Постанова
від 21.03.2017 по справі п/811/100/17
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 березня 2017 року Справа № П/811/100/17

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом фермерського господарства "Луч" (надалі - позивач) до Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (надалі - відповідач) про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0002501111 від 11.10.2016 року.

В обґрунтування позовних вимог зазначив те, що спірним рішенням господарству було нараховано штрафну санкцію з ПДВ на суму 11 632,39 грн.. Підставою ж винесення такого рішення, згідно позиції органу фіскальної служби, стало порушення п.57.1 ст.57 ПК України, яке виявилось у недотриманні граничного строку сплати суми самостійно визначеного грошового зобов'язання з ПДВ у відповідній декларації за липень 2015 р. №9175341605 від 20.08.2015 р., граничний термін сплати якого становить не пізніше 30.08.2015 р.. Однак позивач вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення не ґрунтується на фактичних обставинах справи і суперечить вимогам закону, чим порушує законні права та інтереси ФГ "Луч".

Відповідачем подано суду заперечення проти позову згідно змісту якого вказано, що камеральною перевіркою податкової звітності з податку на додану вартість ФГ "Луч" було встановлено порушення ФГ "Луч" вимог п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно сплачено зобов'язання із податку на додану вартість за липень 2015 р. в сумі 58161,95 грн.. Зокрема, позивачем подано податкову декларацію з ПДВ за липень 2015 р. №9175341605 від 20.08.2015р., відповідно до якої відображено суму ПДВ, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного (звітного) податкового періоду та залишається у розпорядженні сільськогосподарського підприємства та спрямовується на спеціальний рахунок (рядок 25.2) у сумі 58 290 грн.. Однак, станом на 30.08.2015 р. у господарства виник боргу сумі 58 161,96 грн., який було погашено: 28.12.2015 р. у сумі 5300,00 грн.; 30.12.2015 р. у сумі 10000,00 грн.; 04.01.2016 р. у сумі 8750,00 грн. та 15.01.2016 р. у сумі 34240,00 грн.. Отже, враховуючи, що податкове зобов'язання з ПДВ в сумі 58161,95 грн. сплачено з порушенням термінів, встановлених п.203.2 ст.203 ПК України, до ФГ "Луч" застосовано штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 20 % (11 632,39 грн.), а тому відповідач просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити повністю (а.с.73-75).

Дослідивши наявні в справі матеріали, заслухавши пояснення представників та всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи по суті, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в т.ч. на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідач, в розумінні п.7 ч.1 ст.3 КАС України, є суб'єктом владних повноважень рішення якого оскаржено.

Суд встановив, що 28.09.2016 р. посадовою особою контролюючого органу проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість ФГ "Луч", за результатами якої складено акт від 28.09.2016 р. № 42/11-11/1200/20660023 (а.с.36-37).

Актом перевірки зафіксовано, що в порушення ст.57 Податкового кодексу України ФГ "Луч", яке обрало спеціальний режим оподаткування, відповідно ст.209 Податкового кодексу України, несвоєчасно сплачено податкове зобов'язання з податку на додану вартість по декларації з ПДВ за липень 2015 року №9175341605 від 20.08.2015 року, граничний термін сплати - 30.08.2015 року.

На підставі вищевказаних висновків, 11.10.2016 року контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0002501111, яким за затримку на 138, 128, 122, 120 календарних днів сплати суми грошового зобов'язання з ПДВ зобов'язано позивача сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 11 632 грн. 39 коп. (а.с.38-39).

За результатами адміністративного оскарження спірне податкове повідомлення-рішення залишено без змін, скарги ФГ "Луч" - без задоволення (а.с.40-44).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступних мотивів.

Підставою застосування штрафу до позивача став висновок контролюючого органу про затримку сплати на 138,128,122,120 календарних днів грошового зобов'язання з ПДВ згідно податкової декларації з ПДВ (скорочена) від 20.08.2015 р. №9175341605, в т.ч.:

- в сумі 34 111,95 грн. (на 138 календарних днів);

- в сумі 8 750,00 грн. (на 128 календарних днів);

- в сумі 10 000 грн. (на 122 календарних днів);

- в сумі 5 300 грн. (на 120 календарних днів), всього на загальну суму 58 161,95 грн..

Проте, такий висновок контролюючого органу спростовується наступним.

Згідно пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

П.203.2 ст.203 Податкового кодексу України вказує, що сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Пунктом 209.2 ст.209 Податкового кодексу України (у редакції, чинній з 09.07.2015 по 29.07.2015 р.) було визначено, що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей. Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Для перерахування суми податку із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню.На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

З 29.07.2015 р. п.209.2 ст.209 Податкового кодексу України викладено в іншій редакції відповідно до Закону України від 16.07.2015 № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість", а саме: "Згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Зазначені суми податку на додану вартість акумулюються сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Для такого акумулювання сільськогосподарські підприємства зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку, відкриті для перерахування коштів на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Кошти, зараховані на такі рахунки в системі електронного адміністрування податку, автоматично протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Сільськогосподарські підприємства - суб'єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх рахунок у системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальні рахунки, коштів у розмірі, достатньому для перерахування на спеціальний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

Проведення сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування розрахунків з бюджетом за іншими операціями, здійсненими протягом звітного (податкового) періоду не в межах спеціального режиму оподаткування, здійснюється у порядку, передбаченому статтею 200 цього Кодексу ".

Отже, аналіз наведених правових норм свідчить, що в період з 09.07.2015 р. по 29.07.2015 р. сума податку на додану вартість, нарахована с/г підприємством на вартість поставлених ним с/г товарів (послуг), не підлягає сплаті до бюджету та акумулюються с/г підприємствами на спеціальних рахунках, відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Перерахування суми податку із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок платника в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на підставі реєстру платників, поданому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики.

Водночас, з 29.07.2015 року сума ПДВ, нарахована с/г підприємством на вартість поставлених ним с/г товарів (послуг) акумулюється с/г підприємствами шляхом зарахування вказаних коштів на власні рахунки в системі електронного адміністрування податку, відкритих для перерахування коштів на спеціальні рахунки.

Так, механізм акумулювання сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, що не підлягають сплаті до бюджету і нараховуються сільськогосподарськими підприємствами-суб'єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства і рибальства (далі - сільськогосподарські підприємства) на вартість поставлених ними сільськогосподарських товарів (послуг) визначає Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 р. №11 (далі - Порядок) (в редакції, що діяла з 05.05.2015 р. по 25.11.2015 р.).

Згідно пункту 2 Порядку, сільськогосподарське підприємство у разі обрання спеціального режиму оподаткування відкриває протягом одного звітного (податкового) періоду спеціальний рахунок (поточний рахунок із спеціальним режимом використання) відповідно до законодавства за умови подання копії витягу з реєстру платників податку на додану вартість про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб'єкта спеціального режиму оподаткування.

Пунктом 209.13 статті 209 Податкового кодексу України передбачено, що сільськогосподарське підприємство - суб'єкт спеціального режиму оподаткування подає податкову декларацію у строки та в порядку, що встановлені для інших платників податку. Форма податкової декларації, яка подається сільськогосподарським підприємством - суб'єктом спеціального режиму оподаткування, затверджується відповідно до пункту 201.15 статті 201 цього Кодексу.

Згідно п.3 Порядку на підставі даних бухгалтерського та податкового обліку сільськогосподарське підприємство складає податкову декларацію і в строки, встановлені статтею 203 Кодексу, подає її в електронному вигляді до територіального органу ДФС.

Сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період, перераховується із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок у порядку та строки, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (Офіційний вісник України, 2014 р., N 87, ст. 2482; 2015 р., N 19, ст. 518).

Згідно п.4 Порядку, сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, а починаючи з 1 січня 2018 р. перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства. У разі нецільового використання суми податку на додану вартість сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства.

У відповідності до пункту 20 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.14 №569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість", за підсумками звітного (податкового) періоду відповідно до задекларованих у податковій декларації з податку результатів діяльності платником податку проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України, та/або здійснюється перерахування сум податку на спеціальний рахунок. Суми податку, зазначені в податкових деклараціях з податку, перераховуються до бюджету та/або на спеціальний рахунок з електронного рахунка платника податку.

Пунктом 21 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість визначено, що для перерахування до бюджету та/або на спеціальний рахунок платника податку сум узгоджених податкових зобов'язань відповідно до поданих податкових декларацій з податку ДФС не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. На підставі таких реєстрів Казначейство не пізніше останнього дня строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків.

За визначенням п.2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

ФГ "Луч" з 17.10.1997 р. зареєстровано як платник податку на додану вартість, з 01.01.2009 р. - як сільськогосподарське підприємство - суб'єкт спеціального режиму оподаткування.

Для здійснення електронного адміністрування ПДВ Казначейською службою України 24.12.2014 р. було відкрито спеціальний рахунок №37519000019197, на який господарством 07.07.2015 р. було перераховано грошові кошти в сумі 57000 грн., а 09.07.2015 р. - 58200 грн., а всього упродовж вказаного місяця 115 200 грн. (а.с.13-14).

06.07.2015 р. ФГ "Луч" поставлено ТОВ "Кернел-Трейд" товар (насіння соняшника) за договором від 30.06.2015 р. №К3379/15 на загальну суму 305 880,81 грн., у т.ч. ПДВ 50 880,30 грн., про що було виписано та зареєстровано в системі адміністрування ПДВ відповідну податкову накладну №1/2 (а.с.15).

06.07.2015 р. ФГ "Луч" в рахунок постачання ТОВ "Креатив" товару (насіння соняшника) за договором від 02.07.2015 р. №С14-02984 отримало передплату в сумі 352 440 грн., у тому числі ПДВ в сумі 58740 грн., на що виписано та зареєстровано в системі адміністрування ПДВ відповідну податкову накладну №2/2 (а.с.16).

21.07.2015, у зв'язку з поставкою товару в меншому обсязі та повернення покупцю грошових коштів в сумі 98 316,07 грн., в т.ч. ПДВ в сумі 19 663,21 грн., постачальником виписано відповідний розрахунок №1/2 про коригування даних в останній податковій накладній (а.с.17).

20.08.2015 р. позивачем через електрону систему документообігу "М.Е.DОС" до Кіровоградської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області (Новгородківське відділення) було подано звітну декларацію з податку на додану вартість за липень 2015, в якій відображено податкові зобов'язання по вищевказаних господарських операціях в сумі 109 620 грн. (ряд. 9), яке з врахуванням податкового кредиту за вказаний період в загальній сумі 49 578 грн. (ряд. 17) та від'ємного значення попереднього звітного періоду в сумі 1752 грн. (ряд.20), склало суму в розмірі 58 290 грн., яка відповідно до чинного законодавства підлягала залишенню у розпорядженні с/г підприємства шляхом направлення її на спеціальний рахунок (ряд.25.2) (а.с.18-20).

20.08.2015 за відповідним запитом отримано витяг із системи електронного адміністрування ПДВ №20299596, згідно з яким у ФГ "Луч" в органах казначейської служби наявний один рахунок в системі електронного декларування ПДВ №37519000019197, відкритий 24.12.2014, на якому наявні грошові кошти в сумі 108 344 грн. (а.с.20-21). Дане підтверджено також витягами із системи електронного адміністрування ПДВ №17299624 від 17.09.2015 р. (а.с.22), №21299651 від 21.09.2015 р. (а.с.23), №19299694 від 19.10.2015 р. (а.с.24) та №11299723 від 11.11.2015 р. (а.с.25).

Отже, на рахунку №37519000019197 від 24.12.2014 було достатньо коштів для сплати зобов'язання з ПДВ. Водночас, податковий орган зауважує, що позивач мав сплатити узгоджене зобов'язання з ПДВ за липень 2015 р. на додатковий електронний рахунок №37527100019197.

Так, Законом України від 16.07.2015 року № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (діє з 29.07.2015 р.) внесено зміни, в тому числі до статті 200-1 Податкового кодексу України, в частині щодо додаткового відкриття платникам - сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, рахунків в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до листа ДФС України від 11.08.2015 р. №16961/6/99-99-19-03-02-15, зміни до статей 200-1 та 209 Кодексу передбачають для таких сільськогосподарських товаровиробників автоматичне відкриття додаткових електронних рахунків для зарахування, починаючи з 04.08.2015, сум ПДВ, нарахованих таким сільськогосподарським товаровиробником при здійсненні операцій з постачання власно виробленої сільськогосподарської продукції. Кошти з таких рахунків автоматично (в день зарахування на електронний рахунок) перераховуються Казначейством на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників.

Як вбачається з п.3 Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 р. №11 (в редакції, що діяла з 05.05.15 по 25.11.15) сума податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) сільськогосподарським підприємством відповідно до податкової декларації за операціями з постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах (крім підакцизних товарів, за винятком виноматеріалів за кодами згідно з УКТЗЕД2204 29 і 2204 30, які поставляються підприємствами первинного виноробства), тобто різниця між сумою податкового зобов'язання за звітний (податковий) період та сумою податкового кредиту за такий період, перераховується із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальний рахунок у порядку та строки, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. N 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (Офіційний вісник України, 2014 р., N 87, ст. 2482; 2015 р., N 19, ст. 518).

Згідно до п.6 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.14 №569"Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість", Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

Відповідно п.21 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.14№569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість", для перерахування до бюджету та/або на спеціальний рахунок платника податку сум узгоджених податкових зобов'язань відповідно до поданих податкових декларацій з податку ДФС не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. На підставі таких реєстрів Казначейство не пізніше останнього дня строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету та/або на спеціальні рахунки платників податку з їх електронних рахунків.

Відповідачем не надано доказів щодо повідомлення позивача про про реквізити його електронного рахунка (додаткового рахунку). Також жодних доказів того, що контролюючий орган надіслав не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення граничного строку, встановленого Податковим кодексом України для самостійної сплати податкових зобов'язань, Казначейству реєстр платників податку, серед іншого, і стосовно позивача для перерахування до бюджету та/або на спеціальний рахунок сум податку за спірний період - відповідачем не надано.

Відповідно п.126.1 ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до положень п.40 Підрозділу 2 "Особливості справляння податку на додану вартість" Перехідних положень Податкового кодексу України штрафні санкції та пеня, передбачені цим Кодексом за порушення строків, установлених цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість, не застосовуються за умови наявності у такі строки коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку на додану вартість до бюджету або на спеціальні рахунки платників - сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим відповідно до статті 209 цього Кодексу, а у разі нарахування протягом перехідного періоду системи електронного адміністрування податку на додану вартість зазначених штрафних санкцій такі штрафні санкції підлягають списанню контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на додану вартість протягом 14 робочих днів не впливають на вирішення спору.

Отже, аналізуючи фактичні обставини справи та наведені вище норми, суд дійшов висновку про неправомірність застосування контролюючим органом до ФГ "Луч" штрафних санкцій.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. При цьому, за приписами частини другої статті 71 цього Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку по доказуванню правомірності прийняття спірних рішень, а тому суд вважає їх такими, що винесені не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.1 статті 94 КАС України суд присуджує на користь позивача всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600 грн. з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача (а.с.53).

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Кіровоградською об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Новгородківське відділення) від 11 жовтня 2016 року № НОМЕР_1.

Присудити фермерському господарству "Луч" (код за ЄДРПОУ 20660023) з Державного бюджету за рахунок бюджетних асигнувань Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області судовий збір в сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп..

Постанова суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, копія якої одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2017
Оприлюднено27.03.2017
Номер документу65456570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/100/17

Постанова від 19.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 19.01.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 11.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 06.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 27.04.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні