Справа №235/7430/16-а
Провадження №2-а/235/17/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2017 року м. Покровськ
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
в складі: головуючого судді Хмельової С.М.
за участю представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
секретаря судового засідання Соловйової М.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду №7 в місті Покровську адміністративну справу за позовом ОСОБА_3, в інтересах якого діє ОСОБА_1, до Красноармійського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
До Красноармійського міськрайонного суду звернувся з адміністративним позовом ОСОБА_3, в інтересах якого діє ОСОБА_1, до Красноармійського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії. В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що 25 серпня 2016 року він звернувся до відповідача з заявою про призначення йому пенсії за віком, відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
З 23 серпня 2016 року позивачу була призначена пенсія за віком у розмірі 1097,71 гривень, з рахуванням страхового стажу 34 роки 0 місяців 21 день, в тому числі 6 років 3 місяці 18 днів роботи в колгоспі з 1966 року. Пенсію призначено із заробітної плати за період з 2000 року по 31.12.2015 року.
При призначені пенсії відповідачем не враховані періоди роботи в колгоспі ім.. Горького, який реорганізовано в с-х ТОВ Срібне , ТОВ Агрофірма Преображение , з 01.01.1978 року по 31.12.1978 рік, бо наявне виправлення в трудовій книжці в кількості відпрацьованих трудоднів та з 01.01.1996 рік по 31.12.1996 рік - наявне виправлення в році роботи, про що відповідачем винесено розпорядження від 29.08.2016 року.
Крім того, Пенсійним фондом рекомендовано надати довідки про стаж роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 рік та з 01.01.1996 рік по 31.12.1996 рік до 24.11.2016 рік.
04.10.2016 року позивач направив відповідачу заяву про залучення додаткових документів для перегляду пенсії, а саме ним була надана:
-архівна довідка про заробітну плату за період з вересня 1982 року по жовтень 1990 рік за час роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького, яка видана Державним архівом ДНР;
-довідка про період роботи в колгоспі імені Горького, АТ Срібне , с-х ТОВ Срібне за період з 01.06.1977 рік по 04.09.1982 рік; з 01.10.1990 року-25.05.1993 рік, з 25.05.1993 рік- 24.12.1998 рік, з 24.12.1998 рік- 26.12.2000 рік; з 26.12.2000 року - 03.06.2002 рік з 01.01.1978 року по 31.12.1978 рік, яка видана дирекцією ТОВ АФ Преображение за підписом керівника ОСОБА_4
На свою заяву в передбачений законом строк відповіді позивач не отримав, у зв'язку з чим 25 жовтня 2016 року він повторно подав відповідачу заяву про врахування спірного стажу при призначені пенсії.
09 листопада 2016 року на свою адресу отримав від відповідача два листа від 18.10.2016 року № 27612/02/25 та від 01.11.2016 року № 29365/02/25.
З відповіді від 18.10.2016 року вбачається, що відповідач не може врахувати заробітку плату за час виконання обов'язків звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року, так як на підтвердження цього надана довідка, яка видана органом, що перебуває на непідконтрольній території.
У відповіді від 01.11.2016 року відповідач зазначив про те, долучені позивачем довідки підписані ОСОБА_4, який не має право підписувати документи, у зв'язку з тим, що ТОВ АФ Преображение перебуває у стані припинення на підставі постанови Господарського суду Донецької області від 10.12.2009 року. У зв'язку з цим право підпису має ліквідатор ОСОБА_5
Крім того, як з відповіді від 18.10.2016 року та від 01.11.2016 року, відповідач наголошує, що для перерахунку пенсії позивачу необхідно звернутися до Управління з належною заявою.
Вважає, що відмова відповідача в зарахуванні до страхового стажу періодів роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 рік та з 01.01.1996 року по 31.12.1996 рік в колгоспі ім. Горького, який надалі реорганізовано в 1993 році в АТ Срібне, в 1999 році в КСП Срібне , в 2000 році в ТОВ Срібне та в ТОВ АФ Срібне та в врахуванні заробітної плати при перегляду пенсії за період роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року є протиправною за нижченаведених підстав:
Згідно ст.62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93року №637 затверджено «Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній» . У відповідності до п.1 даного Порядку основним документом, що підтверджує стаж роботи є трудова книжка. За відсутності її або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Пунктом 3 даного Порядку передбачено, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, то для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Відповідно до п. 18 зазначеного Порядку, за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ Агрофірма Преображение від 08.10.2016 року правом підпису наділені ОСОБА_4 - підписант, ОСОБА_4 - керівник, ОСОБА_6 - голова комісії з припинення та ліквідатор.
Зважаючи на вищеперераховане відповідач не мав законних підстав для відмови прийняти довідки про період роботи в колгоспі Преображение за підписом керівника ОСОБА_4
Щодо не зарахування заробітної плати на підставі архівної довідки, виданою державним архівом Донецької народної республіки 02.11.2015 року зазначає наступне:
З трудової книжки позивача вбачається, що 04.09.1982 року він був затверджений секретарем партії колгоспу ім. Горького Красноармійського райкому партії Країни на підставі Б-3419 від 01.10.1982 року, а 01.10.1990 року був звільнений від займаної посади по переводу в колгосп ім.. Горького на підставі Б26/10 від 19.10.1990 року .
В архівній довідці, яку не приймає відповідач також зазначається саме період, який відповідає записам в трудовій книжці.
Відповідно до ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
Пунктом 2.10. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
Посилання відповідача, що будь-який документ виданий органами, які перебувають на неконтрольованій території є незаконним, не має під собою законного підґрунтя, бо чинним законодавством України не встановлено прямої заборони на використання документів, виданих підприємствами, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території України.
Також не погоджується з твердженням відповідача щодо необхідності звернення з відповідною заявою для перерахунку пенсії, надавши уточнюючі довідки.
Відповідно до п. 1.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.
Днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.
Якщо заява пересилається поштою (крім випадків призначення (поновлення) пенсій), днем звернення за пенсією вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.
У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.
Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону.
У зв'язку з тим, що уточнюючі довідки надані позивачем до спливу трьохмісячного строку, тобто до 24.11.2016 року, то мова йдеться не про перерахунок пенсії, а перегляд її розміру з дати призначення.
Як встановлено п. 43 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування право особи на одержання пенсії встановлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.
На думку позивачем відповідач порушив даний припис нормативного акту та створив йому перешкоди в отриманні пенсії в більшому розмірі.
Позивач просить суд визнати протиправним бездіяльність Красноармійського об'єднаного управління пенсійного фонду України Донецької області щодо відмови в зарахуванні при призначенні пенсії страхового стажу періодів роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 року та з 01.01.1996 року по 31.12.1996 року в колгоспі ім. Горького, який надалі реорганізовано в 1993 році в АТ Срібне в 1999 році в КСП Срібне в 2000 році в ТОВ Срібне та в ТОВ АФ Срібне та заробітної плати за період його роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року. Зобов'язати відповідача переглянути призначену пенсію за віком з зарахуванням страхового стажу періодів роботи страхового стажу періодів роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 року та з 01.01.1996 року по 31.12.1996 року в колгоспі ім. Горького, який надалі реорганізовано в 1993 році в АТ Срібне в 1999 році в КСП Срібне в 2000 році в ТОВ Срібне та в ТОВ АФ Срібне та заробітної плати за період його роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року та заробітної плати.
Позивач до судового засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи за його відсутністю, на позовних вимогах наполягає.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила суд їх задовольнити.
Представник відповідача проти позовних вимог заперечував, просив відмовити в їх задоволенні. В запереченнях на позовні вимоги зазначено, що Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління ПФУ № 22-1 від 25.11.2005р. передбачає, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію здійснює попередню правову експертизу змісту і належного оформлення представлених документі, перевіряє правильність копій відповідних документів, фіксує і засвідчує виявлені розходження. Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від фізичних осіб до оформлення в трьохмісячний термін з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, а також перевіряти в необхідних випадках обґрунтованість х видачі.
При оформленні пенсії ОСОБА_3 були виявлені виправлення в трудовій книжці, які не завірені належним чином (печаті не чітки). Це стосується періодів роботи позивача в колгоспі Горького.
Управління призначило пенсію позивачу на підставі підтверджених документів і своїм розпорядженням від 23.08.2016 року роз'яснило право в тримісячний строк підтвердити спірний період роботи додатковими документами з дотриманням вимог Порядку 22-1.
В трудовій книжці записи виконуються акуратно, ручкою кульковою або з пером, чорнилом чорного, синього або фіолетового кольорів, і завіряються печаткою запис про звільнення, а також відомості про нагородження та заохочення.
В позові зазначено, що позивач надавав документ підтверджуючий, але його не було враховано оскільки довідки були видані органом, що перебуває на непідконтрольній території. Вважають, що управлінням при призначенні пенсії позивача було дотримано вимог діючого законодавства.
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5)добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений як Конституцією так і Законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно з ч.1 ст. 69 та ч.1 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Відповідно до ст.86 КАС України , суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією , не є вичерпними. Конституційні права та свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Відповідно до ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат для догляду, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
25.08.2016 року Красноармійським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області прийнято заяву від ОСОБА_3 Про призначення пенсії (а.с.15).
Згідно з повідомленням Красноармійського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 30.08.2016 року, ОСОБА_3 призначено з 23.08.2016 року в розмірі 1097,71 гривень. Страховий стаж складає 34 роки 0 міс. 21день. Пенсію обчислено із заробітної плати за періоди роботи після 01.07.2000 року по 31.12.2015р. (а.с.13).
В розпорядженні Красноармійського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 29.08.2016року зазначено, що в трудовій книжці від 22.07.1977 року є запис про роботу з 01.01.1978 по 31.12.1978 та з 01.01.1996 по 31.12.1996 в Колгоспі ім..Горького (далі реорганізовано в с-х ТОВ Срібне , ТОВ Агрофірма Преображение ) в першому періоді наявне виправлення в кількості відроблених трудоднів, в другому наявне виправлення в році роботи. Вирішено не зараховувати цей період без додаткових документів. Термін подання уточнюючої довідки до 25.11.2016 (а.с.14).
Позивач 4 жовтня 2016 року та 25 жовтня 2016 року звертається до управління з заявами про прийняття уточнюючих довідок про його заробіток для перерахунку призначеної пенсії за віком з 23.08.2016 року (а.с.16, 17).
Довідка від 11.08.2016 року № 268 видана дирекцією ТОВ АФ Преображение , в тому, що ОСОБА_3 працював у колгоспі імені Горького, АТ Срібне , с-х ТОВ Срібне , ТОВ АФ Преображение в період з 01.06.1977 рік по 04.09.1982 рік; з 01.10.1990 року-25.05.1993 рік, з 25.05.1993 рік- 24.12.1998 рік, з 24.12.1998 рік- 26.12.2000 рік; з 26.12.2000 року - 03.06.2002 рік, тобто в тому числі з 01.01.1978 року по 31.12.1978 рік. Довідка підписана ОСОБА_7 (а.с.18). Довідка від 11.08.2016р. за № 269 видана дирекцією ТОВ АФ Преображение в тому, що ТОВ АФ Преображение є правонаступником колгоспу ім.. Горького, АТ Срібне , КСП Срібне , с-х ТОВ Срібне (а.с.19).
Дані довідки не приймаються до уваги відповідачем, оскільки підписані не ліквідатором, а директором ТОВ (а.с.23).
Довідка від 2.11.2015року за № 10/209п, видана державним архівом Донецької народної республіки. В даній довідці зазначено, що за документами архіву встановлено, що згідно карточкам особистих рахунків та відомостям по нарахуванню заробітної плати працівникам Красноармійського райком Компартії України м. Красноармійська, ОСОБА_3 - звільненому секретарю парткома колгоспу ім.. Горького з вересня 1982 року по жовтень 1990 року, помісячно нарахована заробітна плата та зазначені розміри заробітної плати (а.с.20-21).
Дана довідка не прийнято до уваги відповідачем, оскільки видана на окупованій території, є недійсною і не створює правових наслідків (а.с.22).
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Агрофірма Преображение - ТОВ АФ Преображение має ідентифікаційний код - 30790405. Місцезнаходження: Донецька область, Покровський район, село Срібне. В розділі щодо повноважних осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи є: ОСОБА_4 - підписант, ОСОБА_4 - керівник, ОСОБА_6 - голова комісії з припинення або ліквідатор (а.с.24-26).
Відповідно до ст. 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України будь-які органи, їх посадові та службові особи на тимчасово окупованій території та їх діяльність вважаються незаконними, якщо ці органи або особи створені, обрані чи призначені у порядку, не передбаченому законом. Будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Відповідно до ст.ст. 3 , 8 , 9 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави, а чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Стосовно окупованих територій у практиці Міжнародного суду ООН сформульовані так звані намібійські винятки : документи, видані окупаційною владою, повинні визнаватися, якщо їх невизнання веде за собою серйозні порушення або обмеження прав громадян. Так, у Консультативному висновку Міжнародного суду ООН від 21 червня 1971 року Юридичні наслідки для держав щодо триваючої присутності Південної Африки у Намібії зазначено, що держави - члени ООН зобов'язані визнавати незаконність і недійсність триваючої присутності Південної Африки в Намібії, але у той час як офіційні дії, вчинені урядом Південної Африки від імені або щодо Намібії після припинення дії мандата є незаконними і недійсними, ця недійсність не може бути застосовна до таких дій як, наприклад, реєстрація народжень, смертей і шлюбів .
Європейський суд з прав людини послідовно розвиває цей принцип у своїй практиці. Так, якщо у справі Лоізіду проти Туречиини (Loizidou v. Turkey, 18.12.1996, §45) ЄСПЛ обмежився коротким посиланням на відповідний пункт названого висновку Міжнародного суду, то у справах Кіпр проти Туреччини (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001) та Мозер проти Республіки Молдови та Росії (Mozer v. the Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016) він приділив значну увагу аналізу цього висновку та подальшої міжнародної практики. При цьому ЄСПЛ констатував, що Консультативний висновок Міжнародного Суду, що розуміється в сукупності з виступами і поясненнями деяких членів суду, чітко показує, що в ситуаціях, подібних до тих, що наводяться в цій справі, зобов'язання ігнорувати, не брати до уваги дії існуючих de facto органів та інститутів [окупаційної влади] далеко від абсолютного. Для людей, що проживають на цій території, життя триває. І це життя потрібно зробити більш стерпним і захищеним фактичною владою, включаючи їх суди; і виключно в інтересах жителів цієї території дії згаданої влади, які мають відношення до наведеного вище, не можуть просто ігноруватися третіми країнами або міжнародними організаціями, особливо судами, в тому числі й цим [ЄСПЛ]. Вирішити інакше означало б зовсім позбавляти людей, що проживають на цій території, всіх їх прав щоразу, коли вони обговорюються в міжнародному контексті, що означало б позбавлення їх навіть мінімального рівня прав, які їм належать (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001, §96). При цьому, за логікою цього рішення, визнання актів окупаційної влади в обмеженому контексті захисту прав мешканців окупованих територій ніяким чином не легітимізує таку владу (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001, §92). Спираючись на сформульований у цій справі підхід, ЄСПЛ у справі Мозер проти Республіки Молдови та Росії наголосив, що першочерговим завданням для прав, передбачених Конвенцією, завжди має бути їх ефективна захищеність на території всіх Договірних Сторін, навіть якщо частина цієї території знаходиться під ефективним контролем іншої Договірної Сторони [тобто є окупованою] (Mozer v. the Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016, §142).
Таким чином, суд вважає за можливе застосувати названі загальні принципи ( Намібійські винятки ), сформульовані в рішеннях Міжнародного суду ООН та Європейського суду з прав людини, в контексті оцінки наданих позивачем документів, виданих закладами, що знаходяться на окупованій території Донецькоїобласті, як доказів, оскільки встановлення цих обставин має істотне значення для реалізації прав позивача на належне пенсійне забезпечення.
Відповідачем не оспорюється та інформація, яка вказана в довідці виданої державним архівом так званої Донецької народної республіки, але не приймається дана довідка оскільки видана на окупованій території. З урахуванням викладеного, суд вважає за необхідне, як виняток, зобов'язати відповідача прийняти цю довідку до уваги, оскільки у позивача відсутня інша можливість підтвердити дані викладені в довідці, довідка видана цивільною установою, її неврахування порушує права позивача.
Щодо довідок, які підписані ОСОБА_4, як директором ТОВ АФ Преображение . Згідно постанови господарського суду Донецької області від 10.12.2009 року визнано банкрутом ТОВ АФ Преображение . Ухвалою господарського суду Донецької області від 18.01.2012р. ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_6, продовжено строк ліквідаційної процедури до 18.04.2012р.
За Інформацією в Ліцензійному реєстрі арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) в частині виданих Державним департаментом з питань банкрутства ліцензій розміщена на підставі інформації, отриманої від зазначеного Державного департаменту, яка міститься на офіційному сайті Міністерства юстиції України та на публічному сайті Єдиного реєстру арбітражних керуючих такий арбітражний керуючий як ОСОБА_6 в переліку відсутній. Даних про діючого арбітражного керуючого суду не надано. З урахуванням викладеного, суд не вбачає підстав неможливості приймати до уваги довідку. Зміст довідок не оспорюється, даний зміст відповідає даним у трудовій книжці позивача, довідка має необхідні реквізити.
Пунктом 2.10. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, передбачено, що довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.
Відповідно до п. 1.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.
Днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.
Якщо заява пересилається поштою (крім випадків призначення (поновлення) пенсій), днем звернення за пенсією вважається дата, що зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.
У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви.
Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону.
В даному випадку позивач подаючи до управління уточнюючі довідки не звертався з проханням її перерахувати, дані довідки повинні були урахуватися для перегляду розміру пенсії з дати її призначення, а саме з 23.08.2016 року.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги ОСОБА_3 обґрунтовані, законні та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 11 , 17-20 , 69-72 , 86 , 94 , 122 , 128 , 158-163 , 167 , 185 , 186 КАС України , суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_3, в інтересах якого діє ОСОБА_1, до Красноармійського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, задовольнити.
Визнати протиправними дії Красноармійського об'єднаного управління пенсійного фонду України Донецької області щодо відмови ОСОБА_3 в незарахуванні при призначенні пенсії страхового стажу періодів роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 року та з 01.01.1996 року по 31.12.1996 року в колгоспі ім. Горького, який надалі реорганізовано в 1993 році в АТ Срібне в 1999 році в КСП Срібне в 2000 році в ТОВ Срібне та в ТОВ АФ Срібне та заробітної плати за період його роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року.
Зобов'язати Красноармійське об'єднане управління пенсійного фонду України Донецької області переглянути призначену пенсію за віком ОСОБА_3 з зарахуванням страхового стажу періодів роботи страхового стажу періодів роботи з 01.01.1978 року по 31.12.1978 року та з 01.01.1996 року по 31.12.1996 року в колгоспі ім. Горького, який надалі реорганізовано в 1993 році в АТ Срібне в 1999 році в КСП Срібне в 2000 році в ТОВ Срібне та в ТОВ АФ Срібне та заробітної плати за період його роботи в якості звільненого секретаря парткому колгоспу ім. Горького в період з вересня 1982 року по жовтень 1990 року та заробітної плати , з 23 серпня 2016 року.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження.
На постанову суду може бути подано апеляційну скаргу до Донецького апеляційного адміністративного суду через Красноармійський міськрайонний суд Донецької області протягом десяти днів з дня її проголошення з одночасним надісланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.
В судовому засіданні 13 березня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини. Повний текст постанови виготовлено протягом п'яти днів.
Суддя
Суд | Красноармійський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2017 |
Оприлюднено | 27.03.2017 |
Номер документу | 65461417 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Хмельова С. М.
Адміністративне
Красноармійський міськрайонний суд Донецької області
Хмельова С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні