Рішення
від 09.11.2009 по справі 5020-11/149
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"09" листопада 2009 р. справа № 5020-11/149

За позовом: Сев астопольського міжрайонног о природоохоронного прокуро ра

(99011, м. Севастополь, вул. Ворон іна, 11)

в інтересах держави в особі Державної екологічної і нспекції в місті Севастополі

(99011, м. Севастополь, вул. Радян ська, 61)

до: Фізичної осо би-підприємця ОСОБА_1

(99043, АДРЕСА_1)

(99043, АДРЕСА_2)

про відшкодува ння шкоди, зумовленої засміч енням земельних ресурсів чер ез порушення природоохоронн ого законодавства, в розмірі 8640,00 грн.,

суддя В.Є. Дмитрієв

Представники сторін:

прокурор - Хахаліна В.В., пос відчення № 592 від 12.03.2009, Прокурату ра міста Севастополя;

позивача - Шведов О.Ю., до віреність № 5 від 18.03.2009, Державна екологічна інспекція в міст і Севастополі,

відповідач - не з' явився, Ф ОП ОСОБА_1

СУТЬ СПОРУ:

Севастопольський міжрай онний природоохоронний прок урор звернувся до суду з позо вом в інтересах держави в осо бі Державної екологічної інс пекції в місті Севастополі (д алі - позивач) до Комунального підприємства „Благоустрій” Севастопольської міської Ра ди, Фізичної особи-підприємц я ОСОБА_1 (далі - відповідач і) про відшкодування шкоди, зу мовленої засміченням земель них ресурсів через порушення природоохоронного законода вства, в розмірі 8640,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні порушенням з боку відпові дачів екологічних інтересів держави, яке виразилось в зас міченні земельних ресурсів в ідходами, що є порушенням вст ановленого законодавством У країни правового режиму охор они земель та поводження з ві дходами.

Ухвалою від 19.08.2009 позовна зая ва прийнята до розгляду судд ею Дмитрієвим В.Є. та порушено провадження у справі №5020-11/149.

Ухвалою від 09.11.2009 провадження у справі у частині позовних в имог севастопольського міжр айонного природоохоронного прокурора в інтересах держа ви в особі Державної екологі чної інспекції в місті Севас тополі до Комунального підпр иємства „Благоустрій” Севас топольської міської Ради, пр ипинено у зв' язку з відмово ю від позовних вимог у цій час тині.

Відповідач не скористався правом, наданим йому статтею 59 Господарського процесуаль ного кодексу України: не нада в господарському суду відзив на позовну заяву та документ и, що підтверджують заперече ння проти позову; явку повнов ажних представників в судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового зас ідання повідомлений своєчас но та належним чином, про прич ини неявки не повідомив.

У зв' язку з викладеним суд визнав за можливе розглянут и справу відповідно до статт і 75 Господарського процесуал ьного кодексу України за ная вними у справі матеріалами.

Розгляд справи відкладавс я у зв' язку з неявкою предст авника відповідача у судове засідання.

Прокурору та представника м сторін у судовому засіданн і роз'яснені їхні процесуаль ні права і обов'язки, передбач ені статтями 20, 22 Господарсько го процесуального кодексу У країни.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши пояснення прок урора, представників сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 121 Ко нституції України на прокура туру покладається представн ицтво інтересів громадян та держави в судах у випадках, пе редбачених законом. Згідно з і статтею 2 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, прокурор має право звертат ися до господарського суду в інтересах держави. Рішенням Конституційного суду Україн и № 3-рп/99 від 08.04.1999 про офіційне тл умачення статті 2 Господарсь кого процесуального кодексу України визначено, що прокур ор чи його заступник у кожном у конкретному випадку самост ійно визначає, у чому саме є по рушення матеріальних або інш их інтересів держави, обґрун тує в позовної заяві необхід ність їх захисту та визначає орган, уповноважений держав ою здійснювати відповідні фу нкції у спірних відносинах. У пункті 2 резолютивної частин и Рішення Конституційного су ду України під поняттям „орг ан, уповноважений державою з дійснювати відповідні функц ії у спірних відносинах”, виз наченим в частині другій ста тті 2 ГПК України, слід розуміт и орган державної влади або о рган місцевого самоврядуван ня, якому законом надані повн оваження органу виконавчої в лади.

Відповідно до Положення пр о Державну екологічну інспек цію в областях, містах Києві т а Севастополі, затвердженого наказом Міністерства охорон и навколишнього середовища У країни від 19.12.2006 №548, - Державна ек ологічна інспекція в областя х, містах Києві та Севастопол і (далі - Інспекція) є спеціал ьним підрозділом Мінприроди , який підзвітний та підконтр ольний в частині здійснення державного контролю Державн ій екологічній інспекції (да лі - Інспекція).

Інспекція в межах своїх пов новажень забезпечує реаліза цію державної політики у сфе рі охорони навколишнього при родного середовища, раціонал ьного використання, відтворе ння та охорони природних рес урсів, поводження з відходам и (крім поводження з радіоакт ивними відходами), екологічн ої та в межах своєї компетенц ії радіаційної безпеки на ві дповідній території.

Повноваження Інспекції по ширюються на територію відпо відної області, за винятком в становленої законодавством водоохоронної зони вздовж А зовського та Чорного морів, н авколо заток та лиманів, а у ра зі її відсутності - на відпо відну адміністративну терит орію та територію шириною не менше двох кілометрів від ур ізу води вздовж Азовського т а Чорного морів, навколо зато к та лиманів, що розташована в межах Одеської, Миколаївськ ої, Херсонської, Запорізької , Донецької областей та м. Сева стополя.

Інспекція у своїй діяльнос ті керується Конституцією та законами України, а також ука зами Президента України та п остановами Верховної Ради Ук раїни, прийнятими відповідно до Конституції та законів Ук раїни, актами Кабінету Мініс трів України, наказами Мінпр ироди та Інспекції, а також ци м Положенням.

Основними завданнями Інсп екції є:

- участь у межах своєї компе тенції в реалізації державно ї політики у сфері охорони на вколишнього природного сере довища, раціонального викори стання, відтворення та охоро ни природних ресурсів (земля , надра, поверхневі води, атмос ферне повітря, тваринний та р ослинний світ), поводження з в ідходами (крім поводження з р адіоактивними відходами), не безпечними хімічними речови нами, пестицидами та агрохім ікатами, екологічної та в меж ах своєї компетенції радіаці йної безпеки на відповідній території;

- здійснення державного кон тролю за додержанням вимог з аконодавства про охорону нав колишнього природного серед овища, раціональне використа ння, відтворення та охорону п риродних ресурсів, екологічн у та в межах своєї компетенці ї радіаційну безпеку, поводж ення з відходами (крім поводж ення з радіоактивними відход ами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та а грохімікатами на відповідні й території.

10.07.2008 Інспекцією проведено пе ревірку дотримання відповід ачем вимог природоохоронног о законодавства.

У ході зазначеної перевірк и встановлено, що на територі ї біля бару „Венеція”, розташ ованого в районі західного б ерега бухти Омега у місті Сев астополі виявлено засміченн я грунту на земельній ділянц і площею близько 5,0 кв.м. відход ами загальним обсягом 1,8 куб.м .

За результатами вказаної п еревірки складений акт перев ірки дотримання вимог природ оохоронного законодавства в ід 10.07.2008.

Користувачем кафе-бару „Ве неція” є фізична особа-підпр иємець ОСОБА_1, що підтвер джується актом перевірки та документами, наданими підчас здійснення цієї перевірки.

Статтями 3, 35, 46 Закону України "Про охорону земель" встановл ено, що основними принципами державної політики у сфері о хорони земель, зокрема, є: пріо ритет вимог екологічної безп еки у використанні землі як п росторового базису, природно го ресурсу і основного засоб у виробництва; відшкодування збитків, заподіяних порушен ням законодавства України пр о охорону земель.

Власники і землекористува чі, в тому числі орендарі, земе льних ділянок при здійсненні господарської діяльності зо бов'язані, поряд з іншим, забез печувати захист земель від е розії, виснаження, забруднен ня, засмічення , засо лення, осолонцювання, підкис лення, перезволоження, підто плення, заростання бур'янами , чагарниками і дрібноліссям .

Розміщення, збирання, збері гання, оброблення, утилізаці я та видалення, знешкодження і захоронення відходів здій снюються відповідно до вимог Закону України "Про відходи".

Відповідно до статей 8, 9 Зако ну України "Про відходи" відхо ди є об'єктом права власності , суб'єктами права власності н а які є громадяни України, іно земці, особи без громадянств а, підприємства, установи та о рганізації усіх форм власнос ті, територіальні громади, Автономна Республіка Крим і держава.

Статтею 55 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища" передбаче но, що суб'єкти права власност і на відходи повинні вживати ефективних заходів для змен шення обсягів утворення відх одів, а також для їх утилізаці ї, знешкодження або розміщен ня. Розміщення відходів дозв оляється лише за наявності с пеціального дозволу на визна чених місцевими радами терит оріях у межах установлених л імітів з додержанням санітар них і екологічних норм спосо бом, що забезпечує можливіст ь їх подальшого використання як вторинної сировини і безп еку для навколишнього природ ного середовища та здоров'я л юдей.

Згідно зі статтею 1 Закону У країни "Про відходи" розміщен ня відходів - це зберігання та захоронення відходів у сп еціально відведених для цьог о місцях чи об'єктах.

Спеціально відведенні міс ця чи об'єкти - це місця чи об' єкти (місця розміщення відхо дів, сховища, полігони, компле кси, споруди, ділянки надр тощ о), на використання яких отрим ано дозвіл спеціально уповно важених органів на видалення відходів чи здійснення інши х операцій з відходами.

Статтею 33 "Про відходи" визна чено, що зберігання та видале ння відходів здійснюються ві дповідно до вимог екологічно ї безпеки та способами, що заб езпечують максимальне викор истання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винят ком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт збе рігання або видалення відход ів складається спеціальний п аспорт, в якому зазначаються найменування та код відході в (згідно з державним класифі катором відходів), їх кількіс ний та якісний склад, походже ння, а також технічні характе ристики місць чи об'єктів збе рігання чи видалення і відом ості про методи контролю та б езпечної експлуатації цих мі сць чи об'єктів.

Видалення відходів здійсн юється відповідно до встанов лених законодавством вимог е кологічної безпеки з обов'яз ковим забезпеченням можливо сті утилізації чи захороненн я залишкових продуктів за по годженням з державною саніта рно-епідеміологічною службо ю України. Зберігання та вида лення відходів здійснюються в місцях, визначених органам и місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельног о та природоохоронного закон одавства, за наявності спеці альних дозволів, у яких визна чені обсяги відходів відпові дно до встановлених лімітів та умови їх зберігання.

Визначені для зберігання т а видалення відходів місця ч и об'єкти повинні використов уватися лише для заявлених н а одержання дозволу відходів . Забороняється змішування ч и захоронення відходів, для у тилізації яких в Україні існ ує відповідна технологія.

Забороняється несанкціоно ване скидання і розміщення в ідходів у підземних горизонт ах, на території міст та інших населених пунктів, на терито ріях природно-заповідного фо нду, на землях природоохорон ного, оздоровчого, рекреацій ного та історико-культурного призначення, в межах природо охоронних зон та зон санітар ної охорони водних об'єктів, у інших місцях, що може створюв ати небезпеку для навколишнь ого природного середовища та здоров'я людини, захоронення відходів у надрах допускаєт ься у виняткових випадках за результатами спеціальних до сліджень з дотриманням станд артів, норм і правил, передбач ених законодавством України .

Згідно з пунктом "з" частини першої статті 17, пунктом "а" час тини першої статті 42 Закону Ук раїни "Про відходи" суб'єкти го сподарської діяльності у сфе рі поводження з відходами зо бов'язані не допускати збері гання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.

Особи, винні в порушенні зак онодавства про відходи, несу ть дисциплінарну, адміністра тивну, цивільну чи криміналь ну відповідальність за поруш ення встановленого порядку п оводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколи шнього природного середовищ а, прямого чи опосередковано го шкідливого впливу на здор ов'я людини та економічних зб итків.

Згідно зі статтею 66 Констит уції України, кожен зобов' я заний не заподіювати шкоду п рироді, культурній спадщині, відшкодовувати завдані ним збитки.

Відповідно до положень ста тті 68 Закону України "Про охор ону навколишнього природног о середовища" порушення зако нодавства України про охорон у навколишнього природного с ередовища тягне за собою вст ановлену цим Законом та інши м законодавством України дис циплінарну, адміністративну , цивільну і кримінальну відп овідальність. Підприємства, установи, організації та гро мадяни зобов'язані відшкодов увати шкоду, заподіяну ними в наслідок порушення законода вства про охорону навколишнь ого природного середовища, в порядку та розмірах, встанов лених законодавством Україн и. Застосування заходів дисц иплінарної, адміністративно ї або кримінальної відповіда льності не звільняє винних в ід компенсації шкоди, заподі яної забрудненням навколишн ього природного середовища т а погіршенням якості природн их ресурсів.

Згідно зі статтею 69 Закону У країни "Про охорону навколиш нього природного середовища " шкода, заподіяна внаслідок п орушення законодавства про о хорону навколишнього природ ного середовища, підлягає ко мпенсації, як правило, в повно му обсязі без застосування н орм зниження розміру стягнен ня та незалежно від збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища та погір шення якості природних ресур сів.

За розрахунком позивача, шк ода, заподіяна державі внасл ідок засмічення відповідаче м земельних ресурсів, склада є 8640,00 грн. (а.с. 9).

Перевіривши даний розраху нок, суд вважає його таким, що відповідає вимогам Методики визначення розмірів шкоди, з умовленої забрудненням і зас міченням земельних ресурсів через порушення природоохор онного законодавства, затвер дженої наказом Міністерства охорони навколишнього приро дного середовища та ядерної безпеки України від 27.10.97 №171 та з ареєстрованої в Міністерств і юстиції 05.05.98 за №285/2725.

Відповідно до статей 33, 34 Гос подарського процесуального кодексу України кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на які вона посилається я к на підставу своїх вимог і за перечень. Докази подаються с торонами та іншими учасникам и судового процесу.

Докази, які б спростовували порушення, зазначені в акті п еревірки дотримання вимог пр иродоохоронного законодавс тва від 10.07.2008, відсутні.

Враховуючи зазначене, позо вні вимоги про стягнення з ві дповідача шкоди, зумовленої засміченням земельних ресур сів через порушення природоо хоронного законодавства, у р озмірі 8640,00 грн., підля гають задоволенню у повному обсязі.

Витрати по сплаті державно го мита та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу суд поклад ає на відповідача відповідно до статей 44, 49 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 49, 82-85, 116, 117 Госпо дарського процесуального ко дексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізично ї особи-підприємця ОСОБА_1 (99043, АДРЕСА_1; 99043, АДРЕСА _2, ідентифікаційний код Н ОМЕР_1, відомості про рахунк и в установах банків відсутн і) на користь Державної е кологічної інспекції в місті Севастополі (99011, м. Севаст ополь, вул. Радянська, 61, код ЄДР ПОУ 34945496) шкоди, зумовленої засм іченням земельних ресурсів ч ерез порушення природоохоро нного законодавства, у розмі рі 8640,00 грн., перерахув авши кошти до спеціального ф онду за кодом платежу 24062100 на р/р 31516921700002, одержувач місцевий бюдж ет Балаклавського району, ко д ЄДРПОУ 24035629, банк одержувача Г У ДКУ в місті Севастополі, МФО 824509.

Видати наказ після набран ня рішенням законної сили.

3. Стягнути з Фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_1 (99043, АДРЕСА_1; 99043, АДРЕС А_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, відомості про рахун ки в установах банків відсут ні) в доход державного бю джету (р/р 31113095700007, отримувач : Державний бюджет, Ленінськи й район в місті Севастополі, б анк отримувача: ГУ ДКУ в місті Севастополі, МФО 824509, код в ЄДРП ОУ 24035598, код платежу 22090200) державн е мито у розмірі 102,00 грн.

Видати наказ після набран ня рішенням законної сили.

4. Стягнути з Фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_1 (99043, АДРЕСА_1; 99043, АДРЕС А_2, ідентифікаційний код НОМЕР_1, відомості про рахун ки в установах банків відсут ні) витрати на інформаційно-т ехнічне забезпечення судово го процесу в сумі 236,00 грн. в доход державного бюджету (р/р 31216259700007, банк оде ржувача: ГУ ДКУ в місті Севаст ополі, одержувач: Ленінський район, код бюджетної класифі кації 22050000, МФО 824509, код в ЄДРПОУ 24035 598).

Видати наказ після набран ня рішенням законної сили.

Суддя В.Є.Дмитрієв

Рішення оформлено відпо відно

до вимог ст. 84 Господарськог о

процесуального кодексу Ук раїни

і підписано 11.11.2009.

Розсилка:

1. Прокуратура міста Севастополя

(99011, м. Севастополь, вул. Павл іченко, 1)

2. Севастопольський м іжрайонний природоохоронни й прокурор

(99011, м. Севастополь, вул. Воро ніна, 11)

3. Державна екологічн а інспекція в місті Севастоп олі

(99011, м. Севастополь, вул. Радя нська, 61)

4. ФОП ОСОБА_1

(99043, АДРЕСА_1)

(99043, АДРЕСА_2)

5. Справа

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення09.11.2009
Оприлюднено26.07.2010
Номер документу6540296
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-11/149

Постанова від 01.12.2008

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Голик Віктор Сергійович

Ухвала від 11.11.2008

Господарське

Севастопольський апеляційний господарський суд

Голик Віктор Сергійович

Рішення від 09.11.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Дмитрієв Віктор Євгенович

Ухвала від 09.11.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Дмитрієв Віктор Євгенович

Рішення від 02.06.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Дмитрієв В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні