Постанова
від 14.03.2017 по справі 805/815/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 березня 2017 р. Справа № 805/815/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Галатіна О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн., суд -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн., в обґрунтування позову зазначив, що постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 21.07.2016 року за порушення на ринку цінних паперів на відповідача накладено санкції у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн. Оскільки протягом п'ятнадцяти днів суму штраф не сплачено, просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" штраф у розмірі 5100 грн.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, через відділ документообігу суду надав клопотання про розгляд справи без його участі, просив позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Заяв про відкладення розгляду справи суду не надавав, письмових заперечень з доказами, що обґрунтовують його позицію або пояснень суду не надавав.

Враховуючи, що позивач та відповідач були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, позивач подав клопотання про розгляд справи без його участі, зважаючи на відсутність визначених ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України перешкод для розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Позивач - Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. Діє на підставі Положення "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України та іншими актами законодавства, а також цим Положенням.

Статус Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, її функції та правові основи діяльності, визначені Положенням "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року №1063/2011.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно здійснення державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України.

Відповідач - Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ОК-2 (ідентифікаційний код 20341594, місцезнаходження: 83001, м. Донецьк, бул. Пушкіна, буд. 2а) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відносини, що виникають у сфері державного регулювання та контролю за емісією і обігом цінних паперів та похідних (деривативів) на території України регулюються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Судом встановлено, що 15 червня 2016 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесена постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

30 червня 2016 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №456-ЦА-УП-ДУ, яким встановлено порушення ТОВ Фінансова компанія ОК-2 вимоги пункту 13 розділу IV Ліцензійних умов в частині неподання відповідної інформації та документів до Комісії.

21 липня 2016 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову №385-ЦА-УП-ДУ, відповідно до якої на ТОВ Фінансова компанія ОК-2 накладено санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100 грн.

Відомостей, щодо оскарження постанови про накладення штрафу суду не надано.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює державне регулювання ринку цінних паперів, відповідно Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448 від 30.30.1996 р.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", одним із основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Згідно підпунктів 6, 12 пункту 9 розділу ІІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.05.2006 №346, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04.08.2006 за №938/12812 (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) ліцензіат з дати виникнення змін у процесі здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з торгівлі цінними паперами, зобов'язаний протягом двадцяти робочих днів подати до Комісії (із зазначенням департаменту регулювання діяльності торговців цінними паперами та фондових бірж) відповідне повідомлення в письмовій формі та документи, які підтверджують зазначені зміни:

засвідчені підписом керівника та печаткою ліцензіата (за наявності) (крім банку) копії змін до документів, що підтверджують його право власності на нежитлове приміщення, у якому буде провадитись (провадиться) професійна діяльність на фондовому ринку, або право користування нежитловим приміщенням (договір оренди, суборенди тощо, який укладений заявником або засновником (при створенні юридичної особи) в інтересах цієї юридичної особи), з доданням копії акта приймання-передавання цього приміщення (за наявності) та плану приміщення (із зазначенням його розміру);

довідку щодо структури власності заявника (ліцензіата) та власників з істотною участю в ньому у частині розділу І "Структура власності заявника (ліцензіата)" (крім пункту 3), яка додається до заяви про видачу ліцензії.

Згідно п. 5 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій.

У відповідності до п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Судом встановлено, що уповноваженою особою Комісії 21 липня 2016 року у відношенні позивача, на підставі пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", пункту 2 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 винесено розпорядження №193-ЦА-УП-ДУ про усунення порушення законодавства про цінні папери, у якому зазначено, що у термін до 22.08.2016 року необхідно усунути порушення законодавства та письмово проінформувати про виконання цього розпорядження уповноважену особу Комісії та Департамент регулювання діяльності торгівців цінними паперами та фондових бірж Комісії.

Відповідно до пункту 7 ч.1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року,- у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ч.3 ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а в разі якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено про наявність несплаченого штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254, 257,263, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" про стягнення штрафу у розмірі 5100 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" (ідентифікаційний код 20341594) штраф у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп. на користь державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови особами, які беруть участь у справі, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Галатіна О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2017
Оприлюднено20.03.2017
Номер документу65312529
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/815/17-а

Постанова від 14.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Галатіна О.О.

Ухвала від 02.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні