ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 березня 2017 року Справа № 803/157/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Денисюка Р.С.,
при секретарі судового засідання Шепталовій А.П.,
за участю позивача ОСОБА_2,
представника позивача ОСОБА_3,
представника відповідача Шворак І.В.,
представників третьої особи Токаренка І.О., Стасюка О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Головного територіального управління юстиції у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Волинська обласна партійна організація Соціалістичної партії України, про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2, позивач) звернувся з позовом до Головного територіального управління юстиції у Волинській області (далі - ГТУЮ у Волинській області, відповідач) про визнання дій щодо взяття до відома змін про обрання керівного органу Волинської обласної партійної організації Соціалістичної партії України протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 17.02.2017 про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Волинську обласну партійну організацію Соціалістичної партії України (далі - Волинська обласна партійна організація СПУ, третя особа).
07.03.2017 позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог, відповідно до якої просить визнати протиправними дії ГТУЮ у Волинській області щодо реєстрації змін керівника Волинської обласної партійної організації СПУ 20.12.2016, скасувати рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, прийняте державним реєстратором Управління державної реєстрації ГТУЮ у Волинській області Шворак І.В. 20.12.2016 про зміну керівника Волинської обласної партійної організації СПУ та зобов'язати відповідача зареєструвати зміни у складі керівних органів Волинської обласної партійної організації СПУ, прийняті 03.12.2011 (а.с.54, т.2).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 03.12.2011 позивача було обрано керівником (першим секретарем) Волинської обласної партійної організації СПУ. Однак, в січні 2017 року йому стало відомо, що ГТУЮ у Волинській області було взято до відома та зареєстровано зміни в складі керівництва Волинської обласної партійної організації Соціалістичної партії України, а саме щодо усунення позивача із посади керівника та призначення на цю посаду Токаренка І.О. Дані зміни були взяті до уваги та зареєстровані відповідачем на підставі рішення Політвиконкому СПУ № 50 від 10.12.2016.
Проте, як зазначив позивач, ГТУЮ у Волинській області не перевіривши належним чином документи, які подані для внесення змін у складі керівництва на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; не врахувавши, що зазначені документи подані не у повному обсязі, з порушенням вимог статуту Організації, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , прийняло протиправне рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу та вчинило протиправні дії.
З огляду на вищевикладене та з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог просив позов задовольнити.
В письмовому запереченні від 28.02.2017 відповідач позовні вимоги заперечив та зазначив, що 20.12.2016 Токаренко І.О. як уповноважена особа Волинської обласної партійної організації СПУ звернувся з заявою до ГТУЮ у Волинській області про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме щодо зміни керівника, зміни фізичних осіб або зміни відомостей про фізичних осіб-платників податків та подав пакет відповідних документів, які відповідали вимогам чинного законодавства України. Під час розгляду документів, підстав для відмови в реєстрації змін до відомостей, а саме керівника Волинської обласної партійної організації СПУ у відповідача не було.
Таким чином, реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, а саме щодо зміни керівника Волинської обласної партійної організації СПУ проведена у повній відповідності до вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань . Враховуючи наведене, просить в позові відмовити.
Позивач та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, з підстав, викладених в позовній заяві, просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги заперечив, з підстав, викладених в письмову запереченні, та просив в задоволенні позову відмовити.
Представники третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги заперечили повністю та просили в задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення позивача та його представника, представника відповідача, представників третьої особи, дослідивши письмові докази по справі вважає, що позовні вимоги є безпідставними та не підлягають до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Волинська обласна партійна організація Соціалістичної партії України зареєстрована як юридична особа 12.11.1993, про що в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис та присвоєно код ЄДРПОУ: 23252253 (а.с.32-34, т.1).
03.12.2011 першим секретарем Волинського обласного комітету СПУ обрано ОСОБА_2, що підтверджується протоколом № 3 засідання Обкому (а.с. 135, т.1).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до рішення - розпорядження Лідера СПУ № 533 від 01.12.2016 Устенко П.І. призначено на 10.12.2016 засідання Політвиконкому СПУ та на порядок денний засідання поставлено питання про відсторонення за поданням Лідера СПУ перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення виконуючих обов'язки перших секретарів (а.с. 83, т.1).
01.12.2016 Лідером СПУ сформоване подання № 534 про відсторонення від виконання обов'язків, перших секретарів, секретарів обласних (регіональних) партійних комітетів, зокрема, Волинської обласної партійної організації СПУ ОСОБА_2 та на період до обрання нового, призначено виконуючим обов'язки Токаренка І.О. (а.с. 82, т.1).
10.12.2016 відбулося засідання Політвиконкому СПУ, оформлене протоколом № 1, на якому було розглянуто питання про відсторонення за поданням Лідера СПУ перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення виконуючих обов'язки перших секретарів з метою забезпечення об'єктивності проведення звірки членів СПУ у відповідних партійних організаціях (а.с. 79).
Зі змісту зазначеного протоколу та реєстру осіб, які брали участь в засіданні слідує, що на засідання Політвиконкому СПУ були присутні 4 із 5 членів Політвиконкому, а саме: Лідер СПУ, Голова Політради СПУ, Голова Політвиконкому СПУ - Устенко П.І., перший секретар Політради СПУ - Ткаченко Ю.В., секретар політради СПУ з економічної політики - Кушніренко А.В. та секретар Політради СПУ з громадськими організаціями - Іващенко В.Г., у зв'язку з чим засідання є правомочним та може приймати рішення з усіх питань.
За наслідками проведення засідання прийнято рішення № 50, яким вирішено: у відповідності до пункту 6.7.3 та керуючись пунктами 6.5.4, 6.7.2 Статуту СПУ затвердити Розпорядження Лідера СПУ від 10.12.2016 № 534 про відсторонення перших секретарів, секретарів обласних (регіональних) партійних комітетів. На період до обрання нових призначити виконуючих обов'язки перших секретарів обласних (регіональних) партійних комітетів згідно додатку № 1. Зобов'язати виконуючих обов'язки перших секретарів обласних (регіональних) партійних комітетів провести засідання комітетів обласних (регіональних) партійних комітетів з організаційних питань у строк не пізніше тридцяти днів з дня прийняття рішення про відсторонення та призначення виконуючих обов'язки перших секретарів обласних (регіональних) партійних комітетів, виконати необхідні дії щодо відповідного повідомлення про зміни у складі керівних органів обласних (регіональних) партійних організацій реєструючи органи (а.с. 73, т.1.).
Рішення нотаріально посвідчене приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Бабич О.М. 14.12.2016 та зареєстровано в реєстрі за № 545 (а.с 74, т.1).
Згідно з додатком №1 до рішення № 50 Політвиконкому СПУ відсторонено від виконання обов'язків першого секретаря Волинської обласної організації СПУ ОСОБА_2 (а.с. 75, т.1).
Також на засіданні Політвиконкому СПУ 10.12.2016, оформленого протоколом № 2, було розглянуто питання про затвердження (узгодження) кандидатур на посади перших секретарів регіональних організацій, які запропоновані до затвердження регіональними Комітетами Соціалістичної партії України у всіх областях України, у відповідності до пунктів 5.2.5, 5.2.6 Статуту СПУ та прийнято рішення № 53 про затвердження (узгодження) кандидатур на посади перших секретарів регіональних організацій СПУ (а.с. 78, т.1).
Відповідно до відомостей про склад керівних органів Волинської обласної партійної організації СПУ тимчасово виконуючим обов'язки першого секретаря визначено Токаренко І.О. (а.с. 72, т.1).
Як вбачається з матеріалів справи, 20.12.2016 Токаренко І.О. звернувся з заявою до ГТУЮ у Волинській області про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме щодо зміни керівника або відомостей про керівника юридичної особи та зміни фізичних осіб або зміни відомостей про фізичних осіб - платників податків, які мають право подавати документи для державної реєстрації (а.с. 99-100, т.1) та подав такі документи:
- рішення Політвиконкому СПУ № 50 від 10.12.2016 з додатком №1 та реєстром осіб, які брали участь в засіданні Політвиконкому;
- рішення-розпорядження лідера № 534 від 10.12.2016;
- рішення-розпорядження лідера № 533 від 10.12.2016;
- протоколи №1, №2 про підтвердження правомочності прийняття рішень (повноважень) членів Політвиконкому, якими були прийняті рішення № 50, 53 Політвиконкому СПУ;
- відомості про склад керівних органів Волинської обласної партійної організації СПУ;
- Статут СПУ;
- платіжне доручення про сплату адміністративного збору.
За результатом розгляду поданих документів, 20.12.2016 Управлінням державної реєстрації ГТУЮ у Волинській області прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме про зміну керівника Волинської обласної партійної організації СПУ.
Відповідно до частини першої статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду.
Позивач, дізнавшись про наявність вказаного рішення, звернувся за захистом своїх прав у судовому порядку, оскільки вважає, що рішення та дії відповідача щодо реєстрації змін у складі керівних органів є такими, що вчинені з порушенням вимог Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 № 755-IV (чинний на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон № 755-IV).
Відповідно до пунктів 3, 4 частини першої статті 1 цього Закону (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) громадські формування - політичні партії, структурні утворення політичних партій, громадські об'єднання, місцеві осередки громадського об'єднання із статусом юридичної особи, професійні спілки, їх об'єднання, організації профспілки, передбачені статутом профспілки та їх об'єднання, творчі спілки, місцеві осередки творчих спілок, постійно діючі третейські суди, організації роботодавців, їх об'єднання, відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій, представництва, філії іноземних благодійних організацій; державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону № 755-IV суб'єктами державної реєстрації є, зокрема, територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об'єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об'єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об'єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об'єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об'єднання.
Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Частиною другою статті 6 цього Закону визначено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з частинами першою та другою статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.
Статтею 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації. Так, документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам, зокрема, документи мають бути викладені державною мовою; текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена.
Як передбачає частина четверта статті 17 цього Закону (в редакції Закону від 06.10.2016 № 1666-VIII) для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Як, встановлено судом, згідно Статуту Соціалістичної партії України, зареєстрованого Міністерством юстиції України 25.11.1991 до керівних органів належать: З'їзд, Політична Рада СПУ, Президія СПУ, Політичний виконавчий комітет Політичної Ради СПУ та вищими посадовими особами СПУ, які обираються з'їздом СПУ є Голова СПУ, Лідер СПУ - Голова Політради СПУ, Голова ЦКК СПУ (пункти 4.5, 4.5.1 розділу IV Cтатуту) (а.с. 87 зворот, т.1).
За правилами пункту 6.1 Статуту вищим керівним органом СПУ є З'їзд, а в період між з'їздами - Політрада СПУ, вищим координаційним органом є Президія СПУ. З'їзд скликається не рідше одного разу на два роки Політрадою СПУ, яка оголошує про скликання чергового з'їзду, як правило не пізніше як за місць до дня його проведення, встановлює норму представництва делегатів від регіональних партійних організацій.
Центральними колегіальними органами СПУ є: Зїзд СПУ, Політрада СПУ, Президія СПУ, Політвиконком СПУ (пункт 6.1.1 Статуту).
Відповідно до пункту 6.5. Статуту у період між засіданнями Політради СПУ вищим постійно діючим виконавчим органом СПУ є Політвиконком СПУ. До складу Політвиконкому СПУ за посадою входять: Лідер СПУ, перший секретар Політради СПУ, секретарі Політради СПУ, Голова Теоретичної ради. Політвиконком СПУ обирається на строк повноважень Політради СПУ.
За правилами пункту 6.5.1 Статуту засідання Політвиконкому СПУ скликається Лідером СПУ або на вимогу не менше однієї третини членів Політвиконкому СПУ, і є правомочним за умови участі у ньому більше половини складу.
Згідно з пунктом 6.5.2 Статуту рішення Політвиконкому СПУ приймається більшістю голосів від кількості присутніх на засіданні членів Політвиконкому СПУ.
Пунктом 6.5.4 Статуту визначено, що до повноважень Політвиконкому СПУ належить, зокрема, організація подання в уповноважений орган у відповідності з діючим законодавством України та підзаконними актами інформацію про внесення змін в Програму СПУ та Статут СПУ, інформацію про зміни в керівних органах, дані та інформацію про участь СПУ у виборах та іншу обов'язкову інформацію у відповідності до чинного законодавства; за поданням Лідера відсторонення перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення тимчасово виконуючих перших секретарів.
Як свідчать матеріали реєстраційної справи Волинської обласної партійної організації СПУ, засідання Політвиконкому СПУ було скликане Лідером СПУ Устенко П.І., оформлене протоколом №1 від 10.12.2016, на якому були присутні 4 особи з числа членів Політвиконкому. Всього до складу Політвиконкому за посадами входить 5 осіб, оскільки посади голови Теоретичної ради СПУ та Першого секретаря Політради СПУ на даний час є вакантними, у зв'язку з чим засідання є правомочним та може приймати рішення з усіх питань.
Разом з тим, як слідує з доданого реєстру осіб, які брали участь в засіданні, на ньому були присутні: Лідер СПУ, Голова Політради СПУ, Голова Політвиконкому СПУ - Устенко П.І., перший секретар Політради СПУ - Ткаченко Ю.В., секретар політради СПУ з економічної політики - Кушніренко А.В. та секретар Політради СПУ з громадськими організаціями - Іващенко В.Г., (а.с. 79,76, т.1).
За відповідними поданнями Лідера партії, Політвиконком СПУ затвердив рішення про відсторонення керівників партійних організацій та призначення тимчасово виконуючих обов'язки керівників обласних партійних організацій.
Проаналізувавши наведене суд зазначає, що оскільки на даному засіданні були присутні 4 з 5 членів Політвиконкому СПУ, що є більше половини складу осіб, тому відповідно до вимог Статуту таке засідання було правомочним та могло приймати рішення щодо відсторонення перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення тимчасово виконуючих обов'язки перших секретарів.
Відповідні документи, які підтверджують повноваження Політвиконкому СПУ державному реєстратору були подані.
Доказів того, що вказані рішення Політвиконкому СПУ від 10.12.2016 є неправомочними суду не надано.
Відтак, в зв'язку з прийнятим членами Політвиконкому СПУ рішенням 10.12.2016 №50 про відсторонення за поданням Лідера СПУ перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів від виконання обов'язків, в тому числі першого секретаря Волинської обласної партійної організації СПУ ОСОБА_2, тимчасово виконуючим обов'язки першого секретаря Токаренком І.О. було подано до ГТУЮ у Волинській області заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі та всі необхідні документи, передбачені частиною четвертою статті 17 Закону № 755-IV.
Відповідач, перевіривши подані документи, та за відсутності підстав для зупинення та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру 20.12.2016 прийняв рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме про зміну керівника Волинської обласної партійної організації СПУ та листом від 22.12.2016 за № 12137/02-39/02-3 повідомив голову Волинської обласної партійної організації СПУ Токаренка І.О. про прийняте рішення.
Проаналізувавши вищенаведене, суд зазначає, що досліджений в судовому засіданні пакет документів, поданий для державної реєстрації змін до керівного складу Волинської обласної партійної організації СПУ, є повним та відповідає, передбаченим статтями 1, 6 14, 15, 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , вимогам щодо порядку подання документів, їх оформлення та комплектності, для здійснення відповідної реєстраційної дії.
Тому, будь-яких законних підстав для не прийняття рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі у відповідача не було.
Суд не приймає до уваги твердження позивача та його представника про те, що державним реєстратором при вчиненні реєстраційної дії не було перевірено правомочність засідання Політвиконкому СПУ 10.12.2016 року, так як він діяв не у повному складі, тобто всупереч вимогам пункту 6.5 Статуту та не мав права приймати відповідні рішення, оскільки, як встановлено в судовому засіданні державним реєстратором при вчиненні реєстраційної дії дано відповідну оцінку правомочності засідання та прийнятим рішенням Політвиконкому СПУ, і на думку суду вони відповідають нормам Закону № 755-IV та Статуту.
Протилежного в судовому засіданні не встановлено.
При цьому безпідставними є твердження позивача про те, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі документи були подані не у повному обсязі, а саме: не було подано відомості про склад керівних органів, рішення Політвиконкому СПУ про відсторонення з посади першого секретаря Волинської обласної організації СПУ та призначення іншої особи виконуючим обов'язки першого секретаря та документу, який підтверджує правомочність прийняття рішення, враховуючи наступне.
З дослідженої судом реєстраційної справи слідує, що до пакету документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі було надано відомості про склад керівних органів із зазначенням імені, дати народження керівника, реєстраційного номеру облікової картки платника податків, посади, контактного номер телефону, відповідно до вимог пункту 5 частини четвертої статті 17 № 755-IV (а.с. 72, т.1) також було подано рішення № 50 Політвиконкому СПУ про затвердження рішення Лідера СПУ про відсторонення перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення виконуючих обов'язки перших секретарів, яке підписане Лідером СПУ та нотаріально посвідчене.
Відповідно до абзацу другого пункту 6 частини першої статті 15 Закону № 755-IV рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Справжність підписів на такому рішенні нотаріально засвідчується, крім випадків, передбачених законом.
До пакету документів, поданих для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу було подано протоколи №1, №2 про підтвердження правомочності прийняття рішень (повноважень) членів Політвиконкому СПУ, якими були прийняті рішення № 50, 53 Політвиконкому СПУ.
Разом з тим, суд не приймає до уваги твердження позивача про те, що Кушніренко А.В. та Іващенко В.Г. не були членами СПУ на момент прийняття рішення про відсторонення за поданням Лідера СПУ перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення виконуючих обов'язки перших секретарів, оскільки відповідно до витягу з реєстру громадських об'єднань та згідно з документами про підтвердження повноважень вказані особи є секретарями Політради СПУ (а.с.21-22, т.2)
При цьому, безпідставним є і посилання позивача на те, що реєстр осіб, які брали участь в засідання Політвиконкому СПУ оформлений неналежним чином, так як в ньому не зазначено дату засідання Політвиконкому СПУ та питання які слухалися, оскільки реєстр осіб, який було подано до рішення №50 Політвиконкому СПУ від 10.12.2016 відповідає всім вимог статті 11 Закону України Про політичні партії в Україні в якому зазначено: прізвище, ім'я та по батькові осіб, дані їх паспортів, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта). Дані про осіб засвідчені їх особистими підписами.
Допущені певні технічні неточності у вказаних документах за наявності всіх необхідних реквізитів не є підставою для неприйняття їх державним реєстратором.
Проаналізувавши вищенаведене, суд вважає, що в даному випадку у державного реєстратора не було підстав, визначених статтею 27 Закону № 755-IV для зупинення розгляду документів для державної реєстрації та для відмови у державній реєстрації з підстав, встановлених статтею 28 цього Закону.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З аналізу зазначених вище норм Закону суд приходить до висновку, що ГТУЮ у Волинській області при виконанні ним своїх посадових обов'язків діяло у відповідності до норм чинного законодавства та в межах наданих йому повноважень.
Відтак, ГТУЮ у Волинській області правомірно було прийнято рішення про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а саме: про зміну керівника Волинської обласної партійної організації СПУ.
Одночасно, позивач просить суд зобов'язати вчинити дії, а саме: зобов'язати відповідача зареєструвати зміни у складі керівних органів Волинської обласної партійної організації СПУ, прийняті 03.12.2011, чого суд не вправі робити, оскільки державним реєстратором не було допущено порушень вимог чинного законодавства. Разом з тим, рішення Політвиконкому СПУ про відсторонення за поданням Лідера СПУ перших секретарів, секретарів регіональних партійних комітетів та на період до обрання нових, призначення виконуючих обов'язки перших секретарів нечинним не визнане.
Крім цього, суд зазначає, що для того, щоб зобов'язати відповідача вчинити певні дії, слід констатувати перед цим наявність в його діях, бездіяльності чи прийнятих рішеннях ознак протиправності, чого на думку суду в даному випадку немає.
На думку суду, відповідач належними та допустимими доказами довів правомірність своїх дій та рішення, а тому в задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Інші твердження позивача та його представника не спростовують висновків суду, зроблених в ході судового розгляду справи.
Керуючись статтями 158, 160 ч.3, 162, 163, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_2 до Головного територіального управління юстиції у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Волинська обласна партійна організація Соціалістичної партії України про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, яка буде складена у повному обсязі до 14 березня 2017 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Головуючий Р.С. Денисюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2017 |
Оприлюднено | 20.03.2017 |
Номер документу | 65312469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гулид Роман Методійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні