Ухвала
від 28.03.2017 по справі 826/13823/16
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/13823/16 Головуючий у 1-й інстанції: Аблов Є.В. Суддя-доповідач: Пилипенко О.Є.

У Х В А Л А

Іменем України

28 березня 2017 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Пилипенко О.Є.

суддів - Глущенко Я.Б. та Шелест С.Б.,

при секретарі - Грабовській Т.О.,

за участю представників:

позивача - Кушніра С.В.,

відповідачів - Таранюк Ю.В.,

- Гучка В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 грудня 2016 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Азіатський міст до Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У вересні 2016 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий дім Азіатський міст , звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить:

визнати протиправними дії відповідачів щодо відмови у прийнятті для реєстрації податкових накладних ТОВ ТД Азіатський міст , а саме: від 05.07.2016 №1 (квитанція №1 від 20.07.2016 в 18:57:35); від 05.07.2016 № 2 (квитанція №1 від 18.07.2016 в 17:23:31); від 08.07.2016 №3 (квитанція №1 від 20.07.2016 в 16:14:06); від 12.07.2016 №4 (квитанція №1 від 20.07.2016 в 16:12:30); від 12.07.2016 № 5 (квитанція №1 від 20.07.2016 в 16:08:32); від 12.07.2016 № 6 (квитанція №1 від 20.07.2016 в 16:09:04); від 14.07.2016 №7 (квитанція №1 від 03.08.2016 в 09:33:47); від 14.07.2016 №8 (квитанція №1 від 03.08.2016 в 09:35:42); від 18.07.2016 №9 (квитанція №1 від 01.08.2016 в 10:39:50);

визнати такими, що подані датою (операційним днем) та часом фактичного отримання податковим органом засобами електронного зв'язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних подані ТОВ ТД Азіатський міст податкові накладні від 05.07.2016 №1; від 05.07.2016 №2; від 08.07.2016 №3; від 12.07.2016 №4; від 12.07.2016 №5; від 12.07.2016 №6; від 14.07.2016 №7; від 14.07.2016 №8; від 18.07.2016 №9.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 грудня 2016 року адміністративний позов задоволено частково.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану постанову та постановити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог. Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення порушено норми матеріального та процесуального права, неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи.

Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 грудня 2016 року - без змін, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

У відповідності до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що перелік причин відмов у прийнятті податкової накладної є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає. При цьому, рішення щодо прийняття або відмови у прийнятті податкової накладної приймається за фактом подання платника податку електронних податкових накладних у встановленому порядку, а саме визначеного п. 7 розд. ІІІ Інструкції № 233. Відповідні електронні квитанції про неприйняття податкових накладних формуються та надсилаються платникам податків виключно з центрального рівня ДФС України, який як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде Єдиний реєстр податкових накладних.

Здійснивши аналіз змісту наявних у справі роздруківок електронних квитанцій №1, сформованих 18.07.2016, 20.07.2016, 01.08.2016 та 03.08.2016 відповідачем-1, про неприйняття податкових накладних позивача суд дійшов висновку про відсутність в них причин відмов, у тих визначеннях, що наведенні у п. 9 Порядку.

Відтак, суд дійшов висновку, що неприйняття відповідачем-1 податкових накладних ТОВ ТД Азіатський міст для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних днем та операційним часом їх фактичного надіслання (надходження) до ДФС України (такі дата та час зафіксовані у квитанціях №1), сталося не з вини позивача, та зумовлено підставами, які не визначені чинним податковим законодавством України, та не відповідають фактичним обставинам справи.

Колегія суддів погоджується із такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Як встановлено судом та вбачається з наявних матеріалів справи, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР), в період з 17.07.2015 по 15.01.2016 ТОВ ТД Азіатський міст (код ЄДРПОУ 39900114) було зареєстроване за місцезнаходженням: м. Київ, Шевченківський район, вул. Академіка Туполєва, буд. 12, літ. Н , та з 17.07.2015 взято на податковий облік в ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві (як платник за основним місцем обліку), а з 01.09.2015 - як платник податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 399001126591).

16.01.2016 Товариство змінило своє місцезнаходження на адресу: м. Київ, Печерський район, вул. Інститутська, буд. 16, офіс 1/19, про що до ЄДР внесений запис від 16.01.2016 №10741050004055033.

У відповідності до витягу з ЄДР, сформованого відносно ТОВ ТД Азіатський міст станом на 07.07.2016, позивач був взятий на облік як платник податків у ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.

06.07.2016 ТОВ ТД Азіатський міст (код ЄДРПОУ 39900114, місцезнаходження: м. Київ, Печерський район, вул. Інститутська, буд. 16, офіс 1/19), в особі керівника ОСОБА_5, засобами телекомунікаційного зв'язку надіслало контролюючому органу два примірники договору про визнання електронних документів №060720161 (реєстраційний номер в системі 9112682081, далі - договір від 06.07.2016), укладений з ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві. В той же день о 13 год. 31 хв. позивач отримав електронну квитанцію №1 з відомостями про доставлення до ДФС України документу - договору про визнання електронних документів з реєстраційним номером 9112682081, а 14.07.2016 - електронну квитанцію №2 про прийняття такого документу.

ТОВ ТД Азіатський міст , як постачальник (продавець), виписало на адреси своїх контрагентів-покупців наступні електронні податкові накладні: №1 від 05.07.2016, №2 від 05.07.2016, №3 від 08.07.2016, №4 від 12.07.2016, №5 від 12.07.2016, №6 від 12.07.2016, №7 від 14.07.2016, №8 від 14.07.2016, №9 від 18.07.2016.

Вказані податкові накладні були надіслані до ДФС України та отриманні відповідачем-1 у період з 18.07.2016 по 03.08.2016, про що свідчать отримані позивачем електронні квитанції №1, датовані відповідними датами. Згідно текстів роздруківок цих квитанцій №1, сформованих автоматизованою системою Єдине вікно подання електронної звітності ДФС України, податкові накладні позивача не були прийняті на центральному рівні ДФС України з підстави виявлення помилки такого змісту: Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, а саме: - ЄДРПОУ: ' 39900114'. Можливо розірвано Договір про визнання електронної звітності .

Вказані податкові накладні ТОВ ТД Азіатський міст були зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2016, про що позивача повідомлено електронними квитанціями від 04.08.2016.

Вважаючи такі дії відповідачів щодо відмови у реєстрації податкових накладних у строки визначені чинним законодавством протиправними, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом.

Обговорюючи правомірність вимог апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Зокрема, абз. 1 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

За приписом п. 201.1 ст. 201 цього ж Кодексу на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.2 ст. 201 Податкового кодексу України форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом державної податкової служби. З урахуванням цього форма податкової накладної та порядок її заповнення в період спірних правовідносин були затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307.

Відповідно до абз. 2 і 3 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абз. 4 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України).

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (а саме ДФС України), в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Положеннями п.п. 1, 2, 5 - 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок) встановлено наступне. Подання податкової накладної ДФС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженого в установленому порядку.

Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Постачальник (продавець) складає податкову накладну у форматі (відповідно до стандарту), затвердженому в установленому порядку, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.

Після складення податкової накладної в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб постачальника (продавця) у визначеному порядку.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної в електронній формі та надсилає їх ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис" та "Про електронні документи та електронний документообіг". Примірник податкової накладної в електронній формі зберігається у платника податку.

Після надходження податкової накладної в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Причиною відмови у прийнятті податкової накладної до реєстрації є наявність помилок під час заповнення податкової накладної. А саме причиною відмови у прийнятті податкової накладної до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); 5) порушення вимог, установлених п. 201.1 ст. 201 та/або п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС

Датою та часом подання податкової накладної в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

Зі змісту наведених норм Порядку вбачається, що перелік причин відмов у прийнятті податкової накладної є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає. При цьому, рішення щодо прийняття або відмови у прийнятті податкової накладної приймається за фактом подання платника податку електронних податкових накладних у встановленому порядку, а саме визначеного п. 7 розд. ІІІ Інструкції № 233. Відповідні електронні квитанції про неприйняття податкових накладних формуються та надсилаються платникам податків виключно з центрального рівня ДФС України, який як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде Єдиний реєстр податкових накладних.

Як свідчать наявні матеріали справи, ТОВ ТД Азіатський міст як постачальник (продавець) виписало на адреси контрагентів-покупців податкові накладні №1 від 05.07.2016, №2 від 05.07.2016, №3 від 08.07.2016, №4 від 12.07.2016, №5 від 12.07.2016, №6 від 12.07.2016, №7 від 14.07.2016, №8 від 14.07.2016, №9 від 18.07.2016. З огляду на вимоги абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України останнім днем реєстрації таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно було 20.07.2016, 23.07.2016, 27.07.2016, 29.07.2016 та 02.08.2016.

Згідно текстів роздруківок електронних квитанцій ДФС України від 04.08.2016 всі вказані податкові накладні зареєстровано у Єдиному реєстрі податкових накладних 04.08.2016, тобто з порушенням граничних строків їх реєстрації.

На переконання позивача, що не заперечується відповідачем, відбулося блокування контролюючим органом прийому електронних документів у зв'язку з можливою відсутністю укладеного між товариством та контролюючим органом договору про визнання електронних документів.

Проте, судом встановлено, що 14.07.2016 укладено договір про визнання електронних документів за реєстраційним №9112682081.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із судом першої інстанції, що зі змісту наявних у справі роздруківок електронних квитанцій №1, сформованих 18.07.2016, 20.07.2016, 01.08.2016 та 03.08.2016 відповідачем-1, про неприйняття податкових накладних позивача не вбачається причин відмов, у тих визначеннях, що наведенні у п. 9 Порядку.

Наведене не було спростовано відповідачами як в суді першої інстанції так і під час апеляційного розгляду справи. Жодних аргументованих пояснень щодо причин неприйняття спірних податкових накладних позивача в апеляційній скарзі не наведено.

Враховуючи наведене, суд апеляційної інстанції погоджується із висновком суду першої інстанції, що неприйняття відповідачем-1 податкових накладних ТОВ ТД Азіатський міст №1 від 05.07.2016, №2 від 05.07.2016, №3 від 08.07.2016, №4 від 12.07.2016, №5 від 12.07.2016, №6 від 12.07.2016, №7 від 14.07.2016, №8 від 14.07.2016, №9 від 18.07.2016 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних днем та операційним часом їх фактичного надіслання (надходження) до ДФС України (такі дата та час зафіксовані у квитанціях №1 від 18.07.2016, 20.07.2016, 01.08.2016 та 03.08.2016), сталося не з вини позивача, та зумовлено підставами, які не визначені чинним податковим законодавством України.

За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було правильно встановлено фактичні обставини справи, надано належну оцінку дослідженим доказам, правильно застосовано норми матеріального та процесуального права. В зв'язку з цим суд вважає необхідним апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 грудня 2016 року - без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, колегія суддів

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 14 грудня 2016 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя: О.Є.Пилипенко

Суддя: Я.Б.Глущенко

С.Б. Шелест

Дата виготовлення та підписання повного тексту рішення - 28.03.2017.

Головуючий суддя Пилипенко О.Є.

Судді: Шелест С.Б.

Глущенко Я.Б.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2017
Оприлюднено31.03.2017
Номер документу65578382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13823/16

Постанова від 20.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 21.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 28.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 14.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні