Постанова
від 23.02.2017 по справі 826/17583/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 лютого 2017 року 09:59 № 826/17583/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Аблова Є.В.,

при секретарі судового засідання Мар'янченко Д.А.,

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - Глобенко Л.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Київської міської ради про зобов'язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася ОСОБА_3 (надалі - позивач або ОСОБА_3.) з позовом до Київської міської ради (надалі - відповідач або Київрада), в якому просить:

- зобов'язати відповідача на підставі заяви позивача та у відповідності до вимог чинного законодавства України, прийняти рішення про приватизацію земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) для ведення садівництва, площею 0,0177 гектара, цільове призначення - землі сільськогосподарського призначення (для ведення садівництва);

- зобов'язати відповідача подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем всупереч вимог чинного законодавства України клопотання (заява) позивача від 13.09.2016 про передачу у власність (приватизацію) визначеної земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, поданого в порядку ч. 1 ст. 118 Земельного кодексу України, не було розглянуто належним чином, та відповідь (рішення) Київської міської ради про задоволення такого клопотання або відмову у його задоволенні ОСОБА_3 досі не отримала.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечувала усно. Зокрема, позиція представника Київської міської ради мотивована наступним: наявністю чинного договору оренди земельної ділянки від 16.08.2005, укладеного між Київською міською радою (як орендодавцем) і ОСОБА_3 (як орендарем) щодо платного строкового користування земельною ділянкою (кадастровий номер НОМЕР_2) розміром 0,0177 гектара, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, що є перешкодою для вирішення питання щодо передачі вказаної земельної ділянки у власність позивача до моменту припинення такого договору; відсутністю правових підстав для прийняття рішення про надання зазначеної земельної ділянки у власність позивача з причини не подання ОСОБА_3 до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розробленої технічної документації.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

13.09.2016 ОСОБА_3 особисто звернулася до Київської міської ради із письмовою заявою в порядку ст. 118 Земельного кодексу України, де просила в порядку реалізації її права на безоплатну приватизацію земельних ділянок передати їй у власність (дозволити приватизувати) земельну ділянку (кадастровий номер НОМЕР_2) для ведення садівництва, у межах норм безоплатної приватизації площею 0,0177 гектара, що перебуває в складі земель комунальної власності територіальної громади міста Києва. В тексті даної заяви від 13.09.2016 позивач вказала на факт перебування зазначеної земельної ділянки у її користуванні на підставі договору оренди земельної ділянки від 16.08.2005, укладеного між Київською міською радою (як орендодавцем) і ОСОБА_3 (як орендарем) щодо платного строкового користування земельною ділянкою (кадастровий номер НОМЕР_2) розміром 0,0177 гектара, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 (копії нотаріально посвідченого договору оренди земельної ділянки від 16.08.2005 та акта передачі-приймання земельної ділянки від 22.09.2005 додані до матеріалів позовної заяви).

До своєї заяви від 13.09.2016 позивач додала інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, сформовану 12.09.2016 стосовно земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_2, копії паспорту громадянина України та реєстраційного номера облікової картки платника податку.

За даними представника відповідача заява позивача від 13.09.2016 була зареєстрована у Київській міській раді 19.09.2016 за реєстр. № 08/С-11045.

Як пояснила представник відповідача 15.02.2017 у судовому засіданні, зазначене клопотання позивача було передано на розгляд до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) для розгляду в порядку Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затвердженого рішенням Київради від 28.02.2013 № 63/9120.

Наразі рішення за результатами розгляду клопотання ОСОБА_3 від 13.09.2016 відповідачем досі не прийнято, що зумовило звернення позивача із цим позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

У відповідності до ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Пунктом а ч. 3 ст. 116 ЗК України встановлено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (ч. 1 ст. 116 цього Кодексу).

Згідно ч. 1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Зокрема, положеннями п. б ч. 1 ст. 9 ЗК України передбачено, що до повноважень Київської міської ради у галузі земельних відносин на її території належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам визначені у ст. 121 ЗК України, та для цілей використання земельної ділянки з метою ведення садівництва становлять не більше 0,12 гектара.

Стаття 118 Земельного кодексу України визначає порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами. За частиною 1 цієї норми громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Згідно з ч. 2 цієї статті Кодексу рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

Аналіз наведеної норми ЗК України свідчить про те, що у випадку передачі земельної ділянки у власність особі у разі приватизації, в якої ця земельна ділянка перебувала у користуванні, така передача здійснюється на підставі поданої особою заяви, технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. При цьому, вказівка на необхідність подання зацікавленою особою у разі приватизації земельної ділянки разом із заявою також технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки, в ч. 1 ст. 118 ЗК України відсутня.

Аналогічний порядок приватизація земельних ділянок, які перебувають в користуванні громадян, наведений в Порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затвердженим рішенням Київської міської ради від 28.02.2013 № 63/9120 (далі - Порядок № 63/9120). Так, ч. 1, 6 ст. 4 розд. Порядку № 63/9120 визначено, що передача земельних ділянок безоплатно у власність юридичним особам або громадянам здійснюється рішенням Київської міської ради, яке приймається на підставі відповідної документації із землеустрою, крім випадків, коли відповідно до законодавства та цього Порядку передача земельних ділянок здійснюється без складання документації із землеустрою, а у разі приватизації громадянами земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні, - на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (при приватизації земельної ділянки, на якій розташований житловий будинок, право власності на який зареєстровано, - після присвоєння такій земельній ділянці кадастрового номер, якщо відповідно до законодавства та цього Порядку передачу земельної ділянки не може бути здійснено без складання документації із землеустрою) або на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки (при приватизації земельної ділянки, право користування якою посвідчено державним актом на право постійного користування або договором оренди землі).

Приватизація земельних ділянок, які перебувають в користуванні громадян, здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) або без складання документації із землеустрою на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки, та відповідно до розділу 8 цього Порядку.

Також слід зазначити, що відповідно до ч. 10 і 11 ст. 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Як свідчать наявні у справі матеріали, починаючи з вересня 2005 року ОСОБА_3 являється користувачем земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) розміром 0,0177 гектара, з цільовим призначенням - для ведення колективного садівництва, що розташована за адресою: АДРЕСА_1. Власником такої земельної ділянки являється Київська міська рада. Передача цієї земельної ділянки позивачу у довгострокову оренду, як члену садівничого товариства Трикотажник Дарницького району м. Києва, ініційовано на підставі п. 7 рішення Київської міської ради Про передачу у приватну власність земельних ділянок громадянам для ведення садівництва від 23.10.2003 № 120/993 та згідно нотаріально посвідченого та зареєстрованого Головним управлінням земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації договору оренди земельної ділянки від 16.08.2005.

Згідно п. 7.2 цього рішення від 23.10.2003 № 120/993 Головному управлінню земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації була надано вказівку на виготовлення та видачу в установленому порядку громадянці ОСОБА_3 державного акта на право користування землею.

На виконання рішення Київської міської ради від 23.10.2003 № 120/993 третьою особою (ЗАТ АРКОЛ ) була розроблена технічна документація зі складання договору оренди на 25 років, що затверджена посадовими особами Головного управління земельних ресурсів Київської міської державної адміністрації, та складений акт визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 16.02.2005, який погоджений в.о. начальника відділу землевпорядкування Дарницького району.

19.09.2016 Київська міська рада отримала заяву ОСОБА_3 від 13.09.2016, подану в порядку ч. 1 ст. 118 ЗК України, для приватизації земельної ділянки, яка перебуває у її користуванні на підставі договору оренди земельної ділянки від 16.08.2005, з додатками: інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, копіями паспорту громадянина України та ідентифікаційний код платник податків.

За змістом цієї заяви вбачається, що позивач просила відповідача дозволити їй приватизувати земельну ділянку, аналогічну тій, що використовується нею згідно договору оренди земельної ділянки від 16.08.2015, для цілей та у розмірі, що відповідають цільовому призначенню і розміру такої земельної ділянки за даними Державного земельного кадастру, та у межах норм безоплатної приватизації.

Питання розроблення, погодження, розгляд документації із землеустрою та прийняття Київською міською радою рішень у випадках передачі громадянам безоплатно у власність або надання в оренду земельних ділянок на підставі документації із землеустрою або без складання такої документації врегульовано положеннями ст. 21 Порядку № 63/9120.

У відповідності до п. 3.2 ч. 3 ст. 21 Порядку № 63/9120, для прийняття Київською міською радою рішення про надання (передачу) земельної ділянки у власність або в оренду громадянин подає безпосередньо до Київської міської ради у разі передачі (надання) земельної ділянки без складання документації із землеустрою клопотання в довільній формі про передачу земельної ділянки у власність або оренду, до якої додає: витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (крім випадку, коли такий витяг додано до згоди землекористувача); висновок Департаменту земельних ресурсів щодо можливості надання під забудову та для інших потреб земельної ділянки, одержаний відповідно до статті 12 розділу 4 цього Порядку; нотаріально посвідчену письмову згоду землекористувача на вилучення земельної ділянки (у разі необхідності вилучення земельної ділянки) або припинення права користування земельною ділянкою (у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою), а також документи, що посвідчують правонаступництво землекористувача (якщо таке було), або у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання. До згоди землекористувача на вилучення чи припинення права користування земельною ділянкою додаються копії документів, що посвідчують оформлення та реєстрацію права користування земельною ділянкою, витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію речового права на земельну ділянку. У разі подання клопотання про передачу земельної ділянки без складання документації із землеустрою особою, яка набула право власності на індивідуальний гараж, житловий або дачний будинок та господарські будівлі і споруди на такій земельній ділянці, відповідно до статті 120 Земельного кодексу України, нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки, необхідної для експлуатації та обслуговування набутого у власність індивідуального гаража, житлового або дачного будинку та господарських будівель і споруд, не вимагається. У цьому разі право постійного користування земельною ділянкою попереднього землекористувача або договір оренди земельної ділянки припиняються рішенням Київської міської ради відповідно до статті 141 Земельного кодексу України та статті 31 Закону України "Про оренду землі" у зв'язку із набуттям зацікавленою особою права власності на індивідуальний гараж, житловий або дачний будинок та господарські будівлі і споруди, які розташовані на земельній ділянці; нотаріально посвідчені копії документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (гаража, житлового або дачного будинку та інших будівель, споруд) та копія матеріалів технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, якщо такі розташовані на земельній ділянці; копію паспорта громадянина; копію реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України); довіреність або засвідчену в установленому порядку її копію, на підставі якої інтереси заявника (громадянина) представляє уповноважена ним особа (у разі якщо клопотання подається представником).

Приймальня Київради з земельних питань у день реєстрації заяви або протягом наступного робочого дня передає цю заяву з доданими до неї документами, сформованими у кадастрову справу, до Департаменту земельних ресурсів, а у випадку надходження до Київської міської ради клопотання секретаріат Київської міської ради у день реєстрації цього клопотання або протягом наступного робочого передає його через приймальню Київради з земельних питань до Департаменту земельних ресурсів для розгляду у строк, що не перевищує 10 робочих днів, та для формування кадастрової справи, якщо така не сформована, і підготовки проекту рішення Київської міської ради про передачу земельної ділянки безоплатно у приватну власність чи оренду або про відмову в передачі земельної ділянки у власність чи оренду (ч. 4 ст. 21 Порядку № 63/9120).

У разі надходження до Департаменту земельних ресурсів документації із землеустрою або клопотання для передачі земельної ділянки без складання документації із землеустрою, які не відповідають вимогам законодавства та цього Порядку, документація із землеустрою та додані до неї документи (проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставах, визначених частиною шостою статті 13 цього Порядку, або технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на підставах, визначених частиною шостою статті 16 цього Порядку) або документи, додані до клопотання (не додано в повному обсязі документи, визначені пунктом 3.2 частини третьої цієї статті), повертаються Департаментом земельних ресурсів через приймальню Київради із земельних питань громадянину на доопрацювання.

У разі повернення документації із землеустрою з доданими до неї документами або документів, доданих до клопотання про передачу земельної ділянки без складання документації із землеустрою, Департамент земельних ресурсів письмово зазначає підстави такого повернення.

Після усунення громадянином зазначених Департаментом земельних ресурсів недоліків повторне повернення документів не допускається (ч. 5 ст. 21 цього Порядку).

На підставі розробленої і погодженої документації із землеустрою або клопотання про передачу земельної ділянки без складання документації із землеустрою, крім випадків, визначених частиною п'ятою цієї статті, Департамент земельних ресурсів готує проект рішення Київської міської ради про передачу земельної ділянки безоплатно у приватну власність чи в оренду або про відмову в передачі земельної ділянки у власність чи в оренду (ч. 6 ст. 21 Порядку № 63/9120).

Рішення приймається Київською міською радою в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради з урахуванням особливостей, встановлених цим Порядком, та у строки, встановлені законодавством.

Суб'єктом подання проекту рішення виступає Департамент земельних ресурсів, а проект рішення у цьому разі підписується директором та керівником юридичної служби цього департаменту та подається на розгляд Київської міської ради в порядку, встановленому Регламентом Київської міської ради (ч. 8 ст. 21 Порядку № 63/9120).

Згідно ч. 9 ст. 21 Порядку № 63/9120 рішення про передачу громадянину земельної ділянки у власність чи в оренду або про відмову в передачі земельної ділянки у власність чи в оренду видається секретаріатом Київської міської ради громадянину, а засвідчена копія такого рішення надсилається із супровідним листом до територіального органу у м. Києві центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, копія рішення про передачу громадянину земельної ділянки у власність чи в оренду надсилається також до Департаменту містобудування та архітектури.

Як вбачається з наявних у справі матеріалів та усних поясненнях представника відповідача, за дорученням заступника міського голови-секретаря Київської міської ради Прокопіва В.В. від 19.09.2016 № 08/С-11045 клопотання (заява) позивача від 13.09.2016 передано на розгляд до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київради.

Своїм листом від 25.10.2016 № 057022-08/С-11045-11433 Департамент земельних ресурсів повідомив позивача і Київську міську раду, що за результатами опрацювання клопотання ОСОБА_3 Департаментом буде сформовано справу-клопотання та опрацьовано в порядку ст. 20 Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, затвердженого рішенням Київради від 28.02.2013 № 63/9120. Тобто, повідомлено позивача і відповідача про розгляд заяви громадянина про приватизацію земельної ділянки за процедурою передбаченою для отримання дозволу на розроблення документації із землеустрою у випадках передачі громадянам безоплатно у власність або в оренду земельних ділянок за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки), ведення садівництва, індивідуального дачного та гаражного будівництва, що в свою чергу суперечить положенням ч. 1, 6 ст. 4 розд. Порядку № 63/9120.

Також, суд встановив, а відповідач не спростував жодними належними документальними доказами, той факт, що заява ОСОБА_3 від 13.09.2016 з доданими до неї документами була визнана Департаментом земельних ресурсів такою, що не підлягає додатковому доопрацюванню заявником, та позивачу для усунення недоліків (подання додаткових документів) не поверталася.

В подальшому, 16.01.2017 Департамент земельних ресурсів звернувся до Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації із запитом за № 057022-08/С-11045-609 від 16.01.2017, в якому просив надати інформацію щодо відповідності заявленої в клопотанні ОСОБА_3 ініціативи містобудівній документації або ситуації та наявних містобудівних умов та обмежень, що не передбачено процедурою, встановленою ст. 21 Порядку № 63/9120.

Про факт звернення до Департаменту містобудування та архітектури з метою опрацювання клопотання ОСОБА_3 Департамент земельних ресурсів повідомив позивача і відповідача у своєму листі від 16.01.2017 № 057022-08/С-11045-609.

Таким чином, суд приходить до висновку про обізнаність відповідача про обставини порушення Департаментом земельних ресурсів порядку розгляду заяви ОСОБА_3 від 13.09.2016, що в кінцевому випадку призвело до затягування строків для розгляду заяви по суті та прийняття Київською міською радою відповідного рішення.

Відомості про надходження висновку Департаменту містобудування та архітектури про відповідність заявленої у клопотанні ініціативи містобудівній документації або ситуації та наявних містобудівних умов і обмежень сторони суду не повідомили.

Документальних доказів прийняття Київською міською радою станом на день розгляду справи у суді рішення за результатами розгляду заяви позивача від 13.09.2016 сторони до суду не подали, а тому суд приходить до висновку про відсутність такого рішення.

Між тим, в силу норм ч. 1 і 2 ст. 118 ЗК України Київська міська рада, як орган місцевого самоврядування, зобов'язана в межах місячного строку прийняти рішення щодо приватизації земельних ділянок за заявою громадянина та на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Дотримання законодавчо встановленого строку на прийняття відповідного рішення має забезпечуватися Київською міською радою в тому числя шляхом здійснення контролю за підзвітним і підконтрольним їй у відповідності до Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київради від 19.12.2002 № 182/342, Департаментом земельних ресурсів, - структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), який забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації у сфері земельних відносин.

Враховуючи вищенаведене суд приходить висновку про наявність протиправної бездіяльності відповідача, яка виявилася у незабезпеченні ним розгляду заяви позивача від 13.09.2016 у відповідності до вимог чинного законодавства, з метою прийняття рішення протягом строку, встановленого ч. 2 ст. 118 ЗК України.

У відповідності до ч. 2 ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. При цьому, суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

В силу приписів ч. 1, п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову, зокрема: про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

З урахуванням того, що фактично предмет спору у цій справі зводиться до протиправної бездіяльності Київської міської ради щодо розгляду клопотання (заяви) ОСОБА_3 від 13.09.2016 стосовно передачі у власність земельної ділянки (кадастровий номер НОМЕР_2) для ведення колективного садівництва на АДРЕСА_1, з метою повного, всебічного захисту прав позивача, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо розгляду такого клопотання позивача.

Суд зазначає, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

За таких обставин, оскільки під час розгляду справи судом встановлено факт протиправної бездіяльності органу місцевого самоврядування у розгляду клопотання громадянина (позивача) про приватизацію земельної ділянки, то суд вбачає наявність підстав для зобов'язання Київської міської ради розглянути клопотання (заяву) ОСОБА_3 стосовно передачі у власність земельної ділянки для ведення колективного садівництва на АДРЕСА_1, та прийняти рішення по зазначеному клопотанню.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 КАС України).

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Стосовно заявленого позивачем клопотання про зобов'язання відповідача подати суду звіт про виконання судового рішення, винесеного за результатами розгляду цієї справи, суд зазначає наступне.

У відповідності до ч. 1 ст. 267 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, має право зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

З аналізу викладених норм вбачається, що зобов'язання суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду.

Враховуючи викладене вище, а також приймаючи до уваги обставини даної справи, суд не вважає за необхідне зобов'язувати суб'єкта владних повноважень (відповідача) подавати звіт про виконання даного судового рішення, оскільки позивачем не наведено доводів та не надано доказів, які свідчать про те, що відповідач ухилятиметься від виконання рішення суду.

Керуючись ст.ст. 11, 94, 158 - 163 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги ОСОБА_3 задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Київської міської ради щодо розгляду клопотання ОСОБА_3 стосовно передачі у власність земельної ділянки для ведення колективного садівництва на АДРЕСА_1.

Зобов'язати Київську міську раду розглянути клопотання ОСОБА_3 стосовно передачі у власність земельної ділянки для ведення колективного садівництва на АДРЕСА_1, та прийняти рішення по зазначеному клопотанню.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати у розмірі 551,20 грн. шляхом їх безспірного списання з рахунків Київської міської ради (код ЄДРПОУ 22883141) за рахунок бюджетних асигнувань.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.02.2017
Оприлюднено21.03.2017
Номер документу65344697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17583/16

Постанова від 30.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 20.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Швед Е.Ю.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 17.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 17.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 23.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 14.11.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні