ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 березня 2017 року Справа № 803/314/17
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого – судді Ковальчука В.Д.,
розглянувши в місті Луцьку в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Волинській області до Приватного підприємства “Праймесі” про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю),
ВСТАНОВИВ:
Управління Держпраці у Волинській області звернулася з адміністративним позовом до Приватного підприємства “Праймесі” (далі – ПП “Праймесі”) про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) за промисловою безпекою та охороною праці шляхом зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки – зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом та заборони ПП “Праймесі” не виконувати вказані роботи підвищеної небезпеки до отримання у встановленому порядку в органах Держпраці дозволу на їх виконання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Управлінням Держпраці у Волинській області проведена планова перевірка ПП “Праймесі” дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, про що складено акт від 24.02.2017 року №7-0035-06.
Під час проведення перевірки були виявлені порушення ПП “Праймесі” вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю найманих працівників, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків, а саме: суб'єктом господарювання не отримано дозвіл органів Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, що включає зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом.
Позивач просить винести постанову, якою застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) за промисловою безпекою та охороною праці шляхом зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки – зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом та заборони ПП “Праймесі” не виконувати вказані роботи підвищеної небезпеки до отримання у встановленому порядку в органах Держпраці дозволу на їх виконання.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 07.03.2017 року було відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі (а.с.1).
Копія ухвали від 07.03.2016 про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі була отримана відповідачем 10.03.2017 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.35).
На адресу суду 20 березня 2017 року надійшла заява відповідача від 20 березня 2017 року №6, в якій ПП “Праймесі” визнало адміністративний позов повністю.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше наступного дня з дня надходження до суду заяви відповідача про визнання позову.
Оскільки від відповідача надійшла заява про визнання позову, тому справу вирішено в порядку скороченого провадження відповідно до статті 183-2 Кодексу
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини, враховуючи визнання позову відповідачем, дослідивши письмові докази, приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що Управлінням Держпраці у Волинській області на підставі наказу від 15.02.2017 року № 40 (а.с.21-25), повідомлення про проведення планової перевірки суб'єкта господарювання від 03.02.2017 року №148 (а.с.26) та направлення на проведення перевірки від 15.02.2017 року №173 (а.с.27) проведена планова перевірка дотримання ПП “Праймесі” вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, про що складено акт перевірки суб'єкта господарюванню (виробничого об'єкта) від 24.02.2017 року №7-0035-06, який підписаний представником відповідача без зауважень або заперечень (а.с.28-31).
Перевіркою, крім іншого, встановлено, що суб'єктом господарювання не отримано дозвіл органів Держпраці на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 11 додатку 2 до «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року №1107 (далі - Порядок) а саме: зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом.
Неотриманням вказаного дозволу органів Держпраці ПП “Праймесі” порушило вимоги статті 21 Закону України “Про охорону праці” та пункти 6, 7 Порядку.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи про застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Згідно із пунктом 5 частини першої статті 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
За приписами частини першої статті 38 Закону України “Про охорону праці” державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 (далі – Положення №96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно із підпунктом 16 пункту 4 Положення №96 Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Пунктами 1, 4, 15 Положення про Управління Держпраці у Волинській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 04.02.2016 року №8, Управління Держпраці у Волинській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці, є юридичною особою публічного права (а.с.9-20).
Таким чином, адміністративний позов територіального органу Держпраці про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сфері охорони праці підлягає розгляду окружним адміністративним судом, в порядку скороченого провадження.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України “Про охорону праці” державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Згідно із пунктом 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерство надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 року №826 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.12.2011 року за №1531/20269), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків. Пунктом 2.26 вказаного Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Відповідно до частини третьої статті 21 Закону “Про охорону праці” роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до пунктів 6, 7 Порядку, дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку 2 до Порядку
Так, пунктом 11 додатку 2 до Порядку, вимагається одержання дозволу на роботи підвищеної небезпеки – зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт.
Таким чином, оскільки в ході проведення перевірки ПП “Праймесі” були виявлені порушення вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників, а саме відсутність дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки - зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом, є підставою для заборони ПП “Праймесі” виконання робіт підвищеної небезпеки, відповідач письмових заперечень проти позову не подав, а також враховуючи, що чинною на момент вирішення справи редакцією абзацу першого частини п'ятої статті 4 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” передбачено застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у формі зупинення виконання робіт, а не їх заборони, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) підлягають до задоволення шляхом прийняття постанови про зупинення відповідачем виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом до отримання у встановленому порядку в органах Держпраці дозволу на їх виконання.
Відповідно до частини першої статті 256 КАС України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183-2 цього Кодексу. Отже, дана постанова підлягає до негайного виконання.
Керуючись статтями 183-2, 256 КАС України, на підставі Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Закону України “Про охорону праці”, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Зупинити виконання Приватним підприємством “Праймесі” (43006, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Вахтангова, будинок 16а, ідентифікаційний код 35953728) робіт підвищеної небезпеки, а саме зберігання балонів із стисненим, зрідженим газом до отримання у встановленому порядку в органах Держпраці дозволу на їх виконання.
Постанову звернути до негайного виконання.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2017 |
Оприлюднено | 24.03.2017 |
Номер документу | 65435490 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні