ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
09 березня 2017 р. Справа № 802/2391/16-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Вільчинського О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до: Рівненської міської ради; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача приватне підприємство "ТС-ТРАНС"
про: скасування запису,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) з адміністративним позовом до Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, Рівненської міської ради; третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідачів приватне підприємство "ТС-ТРАНС", в якому просить суд:
визнати недійсним запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 17.12.2015 про призначення ОСОБА_1 керівником ПП "ТС-ТРАНС", ідентифікаційний код 33657788, з моменту його внесення;
скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 17.12.2015 про призначення ОСОБА_1 керівником Приватного підприємства "ТС-ТРАНС", ідентифікаційний код 33657788.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 зазначає, що в листопаді 2016 року він випадково дізнався про те, що зазначений керівником юридичної особи ПП ТС- ТРАНС , починаючи з 17.12.2015, про що міститься запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі - Єдиний державний реєстр).
Позивач стверджує, що він ніколи не писав заяв про призначення його керівником цієї юридичної особи, не підписував жодних документів як її керівник, державним реєстратором вчинений оскаржуваний запис
На переконання ОСОБА_1 державний реєстратор провів реєстрацію за завідомо неправдивими документами, поданими третьою особою, а відтак даний запис в Єдиному державному реєстрі підлягає скасуванню.
Ухвалами від 09.03.2017 за клопотаннями представника позивача суд вилучив зі складу відповідачів Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області та залишив без розгляду позовну заяву ОСОБА_1 у частині позовних вимог про визнання недійсним запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 17.12.2015 про призначення ОСОБА_1 керівником ПП "ТС-ТРАНС", ідентифікаційний код 336657788, з моменту його внесення.
28.02.2017 представник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог, в зв'язку з чим просить суд скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб про призначення ОСОБА_1 керівником ПП "ТС-ТРАНС", що був вчинений 18.12.2015 за № 33657788.
Позивач та відповідач у судове засідання не прибули, подавши заяви про розгляд справи за їх відсутності.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином, однак до суду повернувся невручений конверт зі вмістом поштового відправлення.
Відповідно до положень ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) внесену до Єдиного державного реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак до суду повернувся невручений конверт.
Відповідно до положень ч.ч. 4, 6 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням викладеного суд вважає, що наявні підстави для розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши адміністративну справу, суд установив, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником та керівником юридичної особи ПП "ТС-ТРАНС" з 17.12.2015 є ОСОБА_1
Вказаний запис за № 15561070019010287 від 18.12.2015 був здійснений державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Одеського міського управління юстиції Чернегою О.В.
Про зазначений факт позивач дізнався з листа державного виконавця Рівненського міського відділу ДВС Головного територіального управління юстиції у Рівненській області за № 12628 від 04.11.2016, в якому зазначено, що на виконанні у зазначеному відділі ДВС перебуває виконавче провадження № 50369198, відкрите постановою від 04.03.2016, з виконання виконавчого листа Господарського суду Одеської області № 916/2705/15 від 14.09.2015 про стягнення із ПП "ТС-ТРАНС" на користь ПМП "Тумен" збитків у сумі 113568,62 грн. та судового збору в сумі 2271,37 грн. та, крім того, зазначено, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником та директором юридичної особи ПП "ТС-ТРАНС", є ОСОБА_1
17.11.2016 позивач звернувся до Державної фіскальної служби України щодо надання інформації про юридичних осіб. У відповідь на вказане звернення ДФС України листом від 08.12.2016 № 13223/К/99-99-08-07-07-01-14 підтвердила, що у ДФС наявна інформація, що ОСОБА_1 є керівником ПП "ТС-ТРАНС" і такий запис в ЄДР є актуальним.
Зазначаючи, що державний реєстратор провів реєстрацію ОСОБА_1 як керівника ПП "ТС-ТРАНС" за завідомо неправдивими документами, поданими третьою особою, позивач звернувся до суду з позовом про скасування даного запису в Єдиному державному реєстрі.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходив з такого.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до частин першої - третьої статті 4 Закону № 755-IV державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частинами першою та другою статті 17 Закону № 755-IV передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, як, зокрема, перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі ім'я, країна громадянства, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків, якщо засновник - фізична особа; найменування, країна резидентства, місцезнаходження та ідентифікаційний код, якщо засновник - юридична особа; прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори; дані про розмір статутного капіталу (статутного або складеного капіталу), у тому числі частки кожного із засновників (учасників) та про дату закінчення його формування.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, визначений ст. 19 Закону № 755-IV
Відповідно до положень ч.ч. 1, 2 цієї статті у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.
Згідно з ч.ч. 5, 6 ст. 19 Закону № 755-IV документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, приймаються згідно з описом, копія якого видається (надсилається поштовим відправленням з описом вкладення) в день надходження документів заявнику з відміткою про дату їх надходження.
Дата надходження документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо:
документи подані не за місцем проведення державної реєстрації;
документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону;
документи подані не у повному обсязі;
документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 8 Закону № 755-IV документи, які відповідно до вимог цього Закону подаються (надсилаються поштовим відправленням або електронним документом) державному реєстратору, повинні бути викладені державною мовою.
Реєстраційна картка заповнюється машинодруком або від руки друкованими літерами. Якщо документи надсилаються державному реєстратору поштовим відправленням, справжність підпису заявника на реєстраційній картці (заяві, повідомленні) повинна бути нотаріально засвідчена.
Підпис особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), на реєстраційній картці та заяві про втрату (заміну) документів повинен бути засвідчений відповідною посадовою особою в установленому порядку.
З аналізу вказаних норм Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" слідує, що державний реєстратор при вирішення питання щодо внесення змін до відомостей про керівника юридичної особи та складу підписантів повинен перевірити комплектність документів, які подаються державному реєстратору, та повноту відомостей, що вказані в реєстраційній картці, а також, здійснити перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації.
В свою чергу, частиною 9 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення без розгляду документів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, зобов'язаний внести не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження запис про внесення змін.
Відповідно до наявного в матеріалах реєстраційної справи 1_556_010287_14 опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" ПП "ТС-ТРАНС" надано такі документи:
1. Реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
2. Рішення уповноваженого органу управління про зміну керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори (примірник оригіналу).
3.Документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи.
Зазначені документи державному реєстрі були подані ОСОБА_4, якій 17.12.2015 від імені ОСОБА_1 як директора ПП "ТС-ТРАНС" була видана довіреність на представництво інтересів підприємства, в т.ч. і щодо державної реєстрації змін до реєстраційних документів підприємства.
Також в реєстраційній картці про внесення змін до відомостей про юридичну особу від 17.12.2015 від імені ОСОБА_1 як директора підприємства міститься запис про засвідчення підпису представника ОСОБА_4
Поряд із цим, згідно зі ст.246 ЦК України довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.
Відповідно до ч. 2 ст. ЦК України особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Згідно з ч.4 цієї статті правочин має вчинятися у формі, встановленій законом.
Згідно з рішенням № 16/1215 загальних зборів учасників ПП "ТС-ТРАНС" від 16.12.2015 вирішено:
1. Звільнити з посади директора ПП "ТС-ТРАНС" ОСОБА_5 з 16 грудня 2015 року.
2. Призначити на посаду директора підприємства ОСОБА_1 з 17 грудня 2015 року.
3. Ввести до складу учасників підприємства компанію "МІБС ТРЕЙД ЛТ" з внеском до статутного капіталу у розмірі 1000,00 грн., що становить 100 часток в статутному капіталі підприємства.
4. Вивести зі складу учасників підприємства ОСОБА_6 з внеском до статутного капіталу у розмірі 1000,00 грн. на підставі заяви про вихід за власним бажанням.
5. Розподілити статутний капітал підприємства наступним чином: компанії "МІБС ТРЕЙД ЛТ" належить 1000,00 грн., що становить 100 часток в статутному капіталі підприємства.
6. Змінити місцезнаходження підприємства на: Україна, 33028, Вінницька область, м. Рівне, вул. Симона Петлюри, буд. 14.
7. Затвердити нову редакцію статуту підприємства
8. Провести державну реєстрацію вищезазначених дій у відповідних державних органах.
З аналізу вказаного рішення випливає, що рішенням загальних зборів учасників ПП "ТС-ТРАНС" від 16.12.2015 не надано повноважень ОСОБА_1 щодо вчинення всіх необхідних дій (підписання реєстраційної картки форми 4, подання передбаченого законом пакету документів державному реєстратору тощо) для здійснення реєстраційних дій "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" щодо ПП "ТС-ТРАНС".
Таким чином, ОСОБА_1 не мав права надавати повноваження у вигляді довіреності будь-яким іншим особам на здійснення реєстраційних дій "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах" щодо ПП "ТС-ТРАНС", а тому документи для проведення зазначеної реєстраційної дії від імені ПП "ТС-ТРАНС" подані представником без належних повноважень, зокрема, на підставі довіреності, виданою неуповноваженою на той момент особою.
Відтак, подані документи для проведення даної реєстраційної дії підлягали залишенню без розгляду на підставі ч. 6 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та в фізичних осіб-підприємців" як такі, що подані особою, яка не має відповідних повноважень.
З огляду на викладене суд приходить висновку, що дії державного реєстратора РС Одеського МУЮ Чернеги О.В. щодо внесення 18.12.2015 запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 15561070019010287 про внесення змін до відомостей про ПП "ТС-ТРАНС" (ЄДРПОУ 33657788), що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а саме про зміну керівника зазначеною юридичної особи на ОСОБА_1 є протиправними, оскільки державним реєстратором не з'ясовані та не перевірені повноваження заявника при внесенні до Єдиного державного реєстру відповідного запису, а тому вказаний запис повинен бути скасований.
Згідно з ч. 1 ст. 11, ч. 1 ст. 69, ч.ч. 1, 2, 6 ст. 71 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Із системного аналізу вищевикладених норм та з'ясованих судом обставин суд дійшов що позов ОСОБА_1 є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб про призначення ОСОБА_1 керівником приватного підприємства "ТС-ТРАНС" від 18.12.2015 за № 33657788.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.03.2017 |
Оприлюднено | 21.03.2017 |
Номер документу | 65343656 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні