять копійок).
Згідно постанови Апеляційного суду міста Києва від 26.05.2017 року були повернуті матеріали справи до митниці для проведення додаткової перевірки.
Після ознайомлення з постановою суду про проведення додаткової перевірки встановлено, що підставами для прийняття судом вказаного рішення стала відсутність відібраних пояснень у службових осіб Київської міської митниці ДФС щодо отримання пакету документів для здійснення митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ № 100260001/2016/210016 та відсутність інформації, щодо стану досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 32016100100000099 від 26.10.2016 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 205 КК України, яке стосується діяльності ТОВ ФОРС КОМПАНІЇ , в тому числі і щодо здійснення митного оформлення за вищезазначеною МД.
27.06.2017 року Київською міською митницею ДФС направлено лист № 2520/7/26-702002 старшому слідчому СУ ФР ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві Левченко В.В. щодо надання інформації у кримінальному провадженні № 32016100100000099 від 26.10.2016 (завірена копія листа долучається), відповідь станом на 02.08.2017 не отримана.
Також, 27.06.2017 року та 30.06.2017 року протоколом опитування в справі про порушення митних правил № 0689/10000/16 проведено опитування службових осіб Київської міської митниці ДФС щодо отримання пакету документів для здійснення митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ № 100260001/2016/210016.
В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС вважав обставини викладені в протоколі № 0689/10000/16 від 28.10.2016 року доведеними та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Представник ОСОБА_3 - ОСОБА_2 в судовому засіданні заперечувала проти викладених у протоколі обставин та просила закрити провадження у справі. Зазначила, що ОСОБА_3 не є суб'єктом адміністративного правопорушення, оскільки не є керівником ТОВ Форс Компані та на нього не покладено постійних або тимчасових трудових (службових) обов'язків у даному товаристві та відповідно до норм чинного законодавства не може нести відповідальність за адміністративне правопорушення.
Заслухавши пояснення учасників провадження, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи, 18.10.2016 року в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (пункт пропуску Ягодин-Дорогуск , митний пост Ягодин ), за попередньою митною декларацією від 17.10.2016 № 100000000/2016/864044, через митний кордон України в автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3, на адресу ТОВ ФОРС КОМПАНІ (код ЄДРПОУ 40217982, 04053, м. Київ, пров. Бехтеревський, буд.4/А оф.1), переміщено товар одяг в асортименті тощо , загальною вагою брутто Я 693,17 кг, нетто - 7 734,03 кг, кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США.
Товар переміщено з території Польщі від компанії Pol-Cel Sp Z О.О. (ul. Rampa Brzeska 63, 22-100 Chelm, Poland) на виконання умов контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ, укладеного між компанією EXFRONT INTER L.P. (1/2; 35 Taits Lane, Dundee, Scotland, Great Britain, DD2 ID) в особі директора ОСОБА_4 та ТОВ ФОРС КОМПАНІ в особі директора ОСОБА_5.
При цьому, подані до митниці наступні документи, на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України:
- книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947;
- міжнародна автомобільна накладна від 17.10.201 № 0877026;
- інвойс від 18.10.2016 № ЕІ-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ) на товар одяг в асортименті тощо , загальною вартістю 42 180Л доларів СПІД, виставлений компанією EXFRONT INTER L.P. на адресу - ТОВ ФОРС КОМПАНІ .
20.10.2016 року зазначені вище товари, після доставки в зону митного контролю Київської міської митниці ДФС, заявлені до митного оформлення за МД типу ІМ 40 ДЕ № 100260001/2016/210016. В якості представника ТОВ ФОРС КОМПАНІ під час здійснення митного оформлення вказаних товарів виступав гр. ОСОБА_3, згідно із довіреністю від 26.09.2016 б/н, виданою директором ТОВ ФОРС КОМПАНІ ОСОБА_5, яку він надав до митниці.
Під час митного контролю при митному оформленні вказаного товару за вказаною декларацією, автоматизованою системою управління ризиками сформовано додаткові митні процедури, в тому числі - митний огляд.
20-25.10.2016 року відповідно до вимог ст. 338 МК України, проведено митний огляд вищезазначених товарів.
26.10.2016 року від правоохоронних органів України (листи СУ ФР ДПІ у Шевченківському районі м. Києва ТУ ДФС від 26.10.2016 № 25460/10/26-59-23-02, від 27.10.2016 № 31578/10/26-59-23-02) до митниці надійшла інформація, про вчинення порушення митних правил, що полягає у наступному. Невстановлені особи зареєстрували на території Шевченківського району м. Києва ТОВ Форс Компані (код ЄДРПОУ 40217982), використовуючи особисті дані гр. ОСОБА_5. Так, співробітниками СУ ФР ДШ у Шевченківському районі м. Києва ТУ ДФС опитано засновника, директора, головного бухгалтера гр. ОСОБА_5 на предмет реєстрації та ведення фінансово-господарської діяльності даного підприємства, в тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Під час опитування, зазначена особа повідомила, що фінансово- господарську діяльність ТОВ Форс Компані вона ніколи не проводила та не мала наміру проводити, вказане підприємство зареєстроване на її прізвище незаконно без її відома, тобто, можна стверджувати, що довіреність, яка була виписана на ім'я ОСОБА_3, є підробкою.
Відповідно до статті 7 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ Про зовнішньоекономічну діяльність (із змінами і доповненнями) регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється самими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності за допомогою законів України та угод, що укладаються між цими суб'єктами і які не суперечать законам України.
З огляду на те, що ОСОБА_5 не укладала контракт від 15.09.2016 року № 09/16ЕІ слідує, що вказаний документ, а також інвойс від 18.10.2016 № ЕІ-10/01-1 (виданий в рамках контракту від 15.09.2016 № 09/16ЕІ) навмисно були подані з метою надання зовнішньоекономічній операції нібито статусу законної.
Постановою Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 № 8 (п. 6) надано роз'яснення про те, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Таким чином, в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари одяг в асортименті тощо загальною кількістю 750 місць, вартістю 42 180,1 доларів США або 1 087 537.58 грн. по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 25,783191 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товарів.
28.10.2016 року відносно ОСОБА_3 було складено протокол № 0689/10000/16 про порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Відповідно до ст. 459 МК України, суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Разом з цим, з досліджених у суді матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3, як представник ТОВ Форс Компані не вчиняв дій, які в розумінні вимог ст. 483 МК України кваліфікуються, як подання документів, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Як встановлено в судовому засіданні, матеріали адміністративної справи не містять жодного доказу подання гр. ОСОБА_3 до органів ДФС будь-яких документів для переміщення через митний кордон України товарів за МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016.
Згідно МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016 декларантом виступала директор ТОВ ФОРС КОМПАНІ ОСОБА_5
Документи на підставі яких здійснено переміщення товарів через митний кордон України: книжка МДП від 17.10.2016 № SX.77362947; міжнародна автомобільна накладна від 17.10.2016 № 0877026; інвойс від 18.10.2016 № EI-10/01-1, не містять жодного посилання на те, що вони були подані гр. ОСОБА_3, що виключає об'єктивну сторону адміністративного правопорушення.
Єдина дія, вчинена гр. ОСОБА_3 за довіреністю, виданою ТОВ Форс Компані , участь під час проведення огляду товарів за МД №100260001/2016/210016.
Разом з тим, згідно МД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016 декларантом виступала директор ТОВ ФОРС КОМПАНІ ОСОБА_5
Як вбачається з матеріалів справи, за постановою Апеляційного суду міста Києва від 26.05.2017 року матеріали справи були повернені до митниці для проведення додаткової перевірки.
Представниками Київської міської митниці ДФС було проведено опитування службових осібКиївської міської митниці ДФС щодо отримання пакету документів для здійснення митного оформленняМД типу ІМ 40 ДЕ №100260001/2016/210016.
Відповідно до протоколів опитування в справі про порушення митних правил № 0689/10000/16 від 27.06.2017 року та 30.06.2017 року службові особиКиївської міської митниці ДФС зазначали, що з жодним представником підприємства ТОВ ФОРС КОМПАНІ при прийнятті декларації не спілкувалися.
Доказів того, що саме ОСОБА_3 подавалися документи для митного оформлення, матеріали справи не містять.
Крім того, доводи митного органу в обґрунтування порушення вимог ст. 483 МК України, зокрема, внаслідок ймовірного підроблення довіреності, виданої ТОВ Форс Компані на ім'я ОСОБА_3 жодним чином не підтверджена належними та допустимими доказами та є лише припущеннями.
Таким чином, обставини викладені у протоколі № 0689/10000/16 від 28.10.2016 року щодо подання ОСОБА_3, як підстави для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що ОСОБА_3 не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару, умов поставки товару, не подавав митному органу неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
З огляду на викладене, в діях ОСОБА_3 відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до ст.9 КУпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_3 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_3 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження відносно ОСОБА_3 у справі про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2017 |
Оприлюднено | 22.08.2017 |
Номер документу | 68408011 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні